Fem Sabó

Avatar de l’usuari
Ítaca
:: dinosaure
Entrades: 7513
Membre des de: dj. març 27, 2008 12:41 pm
Ubicació: Sant Cugat del Vallès

Re: Fem Sabó

EntradaAutor: Ítaca » dt. maig 03, 2011 1:35 pm

Jo en faig! (bé, n'he fet un cop, però encara tinc forces pastilles neujor:-) neujor:-) ).

Jo el vaig fer amb sosa caùstica (compte, s'ha de fer a la terrassa i procurar q no ens esquitxi ni respirar els vapors, és perillosa). Però no vaig usar oli "brut". Sols sosa i aigua (i aroma). Ja et buscaria la "recepta", si t'interessa. Quan tingui força oli "brut" potser provo de fer més sabó...

També vaig fer-ne d glicerina, però no em va agradar.
ImatgeImatge

El post de la patufeta: viewtopic.php?f=50&t=12054 ImatgeImatgeImatgeImatgeImatge

Imatge

Imatge Imatge
Avatar de l’usuari
petazetas
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2418
Membre des de: dj. oct. 30, 2008 8:51 am
Ubicació: Badalona - Barcelona

Re: Fem Sabó

EntradaAutor: petazetas » dt. maig 03, 2011 2:16 pm

ei m'interessa! L'altre dia precisament pensava enque un dia n'havia de fer!
La Lia ja és tota una princesa!
Avatar de l’usuari
laura_28
:: dofí
:: dofí
Entrades: 3461
Membre des de: dt. oct. 14, 2008 10:58 am
Contacta:

Re: Fem Sabó

EntradaAutor: laura_28 » dt. maig 03, 2011 3:11 pm

ostres hi ha mi també m'interessa

tinc oli brut de la fregidora serveix??
Avatar de l’usuari
Ítaca
:: dinosaure
Entrades: 7513
Membre des de: dj. març 27, 2008 12:41 pm
Ubicació: Sant Cugat del Vallès

Re: Fem Sabó

EntradaAutor: Ítaca » dt. maig 03, 2011 3:44 pm

a casa miro les receptes q tinc (amb oli i sense, em sembla) i us les poso! :ok:
ImatgeImatge

El post de la patufeta: viewtopic.php?f=50&t=12054 ImatgeImatgeImatgeImatgeImatge

Imatge

Imatge Imatge
Avatar de l’usuari
Riu
:: papallona
:: papallona
Entrades: 144
Membre des de: dt. gen. 18, 2011 4:41 pm

Re: Fem Sabó

EntradaAutor: Riu » dt. maig 03, 2011 4:02 pm

buff jo fa anys en vaig fer en una granja escola...però no recordo com...ser que hi vem incrustar flors seques i quedaven uns sabonets molt monos.
La meva àvia també en feia. Li preguntaré a la meva mare que potser se'n recorda i ja us passaré també la "recepta".
http://www.fertilityfriend.com/home/38c2df
La meva petita es fa gran
30-11-15.TE+
8-12-15. Te n'has anat.
19-02-16. TE+
Avatar de l’usuari
Fuzztoon
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2549
Membre des de: dv. gen. 15, 2010 5:01 pm

Re: Fem Sabó

EntradaAutor: Fuzztoon » dt. maig 03, 2011 7:43 pm

Ei, doncs això també m'interessa a mi!!!!!
Avatar de l’usuari
Ginger
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2246
Membre des de: dv. maig 22, 2009 11:11 am

Re: Fem Sabó

EntradaAutor: Ginger » dt. maig 03, 2011 8:05 pm

Jo fa temps que acumulo l'oli i ho tinc pendent... a veure quan trobo el moment!
Sabeu si serviria per a la rentadora, tb?
Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
JOMAX
:: conillet
:: conillet
Entrades: 385
Membre des de: dv. feb. 18, 2011 9:04 pm
Ubicació: El Maresme

Re: Fem Sabó

EntradaAutor: JOMAX » dt. maig 03, 2011 9:07 pm

ostres!! quina bona idea!!!!
Just ara a casa tinc una ampolla de 2 litres d'oli utilitzat!!! Justament dijous pensava porta-la a la deixelleria mòbil!!
Aíxí doncs que m'espero a la recepta!!!
adeuuuuuuuuu a totes ;)
Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
Ítaca
:: dinosaure
Entrades: 7513
Membre des de: dj. març 27, 2008 12:41 pm
Ubicació: Sant Cugat del Vallès

Re: Fem Sabó

EntradaAutor: Ítaca » dt. maig 03, 2011 9:35 pm

Vinga noies, us poso les receptes q tinc guardades. Són en espanyol, i amb faltes neujor:-) (faig un copy-paste)

" COMO SE HACE EL JABON EN CRUDO

PARA. Tres litros de aceite dos litros de agua y medio kilo de caustica. Se echan los dos litros de agua fría en un baño con el medio kilo de caustica, se mueve siempre para el mismo lado con un palo asta que se desaga la caustica de que esta desecha se echa el aceite sin dejarla de mover siempre para el mismo lado de que esta todo bien batido se echa en un cajón de madera aparente poniéndole un papel al cajon antes de echar el jabon y se deja cuajar y al otro día se saca del cajon y se corta en trozos del tamaño que se quiera.

JABON COCIDO

PARA. Tres litros de aceite tres litros de agua y medio kilo de caustica se hace igual que el anterior poniéndolo al fuego y de que está cocido y cuajado se echa en el cajon y al otro dia se corta"

OJO. la textura con la que debe quedar es como la de la mayonesa, es decir, que cuando levantes el palo y caiga el jabón no se disuelva automáticamente, sino que haga "montoncito", y no se debe usar antes de un mes.

I ara us poso la que vaig fer jo (també en espanyol):

Las normas que os escribo y medidas ,utensilios
osea tal como lo explico se tiene que hacer NO se puede cambiar nada y tampoco eliminar.
MUY IMPORTANTE
El jabon se hace con sosa caustica es muy peligrosa porque es muy corrosiva.muchu cuidado
con LOS NIÑOS ,ANIMALES Y SIEMPRE HACERLO EN UN LUGAR VENTILADO Y CON GUANTES DE
GOMA DE FREGAR LOS PLATOS,ESTO ES MUY IMPORTANTE ¡VALE¡
Bueno despuesde haber avisado hacer jabon es como hacer mayonesa,a veces se cortapero
si lo haceis en este orden os saldra bien.Con estas medidas os saldran 10 pastillas de jabon,
se puede duplicar todo o dividir todo para que salga la mitad.
UTENSILIOS:
una olla de acero inoxidable(nunca hay que usar laton ,porcelana ,plastico fino,ojalata)la sosa
corroe todo eso.
Un barreño grande de esos de fregar los platos
Una bascula a sre posible digital
UNOS GUANTES
Dos cucharones viejos de madera
Un termometro de liquidos(se encuentran en tiendas de menaje de cocina,tiene que medir mas de 120 grados)
Un molde de plastico grande yo tengo uno rectangular parecido a las cajas para los pipis de los gatos que compre en los chinos y es un plastico muy duro
Una toalla o rapos viejos
TODO LO QUE SE USA QUEDA YA PARA HACER JABON PARA SIEMPRE
INGREDIENTES
(SE PESAN LOS LIQUIDOS Y LOS SOLIDOS)
907 gramos de aceite de oliva,girasol da igual
325gramos de agua del grifo
una cucharada de sal de cocina
142gramos de sosa caustica en bolitas o escamas
Esta es la receta base ,aqui segun de lo que querais hacerlo le añadis las esencias y si es
el de lavar la ropa polvos de lavar o suavizante
Bueno primero se calienta en la olla el aceite hasta 40 grados y si te pasas tienes que dejarlo enfriar hasta esa temperatura
en el barreño mezclar el agua con la sosa CUIDADO SALDRA UN VAPOR NO LO RESPIREIS,
remenar con uno de los cucharones hasta que se disuelva se pone a mas de 80 grados
teneis que esperar que se enfrie a 40 grados,cuando los dos esten a la misma temperatura
añadir el sal a la mezcla de la sosa y con mucho cuidado se va hechando LA SOSA AL ACEITE
removiendo a la vez con el otro cucharon esta mezcla a los 10 minutos cambiara de color
y se tiene que poner espesa como un yogur mas o menos(tarda unos 30 minutos que
teneis que ir removiendo SIEMPRE EN LA MISMA DIRECCION)cuando ya este asi poneis
las esencias ,colorantes alimenticios,hierbas ,polvos,suavizante o lo que querais,no mas de 3
cucharadas soperas de lo que sea e inmediatamente a la caja de los gatos
YA ESTA HECHO EL JABON,guardar la caja en un sitio fresco(lavadero)tapado con un trapo viejo
a las 24 horas se habra puesto durito,se le da la vuelta y se desmolda y se corta con un
cuchillo grande(SIEMPRE CON GUANTES)lo guardais en una caja de zapatos o caja de carton
NO SE PUEDE USAR HASTA QUE PASAN 30 DIAS pues la sosa hasta ese tiempo no deja
de hacer efecto.
Ítaca l’ha editat per darrera vegada el dia: dt. maig 03, 2011 9:42 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
ImatgeImatge

El post de la patufeta: viewtopic.php?f=50&t=12054 ImatgeImatgeImatgeImatgeImatge

Imatge

Imatge Imatge
Avatar de l’usuari
Ítaca
:: dinosaure
Entrades: 7513
Membre des de: dj. març 27, 2008 12:41 pm
Ubicació: Sant Cugat del Vallès

Re: Fem Sabó

EntradaAutor: Ítaca » dt. maig 03, 2011 9:38 pm

Ostres, perdó però.... ANEM A WEMBLEY!!! :p-) :p-) :p-) :p-) :p-) :p-)
VISCA EL BARÇA!
ImatgeImatge

El post de la patufeta: viewtopic.php?f=50&t=12054 ImatgeImatgeImatgeImatgeImatge

Imatge

Imatge Imatge
Avatar de l’usuari
Ítaca
:: dinosaure
Entrades: 7513
Membre des de: dj. març 27, 2008 12:41 pm
Ubicació: Sant Cugat del Vallès

Re: Fem Sabó

EntradaAutor: Ítaca » dt. maig 03, 2011 9:50 pm

Per olor, li podeu posar algun oli esencial (mitja ampolleta de les petites)(inclús hi ha gent q li posa les esències dels xinos per utilitzar en els cremadors...). Se li pot afegir un parell de cullerades de canyella en pols o cafè o xocolata o vainilla, o te, "manzanilla", pells de cítrics, menta, avena, espígol, romaní.... tot el q volgueu!
La noia q em va passar la recepta em va dir q MAI ES BARREGÉS LA SOSA AMB LLEIXIU O QUALSEVOL ALTRE PRODUCTE DE NETEJA, SOLS AMB POLVOS O SUAVITZANT.
Si utilitzeu el sabó per rentar la roba, es pot ratllar la pastilla i ficar-lo a la rentadora. També va bé per treure taques abans de rentar la roba.

Es veu q amb oli net i avena va molt bé per la pell atòpica (m'ho va dir una noia q era el q utilitzava per la seva filla).
ImatgeImatge

El post de la patufeta: viewtopic.php?f=50&t=12054 ImatgeImatgeImatgeImatgeImatge

Imatge

Imatge Imatge
Avatar de l’usuari
JOMAX
:: conillet
:: conillet
Entrades: 385
Membre des de: dv. feb. 18, 2011 9:04 pm
Ubicació: El Maresme

Re: Fem Sabó

EntradaAutor: JOMAX » dc. maig 04, 2011 7:02 am

Bufffffffffffffff deu ni dor per fer un sabó!!!
Aquesta tarda m'ho miraré traqnuilament a veure si m'animo!!! llàstima que pel que he llegit rapidament dius que millor no fer-ho amb nens ;( podria haver estat un taller xulo jajajajja
(Ah!!! artic.... ens veiem a Wemley jajajajja)
Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
laucob
:: dinosaure
Entrades: 8192
Membre des de: ds. jul. 21, 2007 1:13 pm

Re: Fem Sabó

EntradaAutor: laucob » dc. maig 04, 2011 7:26 am

jo faig el de la rentadora no m'atreveixo a fer el de mans amb sosa

pero penseu que normalment son molta quantitat per lo tant o estas un any cervida o en vas regalant.
JA QUEDA UN DIA MENYS[/size]
Imatge[url=http://lilypie.com]Imatge[size=150]Imatge[/url]fem la manteta dels desitjos si vols participar
Avatar de l’usuari
Ítaca
:: dinosaure
Entrades: 7513
Membre des de: dj. març 27, 2008 12:41 pm
Ubicació: Sant Cugat del Vallès

Re: Fem Sabó

EntradaAutor: Ítaca » dc. maig 04, 2011 8:56 am

No és pas tan complicat com sembla eh?? Q si ho vaig fer jo sols seguint les instruccions ho pot fer tothom!!!

Per cert, q ahir us vaig dir q jo l'havia fet sense oli i no... oli segur q vaig utilitzar (és q fa com 2 anys q en vaig fer!).

laucob, nosaltres sovint ens rentem les mans amb el q vaig fer i cap problema eh? Per utilitzar el sabó que porta sosa (penso q tots aquests artesanals q venen a les fires en porten!) s'ha de deixar reposar MÍNIM 30 DIES, dins una caixa tancada. Això serveix pq la sosa curi i la puguis utilitzar sense cap problema. Però vaia, si et fa mania la cosa, doncs res...

Jomax, no, no un taller fer nens amb la recepta de la sosa, no! Primer pq fa "vapor" i segon q s'ha d'anar en compte q no t'esquitxi a les mans (per això els guants de goma).
Amb nens el q sí podries fer és el de glicerina... és senzill. Agafes pastilles de sabó amb glicerina 100%, les fons, i aleshores les poses dins de motllos (també hi pots barrejar floretes, avena, etc... essències...) i a la nevera pq refredi. I ja està. Tindreu sabonets transformats!
ImatgeImatge

El post de la patufeta: viewtopic.php?f=50&t=12054 ImatgeImatgeImatgeImatgeImatge

Imatge

Imatge Imatge
Avatar de l’usuari
JOMAX
:: conillet
:: conillet
Entrades: 385
Membre des de: dv. feb. 18, 2011 9:04 pm
Ubicació: El Maresme

Re: Fem Sabó

EntradaAutor: JOMAX » dc. maig 04, 2011 9:00 am

ahhhhhhhhhhhhh
m'agrada aquesta idea amb glicerina ;)
moltes gràcies!! a veure si fem aquest taller ;)
Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
Ginger
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2246
Membre des de: dv. maig 22, 2009 11:11 am

Re: Fem Sabó

EntradaAutor: Ginger » dc. maig 04, 2011 6:17 pm

laucob ha escrit:jo faig el de la rentadora no m'atreveixo a fer el de mans amb sosa

pero penseu que normalment son molta quantitat per lo tant o estas un any cervida o en vas regalant.


El de la rentadora com el fas?
Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
miriameta
:: dofí
:: dofí
Entrades: 3936
Membre des de: dg. feb. 22, 2009 11:00 pm
Ubicació: Lleida

Re: Fem Sabó

EntradaAutor: miriameta » dv. maig 06, 2011 11:31 am

jo faig sabonets de mil formes amb la opció glicerina :) i amb colorants i esencies :)
ImatgeImatge
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
Su_
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2063
Membre des de: dj. gen. 03, 2008 3:01 pm

Re: Fem Sabó

EntradaAutor: Su_ » dj. ago. 11, 2011 12:12 am

Es una mica antic el post...

Jo no utilitzo el sabo per a les mans, massa fort per al meu gust i les mans queden molt reseques (amb sosa...) hi ha un altre pel cos que no es fa servir quimics... us copio el texte... Aquest encara no l'he fet, a veure si trobo ja l'arrel de la jabonera aquesta (saponaria officinalis)

JABON CUERPO
Ingrediente para un litro de jabón líquido:
-50 g. de raiz de jabonera.
-1 cucharada de salvia
-1 cucharada de hojas secas de romero
-1 cucharada de hojas secas de abrótano
-1 litro de agua
(pueden utilizar cualquer tipo de hierba siempre que respete la raiz de jabonera y el agua, vaya probando)
Preparación:
-Colocar las hierbas en un bol resistente al calor.
-Hervir el agua.
-Verter el agua hirviendo sobre las hierbas y tapar.
-Dejar reposar durante 45 minutos
-Colar y dejar enfriar
-Ponerlo en un recipiente.
Uso:
Para la piel y cabello

Per la roba faig en pastilles, que ja us han posat la "recepta" i en gel, molt millor per la rentadora! us copio

JABON EN GEL PARA ROPA
Cuatro litros de agua
medio litro de aceite
100 gramos de sosa caustica
una cucharada rasa de sal
En un envase plástico de ocho litros o más, echar el agua y la sal, luego añadir la sosa y revolver hasta que se disuelva por completo, echar el aceite tapar en envase y agitar fuerte, luego destapar y guardar destapado en un lugar seguro.
Debes agitar fuerte todos los días por las mañanas y por la noche, el jabón se va haciendo poco a poco más o menos a los once o doce días debe haberse convertido en gel, se debes continuar agitando fuerte hasta cumplir un mes que es cuando está listo.
Una vez cumplido ese mes lo sacan del envase y lo echan en un balde o cubeta y le echas una taza de jabón en polvo y una tacita pequeña de algún desengrasante, y si tienes esencia le echas un poquito, lo bates bien con una cuchara de madera y te va a quedar un gel muy suave y ya está listo para lavar.

Jo el que li faig es quan han passat mes o menys 15 dies es ficar-li un o dos llitres d'aigua ben calentota i el canvio d'envas, ja que es molt espes i es impossible! aixi al canviar-lo li trenques els possibles grumols que hi poden haver....

Personalment vaig probar de ficar-li com a esencia suavitzant d'olor floral i al principi molt be perque feia bona olor, pero no se que va passar que a la setmana feia una tufa que tirava patras! o sigui que sense esencia que fa bona olor!
Imatge
Imatge
ImatgeImatgeImatgeImatgeImatge

Torna a “De tot una mica”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 0 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::