RECEPTES AMB CARABASSA

Petites ajudes per a millorar les nostres receptes, idees per condimentar millor els nostres plats, saber on podem un ingredient en concret...
Avatar de l’usuari
Gloriadsn
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1437
Membre des de: dc. març 26, 2008 10:08 am

Re: RECEPTES AMB CARABASSA

EntradaAutor: Gloriadsn » dl. nov. 08, 2010 6:55 pm

mm ginger, ha de ser bonissima, a mes amb aquesta fred que fa avui es posaria de conya
Avatar de l’usuari
ardid
:: rateta
:: rateta
Entrades: 163
Membre des de: dc. set. 24, 2008 11:19 pm

Re: RECEPTES AMB CARABASSA

EntradaAutor: ardid » dl. nov. 08, 2010 8:13 pm

landayo ha escrit:
fregideta com si fossin patates...

A casa meva la fregim com patates però amb patates. M'explico, patates i carbassa tallades a làmines finetes i fregides. Boníssimes. I també patates amb carbassó, menys dolcetes però també molt bo. I també es pot afegir algun pebrot verd per allà mig. El meu home no ho havia tastat mai i ara es torna boig amb elles. I la meva mare fa un "potaje" de carbassa també molt bé. Ja li preguntaré com ho fa.
Imatge
Avatar de l’usuari
landayo
:: rateta
:: rateta
Entrades: 176
Membre des de: dl. jul. 27, 2009 11:55 am
Ubicació: Vallès Oriental

Re: RECEPTES AMB CARABASSA

EntradaAutor: landayo » dt. nov. 09, 2010 10:40 am

Moltíssimes gràcies a totes!!! Amb el munt de receptes que heu enviat montaré un receptari !!! :ok:

Gloriadsn: Provaré de fer-la a veure que tal queda.
Peixet: Mmmm a veure si m'animo i el faig pel cap de setmana !
Arim-Mireiaflor: Plis penjeu les receptes.
Bipa: Això ha de ser boníssim ! Ho tindré present per fer-ho per nadal (encara que primer ho provaré aquest cap de setmana )
Ardid: Jo normalment me la menjo així i queden cruixents i als nens els hi encantes !

:***: Landayo
Avatar de l’usuari
mireiafor
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2876
Membre des de: dl. oct. 29, 2007 3:53 pm
Ubicació: El maresme

Re: RECEPTES AMB CARABASSA

EntradaAutor: mireiafor » dt. nov. 09, 2010 1:52 pm

Aquí vaaaaaaaa:

- Ingredients per a dos persones: ¼ de carbassa, 200 gr. de cigrons cuits, 1 bitxo, 1 ceba mitjana, 1 ou, 1 manat de bledes fresques, un grapat de pinyons, 1 fulla de llorer, pebre vermell dolç, 400 cc aigua, oli, sal i pebre.

- Preparació:
1. Es renten les bledes, es treu la tija i es bullen 5 minuts, es colen i es reserven.
2. Es renten i pelen la ceba i la carbassa. De la carbassa treure les llavors i la part tova central.
3. En una olla gran s’escalfa oli i se salteja els pinyons, el bitxo i el llorer un parell de minuts.
4. Es talla la carbassa i la ceba a daus i s’afegeix a l’olla, se salpebra i es deixa saltejar durant 10 min. aprox. remenant de tant en tant.
5. Quan ja están una mica fetes, s’afegeixen les bledes i es deixa saltejar tot junt uns 5 minuts més.
6. Es un cassó a apart es fa un ou dur (15 minuts bullint). Es treu, es pela, es talla a daus i es reserva.
7. S’escalfen els 400cc d’aigua amb el microones.
8. Es cobreix el contingut de l’olla amb els 400 cc d’aigua, s’afegeix abundant pebre vermell dolç i es rectifica de sal i pebre
9. S’afegeixen els cigrons a l’olla i es remena bé.
10. Es posa a foc fort fins que bulli, aleshores es baixa el foc i es deixa fent el xup-xup uns 20 minuts aprox.
11. S’apaga el foc, s’afegeix l’ou dur per sobre sense remenar i es deixa reposar 5 minuts tapat.

Que vagi de gust!!!
Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
mireiafor
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2876
Membre des de: dl. oct. 29, 2007 3:53 pm
Ubicació: El maresme

Re: RECEPTES AMB CARABASSA

EntradaAutor: mireiafor » dc. nov. 10, 2010 1:03 pm

Per cert, una pregunta: com peleu la carbassa??? A mi em costa horrors amb aquesta pell TAN DURA!!!!! :-(( :-(( :-(( :-(( :-((
Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
eulalia1980
:: poltre
:: poltre
Entrades: 660
Membre des de: dg. juny 06, 2010 8:31 pm

Re: RECEPTES AMB CARABASSA

EntradaAutor: eulalia1980 » dc. nov. 10, 2010 5:08 pm

Doncs jo ho vaig posantla dos minuts al micrones i amb un pelador de patates!!! va perfecte... ja veureu!! proveu-ho!!


Eulàlia
Imatge
Avatar de l’usuari
Danu
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1893
Membre des de: dv. set. 10, 2010 4:49 pm

Re: RECEPTES AMB CARABASSA

EntradaAutor: Danu » dc. nov. 10, 2010 7:42 pm

Jo una vegada vaig fer lasanya de carbassa, gambes i ceps, i va sortir molt bona, a vore si trobo la recepta...
Avatar de l’usuari
landayo
:: rateta
:: rateta
Entrades: 176
Membre des de: dl. jul. 27, 2009 11:55 am
Ubicació: Vallès Oriental

Re: RECEPTES AMB CARABASSA

EntradaAutor: landayo » dj. nov. 11, 2010 9:09 am

Ostres, provaré això del microones !!! Cada vegada que pelo una carabassa, es una "misión de alto riesgo" per no fer-me mal !!!

Danu, plis posa la recepta de la lassanya, ha de ser bonisssima!!!

Gràcies :***:
Avatar de l’usuari
dRIM
:: granota
:: granota
Entrades: 206
Membre des de: dv. abr. 24, 2009 12:08 pm

Re: RECEPTES AMB CARABASSA

EntradaAutor: dRIM » dj. nov. 11, 2010 2:52 pm

mireiafor ha escrit:Per cert, una pregunta: com peleu la carbassa??? A mi em costa horrors amb aquesta pell TAN DURA!!!!! :-(( :-(( :-(( :-(( :-((


Jo sempre la bullo amb pela i tallada a trossos grans, sense la grana. Ben neta, eh?!

Llavors surt sola!
Imatge
Avatar de l’usuari
Danu
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1893
Membre des de: dv. set. 10, 2010 4:49 pm

Re: RECEPTES AMB CARABASSA

EntradaAutor: Danu » dj. nov. 11, 2010 3:05 pm

landayo ha escrit:Ostres, provaré això del microones !!! Cada vegada que pelo una carabassa, es una "misión de alto riesgo" per no fer-me mal !!!

Danu, plis posa la recepta de la lassanya, ha de ser bonisssima!!!

Gràcies :***:


Aix, no la trobooo!!! ?-) Crec que la vaig treure d'una revista... En fi, mira s' aquest enllaç et val: http://www.directoalpaladar.com/recetas ... aza-receta Sorry!!!

Jo li vaig afegir, a més, gambetes pelades.
Avatar de l’usuari
Maduixeta
:: peixet
:: peixet
Entrades: 284
Membre des de: dc. jul. 28, 2010 3:27 pm

Re: RECEPTES AMB CARABASSA

EntradaAutor: Maduixeta » dl. des. 06, 2010 6:43 pm

jo la faig a la planxa, amb la paella ben calenta una gota d'oli d'oliva i quan queda roseta i tiro sal maldon i una altra gota d'oli d'oliva,molt bona queda bonissima .
BLAPERERWAY
:: papallona
:: papallona
Entrades: 140
Membre des de: dt. març 23, 2010 8:25 pm

Re: RECEPTES AMB CARABASSA

EntradaAutor: BLAPERERWAY » dc. des. 22, 2010 4:03 pm

Jo la saltejo amb pastanaga i cuan és rosa afegeixo aigua i el suc de mitja taronja, ho fas bullir fins que sigui tendre, tritures i per servir-ho una mica de ralladura de la taronga per sobre, queda molt bo i és original.
Professional d´assegurances de salut a Sanitas.
Solucions a mida per empreses.
****
Avatar de l’usuari
entrerius
:: dofí
:: dofí
Entrades: 3452
Membre des de: dv. set. 26, 2008 6:12 pm

Re: RECEPTES AMB CARABASSA

EntradaAutor: entrerius » dc. des. 22, 2010 5:42 pm

jo faig escudella de carabassa: fesols, carabassa, patata, ceba, oli d'oliva i sal.

Si teniu temps lo millor és fer-la amb fesols sec, deixar-los en remull i coure'ls. O també amb fesol tendre (més difícil de trobar...)
Jo sempre ho faig amb fesols de pot... i queda molt bona.

Les quantitats no sé.... jo ho faig a ull... que quedi una mica proporcionat. Hi poso habitualment:
1 pot fesols
1 ceba
2 patates més o menys
?? carabassa ... a ull...

Aigua a bullir.
Tallar a daus petits la carabassa i la patata. Rentar els fesols. Quan l'aigua bulli posar-hi la carabassa, la patata i els fesols.
Fer un sofregit de ceba i afegir-lo a l'escudella.
Deixar coure una estona fins que estigui cuit i es vegi "caldet" no aigua...... ja m'enteneu.
Jo hi afegeixo l'oli d'oliva al final de la cocció i ho deixo poca estona bullint amb l'oli.

Molt bona!!


La mateixa recepta la podeu triturar i servir en forma de crema.... el fesol li dona un toque diferent i acompanyada de cruixents de pernil salat....uhhhmmmmm
Avatar de l’usuari
entrerius
:: dofí
:: dofí
Entrades: 3452
Membre des de: dv. set. 26, 2008 6:12 pm

Re: RECEPTES AMB CARABASSA

EntradaAutor: entrerius » dc. des. 22, 2010 5:45 pm

El meu cunyat feia pasta amb sofregit de gambes i carabassa... molt bona també.

Torna a “Trucs i idees”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::