APERITIUS PER CAP D'ANY

Nadal, sant Esteve, aniversaris, festes, comiats, àpats multitudinaris, pica-pica.....
Avatar de l’usuari
Merche83
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1197
Membre des de: dj. gen. 14, 2010 9:32 am

APERITIUS PER CAP D'ANY

EntradaAutor: Merche83 » dt. nov. 30, 2010 3:51 pm

Hola cuineres!
per cap d'any sempre ens juntem a sopar tota la familia (uns 18) i sempre fem el mateix, de primer un super pica-pica, de segon anec o xai i de postres turrons. ens ho anem fent entre tots (sobretot les tietes) pero a mi semrpe m'agrada portar alguna cosa de pica pica diferent, ja fa dos anys que porto sushi i si que agrada ( no a tots, sobretot als més grans que ni ho tasten), tmb he portat quiche algún any pero aquest any m'agradaria canviar i no tinc idees... el que solen fer els demés (per tant ja segur que n'hi haurà) son: pasta salada, embotits, truita de patates, melo/pinya amb pernil, patés, i ara em sembla que res més...
em doneu algúna idea??? ha de ser algú d epica pica i totes les idees que trobo son de primer... si haa de ser amb la thermomix no hi ha problema que la tinc :ok:
Imatge
2/01/11 TE+
.....
25/08/11 Te tenemos con nosotros!
ImatgeImatgeImatgeImatge
Avatar de l’usuari
Isy
:: gosset
:: gosset
Entrades: 487
Membre des de: dt. nov. 10, 2009 1:11 pm

Re: APERITIUS PER CAP D'ANY

EntradaAutor: Isy » dt. nov. 30, 2010 4:39 pm

Hola!!!

al nostre pica-pica mai pot faltar, encara que no és res innovador, gambes a la planxa amb all i julivert (les flamejem amb una miqueta de ron i estan bonísimes) i "almejas" (no sé com es diu en català) fetes també al vapor amb all i julivert... no es res d'especial però son un clàssic que no pot faltar al nostre nadal.

en quant a coses més innovadores se m'acodeix unes croquetes de pop que fan a un bar on anem a vegades i fan cosetes diferents, la veritat és que estan bonísimes, es fan amb puré de patates i dins li fiquen uns trosets de pop, després fan la forma de croqueta i li fan l'arrebossat amb quicos molits, estan... mmmmmmmmm

Espero haver-te ajudat :ok:
Imatge. Imatge
Avatar de l’usuari
Merche83
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1197
Membre des de: dj. gen. 14, 2010 9:32 am

Re: APERITIUS PER CAP D'ANY

EntradaAutor: Merche83 » dt. nov. 30, 2010 4:54 pm

quina bona idea lo de les croquetes! ara m'enrecordat que alguna vegada he provat croquetes de coses "rares" de chipirons, de gambes,... podria provar de fer-ne unes quantes de diferents sabors... :ok: :ok:

lo de les almejas i gambes tmb es bona idea, pero semrpe diuen q no voeln ficar marisc pq d'això ja en menjerm per nochebuena, nadal, sant esteve.... així cap d'any descansem de marisc q sino acavarem tots amb gota :-D :-D :-D
Imatge
2/01/11 TE+
.....
25/08/11 Te tenemos con nosotros!
ImatgeImatgeImatgeImatge
Avatar de l’usuari
sil30
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1041
Membre des de: dt. maig 25, 2010 12:05 pm

Re: APERITIUS PER CAP D'ANY

EntradaAutor: sil30 » dt. nov. 30, 2010 8:28 pm

Nosaltres fem croquetes de botifarró (morcilla) i de sobrassada, també són molt bones i "diferents".

Quant fem pica pica també m'agrada molt fer tartaletes facides, les pots fer de tantes coses, més sencilles o més elaborades, fredes o calentes i queda la taula molt bonica!! També sóc aficionada als montaditos, hehehe, m'encanten!! :ok:
El post de la Laia: viewtopic.php?f=91&t=23764

El dia 27-7-2011 a les 11.00h neix la nostra Laia. Ha nescut a les 41 setmanes. Pesa 3.160 kg i fa 49 cm. És la coseta més bonica que hem fet mai!!

ImatgeImatge
Avatar de l’usuari
Merche83
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1197
Membre des de: dj. gen. 14, 2010 9:32 am

Re: APERITIUS PER CAP D'ANY

EntradaAutor: Merche83 » dt. nov. 30, 2010 8:53 pm

sil aquestes croquetes han d'estar bunisimes tmb! sobretot les de sobrassada (a mi no m'agrada gaire la botifarra...)
lo de les tartaletes vols dir algo així com els vol-au-verunts (o com s'escrigui), no??? tmb es bona idea... de que les rellenest tu?? es q hayria de ser algu fred, a mi només se m'acudeix el tipic farcit de les empanadilles (tonyina, tomaquet, olives...)
Imatge
2/01/11 TE+
.....
25/08/11 Te tenemos con nosotros!
ImatgeImatgeImatgeImatge
Avatar de l’usuari
Charliemi
:: tigre
:: tigre
Entrades: 747
Membre des de: dt. juny 23, 2009 4:08 pm

Re: APERITIUS PER CAP D'ANY

EntradaAutor: Charliemi » dt. nov. 30, 2010 9:14 pm

Idees per farcir les tartaletes o vol-au-vent:
- sobrasada amb un toc de mel per sobre i li dones un cop de calor al micro
- espinacs amb mató panses i pinyons
- alberginia amb formatge de burgos i orenga
- cabassó, formatge cremós i tomàquets dessecats (aquesta amb tartaletes o vol-au-vent una mica grans)
Si vols que quedi més original, en lloc de farcir les típiques tartaletes o vol-au-vent pots fer mini cornets amb paste de fer empanadilles i farcir-los, queden igual de bons però mès originals.

Pels aperitiu tb queda molt "resultón" i és súper fàcil fer piruletes de formatge.
Avatar de l’usuari
Merche83
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1197
Membre des de: dj. gen. 14, 2010 9:32 am

Re: APERITIUS PER CAP D'ANY

EntradaAutor: Merche83 » dc. des. 01, 2010 9:35 am

bones idees charliemi, com es fan auestes piruletes???
Imatge
2/01/11 TE+
.....
25/08/11 Te tenemos con nosotros!
ImatgeImatgeImatgeImatge
Avatar de l’usuari
xinxeta
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2767
Membre des de: dt. març 07, 2006 4:02 pm

Re: APERITIUS PER CAP D'ANY

EntradaAutor: xinxeta » dc. des. 01, 2010 10:11 am

Et poso alguns que jo faig i que normalment agraden molt.

- vol-a-veunts farcits de "palitos de cangrejo" triturats (amb la picadora de carn) i barrejat amb maionesa
- base de pa de motlle, untada amb philadelphia i a sobre una rodanxa de botifarró (morcilla)
- cistellets farcits de crema de formatge. La crema es fa al foc, poses un brick de nata per cuinar i fiques 3-4 quesitos,el desfas i després poses una mica de pernil dolç a trossets i julivert. Ho deixes que es desfaci bé i ho apartes fins que es refredi una mica. Dp omples els cistellets i a la nevera. Per sobre li pots posar un trosset de pinya o una mica de caviar (del baratet eh? neujor:-) )
Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
sil30
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1041
Membre des de: dt. maig 25, 2010 12:05 pm

Re: APERITIUS PER CAP D'ANY

EntradaAutor: sil30 » dc. des. 01, 2010 5:00 pm

Noies quantes idees bones que ens esteu donant!! Em sembla que no donarem avast per fer-les totes!!

Merche, hi ha tantes opcions. Jo a vegades miro el que tinc a la nevera i el que em ve de gust menjar i convino. Ara recordo alguns que m'agraden molt, si recordo algún més te'ls passo. És cert que pots utilitzar diferents tipus de base, i si les varies et quedarà una taula espectacular!!

- Vol-au-vents fredes de marisc: enciam finet, cranc picat, gambes picades, ou dur picat, olives verdes farcides picades, pebrot morrón picat I salsa rosa. Al damunt li pots posar una mica d’eneldo.

- Pastissets tonyina i gambes: ho fas amb pa de motlle i després ho talles en quatre trossets iguals. El montes primer sense tallar per capes: pa amb tomàquet fregit (tipus solís) i tonyina. Una segona cap amb els mateixos ingredients i acabes amb una tros de pa amb mahonesa i ou rallat pel damunt. Aixafes una mica el pa perquè tots els ingredients s’engaixin bé. Que les capes no siguin gaire gruixudes perquè no et quedi massa alt. Talles el pa en quatre trossets iguals i cubreixe’s els laterals de cada pastisset amb salsa rossa i al damutn una gambeta. És molt sencill de fer i freds estan boníssims.

- Tartaletes sobrassada, formatge cabre i mel: posses una capa de sobrassada i un tros de formatge de cabra al damunt. Intenta que se’t vegi la sobrassada de sota. Ho escalfes al micro només una mica perquè es defaci una mica el formatge. Al acabar li poses un petit fil de mel al damunt del formatge, boníssim!!

- Tarlalets de bacon: fas una beixamel espesa amb ceba i bacon, sobre tot que et quedi ben espesa. La poses dins les tartaletes i la gratines una mica amb formatge emmental al damunt.

- Tartaleta tonyina: base de tomàquet fregit, tonyina, trosset pebrot morrón, oliva verda i negra i formatge gratinat pel damunt. És com si fos una mini-pizza.

- Brotxetes d’embotits: agafes els embotis que t’agradin (pernil, formatge, mortadela, fuet, botifarra blanca, ...) i els talles a quadradets de mides similars i els claves a les broxetes (millor que siguin petites que sinó es fa molt pesat) i les convines amb algun tomàquet cherry i fins tot picatoste de pa, és fàcil però resultón. Jo a vegades ho faig amb diferents tipus de botifarres: botifarró, xoricet, botifarra, ... (hehehe, ja sé que no t’agrada la botifarra).


Espero que alguna t'agradi :ok: :love:
El post de la Laia: viewtopic.php?f=91&t=23764

El dia 27-7-2011 a les 11.00h neix la nostra Laia. Ha nescut a les 41 setmanes. Pesa 3.160 kg i fa 49 cm. És la coseta més bonica que hem fet mai!!

ImatgeImatge
Avatar de l’usuari
Charliemi
:: tigre
:: tigre
Entrades: 747
Membre des de: dt. juny 23, 2009 4:08 pm

Re: APERITIUS PER CAP D'ANY

EntradaAutor: Charliemi » dc. des. 01, 2010 7:17 pm

Les piruletes de formatge son faciliiiiiiiisimes de fer:

Poseu paper de forn a la safata per posar al forn, feu una muntanyeta de formatge ratllat una miqueta repartida (si teniu un aro d'emplatar millor pq us quedarà més rodona, només per donar la forma al formatge i el treieu), a sobre de cada rodona de formatge hi poseu un pal dels de fer pinxos i a sobre del pal una miqueta més de formatge pq s'enganxi. Les poseu al forn a uns 200º i les aneu controlant fins que el formatge quedi fos i sòlid, però no us passeu que si el formatge s'asseca massa després es trenquen només de mirar-les.

Espero que us agradin!! Com a mínim resultones queden. Jo les serveixo punxant-les en un got ample, dels de Whisky per exemple, ple de sorreta de colors o pedretes o alguna cosa així...
Charliemi l’ha editat per darrera vegada el dia: dj. des. 02, 2010 4:00 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Avatar de l’usuari
aixamb
:: tigre
:: tigre
Entrades: 749
Membre des de: dl. abr. 26, 2010 6:21 pm

Re: APERITIUS PER CAP D'ANY

EntradaAutor: aixamb » dc. des. 01, 2010 9:40 pm

ooohhh!!
Quines idees més bones!

Jo faig tartaletes o farcellets amb bolets i llagostins! Queda moolt bo.
Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
xiulet
:: rateta
:: rateta
Entrades: 176
Membre des de: dj. gen. 15, 2009 3:22 pm

Re: APERITIUS PER CAP D'ANY

EntradaAutor: xiulet » dj. des. 02, 2010 4:56 pm

Tartaletes petites i farcides de philadeiphia barrejat amb el que vulguis.
Per exemple philadelphia amb trossets de salmó i passats per pimer i trossets de salmó a sobre per decorar o alló que sembla caviar,...
també philadelphia amb toniyna,...es molt fàcil i sempre m'ha donat bon resultat!
Avatar de l’usuari
nineta83
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 543
Membre des de: dl. set. 27, 2010 5:47 pm

Re: APERITIUS PER CAP D'ANY

EntradaAutor: nineta83 » dj. des. 02, 2010 10:01 pm

unes idees més!!!

salmó fumat, l'untes amb philadelphia i cebollino picat, enrotlles, talles el rotllo en trossets i els punxes sobre un palet.

també culleretes amb pop a la gallega, una patata cuadrada, el pop a sobre, pebre vermell i sal maldon, i un rajolinet d'oli

culleretes de poma passada per la paella amb un trosset de morcilla. és curios pero queda molt be.

culleretes de poma passada per la paella amb a sobre sobrassada, a sobre rulo de cabra i després mel i al forn... molt bó!!

xampinyons farcits: agafes xampinyons grans, li treus el tronc, a la miniprimer tritures tronc, mantega, herbes provençals, sal pebre fins a formar una masa, després li afegeixes beicon (si vols),emplenes els xampinyons amb la mantega i cap al forn a 180 graus!!! mmmm bonissim!
Imatge
Avatar de l’usuari
aixamb
:: tigre
:: tigre
Entrades: 749
Membre des de: dl. abr. 26, 2010 6:21 pm

Re: APERITIUS PER CAP D'ANY

EntradaAutor: aixamb » dj. des. 02, 2010 10:30 pm

Nosaltres també fem, que queda molt bo, rodanxes de formatge de cabra amb pesto per sobre i escalfat al microones uns segon... queda boníssim i després s'unta sobre torradetes.
O rodanxes de poma (es pot fer tant crua com cuita) i una rodanxa de paté.

Si se m'acut alguna coseta més ja ho posaré!
Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
Merche83
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1197
Membre des de: dj. gen. 14, 2010 9:32 am

Re: APERITIUS PER CAP D'ANY

EntradaAutor: Merche83 » dv. des. 03, 2010 9:13 am

k bé!!! quantes bones idees!! ara no sabre que fer amb tantes receptes!! xx:-D xx:-D
Imatge
2/01/11 TE+
.....
25/08/11 Te tenemos con nosotros!
ImatgeImatgeImatgeImatge
Avatar de l’usuari
Akira
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 349
Membre des de: ds. jul. 31, 2010 9:36 am

Re: APERITIUS PER CAP D'ANY

EntradaAutor: Akira » ds. des. 04, 2010 3:16 pm

HOla!!!

Afegeixo recepta!!

canapés de pasta de full!!! mmm...surten boníssims! són fàcils i economics!!

Compres pasta de full en lamines al super, la treus de l'envoltori l'estires i la talles a tires llargues i una mica ampletes (q dp les puguis tancar!)

A cada tira i poses un gust diferent:

En una tira salmó
En una altra formatge
en una altra paté
En una altra sobrassada
En una altra pernil salat

Tu mateixa! per gustos colors!!!

dp Tanques la pasta de full! (et quedarà una tira llarga igual però tancadeta!) la talles (et quedaran com rectangles petits!) ho pintes per sobre amb ou i hi poses diferents herbes per sobre, en el formatge oregan, el el paté una mica de pebre negre...(queden superbufons ben decorats!!)

Ho poses al forn! tu mateixa més o menys de 10 a 20 min a 180 graus!

Espero haver-te ajudat!! es fan amb un moment i la gent al.lucina quan els veu!!
ImatgeImatgeImatgeImatge



23 d'agost de 2011
Avatar de l’usuari
laja25
:: papallona
:: papallona
Entrades: 102
Membre des de: dg. març 07, 2010 8:08 am

Re: APERITIUS PER CAP D'ANY

EntradaAutor: laja25 » ds. des. 04, 2010 9:46 pm

Ous farcits, amb forma de Papa Noel, quedan molt macos.
Avatar de l’usuari
Akira
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 349
Membre des de: ds. jul. 31, 2010 9:36 am

Re: APERITIUS PER CAP D'ANY

EntradaAutor: Akira » dg. des. 05, 2010 12:48 pm

Ostres!!

Ous farcits en forma de pare noel!!! que original!! com ho fas laja25???
ImatgeImatgeImatgeImatge



23 d'agost de 2011
Avatar de l’usuari
Charliemi
:: tigre
:: tigre
Entrades: 747
Membre des de: dt. juny 23, 2009 4:08 pm

Re: APERITIUS PER CAP D'ANY

EntradaAutor: Charliemi » dg. des. 05, 2010 6:27 pm

Una altre que fa una amiga meva i m'encanta: Rollets de pernil dolç farcit de philadelpfia amb anous

Agafes anous picades i les barreges amb una terrina de philadelphia, després vas farcint pernil dolç i enrollant-lo, talles el rotllo que et quedarà a trocets i a veure qui pot para de picar xx:-D !!
Avatar de l’usuari
laja25
:: papallona
:: papallona
Entrades: 102
Membre des de: dg. març 07, 2010 8:08 am

Re: APERITIUS PER CAP D'ANY

EntradaAutor: laja25 » dg. des. 05, 2010 7:30 pm

Akira ha escrit:Ostres!!

Ous farcits en forma de pare noel!!! que original!! com ho fas laja25???

Es couen els ous.
Tallem una punta de l´ou (ho aprofitarem com a sombreret).
Traiem el de dintre i el barregem amb tonyina, olives farcides d´anxoves, pebrot morrón i maionesa, i el fiquem a dintre de l´ou tota la mezcla.
Posem a sobre una oliva com si fos el cap, i al voltant de l´oliva posem una tira de pebrot com si fos una bufanda, a sobre de l´oliva i fiquem el sombreret i apa pare noel llest.
Quedan molt macos i es molt sencill de fer.

Torna a “Tenim convidats”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 0 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::