Adopció Nacional - Catalunya

Fills del cor.
*lourdes*
:: rateta
:: rateta
Entrades: 199
Membre des de: dv. maig 23, 2008 9:32 am
Ubicació: Baix Empordà
Contacta:

Re: Adopció Nacional - Catalunya

EntradaAutor: *lourdes* » dj. oct. 28, 2010 5:27 pm

ariscat ha escrit:Hola a tothom,

sóc nova a SocPetit.cat
només dir-vos que realment és molt gratificant adoptar una criatura. Tot just ahir varem rebre la sentència de l'adopció plena, "NOMÉS" han tardat 3 anys en fer la "paperassa", però tot el que acaba bé... és una meravella !!!!!
Us animo a tenir molta paciència que val molt la pena (tant per nosaltres (els pares) com per l'infant).
Varem començar l'abril del 2005 (a Xina i Catalunya), ens van assignar l'infant de Catalunya l'octubre del 2007. El primer judici va ser el setembre del 2008 i l'adopció plena ha estat l'octubre del 2010. Sembla molt llarg, però et vas animant cada vegada que superes un tràmit.
Si puc ajudar a algú, akí estic.
Paciencia i sort a tothom ! :oset:


Enhorabona ariscat!!!!!! quina bona notícia!!!! i una pregunta si no és molèstia, que vau fer amb l'expedient de la xina???? el vau haver de tancar?
:love:

Neu ha escrit:Hola,

potser sí que oficialment van per l'octubre de 2007, però tampoc se li pot fer molt de cas perquè hi ha gent del novembre 07assignats fa molts mesos, i també han assignat algunes parelles del 2008. Tot depèn del vostre perfil i el del nen. No va per número com a la carnisseria!

Si consulteu aquesta web (adopt@ki) de tant en tant, us fareu una idea de com estan anant les coses. La pàgina actual és:

http://boards4.melodysoft.com/adopnacio ... 31569.html

Ariscat, moltes felicitats pel teu nen! Ara la burocràcia no és tan gran gràcies a la nova llei recent estrenada.

Vinga, ànims i moooolta paciència!


Gràcies neu, ara miraré l'enllaç, també és una bona notícia, nosaltres no vam posar cap proferència d'edat, sexe ni ètnia, o sigui q anirem més ràpid no????

>.-<:

Ptns
Esperant a Xina
Registre 27-04-07
ariscat
:: puça
:: puça
Entrades: 5
Membre des de: dc. oct. 27, 2010 5:31 pm

Re: Adopció Nacional - Catalunya

EntradaAutor: ariscat » dj. oct. 28, 2010 9:41 pm

Lourdes,

en rebre l'assignació de Catalunya, l'expedient de la Xina va quedar aturat i als 6 mesos varem haver de decidir entre:
- tancar-lo,
- re-emprendre l'adopció a la Xina, havent de modificar l'expedient per afegir el cavi de situació familiar (és a dir, tornar a fer part de la paperassa) i no ens garantien que el govern xinès ens conservés l'antiguitat.

Varem decidir tancar l'adopció a la Xina i encetar-ne una de nova a Catalunya, i a l'espera estem.

Per cert, és un plaer poder comentar totes aquestes coses aquí i per tant percebre que no estem sols en aquesta experiència tant llarga i difícil. Felicitats per haver creat aquest tema!!!
Avatar de l’usuari
isa
:: dofí
:: dofí
Entrades: 3178
Membre des de: dj. oct. 11, 2007 1:56 pm
Ubicació: Al poble del meu cor!

Re: Adopció Nacional - Catalunya

EntradaAutor: isa » ds. oct. 30, 2010 8:13 am

Noies perdoneu que m'infiltri, us volía fer una pregunta: així com vosaltres controleu per quines assignacions van a catalunya, es pot consultar per internet d'alguna manera, per quines assignacions van a Galícia? Com ja he dit alguna vegada, un dels meus germans està en espera de l'assignació allà i m'agradaría poder anar mirant com va la cosa, ells tenen la idoneïtat fa any i mig, "només".
Gràcies i us envio un sac d'ànims, il·lusió i paciència, tan de bó tot fos més ràpid!!! :-()-)
Passeu pel post de la Pao viewtopic.php?f=35&t=6220
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
elia1733
:: gosset
:: gosset
Entrades: 441
Membre des de: ds. jul. 25, 2009 10:59 am

Re: Adopció Nacional - Catalunya

EntradaAutor: elia1733 » dg. oct. 31, 2010 7:49 pm

Hola a totes,
nosaltres també estem interessats en fer una adopció. Aquesta setmana hem fet la visita informativa i la veritat es que estem una mica perduts.
Hem pensat en obrir dos expedients, un a catalunya i l'altre internacional.

En quan a Catalunya sembla que comença a estar una mica col·lapsat.

L'adopció internacional ho veig més complicat en quan a escollir bé el país, hi ha llocs que descartem ja que no permeten que es tingui cap fill, de moment no en tenim cap, però estem en procès de reproducció assistida, i si em quedo embarassada i he obert un expedient en un país que no accepten parelles amb fills...Altres p´¨isos estan saturats i no accepten expedients nous.

Algú em pot donar un cop de mà per escollir un país d' adopció internacional?

M'agradaria fer-ho el més aviat possible, com ha dit algú del post, tenim clar que volem ser pares i no cal esperar més. Ho hem intentat per vàries vies i això costa molt, així doncs que toca l'adopció.

Una abraçada a totes i felicitats a les que esteu gaudint dels vostres fills/es. Disfruteu-los molt!
*lourdes*
:: rateta
:: rateta
Entrades: 199
Membre des de: dv. maig 23, 2008 9:32 am
Ubicació: Baix Empordà
Contacta:

Re: Adopció Nacional - Catalunya

EntradaAutor: *lourdes* » dt. nov. 02, 2010 5:54 pm

isa ha escrit:Noies perdoneu que m'infiltri, us volía fer una pregunta: així com vosaltres controleu per quines assignacions van a catalunya, es pot consultar per internet d'alguna manera, per quines assignacions van a Galícia? Com ja he dit alguna vegada, un dels meus germans està en espera de l'assignació allà i m'agradaría poder anar mirant com va la cosa, ells tenen la idoneïtat fa any i mig, "només".
Gràcies i us envio un sac d'ànims, il·lusió i paciència, tan de bó tot fos més ràpid!!! :-()-)


Ostres isa!!! jo el millor es anar trucant a la Generalitat, a Galicia no se qui ho tramita iells t'infomen millor q ningú ?-)

Enhorabona com a tieta.
Esperant a Xina
Registre 27-04-07
*lourdes*
:: rateta
:: rateta
Entrades: 199
Membre des de: dv. maig 23, 2008 9:32 am
Ubicació: Baix Empordà
Contacta:

Re: Adopció Nacional - Catalunya

EntradaAutor: *lourdes* » dt. nov. 02, 2010 6:06 pm

Hola Elia primer de tot enhorabona!!!!! El mon de l'adpció es un mon fantàstic i conèixes gent molt maca.

elia1733 ha escrit:En quan a Catalunya sembla que comença a estar una mica col·lapsat.

nosaltres som de Setembre 2009 i ens vandir q l'espera era de 3 anys, però q hi havia previsió de q els temps s'allarguessin ja que degut al colapse de l'adopció internacional, molta gent s'havia volcat a la Nacional.
També depen dels limits q poseu vosaltres a la sol·licitud com edats o etnies.

elia1733 ha escrit:L'adopció internacional ho veig més complicat en quan a escollir bé el país, hi ha llocs que descartem ja que no permeten que es tingui cap fill, de moment no en tenim cap, però estem en procès de reproducció assistida, i si em quedo embarassada i he obert un expedient en un país que no accepten parelles amb fills...Altres p´¨isos estan saturats i no accepten expedients nous.

Algú em pot donar un cop de mà per escollir un país d' adopció internacional?


Buffffffff, nosaltres tenim registre a la xina des de 2007, aviat portarem 4 anys de espera més el q vam trigar entre preparar expedients, mes entrevistes, etc.... cap a 6 anys en aquest món.
No se quin pais has vist q no permet tenir cap fill??? Hi ha una pagina del ICAA q no recordo quina es però si t'interessa te la puc buscar on expliquen bastant bé els paisos.
Potser el millor es trucar al ICAA i q ells t'informin quin paisos ho teniu bé, però ja t'aviso q ràpid, no n'hi ha cap!
Kazastan, vietnam i india de moment tancats
Xina amb espera de 5 anys mínim
Etiopia 3 anys
Russia.... mai m'he preocupat per ell, però crec q estan sobre els 3 anys també
Els paisos de America com Colòmbia, Mèxic, Brasil, Republica Dominicana, etc tampoc conec, pots preguntar per ells... però el tema està complicat.

Espero tingueu molta sort!! ja ens explicaras
:ok:
Esperant a Xina
Registre 27-04-07
Avatar de l’usuari
elia1733
:: gosset
:: gosset
Entrades: 441
Membre des de: ds. jul. 25, 2009 10:59 am

Re: Adopció Nacional - Catalunya

EntradaAutor: elia1733 » dt. nov. 02, 2010 10:10 pm

Gràcies lourdes,
ens ho hem de mirar bé. Jo crec que l'adopció internacional és complicat ja que entre que uns països estan tancats i altres demanen requisits que no ens van gaire (com restar molts dies al país, això fa que n'hi hagi pocs per escollir, Russia es dispara molt de preu a més de l'estància). Ho hem de mirar més en calma. Crec que tirarem endavant l'adopció a Catalunya i internacional ja ho veurem.

Salutacions a totes.
*lourdes*
:: rateta
:: rateta
Entrades: 199
Membre des de: dv. maig 23, 2008 9:32 am
Ubicació: Baix Empordà
Contacta:

Re: Adopció Nacional - Catalunya

EntradaAutor: *lourdes* » dc. nov. 03, 2010 7:15 am

Si elia, internacional està bastant malament!!!

Nosaltres també vam haver de descartar paisos per requisits que demanaven, ja ho diuen que al final es el pais que t'escull a tu i no tu al pais :ok: .

Estigueu al aguait que segur aviat canviaran coses, per exemple a la xina, segur q dintre de poc canviarà el temps d'espera, ja que no pot continuar així i quan passi el tap del Maig 2007 anirà molt ràpid ja que hi ha pocs expedients.

De fet es diu que a partir del setembre 2007 hi ha un 40% de retirada d'expedients a la xina o sigui q encara ens queda esperança.

Anims :-()-)
Esperant a Xina
Registre 27-04-07
DAFNE
Entrades: 3
Membre des de: dt. oct. 06, 2009 10:15 pm

Re: Adopció Nacional - Catalunya

EntradaAutor: DAFNE » dc. nov. 03, 2010 3:00 pm

Hola a tothom!!!!

Tinc un dubte, nosaltres hem presentat la sol.licitud nacional i internaconal. Ens han dit que l'assignació que arriba primer comporta la "renúncia" de l'altre sol.licitud.

M'agradaria conèixer si li ha passat a algú i les conseqüències?

Per un altre banda, l'adopció internacional, en el nostre cas rússia, comporta un cost econòmic elevat. És possible que quan hagis fet una forta despesa pels tràmits de rússia (o un altre país internacional) t'assignin un infant nacional?

També preguntar quan es comença a pagar en l'adopció internacional. Disculpeu per la pregunta, però es que també estic fent FIV i tot suma i si no funciona probablement farem ovodonació i tot suma.


Gràcies !!!
Avatar de l’usuari
elia1733
:: gosset
:: gosset
Entrades: 441
Membre des de: ds. jul. 25, 2009 10:59 am

Re: Adopció Nacional - Catalunya

EntradaAutor: elia1733 » dc. nov. 03, 2010 6:32 pm

Lourdes, m'hauré d'informar sobre l'adopció a la Xina, pot ser una opció si hi han hagut baixes d'expedients. Ens van dir que al 2008-2009 no hi havíen expedients.
Gràcies.

Dafne, jo estic com tu, amb RA però amb ganes a la vegada d'adoptar.
Crec que pots preguntar el que calgui, d'això es tracta, segur que els dubtes que tu tens els ha tingut més d'un. Jo no et puc ajudar perque m'acabo d'iniciar al tema, però segur que hi ha algú que n'està assabentat.
Avatar de l’usuari
Betti
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1259
Membre des de: dg. abr. 13, 2008 7:53 pm
Ubicació: Girona

Re: Adopció Nacional - Catalunya

EntradaAutor: Betti » dv. nov. 05, 2010 2:41 pm

Hola guapes... a veure si us puc ajudar en el que sé...

Tema no tenir fills per adoptar: a Malí no pots tenir fills biològics de la mateixa parella amb la que demanes l'adopció, en canvi sí d'altres parelles, però amb l'adopció un dels dos ha de tenir certificat d'esterilitat.

Elia, qui et va dir que el 2008-2009 per Xina no hi havia expedients??? el col·lapse a Xina continua, més que res perquè el país ha canviat, i ara ja no és prohibit tenir més d'un fill/a i a més es promou l'adopció nacional... Atenció, si voleu informació de primera mà per Xina dirigiu-vos a l'AFAC.

Dafne, aixó que dius és cert. Si tens dos processos oberts, el primer que arriba cancel·la l'altre. Diguem que hauràs de torna a fer CI i tornar-te a posar a la cua. De fet és el més lògic, no? Així totes les famílies tenen les mateixes oportunitats... a més el nou CI és imprescindible, ja que la unitat familiar i les circumstàncies han canviat amb l'arribada d'un nou fill i cal mirar si la "nova" família està preparada per l'arribada d'un segon fill.
Jo estic d'acord en algunes coses i en algunes no...

I això que dius dels diners, doncs sí, es perden si a mig camí arriba l'adopció nacional. Nosaltres estem en aquest punt. Hem pagat a l'advocat de Malí una provisió de fons i si ara arribés el peke de l'adopció nacional, doncs perderíem bona part d'aquests diners, gairebé la totalitat.
I sobre quan s'ha de pagar, doncs depèn de cada circumstància. Si es va per ECAI, es paga una bona part quan es signa el contracte i la resta quan hi ha l'assignació. Si es va per protocol públic, doncs depèn de cada cas, però normalment és quan es contracta l'advocat.

De fet cada cas és un món, gairebé... jo m'he llegit molta documentació i moltes de les lleis sobre adopció, però després també trobes casos que es contradiuen i situacions que han anat bé per uns i que per altres ha sigut fatal... el millor és no encaparrar-se gaire, ja sé que és difícil i més al principi, que és quan s'han de prendre decisions importants...

ànims a totes!!
Bet
Avatar de l’usuari
elia1733
:: gosset
:: gosset
Entrades: 441
Membre des de: ds. jul. 25, 2009 10:59 am

Re: Adopció Nacional - Catalunya

EntradaAutor: elia1733 » dv. nov. 05, 2010 5:12 pm

Betti, potser tens raó tu, però a nosaltres a l'ICA ens van fer aquest comentari, hi ha 1 o 2 anys que no hi han expedients per la Xina degut al col·lapse, la gent va optar per altres llocs.

Gràcies per anar-nos informant i guiant.
*lourdes*
:: rateta
:: rateta
Entrades: 199
Membre des de: dv. maig 23, 2008 9:32 am
Ubicació: Baix Empordà
Contacta:

Re: Adopció Nacional - Catalunya

EntradaAutor: *lourdes* » dt. nov. 09, 2010 7:05 pm

Hola,

Elia tens raó, el registre d'expedients a partir del Maig 2007 és molt poc.
Si q a la Xina han potenciat més l'adopció nacional, però que hi ha retirada d'expedients del 40% per families q han canviat de pais, o families que s'han separat, etc... però que el tap hi és SI. Què passarà, ningú ho sap

A part de la web que t'ha donat la Betty n'hi ha una altre: www.adopchina.org on hi ha un foro molt actiu i la gent t'ajuda molt.

Petons
Esperant a Xina
Registre 27-04-07
msalut
:: puça
:: puça
Entrades: 6
Membre des de: dc. nov. 17, 2010 8:26 pm

Re: Adopció Nacional - Catalunya

EntradaAutor: msalut » dc. nov. 17, 2010 8:37 pm

Hola!
A principi d'octubre vaig presentar la sol.licitut d'adopció nacional i avui hem anat a la xerrada informativa.
La veritat és que en ho han posat una mica complicat, ens han dit que hi ha més de 800 famílies esperant i que no hi han tants nens en espera d'adopció.
A més a més, la majoria volem un nen, blanquet, sa i petit i que això és molt difícil, per no dir impossible, que haurem d'esperar tant de temps que quan ens toqui la nostra edat ja no ens deixarà adoptar un nadó.
Que el que hem de fer és obrir les nostres espectatives, ens han estat parlant de la sol.licitut d'infants amb necessitats educatives especials; que això reduiria força el temps d'espera.
La veritat és que és per pensar-s'ho però fa una mica de por. Una cosa és que em sigui igual l'etnia de la criatura i l'altra és que aquesta tingui una malaltia o un transtorn que l'impedeixi portar una vida amb normalitat.
Que en penseu? Realment és tan complicat? Què m'aconselleu?
Moltes gràcies
*lourdes*
:: rateta
:: rateta
Entrades: 199
Membre des de: dv. maig 23, 2008 9:32 am
Ubicació: Baix Empordà
Contacta:

Re: Adopció Nacional - Catalunya

EntradaAutor: *lourdes* » dj. nov. 18, 2010 7:37 am

Hola msalut,

Benvinguda!!!!

Respecte al que dius:
msalut ha escrit:A més a més, la majoria volem un nen, blanquet

msalut ha escrit:d'infants amb necessitats educatives especials


això és un tema molt personal..... el tema de les necessitats especials, en quant a la xina també hi és i l'espera és quasi bé nula, es un tema molt delicat, hi ha molta gent que s'hi passa cansant d'esperar i despres quan els assignen els és un cop molt dur i d'altres que n'estan encantants. El que vull dir-te és que us informeu, pregunteu, aneu a xerrades de necessitats especials, pregunteu al pediatra,... però no ho feu per escurssar l'espera.


Nosaltres també estem a nacional amb qualsevol ètnia i una necessitat especial molt mínima, i també ens van dir el que tu dius, que hi ha molta gent que vol el bebé blanc ì que aquests s'hauran d'esperar.

Has pensat en l'adiopcció a Rússia?

Espero tinguis molta sort
Ptns
Esperant a Xina
Registre 27-04-07
msalut
:: puça
:: puça
Entrades: 6
Membre des de: dc. nov. 17, 2010 8:26 pm

Re: Adopció Nacional - Catalunya

EntradaAutor: msalut » dj. nov. 18, 2010 9:38 pm

Hola lourdes,

Primerament, moltes gràcies per contestar tan rapidament. Tenim una setmana per trucar i confirmar si tirem o no endavant el procés d'adopció i estem donant moltes voltes a tots.

Referent a això de les necessitats especials, estic d'acord amb tu, es un tema molt delicat, un fill és per total la vida i un ha de tenir molt clar a que pot i vol fer front.

Havíem pensat en obrir-nos en quan al tema racial i referent a necessitat especial, tot depèn de la necessitat; aquest és un tema molt ampli.

Vosaltres vau haver d'omplir la sol.licitud de necessitats especials o això ja queda escrit a l'informe que et fan?

Referent a l'adopció a Rússia, ens ho hem estat mirant, però nosaltres no estem casats i no admeten parelles de fet; a més a més econòmicament té un cost força elevat.

Moltes gràcies,

Petonets
*lourdes*
:: rateta
:: rateta
Entrades: 199
Membre des de: dv. maig 23, 2008 9:32 am
Ubicació: Baix Empordà
Contacta:

Re: Adopció Nacional - Catalunya

EntradaAutor: *lourdes* » dj. nov. 03, 2011 10:23 am

Hola!!!!!!!!!!!!

Us volia informar de que som pares!!!!!! pares d'un nen de nacional, i estem emocionats!!!!! El tenim desde l'agost i ha estat molt dur ja q el nen és gran, té 3,5 anys i hem fet periode d'acoplament i això ha esta el més dur de tot, però ara ja tot quasi està superat!!!!

Ahir em va dir : T'estimo molt i jo vaig plorar com una magdalena.....

És un nen divertit, alegre, carinyos i... amb molt geni, però era ell.... és com el meu home, molt igual, els agraden les mateixes coses... sembla fet expresament

Estem molt molt feliços!!!!
La nostra sol·licitud era de Setembre 2009

Ptns
Esperant a Xina
Registre 27-04-07
ada_bcn
:: lleona
:: lleona
Entrades: 919
Membre des de: ds. gen. 01, 2011 7:51 pm

Re: Adopció Nacional - Catalunya

EntradaAutor: ada_bcn » dj. nov. 03, 2011 10:09 pm

és una notícia fantàstica!!! moltes felicitats!!!!
Lau
:: poltre
:: poltre
Entrades: 627
Membre des de: dc. nov. 11, 2009 4:27 pm

Re: Adopció Nacional - Catalunya

EntradaAutor: Lau » dv. nov. 04, 2011 5:34 pm

Enhorabona lourdes!!
Arna
:: puça
:: puça
Entrades: 12
Membre des de: dg. jul. 24, 2011 7:55 pm

Re: Adopció Nacional - Catalunya

EntradaAutor: Arna » dg. nov. 13, 2011 8:22 pm

Hola a Tothom :content:

Felicitats Lourdes pel teu fill :r)

Una Forta Abraçada,

:***:

Torna a “Adopcions i acolliments”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::