trucs per coure el llegum a casa

Petites ajudes per a millorar les nostres receptes, idees per condimentar millor els nostres plats, saber on podem un ingredient en concret...
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

trucs per coure el llegum a casa

EntradaAutor: ametista » dj. març 01, 2012 12:27 pm

a casa ens encanta el llegum però quan intentem coure'l nosaltres no ens en sortim! els cigrons ens queden durs, les mongetes se'ns desfan.......o sigui que acabem comprant-los de pot, que estan bé però...no és el mateix! (i al poble no en venen a granel :ufs: )
algun truc per deixar-los al punt?
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Ponioleta
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4658
Membre des de: dj. set. 03, 2009 12:41 pm
Contacta:

Re: trucs per coure el llegum a casa

EntradaAutor: Ponioleta » dj. març 01, 2012 1:22 pm

Ostres, jo els cigrons els faig amb l'olla expres, 20 minuts, (i tota la nit a remull) i em queden bé. Sense olla exprés no els he fet mai...
Però no faig servir cap truc ni faig res especial...
http://fentpensantdient.wordpress.com/ (criança, cuina, costura i una mica de tot)

Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
Maroa
:: peixet
:: peixet
Entrades: 259
Membre des de: dv. gen. 08, 2010 8:28 am

Re: trucs per coure el llegum a casa

EntradaAutor: Maroa » dj. març 01, 2012 2:09 pm

Un dia, al programa "Divendres" de TV3 van dir uns trucs:
- Cigrons: posar-los amb aigua bullent i que mai mai mai perdin el bull. També cal que hi hagi força aigua, han de poder "ballar". Salar-los al final.
- Mongetes: També salar-les al final i no els hi cal tanta aigua, han d'estar més "quietes".
Espero que et serveixi!
Maria
Avatar de l’usuari
ninoneta
:: rateta
:: rateta
Entrades: 167
Membre des de: dl. nov. 29, 2010 2:23 pm

Re: trucs per coure el llegum a casa

EntradaAutor: ninoneta » dj. març 01, 2012 2:15 pm

Jo els cigrons els deixo unes hores en remull amb una culleradeta de bicarbonat i una altra de sal. Després els faig a l'olla expréss 35 minuts a potència 1 i queden molt bé!
Les llenties les fico directament a l'olla expréss, i les deixo 15 minuts a potència 1. Alguna vegada les havia cuit a l'olla normal i les hi tenia uns 45 minuts.

Suposo que també depèn del tipus de llegum, de l'olla...
Imatge
neuetes
:: dinosaure
Entrades: 5536
Membre des de: dj. oct. 09, 2008 5:54 pm

Re: trucs per coure el llegum a casa

EntradaAutor: neuetes » dj. març 01, 2012 5:41 pm

Jo només he provat de coure les llenties, que les coic amb amb costella de porc enrossida, un tomàquet, una ceba, llorer i les llenties. Bullen durant 45 minuts i vaig afegint aigua calenta durant el transcurs de la cocció. M'agrada que quedin caldosses, que es puguin menjar amb cullera.

Les mongetes i els cigrons no ho he provat mai, sempre tiro de pot. Recordo aquests reportatge de "divendres" sobre els llegums, ara veure si ho trobo...
Avatar de l’usuari
canyella9
:: rateta
:: rateta
Entrades: 197
Membre des de: dt. des. 21, 2010 10:11 am

Re: trucs per coure el llegum a casa

EntradaAutor: canyella9 » dj. març 01, 2012 9:34 pm

que bé aquests trucs! jo sempre compro gra cuit pq no sabia ben bé si ho havia de deixar en remull o no, ho provaré aquest cap de setmana.
les llenties les faig igual que la neuetes i qeuden boníssimes! :ok:
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: trucs per coure el llegum a casa

EntradaAutor: ametista » dv. març 02, 2012 4:32 pm

gràcies guapes, sempre els he fet en olla exprés també, ajustaré temps de cocció i quantitat d'aigua, a veure com va :ok:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Boop
:: papallona
:: papallona
Entrades: 114
Membre des de: dc. abr. 27, 2011 10:17 am
Ubicació: Sabadell

Re: trucs per coure el llegum a casa

EntradaAutor: Boop » ds. març 03, 2012 10:18 am

Ametista, com t'han dit les noies, els cigrons els deixo en remull amb bicarbonat tota la nit, i després a l'olla ràpida 25 minutets i bonísssssims. S'han de ficar amb l'aigua bullint. Les llenties directament a l'aigua freda i a bullir!!! Ains, es l'únic que em surt bo!!! jejeje
Bon cap de setmana guapis!!!!!! :ok:
PaNxUs dE pR iMaVeRa---> Duna81- Lexi - Sarins :-()) - Judy* :-()) - CRIS86 :-()) - Boop :-())- Nena - Witchy :-())- Clarivlc :-())

Los sueños se hacen realidad ♥♥ ♥
Avatar de l’usuari
edae
:: dofí
:: dofí
Entrades: 3848
Membre des de: dt. març 07, 2006 7:24 pm
Ubicació: provincia girona

Re: trucs per coure el llegum a casa

EntradaAutor: edae » dl. març 05, 2012 4:02 pm

La meva sogre abans tenia una botiga on venia llegum cuit (ara està jubilada) i sempre posava bicarbonat als cigrons (sinó costa molt que quedin tovets) i a més, aigua descalcificada!!
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: trucs per coure el llegum a casa

EntradaAutor: ametista » dv. març 23, 2012 11:33 am

noies vam fer els cigrons i van quedar bé! :b-)))
això sí, ens va donar per fer-los amb el mètode tradicional (olla normal 3 hores) i ara tinc pendent que em quedin bé a l'olla express ;-)))

ara mateix tinc mongetes al foc, també amb mètode tradicional....si queden bé ja no tinc tan clar que les intenti fer amb olla express altre cop perquè entre que s'han d'anar desespumant (i treuen mooooolta espuma) i que se'ls ha de tallar la cocció un parell de cops amb aigua freda (tot això segons les instruccions del propi paquet de mongetes) no és gaire pràctic amb l'olla express, no? (i potser per això no m'havien quedat bé perquè tot això no ho feia...)
ja us explicaré com han quedat! :ok:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
nunus
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1567
Membre des de: dc. maig 21, 2008 10:27 pm

Re: trucs per coure el llegum a casa

EntradaAutor: nunus » dj. nov. 22, 2012 12:35 am

Hola noies,

Recupero el post perquè tinc un dubte... Jo les llenties les acostumo a fer semblant a com dèieu amunt: llorer, patata, pastanaga, ceba.

Però ara pensava si es poden cuinar al vapor... per allò de variar una mica, sabeu? Deuen quedar bé? Alguna ho ha provat? Hi posaria el mateix, però sense el suc...
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
Ponioleta
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4658
Membre des de: dj. set. 03, 2009 12:41 pm
Contacta:

Re: trucs per coure el llegum a casa

EntradaAutor: Ponioleta » dj. nov. 22, 2012 9:56 am

nunus ha escrit:Hola noies,

Recupero el post perquè tinc un dubte... Jo les llenties les acostumo a fer semblant a com dèieu amunt: llorer, patata, pastanaga, ceba.

Però ara pensava si es poden cuinar al vapor... per allò de variar una mica, sabeu? Deuen quedar bé? Alguna ho ha provat? Hi posaria el mateix, però sense el suc...


Suposo que es poden fer, però deuen trigar molt. Si les vols fer soles, les pots bullir només amb aigua i et quedarien com les dels pots de llegums.

No sé, mai he sentit que es fessin llegums al vapor però les llenties que tenen una cocció ràpida suposo que es deu poder (potser millor posar-les una mica en remull)
http://fentpensantdient.wordpress.com/ (criança, cuina, costura i una mica de tot)

Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
samsung
:: conillet
:: conillet
Entrades: 393
Membre des de: dg. oct. 28, 2012 9:47 pm

Re: trucs per coure el llegum a casa

EntradaAutor: samsung » dt. març 04, 2014 2:29 pm

Què bé trobar aquest post pq nosaltres també mengem molt de llegum i ens agrada més fet a casa, que el de pot (tot i que depèn de la marca esan força bé) però els cigrons sempre ens queden durs...
Quan dieu "potència 1"amb l'olla exprés, us referiu a la vitro? I quanta aigua poseu a l'olla? i l'aigua de l'olla és la que porta el bicarbonat o una de neta?
Avatar de l’usuari
Ponioleta
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4658
Membre des de: dj. set. 03, 2009 12:41 pm
Contacta:

Re: trucs per coure el llegum a casa

EntradaAutor: Ponioleta » dt. març 04, 2014 3:04 pm

samsung ha escrit:Què bé trobar aquest post pq nosaltres també mengem molt de llegum i ens agrada més fet a casa, que el de pot (tot i que depèn de la marca esan força bé) però els cigrons sempre ens queden durs...
Quan dieu "potència 1"amb l'olla exprés, us referiu a la vitro? I quanta aigua poseu a l'olla? i l'aigua de l'olla és la que porta el bicarbonat o una de neta?


La meva olla exprés té dos "potències", una per les coses que es fan més rapid i unes per les coses que costen més.

Però en la meva olla els cigrons van al 2. Mira't les instruccions de l'olla. Segurament et deu dir temps de cocció i etc de llegums i algunes verdures.

Aigua jo poso cobrir i una miqueta més. I SENSE bicarbonat. El bicarbonat es posa a l'aigua de remull (tot i que jo no n'hi poso).
http://fentpensantdient.wordpress.com/ (criança, cuina, costura i una mica de tot)

Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
samsung
:: conillet
:: conillet
Entrades: 393
Membre des de: dg. oct. 28, 2012 9:47 pm

Re: trucs per coure el llegum a casa

EntradaAutor: samsung » dt. març 04, 2014 3:54 pm

Gràcies Ponioleta per l'aclaració!
La meva olla no té ni 1 ni 2 :(
Ho farem a ull doncs ;)
Avatar de l’usuari
Ponioleta
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4658
Membre des de: dj. set. 03, 2009 12:41 pm
Contacta:

Re: trucs per coure el llegum a casa

EntradaAutor: Ponioleta » dc. març 05, 2014 9:58 am

Per cert rellegint el que vaig escriure, posava que els cigrons els bullia 20' però NO.
Els bullo més, uns 30-35, deixant-los unes 12h en remull abans.
http://fentpensantdient.wordpress.com/ (criança, cuina, costura i una mica de tot)

Imatge

Imatge

Torna a “Trucs i idees”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::