Alimentació per a l'endometriosi

Petites ajudes per a millorar les nostres receptes, idees per condimentar millor els nostres plats, saber on podem un ingredient en concret...
Avatar de l’usuari
Penny
:: lleona
:: lleona
Entrades: 996
Membre des de: dv. nov. 13, 2009 9:31 am

Re: Alimentació per a l'endometriosi

EntradaAutor: Penny » dv. jul. 23, 2010 1:57 pm

És bona? doncs la provaré! fins ara només he tastat la llet de civada.

I peix i ous en menges?
Imatge
Avatar de l’usuari
Mara17
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4365
Membre des de: dv. març 26, 2010 11:14 am

Re: Alimentació per a l'endometriosi

EntradaAutor: Mara17 » dv. jul. 23, 2010 3:25 pm

Jo he tastat la d'arròs (segons la marca, molt bona) i aquesta d'avellanes la vaig trobar abans-d'ahir. De peix en menjo moltíssim, gairebé cada dia, i d'ous no (en tot aquest temps només una truita de patates que vaig fer per celebrar que tenia el quist més petit :content: :content: :content:). Molta fruita i verdura, llegums, i sucre de canya i farina integral. Es tracta de reduir greixos animals i greixos trans (fregits, margarines, per exemple). L'oli que sigui de primera premsada en fred (perquè si no l'escalfen i ja es comporta com un greix saturat) i en pots trobar de moltes més coses que d'oliva (jo faig servir el de llinosa, també).

L'única cosa que vaig notar és que em marxaven els dolors. Bé, i que m'aprimava! I el regal ha estat saber que a sobre se m'ha reduït el quist (i en sis mesos no havia parat de créixer), no sé si a conseqüència d'això o no, però no ho sabré mai. Per si de cas, em guio pel tema dolors, i això sí que va ser exacte.
Glinda, Rela i Mara
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
Mara17
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4365
Membre des de: dv. març 26, 2010 11:14 am

Re: Alimentació per a l'endometriosi

EntradaAutor: Mara17 » dv. jul. 30, 2010 8:50 am

Noies, he trobat un llibre en anglès que ja m'he demanat. Ja us diré si val la pena. Es diu "Recipes for the Endometriosis Diet" de la Carolyn Levett. Trigaran un temps, jo crec que fins passat vacances no el tindré. Ja us n'informaré.

Ah, i he trobat un bloc amb receptes! http://www.myendodiet.blogspot.com/

:love: :love: :love:
Glinda, Rela i Mara
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
Mara17
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4365
Membre des de: dv. març 26, 2010 11:14 am

Re: Alimentació per a l'endometriosi

EntradaAutor: Mara17 » dj. set. 09, 2010 12:57 pm

Bé! Ja el tinc. Encara no l'he pogut xafardejar bé, però us incloc la llista que dóna d'aliments que cal evitar i dels que són bons:

QUE CAL EVITAR:
- Sucre, en qualsevol forma
- sal processada i menjars rics en sal (com el brou)
- Productes lactis (formatge i llet). Compta amb el caseïnat de sodi o el sèrum de llet en els aliments envasats
- blat i sègol
- te, cafè i alcohol
- Aliments fregits, margarina i els greixos hidrogenats
- Llet de soja i productes de soja manufacturats (però tofu, miso tamari, en petites quantitats)
- conserves i congelats envasats
- Els productes manufacturats de carn, salsitxes, hamburgueses, etc i carns vermelles
- Aspartame, sacarina, glutamat monosòdic, additius alimentaris, conservants químics, nitrits, etc.

QUE CAL MENJAR MÉS:
- Cereals integrals (tret de blat i sègol), p. e.: arròs integral, mill, quinoa, etc
- pèsols, fesols i llegums
- Llavors i fruita seca, però cacauets no
- Verdures: pastanaga, la xirivia, colinap, nap, api, remolatxa, cabdells, cols de Brussel·les, bròquil, coliflor, rave, enciam, ceba, porro, all, xicoira, fonoll, créixens, llavors germinades, mongetes verdes, cogombre, carbassó, nyam, batata, etc.
- fruites: poma, llimona, albercocs, baies vermelles i violetes (suposo que gerds, nabius), etc.
- Peix (lliure de substàncies tòxiques)

QUE FAN MÉS FORT EL SISTEMA IMMUNOLÒGIC
- oli de coco
- ceba
- te verd
- all (cru o poc cuit)
- Pinya
- Pastanagues
- Llavors de sèsam, carbassa
- Llavors germinades
- baies vermelles/violetes
- Ruibarbre
- Gingebre
- Dent de lleó
- Baia del saüc
- mongetes "chilli", pèsols, llenties
Glinda, Rela i Mara
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
Mara17
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4365
Membre des de: dv. març 26, 2010 11:14 am

Re: Alimentació per a l'endometriosi

EntradaAutor: Mara17 » dj. set. 09, 2010 1:51 pm

:ok:
Mara17 l’ha editat per darrera vegada el dia: dj. set. 30, 2010 7:21 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Glinda, Rela i Mara
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
Mirda
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1254
Membre des de: dj. jul. 03, 2008 7:19 pm

Re: Alimentació per a l'endometriosi

EntradaAutor: Mirda » dj. set. 30, 2010 6:49 pm

Acabo de descobrir aquest post ! no en tenia ni idea que la alimentació tenia un paper tan important amb aquesta malaltia. Em van operar fa tres anys i ja fa uns mesos que tinc tres miomes i un quiste. Fa una setmana que he començat a fer acupuntura i ara també tindré en compte els aliments, a veure si entre tot m'ajuda a quedar-me embarassada i també a viure més bé. Gràcies per tota la informació que heu penjat :love:
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
Mara17
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4365
Membre des de: dv. març 26, 2010 11:14 am

Re: Alimentació per a l'endometriosi

EntradaAutor: Mara17 » dj. set. 30, 2010 7:20 pm

Mirda, l'acupuntura m'han dit que va molt bé. Jo potser d'aquí a uns mesos també en faré. En el meu cas seria per controlar la malaltia i tenir-la a ratlla perquè no em surtin més quistos.

Si tanta informació t'atabala (perquè ho fa), comença per la part més grossa: lactis i derivats (i això ja és molt) i carns greixoses (porc i vedella, sobretot).

Molta sort!
Glinda, Rela i Mara
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
Mara17
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4365
Membre des de: dv. març 26, 2010 11:14 am

Re: Alimentació per a l'endometriosi

EntradaAutor: Mara17 » dl. gen. 17, 2011 1:59 pm

Com va la dieta, noies? Molt dur? Heu notat millores?

Jo he fet una operació biquini que ni volent-ho!
Glinda, Rela i Mara
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
Lyuba
:: rateta
:: rateta
Entrades: 165
Membre des de: dj. març 31, 2011 8:59 am

Re: Alimentació per a l'endometriosi

EntradaAutor: Lyuba » dv. nov. 11, 2011 5:30 pm

Pujo el post!! Des que estic per aquí havia sentit a parlar dels beneficis d'un cert tipus de dieta (o reorganització alimentària) que ajuda a mantenir a ratlla la endometriosis, i ara que he trobat el post i l'he llegit...crec em posaré "manos a la obra" per mantenir-la a ratlla i augmentar la fertilitat!!!!! Noies ho conseguirem!!!! >.-<:
4a FIV: Nov'17 CIRH: ++!! però embaràs ectòpic.
Transfers 2016: NEG.
Transfer Juny'14: ++!! AINA la nostra preciosa princesa!!!
17/12/13: Perdem l'Aleix i l'Adrià...sempre us durem al cor!
3a FIV. CIRH Juliol'13: +++!! Bessons! Gen i Feb '13: Transfers: NEG.
2a FIV. CIRH Abril'12: ++!! 24/08/12: Perdem el nostre angelet.
Avatar de l’usuari
Twix
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2194
Membre des de: ds. ago. 28, 2010 11:51 am

Re: Alimentació per a l'endometriosi

EntradaAutor: Twix » dl. feb. 13, 2012 4:13 pm

Noies, jo també pujo el post!! Ja fa una setmana que he deixat els lactis, m'està costant moltíssim, però a poc a poc ho vaig aconseguint!!! >.-<: >.-<:
Avatar de l’usuari
Mara17
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4365
Membre des de: dv. març 26, 2010 11:14 am

Re: Alimentació per a l'endometriosi

EntradaAutor: Mara17 » dl. feb. 13, 2012 5:06 pm

Com ho portes, Twix? Jo just avui m'he menjat un iogurt ecològic de llet de cabra. Feia mesos que no en menjava. No sé què m'ha pegat, perquè no els trobo gens a faltar. :content: :content: :content:

Al post de RA amb endometriosi una companya ens va recomanar les llavors de lli. :ok:
Glinda, Rela i Mara
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
Twix
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2194
Membre des de: ds. ago. 28, 2010 11:51 am

Re: Alimentació per a l'endometriosi

EntradaAutor: Twix » dl. feb. 13, 2012 7:09 pm

Mara!! D'on l'has tret el iogurt?? Jo no en trobo... Jo avui he comprat més llet d'arròs i un donut de xoco 100% vegà!! :love:
De llavors de lli, ja en menjo de tant en tant...
Avatar de l’usuari
Mara17
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4365
Membre des de: dv. març 26, 2010 11:14 am

Re: Alimentació per a l'endometriosi

EntradaAutor: Mara17 » dl. feb. 13, 2012 7:48 pm

Twix ha escrit:Mara!! D'on l'has tret el iogurt?? Jo no en trobo... Jo avui he comprat més llet d'arròs i un donut de xoco 100% vegà!! :love:
De llavors de lli, ja en menjo de tant en tant...


En un súper eco. Per cert, què la llet d'arròs? T'agrada?

Dònuts vegans? Com et cuides, eh, bandida??? :love: :love: :love:
Glinda, Rela i Mara
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
Twix
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2194
Membre des de: ds. ago. 28, 2010 11:51 am

Re: Alimentació per a l'endometriosi

EntradaAutor: Twix » dt. feb. 14, 2012 8:13 am

Mara17 ha escrit:
Twix ha escrit:Mara!! D'on l'has tret el iogurt?? Jo no en trobo... Jo avui he comprat més llet d'arròs i un donut de xoco 100% vegà!! :love:
De llavors de lli, ja en menjo de tant en tant...


En un súper eco. Per cert, què la llet d'arròs? T'agrada?

Dònuts vegans? Com et cuides, eh, bandida??? :love: :love: :love:

la llet d'arròs... pse, millor que les altres, però uff, aquest matí m'ha donat la sensació que em bevia el caldo de l'arròs bullit!! z2:-)
síí donuts!!!! des que he deixat la llet que m'ha donat un no sé què pel dolç... :love:
Avatar de l’usuari
Mara17
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4365
Membre des de: dv. març 26, 2010 11:14 am

Re: Alimentació per a l'endometriosi

EntradaAutor: Mara17 » dt. feb. 14, 2012 8:55 am

Twix ha escrit:la llet d'arròs... pse, millor que les altres, però uff, aquest matí m'ha donat la sensació que em bevia el caldo de l'arròs bullit!!


Nooooooooooooo! Hahahahaha! Bé, pensa que te'n queden moltes per explorar, però no seran mai tan consistents com la llet de vaca, perquè no tenen greix, i això no es pot imitar.

Doncs jo tinc menys ganes de dolç que mai. Ben poques vegades m'agafen rampells de sucre. :love:
Glinda, Rela i Mara
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
Twix
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2194
Membre des de: ds. ago. 28, 2010 11:51 am

Re: Alimentació per a l'endometriosi

EntradaAutor: Twix » dt. oct. 16, 2012 12:49 pm

Noies.. ja sé que el post està una mica abandonadet, però mireu què he trobat! és una manera esquemàtica de saber què ens convé i què no!

http://endometriosismexico.com/portal/images/stories/linkr/alimentos.pdf
Avatar de l’usuari
Enla
:: poltre
:: poltre
Entrades: 668
Membre des de: dt. gen. 18, 2011 1:59 pm

Re: Alimentació per a l'endometriosi

EntradaAutor: Enla » dl. juny 10, 2013 2:00 pm

Recupero aquest post per a veure si em podeu donar un cop de mà... us ha funcionat treure certs aliments de la vostra dieta? Ara m'estava mirant l'enllaç que va penjar la Twix, però no m'acaba de quadrar... dieu que els làctics els hem de treure però en l'esquema aquest estan inclosos com a aliments recomenats...
Avatar de l’usuari
Twix
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2194
Membre des de: ds. ago. 28, 2010 11:51 am

Re: Alimentació per a l'endometriosi

EntradaAutor: Twix » dl. juny 10, 2013 2:11 pm

Enla ha escrit:Recupero aquest post per a veure si em podeu donar un cop de mà... us ha funcionat treure certs aliments de la vostra dieta? Ara m'estava mirant l'enllaç que va penjar la Twix, però no m'acaba de quadrar... dieu que els làctics els hem de treure però en l'esquema aquest estan inclosos com a aliments recomenats...

Hola Enla, tens raó. Vaig penjar aquest article, però la veritat és que a no m'acaba d'agradar perquè hi veig incoherències també. Jo ja fa molt temps que no prenc làctics, he eliminat gairebé del tot la carn vermella, i intento menjar més coses integrals (em faig jo el pa i intento utilitzar farina integral i si pot ser que no sigui de blat). I de sucres.. utilitzo sucre de canya, però reconec que em costa moltíssim treure'm alguns pastissos o gelats
Avatar de l’usuari
Enla
:: poltre
:: poltre
Entrades: 668
Membre des de: dt. gen. 18, 2011 1:59 pm

Re: Alimentació per a l'endometriosi

EntradaAutor: Enla » dl. juny 10, 2013 2:21 pm

Ostres Twix quina rapidesa! Moltes gràcies!!! Doncs provaré de treure els làctics i la carn i mirar de menjar coses més naturals. La setmana passada em van donar la "meravellosa" notícia i a veure si així ho puc millorar :ok:
Avatar de l’usuari
Twix
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2194
Membre des de: ds. ago. 28, 2010 11:51 am

Re: Alimentació per a l'endometriosi

EntradaAutor: Twix » dl. juny 10, 2013 2:29 pm

Enla ha escrit:Ostres Twix quina rapidesa! Moltes gràcies!!! Doncs provaré de treure els làctics i la carn i mirar de menjar coses més naturals. La setmana passada em van donar la "meravellosa" notícia i a veure si així ho puc millorar :ok:

sí, intenta també menjar fruita i verdura sense pesticides (és complicat, ho sé).
et van dir que tens endo?? en quin grau? i on?

Torna a “Trucs i idees”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::