CUINAR PER AMOR!

Petites ajudes per a millorar les nostres receptes, idees per condimentar millor els nostres plats, saber on podem un ingredient en concret...
Avatar de l’usuari
martinica
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 529
Membre des de: dl. feb. 23, 2009 7:13 pm

Re: CUINAR PER AMOR!

EntradaAutor: martinica » dj. juny 03, 2010 7:22 pm

luva ha escrit:Noies avui he dinat "migas" mmmm que bones. Us explico la recepta, i sobretot li explico a l'Angelina que m'ho ha demanat:

Ingredients:

- Pa dur
- Oli
- Alls
-Pebrot verd
- Meló
- Xoriço
- Morcilla de ceba

El dia abans poses el pa dur humitejat d' aigua i el deixes reposar durant tota la nit. Al dia següent has de fer engrunetes amb el pa, "desmenuzarlo, desmigarlo" no ha d' estar molt moll ni molt sec, si està molt moll trigareu molta estona a coure'l. En una paella posar oli per fregir, tirar els alls pelats però sense tallar per poder apartar-los després, és perquè donin gustet. Quan el pa ja està desmigat posar-lo a la paella i coure'l fins que es faci de color marró. Es necessita força als braços i molta paciència. Quan estiguin "sueltas" com engrunetes de pa ja estaran llestes.
En una altra paella fregir els pebrots, el xoriço i la botifarra negra de ceba. El meló també és per acompanyar.

Aix m' encanten!!!!

Ohhhhhhhhh quina salivera :ok: :ok: :ok: me encanten les migues i em recorden tant les meves vacances de nadal al poble, cada any ens reuniem tota la familia el dia de Sant Esteve (alla no es celebra, pero com la majoria dels qui anavem erem de Barcelona, feiem la nostra celebració particular) i la iaia i la "tita angelita" les feien en una paellera enorme, estaven una mes de quince dies guardant les reste de pa, penseu que dinavem mes de 20 persones, ummmmm quins records, m'heu fet emocinar al recordar-ho ;-) .Ahhhh nosaltres enlloc de melò hi posavem tronja, clar es segonsl'epoca en que es menjin i si quedaven per l'endema la meva iaia ens les posava per esmorçar amb xocolata desfeta ummmmmmm aixi tornavem de les vacances de nadal, poc més i era mes facil saltar-nos que rodejar-nos :-D :-D :-D :-D :-D :-D
Imatge

Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
luva
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1438
Membre des de: dc. gen. 07, 2009 1:22 pm

Re: CUINAR PER AMOR!

EntradaAutor: luva » dj. juny 03, 2010 7:32 pm

Martinica de quin poble ets? Els meus pares són d' Alcalá la Real, un poblet que forma part de Jaén però està més a propet de Granada. Tens raó que es poden enjar amb taronja jo no ho he fet pèrò ho havia sentit, i amb raïm i amb sardines . I lo de la xocolata no ho he provat mai! És que mai en sobren! :-:)
1/5/12 TE+dia de la mare, gràcies per aquest regal!
5/1/12 El dia més feliç de les nostres vides, el teu naixement!

17/5/15 TE + un@ germanet@ per la nostra princesa!
Nima
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1394
Membre des de: dc. març 31, 2010 10:37 am
Ubicació: Girona

Re: CUINAR PER AMOR!

EntradaAutor: Nima » dv. juny 04, 2010 1:37 pm

A casa la meva mare sempre ha fet les "migas" amb xocolata mmm... que bones !!!!!!!
Fa anys i panys que no en menjo :p-)
Vivint una vida d'aventura amb tres fills :-)
Avatar de l’usuari
mama2010
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1270
Membre des de: dc. jul. 29, 2009 4:23 pm

Re: CUINAR PER AMOR!

EntradaAutor: mama2010 » dv. juny 04, 2010 7:24 pm

eva gi ha escrit:bona tarda noies

us volia fer una consulta, a veure si alguna em pot ajudar,....necessito idees

demà tenim un sopar, i és d'aquells sopars que tothom porta alguna cosa, a mi m'han tocat els postres

som 12 i vaig pensar a fer el pastis de petit suis i el de tres xocolates, però per repartir-ho millor he posat les racions en copes de plàstic. Ja he fet el de petit suis i estic ala meitat dels de xocolata, dema us poso fotos

però en voldria fer un altre, els gots no m'han quedat molt plens i pensava fer untercer postre, però no se quin

em podeu ajudar?? hauria de ser un pastis com els altres dos, fred, perque al fer-ho amb copes de plastic no pot anar al forn

a veure siem doneu idees


Es clar, si les fas en copes, et pots saltar el pas de la base, no? No fa falta posar la galeta barrejada amb mantega, o la hi fiques igual?
Positives: Madrona :-:.b, Nivaira :-:.b, NidiaGi :-:.b, Mama2010 :-:.b, Pimpam :-:.b, Gegar :-:.b, Bombolla :-:.b, Anoa :-:.b, Ninetapetita :-:.b, Martavila :-:.b i Brownie :-:.b

Segona Fornada Positiva: NidiaGi <:-< <:-<


La Gràfica del positiu

♥♥♥♥ 14/2/11:TE+ ♥♥♥♥
Coneixem el ple significat de la felicitat el dia 11/10/2011

Imatge
Crònica de l'arribada del Ratolinet Erik AQUÍ
Avatar de l’usuari
mama2010
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1270
Membre des de: dc. jul. 29, 2009 4:23 pm

Re: CUINAR PER AMOR!

EntradaAutor: mama2010 » dv. juny 04, 2010 7:26 pm

Cuineres enamorades!!!

M'haure d'allunyar d'aquest apartat durant un temps xD m'he aficionat tant a les receptes dolces que pengeu per aquí que els meus pantalons i les seves cremalleres m'han passat factura!!!! jajajajajaja

Tinc pendent, això sí, el pastís de pasta de full, crema i fruites... fresquet ha d'estar taaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaan boooooooooooo!!!!
Positives: Madrona :-:.b, Nivaira :-:.b, NidiaGi :-:.b, Mama2010 :-:.b, Pimpam :-:.b, Gegar :-:.b, Bombolla :-:.b, Anoa :-:.b, Ninetapetita :-:.b, Martavila :-:.b i Brownie :-:.b

Segona Fornada Positiva: NidiaGi <:-< <:-<


La Gràfica del positiu

♥♥♥♥ 14/2/11:TE+ ♥♥♥♥
Coneixem el ple significat de la felicitat el dia 11/10/2011

Imatge
Crònica de l'arribada del Ratolinet Erik AQUÍ
Avatar de l’usuari
eva gi
:: lleona
:: lleona
Entrades: 902
Membre des de: dt. ago. 11, 2009 11:30 am

Re: CUINAR PER AMOR!

EntradaAutor: eva gi » dv. juny 04, 2010 9:36 pm

mama2010 ha escrit:
eva gi ha escrit:bona tarda noies

us volia fer una consulta, a veure si alguna em pot ajudar,....necessito idees

demà tenim un sopar, i és d'aquells sopars que tothom porta alguna cosa, a mi m'han tocat els postres

som 12 i vaig pensar a fer el pastis de petit suis i el de tres xocolates, però per repartir-ho millor he posat les racions en copes de plàstic. Ja he fet el de petit suis i estic ala meitat dels de xocolata, dema us poso fotos

però en voldria fer un altre, els gots no m'han quedat molt plens i pensava fer untercer postre, però no se quin

em podeu ajudar?? hauria de ser un pastis com els altres dos, fred, perque al fer-ho amb copes de plastic no pot anar al forn

a veure siem doneu idees


Es clar, si les fas en copes, et pots saltar el pas de la base, no? No fa falta posar la galeta barrejada amb mantega, o la hi fiques igual?

mama2010, si, vaig estalviar-me de fer la base de galeta

per cert, les copes van encantar :love:
Imatge
ImatgeImatgeImatge
Avatar de l’usuari
mama2010
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1270
Membre des de: dc. jul. 29, 2009 4:23 pm

Re: CUINAR PER AMOR!

EntradaAutor: mama2010 » dg. juny 06, 2010 2:14 pm

Ramtri ha escrit:PLÀTANS AMB LLIMONA

Ingredients:
Plàtans de Canàries (1 per persona)
1 llimona
4 cullerades de sucre glacé

Preparació:
S’exprimeix la llimona i es reserva. Es pelen els plàtans en rodanxes finetes, es posen en una font i es reguen amb el suc de llimona. S’empolvora el sucre glacé per sobre i se serveix.
No esperar molta estona a servir atès que els plàtans s’oxiden i perden el seu aspecte i les seves vitamines!


No queda molt àcid amb el suc de la llimona? O és la gracia? :love:
Positives: Madrona :-:.b, Nivaira :-:.b, NidiaGi :-:.b, Mama2010 :-:.b, Pimpam :-:.b, Gegar :-:.b, Bombolla :-:.b, Anoa :-:.b, Ninetapetita :-:.b, Martavila :-:.b i Brownie :-:.b

Segona Fornada Positiva: NidiaGi <:-< <:-<


La Gràfica del positiu

♥♥♥♥ 14/2/11:TE+ ♥♥♥♥
Coneixem el ple significat de la felicitat el dia 11/10/2011

Imatge
Crònica de l'arribada del Ratolinet Erik AQUÍ
Avatar de l’usuari
piruleta
:: lleona
:: lleona
Entrades: 929
Membre des de: dv. feb. 19, 2010 11:09 am
Ubicació: Granollers

Re: CUINAR PER AMOR!

EntradaAutor: piruleta » dg. juny 06, 2010 9:57 pm

Avui he tingut un dinar espontani a casa dels meus cunyats, i jo que sempre haig de portar alguna coseta, m'he estressat momentàniament, no tenia temps de fer cap pastís... i de cop se m'ha passat pel cap:

Mousse de llimona:
-iogurts o formatge fresc batut.
-llet condensada.
-suc de llimona.

Tot barrejat amb el túrmix, a gust del consumidor. Es deixa en gotets a la nevera i agafa una textura curiosa com de mousse, jo hi poso per sobre una mica de pell de llimona ratllada o a tires per decorar.
Més fàcil i ràpid impossible i ajuda a pair!
GEA
:: rateta
:: rateta
Entrades: 162
Membre des de: dg. set. 07, 2008 6:37 pm

Re: CUINAR PER AMOR!

EntradaAutor: GEA » dl. juny 07, 2010 7:12 am

piruleta ha escrit:Avui he tingut un dinar espontani a casa dels meus cunyats, i jo que sempre haig de portar alguna coseta, m'he estressat momentàniament, no tenia temps de fer cap pastís... i de cop se m'ha passat pel cap:

Mousse de llimona:
-iogurts o formatge fresc batut.
-llet condensada.
-suc de llimona.

Tot barrejat amb el túrmix, a gust del consumidor. Es deixa en gotets a la nevera i agafa una textura curiosa com de mousse, jo hi poso per sobre una mica de pell de llimona ratllada o a tires per decorar.
Més fàcil i ràpid impossible i ajuda a pair!



Jo també el faig moltes vegades i la veritat es que a la gent li agrada molt!
Es un postre que passa molt bé, no es fa gens pessat.
si li fiques per decorar una fulleta de menta, al remenar també agafa un sabor molt bo i refrescant! :ok:
Avatar de l’usuari
nurkieta
:: rateta
:: rateta
Entrades: 171
Membre des de: dj. abr. 02, 2009 12:27 pm

Re: CUINAR PER AMOR!

EntradaAutor: nurkieta » dl. juny 07, 2010 1:39 pm

Hola a totes! :content:

Ja fa dies que m'infiltro en aquest post, perquè cuinar m'encanta, i la veritat és que aquí deixeu receptes bonissimes!
Aquest cap de setmana he tingut dinar i sopar de celebració, i he "intentat" fer les ulleres amb sobrassada, he de dir que sou unes aristasses, perquè a mi més que ulleres m'ha quedat com una "tifa", un desastre vaja, però de gust eren bones!

Espero aportar alguna recepta un dia d'aquests!
ImatgeImatge
Avatar de l’usuari
piruleta
:: lleona
:: lleona
Entrades: 929
Membre des de: dv. feb. 19, 2010 11:09 am
Ubicació: Granollers

Re: CUINAR PER AMOR!

EntradaAutor: piruleta » dl. juny 07, 2010 3:20 pm

La pròxima vegada probaré això de la fullets de menta gea, té bona pinta!
Avatar de l’usuari
eva gi
:: lleona
:: lleona
Entrades: 902
Membre des de: dt. ago. 11, 2009 11:30 am

Re: CUINAR PER AMOR!

EntradaAutor: eva gi » dl. juny 07, 2010 6:49 pm

bones guapes

us passo una recepta de maduixes, queda boníssima

SOPA DE MADUIXES

Ingredients:
2 kg de maduixes
700 d'aigua
400 gr de sucre
1 kg de gelat de vainilla
gerds, cireres maduixes

per fer la sopa: netejar les maduixes, posar-les a coure amb el sucre i l'aigua, quan arrenqui el bull deixar coure uns 15 - 20 minuts (surten uns 2,5 litres de sopa)

per muntar les copes:
posar en una copa o en un got dos dits de sopa, afegir-hi una bola de gelat de vainilla i els fruits vermells trossejats petits

cal tenir en compte: que els ingredients han d'estar ben freds a la nevera i muntar-ho just abans de servirbones guapes

espero que us agradi. Quan la torni a fer us poso alguna foto
eva gi l’ha editat per darrera vegada el dia: dl. juny 07, 2010 9:30 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Imatge
ImatgeImatgeImatge
Avatar de l’usuari
mama2010
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1270
Membre des de: dc. jul. 29, 2009 4:23 pm

Re: CUINAR PER AMOR!

EntradaAutor: mama2010 » dl. juny 07, 2010 8:30 pm

Se'm fa la boca aigua amb aquesta sopa de maduixes!!!!! nyam-nyam!!!!
Positives: Madrona :-:.b, Nivaira :-:.b, NidiaGi :-:.b, Mama2010 :-:.b, Pimpam :-:.b, Gegar :-:.b, Bombolla :-:.b, Anoa :-:.b, Ninetapetita :-:.b, Martavila :-:.b i Brownie :-:.b

Segona Fornada Positiva: NidiaGi <:-< <:-<


La Gràfica del positiu

♥♥♥♥ 14/2/11:TE+ ♥♥♥♥
Coneixem el ple significat de la felicitat el dia 11/10/2011

Imatge
Crònica de l'arribada del Ratolinet Erik AQUÍ
Avatar de l’usuari
piruleta
:: lleona
:: lleona
Entrades: 929
Membre des de: dv. feb. 19, 2010 11:09 am
Ubicació: Granollers

Re: CUINAR PER AMOR!

EntradaAutor: piruleta » dt. juny 08, 2010 5:09 pm

Eva m'encanta aquesta copa de maduixes, l'haig de provar.
Jo ara tinc a la nevera unes xuxes casolanes que hem fet amb la rita, quan vegi el resultat final us penjo recepta i fotillos. Són a base de gelatina així que suposo que algo més sanes!!
Avatar de l’usuari
mama2010
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1270
Membre des de: dc. jul. 29, 2009 4:23 pm

Re: CUINAR PER AMOR!

EntradaAutor: mama2010 » dt. juny 08, 2010 8:18 pm

Torno a tenir un pastis de carn al microones!! S'està fent!!! L'he variat una mica, no he tardat 20 minuts, he tardat més :) He fet pebrot, ceba i pastanaga picadeta :) tot fregidet. Mentre tant he fet dues truites a la francesa... i la resta mes o menys ja la sabeu!
Positives: Madrona :-:.b, Nivaira :-:.b, NidiaGi :-:.b, Mama2010 :-:.b, Pimpam :-:.b, Gegar :-:.b, Bombolla :-:.b, Anoa :-:.b, Ninetapetita :-:.b, Martavila :-:.b i Brownie :-:.b

Segona Fornada Positiva: NidiaGi <:-< <:-<


La Gràfica del positiu

♥♥♥♥ 14/2/11:TE+ ♥♥♥♥
Coneixem el ple significat de la felicitat el dia 11/10/2011

Imatge
Crònica de l'arribada del Ratolinet Erik AQUÍ
Avatar de l’usuari
mama2010
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1270
Membre des de: dc. jul. 29, 2009 4:23 pm

Re: CUINAR PER AMOR!

EntradaAutor: mama2010 » dt. juny 08, 2010 8:19 pm

ah! I mentre tant el meu maridet ha fet les empanadilles al forn!!! li han qudat molt bones, les ha fet de sobrassada amb formatge, pernil doç amb formatge, formatge i paté amb formatge!!!
Positives: Madrona :-:.b, Nivaira :-:.b, NidiaGi :-:.b, Mama2010 :-:.b, Pimpam :-:.b, Gegar :-:.b, Bombolla :-:.b, Anoa :-:.b, Ninetapetita :-:.b, Martavila :-:.b i Brownie :-:.b

Segona Fornada Positiva: NidiaGi <:-< <:-<


La Gràfica del positiu

♥♥♥♥ 14/2/11:TE+ ♥♥♥♥
Coneixem el ple significat de la felicitat el dia 11/10/2011

Imatge
Crònica de l'arribada del Ratolinet Erik AQUÍ
Avatar de l’usuari
piruleta
:: lleona
:: lleona
Entrades: 929
Membre des de: dv. feb. 19, 2010 11:09 am
Ubicació: Granollers

Re: CUINAR PER AMOR!

EntradaAutor: piruleta » dt. juny 08, 2010 10:47 pm

Recepta de Xuxes:


INGREDIENTS:
-7 cullerades de gelatina neutra (Royal en fa una en sobrets).
-3 tasses de sucre.
-2 tasses d'aigua.
-1 tassa de gelatina en pols del gust que volgueu les xuxes.
- sucre per decorar.

En un pot al foc es barrejen el sucre, la gelatina neutra i l'aigua (això ho va fer la Rita abans de posar-ho al foc) fins que bulli.
Un cop bull si afegeix la geltina en pols del gust que hagiu triat fins que es desfaci tota i es torna a fer bullir, s'espessa i forma com una pel·lícula a la suprefície.
Mulleu un motlle rectangular o varis (nosaltres ho vam deixar en tapers), i a la nevera fins que tot qualli.
Després només es tracta de desmotlla i tallar la forma que vulgueu. (ens va quedar a sobre com una capa dura que li vam haver de treure).
Arrebossar amb sucre (aquí és on va disfrutar més la Rita), i llestes per menjar!!!

a veure si demà em baixo les fotos i en penjo alguna!!!
Avatar de l’usuari
dacona
:: poltre
:: poltre
Entrades: 669
Membre des de: dg. maig 23, 2010 10:16 pm

Re: CUINAR PER AMOR!

EntradaAutor: dacona » dt. juny 08, 2010 11:02 pm

Hola cuineres,

Ahir vaig entrar per primer cop aquest post i hem va encantar, hem va agradar tant, que he obert una carpeta a l'ordinador i he anat copiant les receptes, per si algun dia m'animo a provar alguna cosa, jejeje.

A veure si m'animo i us apunto alguna recepta de les meves.

Un petonet
Avatar de l’usuari
mama2010
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1270
Membre des de: dc. jul. 29, 2009 4:23 pm

Re: CUINAR PER AMOR!

EntradaAutor: mama2010 » dc. juny 09, 2010 7:17 am

piruleta ha escrit:Recepta de Xuxes:


INGREDIENTS:
-7 cullerades de gelatina neutra (Royal en fa una en sobrets).
-3 tasses de sucre.
-2 tasses d'aigua.
-1 tassa de gelatina en pols del gust que volgueu les xuxes.
- sucre per decorar.

En un pot al foc es barrejen el sucre, la gelatina neutra i l'aigua (això ho va fer la Rita abans de posar-ho al foc) fins que bulli.
Un cop bull si afegeix la geltina en pols del gust que hagiu triat fins que es desfaci tota i es torna a fer bullir, s'espessa i forma com una pel·lícula a la suprefície.
Mulleu un motlle rectangular o varis (nosaltres ho vam deixar en tapers), i a la nevera fins que tot qualli.
Després només es tracta de desmotlla i tallar la forma que vulgueu. (ens va quedar a sobre com una capa dura que li vam haver de treure).
Arrebossar amb sucre (aquí és on va disfrutar més la Rita), i llestes per menjar!!!

a veure si demà em baixo les fotos i en penjo alguna!!!



Que be piruleta!!! D'aqui no res ja veig la nevera farcida de xuxes!!!
Positives: Madrona :-:.b, Nivaira :-:.b, NidiaGi :-:.b, Mama2010 :-:.b, Pimpam :-:.b, Gegar :-:.b, Bombolla :-:.b, Anoa :-:.b, Ninetapetita :-:.b, Martavila :-:.b i Brownie :-:.b

Segona Fornada Positiva: NidiaGi <:-< <:-<


La Gràfica del positiu

♥♥♥♥ 14/2/11:TE+ ♥♥♥♥
Coneixem el ple significat de la felicitat el dia 11/10/2011

Imatge
Crònica de l'arribada del Ratolinet Erik AQUÍ
Avatar de l’usuari
piruleta
:: lleona
:: lleona
Entrades: 929
Membre des de: dv. feb. 19, 2010 11:09 am
Ubicació: Granollers

Re: CUINAR PER AMOR!

EntradaAutor: piruleta » dc. juny 09, 2010 9:20 am

aquí les fotos!!! Han quedat molt desiguals, la pròxima ja quedaran espectaculars
IMG_1966low.jpg
Fitxers adjunts
IMG_1989low.jpg
Aquestes pel cole, a veure si no em renyen!!!

Torna a “Trucs i idees”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::