Recepta Rissoto

Pastes, arrossos, peix, carn...
tacai
:: tigre
:: tigre
Entrades: 744
Membre des de: dg. jul. 31, 2011 11:50 pm

Recepta Rissoto

EntradaAutor: tacai » dj. gen. 10, 2013 7:22 pm

Hola, alguna ha fet rissotto i em pot dir la recepte? és fàcil?
diumenge tenim dinar amb els sogres i mons pares i volia fer algo bo i fàcil! :miko: :miko:

merci
muc
:: gosset
:: gosset
Entrades: 499
Membre des de: dv. ago. 06, 2010 3:04 pm
Ubicació: Alemanya

Re: Recepta Rissoto

EntradaAutor: muc » dj. gen. 10, 2013 8:13 pm

Hola tacai,

ara fa temps que no en faig, però et passo la recepta que abans feia sovint:

Risotto de ceps

Necessites:
1 bosseta (o 2, depenent de quants sigueu) de ceps liofilitzats
arròs de risotto
parmesà (força)
crema de llet
ceba
brou per exemple de pollastre (o aigua)
mantega

Abans de res has de posar els ceps en remull amb força aigua (potser 0,5 o 3/4 de l) i deixar-los que s'hidratin.
A continuació talles la ceba petita i la sofregeixes amb mantega a foc suar perquè no agafi gaire color. Tires l'arròs que necessiteu pels que sigueu a la cassola, apuges un pèl el foc i rosseges una mica l'arròs, i vas remenant força sovint., Cola els ceps, però no llencis l'aigua. L'aigua dels ceps, la barreges amb el caldo (que donarà molt de gustet) i poses l'olla amb aquest líquid al foc perquè es vagi escalfant.
Tira els ceps trossejadets a l'arròs i remena.
Un cop hagis rossejat l'arròs uns 5 o 10 minuts (comença a canviar de color per la mantega tornant-se més com "transparent"), afegeixes a la cassola 1 cullerot del caldo (+ aigua ceps). I remenes, remenes, remenes. De fet, el risotto no té gaire més secret que no parar de remenar i tirar el líquid molt a poc a poc.
Quan l'arròs s'hagi begut gairebé tot el líquid, n'hi tires un altre cullerot, i així vas fent, sense para de remenar, fins que l'arròs estigui gairebé a punt (que li faltin 2 minuts per estar llest).
Agafa un parell o tres de grapats de formatge parmesà ratllat, posa'l en un bol, tira-hi un raig de crema de llet per sobre i barreja. Et quedarà una pasta força densa. Tira la pasta aquesta a cullerades al risotto i, per variar: remena..
Salpebra al gust i apa, a gaudir del risotto!! :miko: (que te l'hauràs ben merescut després de tant remenar :love: )
Bon profit!
Avatar de l’usuari
lila
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1388
Membre des de: dj. nov. 16, 2006 10:40 pm

Re: Recepta Rissoto

EntradaAutor: lila » dj. gen. 10, 2013 8:37 pm

Hola!
Nosaltres el fem igual que la Muc però a més de posar ceba a sofregir, també hi posem un parell de porros ben tendrets tallats petitets.
I no hi posem gens de crema de llet, afegim el parmesà directament a l'arròs i remenem.
I el brou el posem de verdures (faig bullir a l'aigua una ceba i un parell de pastanagues o el que tinc a mà), de vegades ho he fet directament amb aigua i també triomfa!
Ah, i els ceps els posem abans de tirar l'arròs, quan la ceba+porro està sofregidet...

Bé, suposo que són variacions que no deuen fer canviar gaire el gust... manies de cadascú!

Queda boníssim!!!

També en fem d'espinacs i gambes (la recepta idèntica a l'anterior, però enlloc d'afegir ceps afegim espinacs+gambes abans de tirar l'arròs).
De fet, es pot fer del que un vulgui (només de formatges, afegint formatges diversos, de carbassó, de xampinyons...)
Redescobrint-me a mi mateixa gràcies a les meves TRES filles!
shyla
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1360
Membre des de: dl. abr. 07, 2008 9:11 am

Re: Recepta Rissoto

EntradaAutor: shyla » dv. gen. 11, 2013 7:51 am

Hola, jo vaig posar la meva fa un temps i en vam parlar una mica!

viewtopic.php?f=94&t=13215
Imatge Imatge
tacai
:: tigre
:: tigre
Entrades: 744
Membre des de: dg. jul. 31, 2011 11:50 pm

Re: Recepta Rissoto

EntradaAutor: tacai » dv. gen. 11, 2013 9:25 am

gràcies noies!!!! ho provaré primer amb la parella, i dp per convidats.... no sé que la cagui!
m'ha quedat clar ....'remena, nena,... :love: remena, nena...'
shyla
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1360
Membre des de: dl. abr. 07, 2008 9:11 am

Re: Recepta Rissoto

EntradaAutor: shyla » dv. gen. 11, 2013 9:35 am

Sí, s'ha d'anar remenant tota l'estona, ja que es va posant el caldo poc a poc i sinó s'enganxa.Jo ara quan el faig li tiro brou d'aquell de brick que ja ve preparat i queda molt bó, a vegades hi afegeixo vi blanc tipus xerés una de les vegades que afegeixo líquid.

Jo ho tenia com a recepta estrella i un parell de cops se m'ha acudit fer-lo quan tenia convidats i no ho faré més, ja que s'hi ha d'estar a sobre i després menjar-lo acabat de fer, amb la qual cosa et passes l'estona a la cuina i si tens convidats també és una mica pal estar allà i sortir corrents dient que s'ha de menjar ja, jeje
Imatge Imatge
Avatar de l’usuari
mireiafor
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2876
Membre des de: dl. oct. 29, 2007 3:53 pm
Ubicació: El maresme

Re: Recepta Rissoto

EntradaAutor: mireiafor » dv. gen. 11, 2013 1:20 pm

A mi m'encanta rissoto com l'heu explicat però tinc una recepta "trampa" per fer un rissotto en un quart d'hora fent servir els gots d'arròs precuinats, us heu d'assegurar que és de la varietat rodó, ja que el basmati no queda bé perquè és més sec i no queda tan melós.

- Ingredients: un got d'arròs preparat rodó per cap, l'ingredient del que vulguis fer el rissoto (nosaltres el fem de porro, o d'albergínia, de carbassó, de bolets, de gambes...), vi blanc, mantega, parmessano ratllat.

- Preparació:
1. En una olla posarem oli a escalfar i saltejarem els ingredients que triem pel risotto (verdures, bolets, marisc, etc.), fins que estiguin daurats (5-7 minuts)
2. S'escalfa el got d'arròs precuinat al microones seguint les instruccions del pot (la marca brillante s'ha d'escalfar 1 minut), llavors s'afegeix a l'olla, i ho saltegem amb els ingredients que ja hi hagi fins que quedi transparent (3-4 minuts)
3. Afegim a l’olla el vi blanc escalfat prèviament al microones i pujarem la temperatura a tope fins que s’evapori (1-2 minuts)
4. Traiem l’olla del foc, afegim una mica de mantega i formatge parmeassano ratllat, remenem suaument fins que quedi ben barrejat i deixem reposar 2 ó 3 minuts.
6.Servir immediatament.

Us pot treure d'un compromís i queda superbo!!
Imatge

Imatge
shyla
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1360
Membre des de: dl. abr. 07, 2008 9:11 am

Re: Recepta Rissoto

EntradaAutor: shyla » dg. gen. 13, 2013 10:03 am

Molt bé aquesta recepta Mireiafor! No sabia ni que venguessin arròs precuinat... ?-)
Imatge Imatge

Torna a “Receptes salades”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::