opinions nòrdics

Equipaments, manteniment, neteja i reparacions domèstiques.
Avatar de l’usuari
Sibil·la
:: dofí
:: dofí
Entrades: 3875
Membre des de: dj. set. 29, 2005 11:06 am

opinions nòrdics

EntradaAutor: Sibil·la » ds. feb. 01, 2014 11:51 am

Hola! neu:-D x*x*x zz:-) zz:-) zz:-)

Vull renovar la roba de llit i em calen opinions.

Sempre he dormit amb nòrdics (relleno nórdico) de plomes (només hivern). La meu mare és alemanya i sempre n'hem fet servir. Els hem baixat d'Alemanya. Els meus me'ls va regalar la meu àvia quan em vaig ajuntar amb el meu home.
Però des de la notícia d'aquells estudis sobre els edredons de plomes que tinc la mosca darrera l'orella.
A més, estic acostumada de casa meva a dormir cadascú amb el seu edredó per no passar i no fer passar fred/calor a l'altre.
Però ara no m'agrada. No vull estar "separada" del meu home neujor:-)

Així que fins aquí m'he decidit per un farcit nòrdic que sigui sintètic, que sigui gran, per tot el llit. I crec que de 4 estacions perquè a l'hivern estem a menys de 17 graus a l'habitació, però a la primavera/tardor també ens agrada el nòrdic. Tinc roba per dormir amb llençol i manta en l'entretemps, que és el que feiem, però és un merder perquè sempre es desfà el llit.

Les opinions que em calen són:

- Quin material millor? microfibra? poliester? cotó? combinat? fibra hueca siliconada (ni flowers què és)?
- Un de molt gruixut? O de 4 estacions?

- Me n'han recomanat un de 4 estacions, compost de un de 250gr/m2 i un de 120gr/m2 combinables.
100% microfibra d'alta qualitat, el farcit 100% poliéster fibra hueca, i és antibactèries, antiàcars i antihumitats.
Què en penseu?

neukiss-) <:-) x*x*x
peixfregit
:: puça
:: puça
Entrades: 37
Membre des de: dt. set. 20, 2011 9:08 pm

Re: opinions nòrdics

EntradaAutor: peixfregit » ds. feb. 01, 2014 7:11 pm

Mira nosaltres en tenim un de fibra "ahuecada" primet per entretemps i un de ben gruixut de plomes per l'hivern: I no es dorm igaul amb el sintètic. Escalfa escalfa però li costa regular la temperatura i tinc més calor amb el prim que amb el gruixut. Jo no tinc manies amb les plomes i sóc al.lèrgica als àcars de la pols de la roba i no trobo que em faci empitjorar. Precisament quanta més al.lèrgia tinc és a la tardor o a la primavera. Per tant, per mi, les plomes són més naturals i termoreguladores i aquells estudis eren per gent que ja tenia algun problema respiratori previ. No sé.... tu mateixa però jo no agafaria un de sintètic per l'hivern. i els alemanys en saben un niu d'això de la fred i els nòdics no?
inger_0
:: papallona
:: papallona
Entrades: 138
Membre des de: dg. set. 30, 2012 11:23 am

Re: opinions nòrdics

EntradaAutor: inger_0 » dg. feb. 02, 2014 3:32 pm

No et puc ajudar molt, però sí que et diria que vigilis amb els sintètics, que sobretot siguin transpirables (molts sintètics no ho són), perquè si no, si alguna nit no fa tant de fred acabes suant, i a més, si no transpira bé, és més fàcil que hi hagi àcars.
Avatar de l’usuari
samsung
:: conillet
:: conillet
Entrades: 393
Membre des de: dg. oct. 28, 2012 9:47 pm

Re: opinions nòrdics

EntradaAutor: samsung » dg. març 02, 2014 12:34 pm

Nosaltres els tenim de fibra hueca i escalfen mooolt, si sou calurosos, pot ser massa. Ara bé, com tot, hi ha diferents nivells tèrmics, del més baixet al més alt.
També teniem un de dos capes que les podies separar si et calia (primavera, hivern) però mai vaig notar massa diferència, la veritat..
Avatar de l’usuari
Sibil·la
:: dofí
:: dofí
Entrades: 3875
Membre des de: dj. set. 29, 2005 11:06 am

Re: opinions nòrdics

EntradaAutor: Sibil·la » dc. març 05, 2014 2:13 pm

Moltes gràcies per les vostres respostes >.-<: <:-)
Al final ho deixaré aparcat fins la tardor que ve, perquè ara, entre que em decidia i m'arribava ja se'n va el fred.

Lo dels nivells tèrmics ho entenc, tot i que hi ha diferents barems i cada casa fa servir el que li rota i és embolicat comparar així.
Pel què fa a ploma vs. fibra sintèctica o plomes, també ja ho tinc clar. Només falta decidir-me :-o00m :content: , per la ploma hi ha el rotllo aquest dels estudis fets, tot i que nosaltres no tenim cap mena de problema respiratori. El sintètic va bé però és el que ha comentat la inger, que cal vigilar que siguin transpirables. El de plomes transpira molt més que el sintètic.

Per altra banda tinc un problema de mides. Dormim en dos somniers de 90x210 ajuntats, així que haig de comptar com un llit de 180x210.
M'han aconsellat un edredó com si tingués un llit de 200x220 per anar per lo segur. Però llavors he navegat per internet i de fundes hi ha moltes menys opcions amb aquesta mida.

La web que més he mirat és www.bazartextil.com

Les d'aquí m'han agradat molt. I ara em faltarà decidir si comprar mida ibèrica o europea (francesa o alemanya, que també són diferents les unes de les altres). Total com que ara puc comprar tot per internet...

És que un cop decidit per nosaltres, en compraré pels nens.
I les fundes del vertbaudet em tenen el cor robat, però clar... són mida francesa...

Quin embolic, hahaha, merci per "escoltar"/llegir :-()-)
Avatar de l’usuari
samsung
:: conillet
:: conillet
Entrades: 393
Membre des de: dg. oct. 28, 2012 9:47 pm

Re: opinions nòrdics

EntradaAutor: samsung » ds. març 08, 2014 2:02 pm

Hola Sibil·la! No coneixia aquesta web però me la guardo, tenen coses xules!
Te'n deixo una altra que també tenen nòrdics i roba de llit i es pot comprar per internet o a la botiga directament.
www.montseinteriors.com

Torna a “La llar”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::