Menú i compra, estalvi?

Equipaments, manteniment, neteja i reparacions domèstiques.
Avatar de l’usuari
guilla
:: papallona
:: papallona
Entrades: 120
Membre des de: dt. oct. 18, 2011 12:23 pm

Re: Menú i compra, estalvi?

EntradaAutor: guilla » dc. gen. 11, 2012 12:38 pm

mireiafor ha escrit:
abm79 ha escrit:com ho feu per pensar els menus de la nit en funció del que han menjat al cole???

a veure si em doneu un cop de ma en pensar els menus de la nit!!!! gracies!!!!


A nosaltres quan comencem el cole ens donen el menú de tot l'any, ells ho fan així: fan 4 menús (un per cada setmana del mes) i després et diuen quin menú toca cada setmana. Jo els anomeno MENU 1, MENÚ 2, MENÚ 3 i MENÚ 4 (original de mena jo xxo.0.o ) i després a l'ordinador em faig també 4 menús. Per el dinar fico el que vull menjar jo, i per sopar poso el que sigui necessari per complementar el que han dinat ells. Ho faig quadrar tot perquè tots mengem un parell de cops per setmana llegums, pasta, arròs, ous, peix blanc i peix blau, amb tota la verdura possible. A més com us vaig dir no poso el que toca menjar concret sinó el tipus de menjar (per exemple: poso que el dissabte al migdia toca pasta, i després ja decidirem si volem macarrons bolonyesa o espaguetti carbonara) d'aquesta forma sempre tens controlat els ingredients que has de tenir a la nevera i mai et trobes allò que vols cuinar tal cosa i no tens amb què fer-ho i al mateix temps és menys rutinari i repetitiu que dir avui toca llenties perquè és dimecres, que això a mi no m'agrada.

El diumenge a la nit imprimeixo el menú de la setmana que toca (aquesta setmana toca el menú 4) i penso en quins plats podria preparar quan toqui llegums o el que sigui, em miro el llistat de receptes de l'ordinador, trio les receptes, comprovo que tinc els ingrediens i si hi ha algun molt especial que no tingui (acostuma a ser poca cosa perquè la compra grossa la faig per internet un cop al mes) ho compro el dilluns al matí i llestos!!


>.-<: >.-<: >.-<: >.-<: >.-<:
IMPRESIONANT!!!
Quina enveja noia!! Jo sóc un desastre!! a veure si prenc exemple!!
neuetes
:: dinosaure
Entrades: 5536
Membre des de: dj. oct. 09, 2008 5:54 pm

Re: Menú i compra, estalvi?

EntradaAutor: neuetes » dc. gen. 11, 2012 12:42 pm

Mireiafor, tu i jo estem tallades pel mateix patró!! Jo faig el mateix que tu!!

Jo cada vegada que provo una recepta nova, surt bona i ens agrada a tots, l'introdueixo a l'ordenador on les tinc totes ordenades en carpetes: llegums, pasta, peix, carn, verdura... i a l'escola de la nena també tenen un menú anual dividit amb quatre setmanes i també el faig cuadrar amb el que ella menja i el que menjem nosaltres a dinar i els sopars (que tendeixen a ser força sencills, no ens agrada menjar gaire a la nit).
neuetes l’ha editat per darrera vegada el dia: dc. gen. 11, 2012 1:52 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Julyet
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2955
Membre des de: ds. oct. 03, 2009 3:28 pm

Re: Menú i compra, estalvi?

EntradaAutor: Julyet » dc. gen. 11, 2012 1:17 pm

Us puc contractar?? :love:
neuetes
:: dinosaure
Entrades: 5536
Membre des de: dj. oct. 09, 2008 5:54 pm

Re: Menú i compra, estalvi?

EntradaAutor: neuetes » dc. gen. 11, 2012 1:36 pm

Julyet ha escrit:Us puc contractar?? :love:


;-))) ;-))) ;-))) a disposar, Julyet! <:-) <:-)

Ja us he explicat la meva intenció de fer un excel amb tot l'inventari del que tenim a casa i a veure si ho puc lligar amb el que necessitem comprar. Doncs aquests dies que estic de vacances i mentre la nena és a l'escola, m'he dedicat a fer un inventari real del que tenim a casa, tant del rebost, com dels lavabos, de la nevera, del congelador, de la farmaciola... i tela marinera. Tot i vigilant, déu ni do les coses que es compren quan no són necessàries, per exemple, m'he trobat una bossa de pa ratllat que vés a saber quan la vaig comprar (per sort encara no està caducada) i en tinc un altra que la vaig comprar el passat dissabte pensant-me que no en tenia!! o el paper de wc o el paper de cuina...? les vegades que he comprat paper de wc pensant-me que no en tenia!!! veieu a on vull arribar?
Ara que sé el que tenim a casa, ho he passat a net i he imprés uns llistes que les penjaré a les portes del rebost (per la banda de dins) on hi ha tots els productes que tenim a casa ordenats alfabèticament amb dues caselles al costat. La primera indica quantes quantitats hi ha i hi he deixat espai perque cada vegada que agafem una cosa o la gastem hi apuntarem un -1, -2 o el que sigui. La segona casella és per apuntar el que fa falta comprar (sobretot quan es gasta la última de les unitats dels productes de la llista).
Al final de setmana repasaré les llistes penjades, les actualitzaré i les tornaré a penjar.
I tot aixó lligat amb el menú setmanal. Nosaltres fem la compra setmanal i si per aquella setmana no cal comprar una cosa que no tinc al menú (a no ser que sigui sabons o xampús) no la compraré i anirem al super o a les botigues tenint un llista de la compra real i no imaginària.
Inopia
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 321
Membre des de: dg. set. 11, 2011 10:16 am

Re: Menú i compra, estalvi?

EntradaAutor: Inopia » dc. gen. 11, 2012 2:11 pm

Hola!
Doncs si que ho porteu controlat! Jo soc una mica desastre, però fa un temps que ja no dino a casa i m'haig de començar a organitzar, i més quan arribi la criatura. La Veritat és que fins ara únicament m'havia de preocupar dels sopars i els caps de setmana i per comprar, doncs una mica a la tun-tun...gairebé sempre compro el mateix, però no miro quantitats i alguna cosa em caduca.
Ara que haig de pensar en sopar i en dinar, miro de concentrar el tema culinari en un parell de dies a la setmana i faig més menjar del compte, per que sobri i vaig passant la setmana. Ara m'he proposat anar congelant els purés i les cremes de verdures i/o vegetals en porcions individuals. Com a mínim els "primers plats" ja els tindria solucionats...ara haig de pensar què faig amb els segons. : lasito :

Bé, tot això venia per dir que m'apunto això de l'Excel per fer inventari i us volia comentar si coneixeu el Planificador setmanal de menús de Consum.
Ja fa uns dies que ho vaig descobrir, però la veritat és que encara no l'he feta servir per vàries raons (hi ha productes que no compro per què no m'agraden, per que no tinc costum menjar-los, etc), però potser podria utilitzar-la com a punt de partida per elaborar menús setmanals, sempre introduint variacions en funció del que agrada a casa i /o comprem.

Aquí la teniu http://www.consum.es/teloponemosfacil/planificador-semanal?gclid=CNmjy7OLk60CFegmtAodmHgrlA

A veure si algú en pot treure profit!

fins aviat!
Avatar de l’usuari
mireiafor
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2876
Membre des de: dl. oct. 29, 2007 3:53 pm
Ubicació: El maresme

Re: Menú i compra, estalvi?

EntradaAutor: mireiafor » dc. gen. 11, 2012 2:27 pm

neuetes ha escrit:Jo cada vegada que provo una recepta nova, surt bona i ens agrada a tots, l'introdueixo a l'ordenador on les tinc totes ordenades en carpetes: llegums, pasta, peix, carn, verdura... i.


Neuetes jo també tinc carpetes amb aquestes categories!!! Ai ai ai, a veure si serem bessones i ENS VAN SEPARAR AL NÈIXER???

neujor:-) neujor:-) neujor:-) neujor:-) neujor:-) neujor:-) neujor:-)
Imatge

Imatge
neuetes
:: dinosaure
Entrades: 5536
Membre des de: dj. oct. 09, 2008 5:54 pm

Re: Menú i compra, estalvi?

EntradaAutor: neuetes » dc. gen. 11, 2012 2:47 pm

mireiafor ha escrit:
neuetes ha escrit:Jo cada vegada que provo una recepta nova, surt bona i ens agrada a tots, l'introdueixo a l'ordenador on les tinc totes ordenades en carpetes: llegums, pasta, peix, carn, verdura... i.


Neuetes jo també tinc carpetes amb aquestes categories!!! Ai ai ai, a veure si serem bessones i ENS VAN SEPARAR AL NÈIXER???

neujor:-) neujor:-) neujor:-) neujor:-) neujor:-) neujor:-) neujor:-)


;-))) ;-))) ;-))) ;-))) ;-))) ;-))) ;-)))
Que fort!
Avatar de l’usuari
Santandria
:: peixet
:: peixet
Entrades: 268
Membre des de: dg. abr. 20, 2008 8:31 pm

Re: Menú i compra, estalvi?

EntradaAutor: Santandria » dc. gen. 11, 2012 2:51 pm

Noies!!! m'esteu impressionant!! A veure si sóc capaç de prendre exemple de tot plegat.
Neuetes, crec que portant un control així, per nassos s'ha d'estalviar més!!!
M'he d'anar mentalitzant: jo puc, jo puc, jo puc... :-o00m
ImatgeImatge
neuetes
:: dinosaure
Entrades: 5536
Membre des de: dj. oct. 09, 2008 5:54 pm

Re: Menú i compra, estalvi?

EntradaAutor: neuetes » dc. gen. 11, 2012 3:07 pm

Inopia, he fet una ullada a la pàgina web del consum i està molt bé. Però hi ha alguns plats que no he provat mai i no els sé fer (com els pastissos de verdures o l'empanada gallega o l'amanida valenciana (?)). Però segur que més d'una l'hi farà servei. :ok:

Jo prefereixo adaptar el menú als nostres gustos, sempre tenint present que durant al dia hi ha d'haver verdura, fruita, proteïna, làctics i cereals. I cada dia es pot combinar com ens agradi, aixó si, la verdura hi és SEMPRE al dinar i al sopar. Per exemple, hem descobert que a la nena li encanten les sardines de llauna amb pa amb tomàquet per sopar... doncs, au, un dia a la setmana per sopar sardines de llauna per tots! o per defecte amb tonyina, acompanyat d'una bona amanida per compartir! i ho combinaré amb un dia que al migdia hagim menjat vedella o pollastre.
Avatar de l’usuari
entrerius
:: dofí
:: dofí
Entrades: 3452
Membre des de: dv. set. 26, 2008 6:12 pm

Re: Menú i compra, estalvi?

EntradaAutor: entrerius » dc. gen. 11, 2012 3:22 pm

Neuetes i Mireiafor em trec el barret amb el control que porteu!!!! <:-) <:-)
Inopia
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 321
Membre des de: dg. set. 11, 2011 10:16 am

Re: Menú i compra, estalvi?

EntradaAutor: Inopia » dc. gen. 11, 2012 5:29 pm

neuetes ha escrit:Inopia, he fet una ullada a la pàgina web del consum i està molt bé. Però hi ha alguns plats que no he provat mai i no els sé fer (com els pastissos de verdures o l'empanada gallega o l'amanida valenciana (?)). Però segur que més d'una l'hi farà servei. :ok:

Jo prefereixo adaptar el menú als nostres gustos, sempre tenint present que durant al dia hi ha d'haver verdura, fruita, proteïna, làctics i cereals. I cada dia es pot combinar com ens agradi, aixó si, la verdura hi és SEMPRE al dinar i al sopar. Per exemple, hem descobert que a la nena li encanten les sardines de llauna amb pa amb tomàquet per sopar... doncs, au, un dia a la setmana per sopar sardines de llauna per tots! o per defecte amb tonyina, acompanyat d'una bona amanida per compartir! i ho combinaré amb un dia que al migdia hagim menjat vedella o pollastre.


A mi em passa el mateix. Em trobo que algunes coses són massa elaborades pels dies de diari (i no tinc temps) i altres no tinc per costum comprar-les ni menjar-les, però la veritat és que com a punt de partida per que la gent es faci els menús setmanals és una bona eina. Suposo que moltes de les coses que hi surten, són productes que venen els de Consum. No tinc ni idea.
Jejejeje, però també hi ha una altra interpretació, per aquells a qui els agradi la cuina sempre poden investigar aquestes receptes "desconegudes" i incorporar-les a la gastronomia de casa :ok: :ok:
Jo m'haig d'organitzar, si o si. Al cap i a la fi, tampoc m'hauria de costar tant. Si fa no fa sempre compro els mateixos productes i faig poques variacions en la dieta, però en comptes de tenir-ho fixat per escrit vaig segons la inspiració del dia... :ufs:
Avatar de l’usuari
Takita
:: dinosaure
Entrades: 5344
Membre des de: dl. feb. 22, 2010 11:58 am
Ubicació: L'Anoia

Re: Menú i compra, estalvi?

EntradaAutor: Takita » dv. gen. 13, 2012 12:01 pm

entrerius ha escrit:Vaig improvisant una miqueta sobre el que ens ve de gust.... bé, bàsicament del que em ve de gust a mi ja que preguntar això és ben bé inútil..... quina ràbia que ningú et doni idees del que volen i desprès no els ve de gust el que hi ha :-o00m :-o00m



A mi em passa el mateix. Els cops que he intentat planificar, ho de deixat còrrer en veure les cares :ufs:
L'únic que faig és anotar a una llibreteta que tinc a la nevera, els productes que tinc que comprar a mida que veig que s'estan exhaurint, però els menús els vaig improvitzant en funció del que tenim a la nevera i al rebost i el que ens ve de gust, però no tinc cap mena de dubte en que amb una mica d'organització es pot estalviar bastant.

neuetes i mireiafor, sou unes cracks! :ok:
Avatar de l’usuari
mireiafor
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2876
Membre des de: dl. oct. 29, 2007 3:53 pm
Ubicació: El maresme

Re: Menú i compra, estalvi?

EntradaAutor: mireiafor » dv. gen. 13, 2012 1:38 pm

Nenes que ens fareu posar vermelles!!!
Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
IreneM
:: poltre
:: poltre
Entrades: 640
Membre des de: dl. maig 03, 2010 1:17 am

Re: Menú i compra, estalvi?

EntradaAutor: IreneM » dl. abr. 23, 2012 10:50 pm

Bona nit noies!!

Ostres estic al·lucinant amb la vostra organització!!!!

A casa ja ens ha passat algun cop el fet de que caduqui algun aliment "oblidat" i a mi personalment em fa moltissima ràbia...odio llençar el menjar...per els diners i perque hi ha molta gent que mor de gana i no és gens just!!!!!!

Jo el que faig és pensar més o menys el que cuinaré durant la setmana...igual no penso en els 7 menus del dinar o els 7 menus del sopar però si que penso en 4 o 5 dels menus de cada àpat. El peix i la carn m'agrada comprar-la fresca tot i que després l'hagi de congelar i sempre en tinc de sobres al congelador per un o dos àpats. La verdura i la fruita vaig un cop per setmana a comprar-la...algun cop el que faig és per exemple aprofitar que faig crema de carbassa o crema de carbassó i fer-ne de més per congelar-lo i anar-lo treient per quan tens un dia d'aquests que no has planificat el menu!!!!

El tema de la planificació del consum...uhm...la veritat és que no ho trobo util sobretot quan et posa que cada dia l'esmorzar és diferent!!jajajajaja!!!jo no acostumo a variar a l'esmorzar, els meus menus d'esmorzar serien: o galetes tipus maria, o torrades amb mermelada, o cereals (aquests si que els vaig variant depen del que ens ve de gust aquella epoca) i a vegades quan faig magdalenes me'n surten tantes que tenim per esmorzar i berenar durant una setmana!!!!

Ostres tu, igual és molt de morro preguntar-vos si podria obtindre algun dels vostres excels per anar acostumant-me!!!si a alguna no li sap greu i me'l pot enviar em faria un favor perque sóc una micona negada amb els excels (per mandra perque a la feina el faig servir sovint).

Moltes gràcies per els vostres consells i propostes!!!aviat ens tindrem que posar les piles amb el tema menus del petit...al juliol serem 3 a casa i tot i que al principi només prenen lleteta tard o d'hora ens haurem d'acostumar a fer menus infantils!!!!
Imatge
rama
:: puça
:: puça
Entrades: 21
Membre des de: ds. jul. 23, 2011 9:21 am

Re: Menú i compra, estalvi?

EntradaAutor: rama » dj. abr. 26, 2012 7:24 pm

hola, nosaltres fem la compra els dilluns per tota la setmana i es menja el que hi ha, normalment vaig al migdia, sense gana i sola. Ja no fem les grans compres a grans superficies, vaig al costat de casa i ja esta, potser és una mica mes car, però estalvies temps i a mes sempre tires menys menjar. Lo dels entrepans ho feiem abans i la veritat es que va molt be, i si el pa es del dia queden com acabats de fer, ara el que fem congelem el pa a troços i treiem el que necessitem. I sempre que puc trec el menjar del congelador per el dia següent o cuino a la nit per el dinar de l'endemà. Durant aquest temps que he fet això he pogut estalviar alguna cosa i tot.
Avatar de l’usuari
neula
:: puça
:: puça
Entrades: 34
Membre des de: dt. maig 24, 2011 2:03 pm

Re: Menú i compra, estalvi?

EntradaAutor: neula » ds. set. 08, 2012 4:40 pm

Admirable, quina organització teniu!! >.-<:
La idea de congelar els entrepans pels esmorzars molt bona!!
M'he d'organitzar.. m´he dorganitzar ja.. :-o00m :-o00m :-o00m
Els meus tresors: Dolça mel i Ulls grossos
Avatar de l’usuari
neula
:: puça
:: puça
Entrades: 34
Membre des de: dt. maig 24, 2011 2:03 pm

Re: Menú i compra, estalvi?

EntradaAutor: neula » ds. set. 08, 2012 4:45 pm

Inopia ha escrit:Bé, tot això venia per dir que m'apunto això de l'Excel per fer inventari i us volia comentar si coneixeu el Planificador setmanal de menús de Consum.
Ja fa uns dies que ho vaig descobrir, però la veritat és que encara no l'he feta servir per vàries raons (hi ha productes que no compro per què no m'agraden, per que no tinc costum menjar-los, etc), però potser podria utilitzar-la com a punt de partida per elaborar menús setmanals, sempre introduint variacions en funció del que agrada a casa i /o comprem.

Aquí la teniu http://www.consum.es/teloponemosfacil/planificador-semanal?gclid=CNmjy7OLk60CFegmtAodmHgrlA

A veure si algú en pot treure profit!

fins aviat!


Gràcies!! :b-)))
A mi em ve molt bé per començar!!... encara que si que alguns àpats els variaré segons els nostres gustos
Els meus tresors: Dolça mel i Ulls grossos
Avatar de l’usuari
kabbisa
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1397
Membre des de: dc. feb. 23, 2011 5:33 pm
Ubicació: Barcelona / Cabrils

Re: Menú i compra, estalvi?

EntradaAutor: kabbisa » ds. set. 08, 2012 6:09 pm

Alucinant!!!! Quin domini teniu :-)

Mireiaflor, l'altre dia pensava en q m'aniria de fabula tenir un quadre d'aquells on apareix el q hem de menjar setmanalment per tipologia de producte (llegums, cereals, verdura, peix,...). Tipus piràmide nutricional. Dius q parteixes d'una cosa aixi, oi??
T'ho vas elaborar tu o ho vas trobar a algun lloc?
02.feb.11: 1a eco: 2cm 9setm
05.set.11 : DPP : DPR

"Quiérele cuando menos lo merezca, porque será cuando más lo necesite"
Avatar de l’usuari
pitita
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 576
Membre des de: dt. set. 18, 2007 11:22 am
Ubicació: Girona

Re: Menú i compra, estalvi?

EntradaAutor: pitita » ds. set. 08, 2012 10:40 pm

Noies! És flipant com ho porteu d'estructurat i d'ordenat!! A veure si en puc aprendre una mica....... :-:)
Jo compro segons els menús de la setmana i també estalvio calerons... Però molts dies no recordo que ja en tinc de congelat i continuo comprant... I se m'omple el congelador del mateix...! ?-)
Espero poder posar en pràctica això dels excels!!
Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
mireiafor
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2876
Membre des de: dl. oct. 29, 2007 3:53 pm
Ubicació: El maresme

Re: Menú i compra, estalvi?

EntradaAutor: mireiafor » dg. set. 09, 2012 9:42 am

kabbisa ha escrit:Alucinant!!!! Quin domini teniu :-)

Mireiaflor, l'altre dia pensava en q m'aniria de fabula tenir un quadre d'aquells on apareix el q hem de menjar setmanalment per tipologia de producte (llegums, cereals, verdura, peix,...). Tipus piràmide nutricional. Dius q parteixes d'una cosa aixi, oi??
T'ho vas elaborar tu o ho vas trobar a algun lloc?


M'ho vaig fer jo seguint les pautes d'urna noia que es nutricionista.
Imatge

Imatge

Torna a “La llar”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::