Trucs cassolans

Equipaments, manteniment, neteja i reparacions domèstiques.
Avatar de l’usuari
Amal
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2300
Membre des de: dl. ago. 17, 2009 9:34 am

Trucs cassolans

EntradaAutor: Amal » dl. gen. 17, 2011 7:29 pm

Què us sembla fer un post on puguem posar trucs cassolans per netejar, etc., els típics que ens ensenyen les iaies i que funcionen?

Per exemple, l'altre dia parlava amb una veïna que els jerseis de llana, desprès de rentar-los, oloren molt malament, com a humitat. Em va dir que en comptes de suavitzant, hi fiquès vinagre. Doncs ho he provat avui i funciona! Mmmm.. quina oloreta més bona, quina diferència!

Per treure el "negret" de la silicona de la banyera, abans agafàvem i la trèiem sovint i hi posavem una nova. Doncs em van dir que simplement llexiu a "xorro" i funciona també! Tinc la silicona ben blanca!

Per les taques de caca del peque, sabó cassolà que fa la meva sogra.


Us animeu?
Avatar de l’usuari
Piula
:: pantera
:: pantera
Entrades: 837
Membre des de: ds. des. 08, 2007 8:00 pm
Ubicació: Granollers

Re: Trucs cassolans

EntradaAutor: Piula » dl. gen. 17, 2011 7:53 pm

Ostres amal, molt interessant!

Jo per la silicona negre comprava el blanquejador aquell que sembla pega,...però obviament, amb el temps, cau.

I les cacones de moment amb el nou kh7 per roba no he tingut cap problema, l'aplico frego una mica amb un xorret d'aigua i a la rentadora,... i surt perfecte.

A mi, ara no se'm acut cap truc de la iaia,... però segur que en sé.

Enhorabona per la idea!
:ok: :ok:
Imatge
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
sivi
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1803
Membre des de: dt. juny 29, 2010 10:08 am
Ubicació: girona

Re: Trucs cassolans

EntradaAutor: sivi » dl. gen. 17, 2011 8:40 pm

Es molt bona idea aquest post.
Si teniu un taper que us ha quedat com una mica tacat per culpa d'haver-hi posat salsa de tomata, deixeu-lo al sol i les taques marxaran soles.
El mateix passa amb taques de caca o de fruita de la roba dels peques. La rentes ben rentada i si queden restes esteneu-les al sol i desapareixeran.
Si teniu una cassola on se us ha enganxat menjar, feu-la bullir amb aigua i vinagre o aigua i lleixiu i desapareixerà tot lo enganxat.
Com a abono per les plantes, l'aigua d'haver bullit ous, un cop freda els va molt bé, al igual que el marro del café.
Si se m'acut alguna cosa mes us ho dic.
Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
petitaemma
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2229
Membre des de: dc. març 19, 2008 8:54 pm

Re: Trucs cassolans

EntradaAutor: petitaemma » dl. gen. 17, 2011 10:23 pm

Ei, quina bona idea!
LO de la roba tacada de fruita al sol, ja ho provaré, però quan se digni sortir el sol a Lleida! maleïda boira... neujor:-)
ImatgeImatge
L'Ariadna i l'Abril us agraeixen els ànims que els heu donat des del primer dia de vida. Moltes gràcies!
El nostre post:http://forum.socpetit.cat/viewtopic.php?f=71&t=15825
Petites coses GRANS: viewtopic.php?f=25&t=18803 Esperem la teva aportació diària!
Avatar de l’usuari
Gloriadsn
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1437
Membre des de: dc. març 26, 2008 10:08 am

Re: Trucs cassolans

EntradaAutor: Gloriadsn » dt. gen. 18, 2011 9:05 am

molt bon post! :D sii, el vinagre va genial.
I el sol també es un bon desinfectant i blancajant genial!, a veure si recordo algun truc.. ara estic molt espessa
Avatar de l’usuari
piruleta
:: lleona
:: lleona
Entrades: 929
Membre des de: dv. feb. 19, 2010 11:09 am
Ubicació: Granollers

Re: Trucs cassolans

EntradaAutor: piruleta » dt. gen. 18, 2011 9:11 am

Ei, això del sol funciona de veritat, i el sabó casolà també per les caques.
Al tanto amb el marro del café per les plantes que una mica va bé, però si et passes te les carregues.
Si se m'acut alguna cosa nova ja ho posaré!!
Ah! I parlant de cuina, per la ceba... quan sembla que queda com cremada i afegiu una mica d'aigua a la paella i llestos. Queda tota la ceba amb color uniforme i no es nota que t'ha quedat una mica cremada. Jo ara ja hi afegeixo l'aigua sempre així tinc un temps que no haig de patir per la ceba.
Ara si ho està molt ja no hi ha res a fer.
Avatar de l’usuari
Amal
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2300
Membre des de: dl. ago. 17, 2009 9:34 am

Re: Trucs cassolans

EntradaAutor: Amal » dt. gen. 18, 2011 9:18 am

Ostres, així que el sol treu les taques de caca i de fruita? M'ho apunto!

Això que comenteu del marro del café, no sé si serà per posar-ne massa o què, però m'he carregat una planta!

Per les plantes també aprofito l'aigua de bullir la verdura o l'aigua que sobra de la babycook. Però refredeu-la primer, que un dia vaig ser molt burra i no vaig pensar i se'm va morir una altra planta!
Avatar de l’usuari
Ponioleta
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4658
Membre des de: dj. set. 03, 2009 12:41 pm
Contacta:

Re: Trucs cassolans

EntradaAutor: Ponioleta » dt. gen. 18, 2011 9:28 am

HOla

jo per les caques he descobert que el que millor em va és el que diu l'Amal!

De seguida que es taca la roba (o sigui quan la taca encara és fresca) la rento, o sinó, la deixo en remull perquè no es ressequi. I la rento amb un sabó que vaig comprar d'oli d'oliva (que deu ser molt semblant al típic sabó fet a casa que es fa amb oli i sosa). I marxen totes les taque si queden els bodys ben blancs!!! Molt millor que amb la rentadora, amb els lleva-taques etc :ok: :ok:
http://fentpensantdient.wordpress.com/ (criança, cuina, costura i una mica de tot)

Imatge

Imatge
Neus2010
:: peixet
:: peixet
Entrades: 257
Membre des de: dg. des. 05, 2010 9:19 pm

Re: Trucs cassolans

EntradaAutor: Neus2010 » dt. gen. 18, 2011 9:42 am

Hola noies!
Si s'ua enganxa xiclet a alguna peça de roba poseu-la dins una bossa ed plàstic i després al congelador. Un cop congelt el xiclet surt sencer.
Si se m'acudeix res mes... Us ho dic.
Neus
Avatar de l’usuari
sivi
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1803
Membre des de: dt. juny 29, 2010 10:08 am
Ubicació: girona

Re: Trucs cassolans

EntradaAutor: sivi » dt. gen. 18, 2011 10:55 am

Per treure les taques d'herva o de sang, un bon raig d'aigua oxigenada.
El xiclet es treu molt bé congelant la peça o fregant-la amb un glassó.
Per les taques de tinta de bolígraf va bé posar-hi llet i les taques de vi negre marxen amb vi blanc.
Per les taques d'oli el millor posar-hi fairy una estona i a rentar.
El marro del café ha d'esser en dosis molt petites i molt de tant en tant.
Si heu de marxar uns dies i teniu alguna planta que necessiti que la reguin sovint, poseu-li sobre la terra sobrets utilitzats de fer infusions (camamilla, poleo-menta, te...)regueu la planta i els sobrets agafaran aigua i mantindran l'humitat de la planta per uns dies.
Si se m'acut alguna cosa mes us ho dic.
Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
Amal
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2300
Membre des de: dl. ago. 17, 2009 9:34 am

Re: Trucs cassolans

EntradaAutor: Amal » dv. gen. 21, 2011 2:30 pm

Les últimes que he provat i funcionen:

*Per netejar el microones: Ficar a dins un got d'aigua amb vinagre o llimona i escalfar-lo bastant. Desprès passar el drap humit i marxa tot.

*Per netejar la campana extractora de fums: Posar a bullir aigua amb llimona o vinagre i desprès passar el drap. El vapor que surt ja fa que marxi el greix.
Avatar de l’usuari
montserratt
:: granota
:: granota
Entrades: 207
Membre des de: dc. maig 27, 2009 11:03 am

Re: Trucs cassolans

EntradaAutor: montserratt » dv. gen. 21, 2011 3:19 pm

GENIAL!!
Avatar de l’usuari
yuyu
:: dinosaure
Entrades: 7623
Membre des de: dg. gen. 27, 2008 7:45 pm
Ubicació: Mataro

Re: Trucs cassolans

EntradaAutor: yuyu » dl. gen. 24, 2011 4:48 pm

quin post mes genial!! noies algun truc per treure la grassa del forn??? es que crec que l¡he deixat massa temps i tinc una bandeja.............negra :ufs: :ufs:
Avatar de l’usuari
Amal
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2300
Membre des de: dl. ago. 17, 2009 9:34 am

Re: Trucs cassolans

EntradaAutor: Amal » dl. gen. 24, 2011 6:11 pm

yuyu ha escrit:quin post mes genial!! noies algun truc per treure la grassa del forn??? es que crec que l¡he deixat massa temps i tinc una bandeja.............negra :ufs: :ufs:



Jo per netejar la bandeja el que faig és tenir-la un dia a remull amb aigua calenta (la vaig canviant, clar) i fairy, i desprès rascar-la amb el rascador de la vitro. Però veient com funciona el truc del vinagre i la llimona, potser provaria també amb això.

Ja ens explicaràs com ho fas!
Avatar de l’usuari
yuyu
:: dinosaure
Entrades: 7623
Membre des de: dg. gen. 27, 2008 7:45 pm
Ubicació: Mataro

Re: Trucs cassolans

EntradaAutor: yuyu » dl. gen. 24, 2011 6:36 pm

doncs ho provare lo del vinagre, que faig poso un recipient amb aigua i vinagre dins el forn...pero a quina temperatura????
Avatar de l’usuari
Amal
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2300
Membre des de: dl. ago. 17, 2009 9:34 am

Re: Trucs cassolans

EntradaAutor: Amal » dl. gen. 24, 2011 6:40 pm

Proba de deixar-ho una estona calent, per exemple, a 150º uns 5 minuts, desprès esperes a que es refredi una mica però que encara quedi templat i llavors neteges. No sé, mai no ho he fet, però per provar... xxo.0.o
Avatar de l’usuari
soleilua
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2568
Membre des de: dv. jul. 16, 2010 4:42 pm

Re: Trucs cassolans

EntradaAutor: soleilua » dc. gen. 26, 2011 12:25 pm

ostres!!! quin post més interessant!!!! m'anirà genial!!!! a mi ara no se m'acut cap truc d'aquests de l'àvia, però ja hi pensaré! i aquesta tarda mateix provo lo de la campana, que fa dies que ho he de fer, però em fa molta mandra, i amb això segur que vaig més depressa!!!
Avatar de l’usuari
soleilua
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2568
Membre des de: dv. jul. 16, 2010 4:42 pm

Re: Trucs cassolans

EntradaAutor: soleilua » dc. gen. 26, 2011 1:01 pm

Mireu què he trobat en un blog que recomanaven en un altre post :

http://www.marujasmodernas.es/2009/07/4 ... -el-hogar/
Lau
:: poltre
:: poltre
Entrades: 627
Membre des de: dc. nov. 11, 2009 4:27 pm

Re: Trucs cassolans

EntradaAutor: Lau » dj. març 03, 2011 2:31 pm

Perquè la casa faci bona olor, posar en una olla aigua i un tap de suavitzant per roba del que us agradi la olor... deixar-ho bullint una estona a foc lent... la casa queda amb una oloreta bonissima... jo ho he fet un parell de cops... no sempre ja que embrutes trastos i tal, però si un dia necessites que faci bona olor, doncs és practic i no és una olor tan artificial com la dels ambientadors en spray.
Avatar de l’usuari
Airun_Tarragona
:: papallona
:: papallona
Entrades: 132
Membre des de: dg. des. 19, 2010 9:34 pm

Re: Trucs cassolans

EntradaAutor: Airun_Tarragona » dg. març 13, 2011 4:59 pm

Ei! gràcies pels consells! Lo del lleixiu per la silicona del bany, fantàstic! I he de provar lo del vinagre, a veure que tal! :p-)
Imatge
ImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatge

Torna a “La llar”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::