*Pares i Mares MAIG 2021*

gener, febrer, març...
Paula84
:: puça
:: puça
Entrades: 15
Membre des de: dt. des. 27, 2016 9:12 pm

Re: *Pares i Mares MAIG 2021*

EntradaAutor: Paula84 » dt. oct. 20, 2020 11:50 am

Àurea, jo vaig fer el seguiment del primer embaràs a la mutua, i el part el vaig fer a Sant Joan de Déu perquè volia fer part natural. amb el protocol Mare que tenen (MAternitat REspectada), crec que a Maternitat també el tenen.

Va anar tot super bé, malgrat que hi havia obres (mes d'agost) vaig tenir la sort de poder tenir l'habitació de part natural amb banyera. La única pega que li posaria és que no et deixen fer el part a l'aigua, només la dilatació, tot i que crec que no hi ha cap hospital gran on es pugui fer...

Si vols demanar el trasllat, en aquell moment es feia a través d'una xerrada que feien els dimarts a les 13:30h a l'hospital on explicaven el protocol i presentaven les instal·lacions. El seguiment no te'l fan fins la setmana 35. Ara no sé com deu anar ni si deu ser fàcil fer el trasllat...

Molts ànims a totes! aquí encara seguim amb les nausees i malestar... a veure si hi ha sort i s'acaben aviat :)
Mònica90
:: puça
:: puça
Entrades: 34
Membre des de: dg. maig 31, 2020 10:29 am

Re: *Pares i Mares MAIG 2021*

EntradaAutor: Mònica90 » dt. oct. 20, 2020 12:21 pm

Bon dia!

Ahir em vaig fer l’ecografia de les 12 setmanes, es el primer fill i va ser molt emocionant. No el van poder medir bé perquè estava adormit i van intentar despertar-lo però res... ell/a tant tranquil! Vaig veure com es movia una mica, les cames, braços...

Pel tema mútua o publica, jo faig tot el seguiment per la mútua però em visito amb la llevadora de la publica (la tinc el mateix poble i de cares a les classes del part em va millor).
La llevadora em va oferir fer les ecos a la publica i aprofito i també les faig! Tot i que de cares el part no tinc clar si mútua o publica... però de moment per horaris feina del meu home el seguiment el farem per la mútua!

Espero que estigueu totes molt bé!
AureaBcn
:: puça
:: puça
Entrades: 12
Membre des de: dg. oct. 27, 2019 5:16 pm

Re: *Pares i Mares MAIG 2021*

EntradaAutor: AureaBcn » dt. oct. 20, 2020 6:23 pm

Gràcies Paula 84 per la teva opinió! Hi passaré en algun moment per veure com ho estan fent actualment.

Monica90 que guai lo de la eco 12 setmanes! Jo en tinc unes ganes! És realment emocionant tot això!

Pel tema mutua/social és interesant veure que pot haber-hi el fet de fer seguiment a un i després el part en un altre. Així un també sempre té més opcions.

Jo aquests dies el que m'estic notant molt és el restrenyiment. Mare meva!!! Mai havia patit tant per anar al lavabo! :O va haber-hi un dia que va ser horrorós i que al final la meva parella va anar a la farmàcia i ens van donar com un supositoris però que són en ampolletes (maxilax crec que és diuen) apte per embarassades i sort d'això :content:
Mira que menjo fruita i verdura, és més la meva dieta arran del embaràs ha canviat per si sola, ja que abans jo era molt de dolços i desde que estic embarassada el cos gairebé ni m'ho demana, al contrari em demana molta fruita i verdura. Cosa que es molt bona, i sort d'això que sinó no se ja ni com aniria haha.
Alguna de vosaltres té algun truco o receptes per passar l'estrenyiment? M'han dit aigua tebia al matí però ho he provat alguna vegada i no he vist gaire resultat.

La resta però de moment tot bé :ok:


Una abraçada a totes!!!
Serendipity83
:: puça
:: puça
Entrades: 23
Membre des de: dl. set. 25, 2017 8:03 pm

Re: *Pares i Mares MAIG 2021*

EntradaAutor: Serendipity83 » dv. oct. 23, 2020 4:38 pm

Hola noies!
Ahir per fi em van fer l'eco de les 12 setmanes. Quin descans. LEs analítiques i l'eco perfectes, tot normal. Quin descans quan li vaig sentir de nou el cor, estava patint per si no estava anant bé. Tinc clar que abans de le segëunt eco de les 20, passaré pel privat a fer-ne una....no puc estar tantes setmanes amb aquest neguit.

M'han adelantat data part, era de l'1 de maig i ara ja sóc d'abril, estic de 13+4.

Ànims a totes les que esteu amb nàusees i vòmits, a veure si ara que ja estem entrant al segon trimestre es van acabant
Mònica90
:: puça
:: puça
Entrades: 34
Membre des de: dg. maig 31, 2020 10:29 am

Re: *Pares i Mares MAIG 2021*

EntradaAutor: Mònica90 » dj. nov. 05, 2020 10:00 am

Boniques com esteu?
Vinc a desfogar-me una mica a veure si algú mes està com jo...
Estic de 14+2, des de l’inici embaràs que he tingut nàusees i vòmits però amb el cariban es solucionava... fa 15 dies vam reduir a un cariban el dia...
El problema es que des de diumenge estic força malament, no per les nàusees sinó molt dolor estomag i vòmits. Menjo i una hora després es com si l’estomag M’hagués d’explorar... no ser explicar la sensació però cada vegada que menjo o passo fatal...
Ahir vam parlar amb el ginecòleg i he tornar a prendrem 3 caribans i paracetamol... no me mola tanta medicació...
També em va dir que si no milloro avui o demà anés a urgències...
Estic un xic ratllada... algú mes ha tingut aquest dolor? Suposu son normals però em preocupa... aniria urgències però ara amb el covid no ser si això s’ho agafaran com una tonteria de mare primerenca...
Avatar de l’usuari
mimi82
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1532
Membre des de: dl. ago. 08, 2011 6:06 pm
Ubicació: Lleida

Re: *Pares i Mares MAIG 2021*

EntradaAutor: mimi82 » dg. nov. 08, 2020 7:33 pm

Hola :--/) :--/) !!
Aquí una altra futura mami de Maig del 2021!!!
Esperem bessons <:-< <:-< pel dia 19, tot i que ja ens han dit que el mes segur es que s’avancin o ens avancin el part, però intentarem que es quedin el major temps possible dins de la :-()) , que es on millor estan!

Fa molts anys estava molt activa en el fòrum, primer en cercadores, després en Reproducció Assistida i fa quasi 6 anys en les Mares d’agost de 2015, on vam fer un grup molt maco de whatsapp!!!

Veig que no esteu molt actives aquí, suposo que també tindreu un grup de whatsapp,, si m’hi podeu afegir...

Doncs encantada de compartir aquesta experiència de nou amb totes vosaltres!!!
Tenim ganes de tu, petit@...Maig 2011
4 IA's :ufs: 2na transfer, 2na FIV desembre 2014 :ok:
12/08/2015 --> Benviguda princesa!!!!
**BessonadaPacte de panxu: crisàlide :-()) ,mimi , isa31**

Imatge
AureaBcn
:: puça
:: puça
Entrades: 12
Membre des de: dg. oct. 27, 2019 5:16 pm

Re: *Pares i Mares MAIG 2021*

EntradaAutor: AureaBcn » dc. nov. 11, 2020 11:01 am

Hola a totes!!
Felicitats mimi82 per la bessonada!! Ha de ser emocionant dos de cop! Heheh.
Serendipity83 jo estic anat per mútua privada i em fan ecos bastant sovint, i la veritat és que s'agraeix!! :content: t'entenc perfectament el volguer saber que el petitó/na esta perfectament! Ara jo vaig anar a la eco del triple screning de les 12 setmanes (que va sortir tot perfecte) i ja em vam donar hora per d'aquí un mes!!! :-o00m i ja estic en plan 1 mes???? Ahhh que faré tantes setmanes sense saber que tot va com la seda hahah. Però la veritat és que si tot està anat bé, tots els resultats són bons etc, s'ha d'estar tranquila i tenir fe, que segur que continua igual :love:

Jo vaig fer-me el test no invasiu a la Teknon el dilluns passat i els resultats van ser perfectes, i després el triple screning que també va sortir tot bé. I ja sabem que es una nena!!! Va ser emocionant veure aquell dia com estava tota tranquileta de perfil i feia la pipa :love:

Ara, hi ha una cosa que no he parlat gaire, només amb la meva parella, i que es com una mica tabú imagino, i es el "gender disapointment" que es diu en anglès. És el fet de que jo volia nen, i de fet no se perquè tenia clarissim que seria un nen!! M'és difícil explicar perquè era un sentiment molt fort. Sempre habia pensat que jo tindria un fill, i en el moment de veure les dues ratlles el primer que em va passar pel cap va ser: és ell!!! Ja està aquí! I aixi totes les setmanes ja pensant nom de nen, mirant robeta de nen, etc. Hahah
Imagineu-vos quan veig al anàlisis del test: sexo fetal femenina hahaha
Em vaig quedar whaaat???
El pare felicíssim perquè ell volia nena hahah. I jo bueno, em vaig fent a la idea i la veritat és que en el fons estic feliç igual!! Me l'estimo tantissim ja!! I començo a veure les parts bones de tenir una filla. Però bé, volia comentar això per si alguna més li ha passat i poder desfogar-nos heheh. Però per ejemple tinc una amiga que també volia fill i quan van saber que era nena, que ara té 2 anyets, em diu que no la canviaria per res!! I mho crec. Al final es un tema de espectatives, que ja sabem que no sempre ajuden.

Bé, una abraçada a totes.
Si hi ha grup de whastap també agrairia si em poguéssiu afegir o passar el contacte!!
Gràcies!! :)
Náyade
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1169
Membre des de: dc. jul. 30, 2014 11:17 am

Re: *Pares i Mares MAIG 2021*

EntradaAutor: Náyade » dc. nov. 11, 2020 11:55 am

Moltes felicitats per aquesta nena :cnena: :cnena: AureaBCN!
Jo si entenc el que dius del gender disapointment, no m'ha passat però entenc que pot passar perfectament! També et dic que en tota la resta d'embaràs et faràs a la idea i després que ningú et tregui la teva nena, ja veuràs!!!
Abans d'estar embarassada jo també volia nen, era com que sempre deia que jo tindria un nen, que passava de nenes i tonteries, pq jo no soc gaire princeseta, i mira quan em van dir que era nena va ser en plan ostres!! Tindré una nena!!!! No m'ho crec. I ara que ningú em toqui la nena, només penso que menys mal que no era nen (no se pq!) pq tenir nena és el millor del món (i això les mamis de nens també ho dieu així que ... ) sigui el que sigui te l'estimaràs moltíssim i et faràs ràpid a la idea!!!! I no ho canviarás per res!!!!!!!!!!!!!!!! De veritat!!!!

Animsssss!!! :love:
Imatge Imatge
Serendipity83
:: puça
:: puça
Entrades: 23
Membre des de: dl. set. 25, 2017 8:03 pm

Re: *Pares i Mares MAIG 2021*

EntradaAutor: Serendipity83 » dc. nov. 11, 2020 1:03 pm

Hola boniques,

Ahir vaig acabar a urgències. La veritat és que porto un parell de setmanes molt rallada. El fet de tenir tant poques ecos i que la ponxa no em creix gens, em va fer pensar que alguna cosa no anava bé. a sobre ahir vaig tacar, una mica de fluxe marronós, i només em va faltar això-.
Aixi que me'n vaig anar a l'hospital i em van fer eco i al final tot bé. el baby està perfecte, però el susto ja el vaig tenir. ARa he aconseguit negociar fer teletreball i anar a l'oficina només un dia....així faré més repòs.

Em van tornar a canviar la data de part ...em van tornar a dir la inicial...aixi que ja no sé que pensar. de fet jo crec que naixerà més tard fins i tot del que em van dir. vinc d'una inseminacio i sé la data segura de concepcio. Amb el meu primer fill no van encertar gens.

Aurebcn, jo tb t'entenc. en el primer embaras volia filla, si o si. i quan em van dir nen, em va fer molta il.lusió però a vegades se m'escapava que seria una nena....i ara no sabria imaginar-me la vida sense el meu nen. no sé com hagués estat sent una nena. I ara em torna a passar una mica el mateix, em faria gràcia la parelleta a més la ginecòloga em va dir que si s'hagués de mullar diria nena. No m'he fet cap test extra , i encara no sé el sexe. Però tb sé que si és un nen, serà genial i no m'arruinaré tant comprant robeta .

Perdoneu noies pel rollo, ho volia compartir amb vosaltres. Això és un no parar de preocupacions
AureaBcn
:: puça
:: puça
Entrades: 12
Membre des de: dg. oct. 27, 2019 5:16 pm

Re: *Pares i Mares MAIG 2021*

EntradaAutor: AureaBcn » dc. nov. 11, 2020 8:43 pm

Gràcies Nayade i Serendipity per les respostes.
Segur que sí que quan neixi no voldré que hagués canviat res de res! És estrany però perquè a la meva família portem una fila de "gender disapointment" que no vegis hahah. La meva besàvia volia nen amb tota la seva ànima, es algo que m'han explicat sovint, un desig que anava més enllà. Però va ser nena. Després me àvia també volia fill, doncs dues nenes. Me mare, també volia fill, doncs jo hahah. I amb això me mare mai s'ha tallat gaire parlantme del tema i dient que preferia nen, ja que ella és molt independent, de caràcter i que porta molt bé els pantalons... I em deia que preferia nen perquè ho tenen més fàcil (per injust que sembli tot i que per sort es algo que està canviant!!) en molts aspectes de la vida. I de fet no va saber el meu sexe fins el part, quan li van dir que era una nena hahah.
I clar jo pensava vinga va que segur que a mi em tocarà hahah. Sembla que si veigués un llinatge i patró familiar, o molta causalitat haha Si no no m'ho explico :content:
Però bé, tal com dius Nayade segur que un cop vagi avançant i més un cop neixi no la canviaré per res!! Començo a veure la part positiva de criar una nena, i després de veure i plorar amb el discurs de la vicepresidenta Kamala Harris... Veig el futur amb més esperança. Ara, em fa una mica de por si em surt una drama girl, els drames de la adolescència, el rosa que no suporto gaire o fashionvictim hahah, i que serà més del papa que de la mama, que diuen... :-o00m però bé, espero tenir sort haha.

Serendipity tranquila que no es ningú rollo, es més estem aquí per ajudar i que una pugui desfogar-se i pel que sigui necessari. Entenc el teu neguit. Sobre tot quan hi ha alguna senyaleta com es un tacat de sang per petit que sigui... jo estava molt amoïnada per això també. Jo no he tingut cap pèrdua però per ejemple la meva mare si en va tenir i tot va anar bé.
Lo de la data prevista de part a mi també m'ha anat canviant, pujant o minvant segons algunes ecos. I crec que lo de encertar o no en una data de part es tan difícil... hi han tants factors! I el que més que és quan aquesta personeta decideix venir, que pot trencar esquemes a veagades. I tenint en compte que es considera a terme desde les 36 fins les 42 per el marge es immens.
Ànims i ja ens anirà explicant com va anat i com us aneu sentint.

Una abraçada!
Mònica90
:: puça
:: puça
Entrades: 34
Membre des de: dg. maig 31, 2020 10:29 am

Re: *Pares i Mares MAIG 2021*

EntradaAutor: Mònica90 » dv. nov. 13, 2020 8:33 am

Bon dia!
Serendipity83 entenc perfectament la teva preocupació! M’alegro que urgències et diguessin que estava tot bé i no hi ha problema.
Nosaltres dissabte també vam acabar urgències pels dolor, vòmits i diarrea que tenia. Casi no van mirar el bebè, perquè deien que no era algú ginecològic i després de insistir van dir ell està bé i te bon firma cardíac. El que si em van mirar molt la part digestiva, m’han fet eco adominal i una prova alè perquè creuen tinc algun virus que fa que tingui tant dolor i vòmits. El primer moment deien úlcera però per sort ho han descartat. Estem pendents dels resultats per si haig de fer antibiòtic per virus.
Cal dir que prenia unes vitamines smb ferro i al deixar-les ha disminuït el dolor... també hi ha possibilitat que no toleres bé les vitamines!
Hi ha un tema que ens te preocupats a veure si ens podeu ajuda.
Tema pes? Quant heu augmentat? Jo amb tres mesos havia pujat 1kg però ara aquestes últimes tres setmanes dolentes l’he perdut i un kg i algú mes.... el fet de perdre pes ens te ratllats. Estic de 15+4. A veure si em podeu orientar amb quin pes s’ha d augmentar amb aquestes setmanes.
Jo suposu que un cop estigui bé ho recuperaré de cop... les analítiques estic bé!

Pel tema nen/a jo no tinc preferència però si que el meu home vol una nena i si es un nen, ho acceptarà smb molta alegria, però crec li sabrà greu!

Si tenim grup de wathaap aviseu!
Va boniques espero que estigueu totes bé!
Paula84
:: puça
:: puça
Entrades: 15
Membre des de: dt. des. 27, 2016 9:12 pm

Re: *Pares i Mares MAIG 2021*

EntradaAutor: Paula84 » ds. nov. 14, 2020 6:37 pm

Hola Mamis Maigeres!
Fa dies que no entro perquè he anat molt de bòlid. Fa una setmana ens van donar els resultats de la prova de sang (adn) i ens van sortir malament, dilluns vam fer la corion i dimecres ens ho van confirmar. Acabo d’arribar de l’hospital, després d’haver fet la interrupció de l’embaràs. Així que sentint-ho molt i amb una pena infinita em despedeixo de vosaltres, no sense abans desitjar-vos que us aneu trobant millor i que tingueu un bon embaràs i un bon part.
M’hagués encantat compartir amb vosaltres aquesta aventura, potser a la propera, qui sap!

Un petonet,

Paula
AureaBcn
:: puça
:: puça
Entrades: 12
Membre des de: dg. oct. 27, 2019 5:16 pm

Re: *Pares i Mares MAIG 2021*

EntradaAutor: AureaBcn » dg. nov. 15, 2020 4:31 pm

Ostres Paula, quin greu, :(. No saps quan em dol saber-ho. Espero que tot passi aviat i que sigui lo menys dolorós (física, psicològicament com anímicament) posible. És un cop dur però segur que després d'això algo molt bó us vindrà també. No sé el que es perdre un fill d'aquesta manera però jo hagués fet el mateix que tú, per molt que dolgués :(
Una abraçada enorme i tot el millor en el proper viatge que emprengueu. I sàpigues que estem aquí pel que necessiteu.
AureaBcn
:: puça
:: puça
Entrades: 12
Membre des de: dg. oct. 27, 2019 5:16 pm

Re: *Pares i Mares MAIG 2021*

EntradaAutor: AureaBcn » dg. nov. 15, 2020 4:37 pm

Hola Mònica90, quines vitamines prenies tu? Jo em vaig trobar amb algo similar amb les Gestagyn, quan les vaig començar a tornar prendre després de varios dies de oblidar-me de prendre-les, em va donar casualment molta vomitera.
Després vaig canviar a Seidibion i cap probelma més.
Sobre el pes jo crec que ara, començant el 2 trimestre i estàn de 13+4 he augmentat 1 o 2 quilos aproximadament. Jo no hi entenc però crec que al primer trimestre una no s'engreixa gaire per lo general, i menys si es té vòmits que és pot arribar a aprimar i tot, i diuen que és normal. Jo diria que és a partir de mitjans del segon trimestre que una es comença a notar més l'aument de pes.

Ja ens diràs que tal i si vas millorant amb menys vòmits o canvis de vitamines etc.
Molts ànims que segur que està anant tot bé i com diuen els metges, només es cosa digestiva.

Una abraçada
Mònica90
:: puça
:: puça
Entrades: 34
Membre des de: dg. maig 31, 2020 10:29 am

Re: *Pares i Mares MAIG 2021*

EntradaAutor: Mònica90 » dl. nov. 16, 2020 8:36 am

Bon dia boniques!

Paula quin greu llegir aquesta notícia! Molts d’anims i una forta abraçada! Nosaltres el mes de febrer també vam tenir un avortament, agafat els dies necessaris i deixat cuidar!

ÀureaBCN doncs eren les mateixes vitamines. Ara només pren el yodocefol (yodocefol i àcid fòlic). La cosa s’ha complicat una mica mes, però em trobo molt millor. Amb les proves que em van fer han vist que tinc un virus a la panxa i amb les pastilles tot es complicava. Aquest virus necessita antibiòtic però amb l’embaràs no puc... el ginecòleg anirà valorant si faig tractament o no depèn de com vagi. S’ha de dir que estic molt millor, fa dies no tinc vòmits però si diarrea. Ara estic mes tranquila perquè diuen que el bebè està be. De moment estic smb tres caribans i almax si ho necessito! Dimecres tinc llevadora i la setmana que ve ginecòleg a veure que diuen!

Una abraçada a totes!
Serendipity83
:: puça
:: puça
Entrades: 23
Membre des de: dl. set. 25, 2017 8:03 pm

Re: *Pares i Mares MAIG 2021*

EntradaAutor: Serendipity83 » dt. des. 01, 2020 7:49 pm

Hola boniques, com esteu?
Paula em sap mooolt greu llegir aquesta notícia, impossible posar-me a la teva pell. Segurament jo hagués fet el mateix si tingués males noticies. Una abraçada mol i molt forta en aquests moments.

La resta com aneu? Jo ja estic a la 19+1, (en teoria la meva dpp es 26/4, pero segur que s'equivoquen). Fa 2 setmanes em van confirmar que espero NENA!!! estic super ilusionada, em fa molta gràcia la parelleta.

per cert, veig que el tema fòrum, ens costa una mica a totes. M'ofereixo a fer grup de whatsapp. Amb el meu primer fill en vam fer un , i hi ha super bon rotllo, i segur que per whatsapp és més fàcil fer el seguiment de totes. Jo m'ofereixo. SI voleu em passeu el vostre telf per privat (ja em posaré recordatori per mirar el forum a diari) i anem creant grup.

Una abraçada
CrisLP
Entrades: 2
Membre des de: dj. des. 24, 2020 4:11 pm

Re: *Pares i Mares MAIG 2021*

EntradaAutor: CrisLP » dj. des. 24, 2020 4:17 pm

Hola a totes!!
Estic embarassada i em toca pel 6 de maig. M'han passat l'enllaç per poder compartir l'experiència! Tinc 34 anys i és la primera nena q tindré.
Espero que totes estigueu bé!! Anem parlant per aquí!!

Cristina
CrisLP
Entrades: 2
Membre des de: dj. des. 24, 2020 4:11 pm

Re: *Pares i Mares MAIG 2021*

EntradaAutor: CrisLP » dj. des. 24, 2020 4:20 pm

Hola de nou!

No he llegit a tothom però he vist que comentàveu fer grup de WhatsApp. Em sembla perfecte, inclús més pràctic!! Ja direu si es pot fer

Una abraçada,


Cristina
Silmv85
:: puça
:: puça
Entrades: 5
Membre des de: dl. gen. 18, 2021 12:29 pm

Re: *Pares i Mares MAIG 2021*

EntradaAutor: Silmv85 » dl. gen. 18, 2021 12:34 pm

Hola! Em dic Sílvia, tinc 35 anys i estic embarassada de gairebé 21 setmanes! És el meu primer fill! En principi surto de comptes el dia 1 de juny, però m’apunto també a aquest fòrum de maig per si s’avança al part!

Aquesta setmana em faré l’ecografia morfològica. Espero que tot surti bé. És un embaràs molts desitjat (fa anys que el buscàvem).

Una abraçada!
Mònica90
:: puça
:: puça
Entrades: 34
Membre des de: dg. maig 31, 2020 10:29 am

Re: *Pares i Mares MAIG 2021*

EntradaAutor: Mònica90 » dj. gen. 21, 2021 8:54 am

Bon dia boniques,
Benvinguda a les noves. Com esteu?
Tenim el fòrum molt apagat... si hi ha un grup de wathaap aviseu

Jo estic de 25+2 i dissabte em fan la prova del sucre. Em fa una mica de por, tot i que m’he engreixat molt poc tinc molta sed i m’han dit que pot ser pel sucre.... a veure com va
De moment tot està correcte i diuen que vaig molt bé.
Tinc una pregunta, alguna de vosaltres ha tingut alguna contracció? Jo vaig tenir dos contraccions, m’han dit que no em preocupes que segurament era de cansament però que si anava a mes truques!

Ja aneu explicant com seu totes que ja estem a més de la meitat :b-))) :b-)))

Un petó

Torna a “Per mesos”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::