CAU

Propostes i experiències.
Avatar de l’usuari
Quimbo
:: pantera
:: pantera
Entrades: 872
Membre des de: dc. jul. 18, 2007 1:59 pm

CAU

EntradaAutor: Quimbo » dj. març 28, 2013 11:46 am

Hola, voldria saber si hi ha algun Cau a la comarca d'Osona.
No un esplai; voldria saber si hi ha algun lloc que els ensenyin a sortir a la muntanya (que ja ho fem els pares), estimar-la i respectar-la. A l'esplai del poble només van a jugar.
He trobat dos grups de minyons escoltes a Vic pero cap cau. Alguna sap si n'hi ha?
Imatge
Imatge

Nil, nascut el 25.12.2007
Emma, nascuda el 18.12.2009
Avatar de l’usuari
Lalona
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1279
Membre des de: dt. oct. 26, 2010 11:43 pm

Re: CAU

EntradaAutor: Lalona » dj. març 28, 2013 1:10 pm

Hola Quimbo!

Els caus és el nom que tenen els locals on es troben els escoltes. Una vegada al mes tens sortida i la resta de caps de setmana vas al cau. És una experiència molt enriquidora, els caps són voluntaris i amb una formació molt bona que dediquen el seu temps a l'educació de nens i nenes perquè creuen en un model de societat on els nens, nenes, nois i noies hi tenen un paper importantíssim, no és cap empresa de lleure, no hi ha beneficis econòmics, no s'adoctrina ni evangelitza, ...

Es fomenta el pensament crític, la solidaritat, el companyerisme, el treball en equip, la sostenibilitat, el diàleg, la cooperació, l'educació per la pau... Mola mil vaja!

A la comarca d'Osona en tens més d'un de cau: a Manlleu, a Torelló, a Vic, a Sant Pere de Torelló i a Taradell!

I de veritat que fan activitats xulíssimes i sempre amb un rerafons pedagògic. Per què no vols que vagi als escoltes? conèixes algun agrupament que no et faci el pes? La veritat és que sobre els escoltes recauen molts estereotips que costen molt de trencar i val la pena conèixer més d'aprop la seva labor. Els escoltes que hi ha a Catalunya són molt diferents dels que surten a la tele.

Si vols que t'expliqui més coses per mi encantada. Jo he anat al cau, he estat cap i fins i tot ara encara hi segueixo vinculada, és sense cap mena de dubte dels llocs on he après més coses, o de les més útils! I m'encantarà que el meu fill hi vagi quan tingui l'edat corresponent.
Imatge
Imatge
el mes de setembre al Club de lectura llegirem "Suite francesa", d'Irène Némirovsky! T'apuntes?
Avatar de l’usuari
Quimbo
:: pantera
:: pantera
Entrades: 872
Membre des de: dc. jul. 18, 2007 1:59 pm

Re: CAU

EntradaAutor: Quimbo » dt. abr. 02, 2013 11:04 am

Hola lalona!!! gràcies per la informació.
Jo vaig anar a un centre excursionista des dels 6 anys i també vaig acabar fent de monitora.
recordo alguna vegada veure escoltes tots uniformats i hisant una bandera al matí...i jo volia una cosa menys protocolària. Però anant bé és una visió errònia! M'agradaria moltíssim que els meus fills més endavant hi volguéssin anar perquè els valors que s'aprenen per mi són molt importants. Nosaltres també feiem una sortida al mes i a l'estiu travessa (que no colònies!) pels Pirineus i aix+o és el que buscava.
Moltíssimes gràcies!!!
Imatge
Imatge

Nil, nascut el 25.12.2007
Emma, nascuda el 18.12.2009
Avatar de l’usuari
Sibil·la
:: dofí
:: dofí
Entrades: 3875
Membre des de: dj. set. 29, 2005 11:06 am

Re: CAU

EntradaAutor: Sibil·la » dc. abr. 24, 2013 11:12 am

ostres a mi m'agradaria molt que els meus hi anessin. De moment, per edat, només podria la gran.
però es troben els dissabtes a la tarda i és l'únic moment que tenim o el meu home o jo (pq ens turnem treballant els dissabtes), a banda del diumenge) per estar amb els nens :-:)
Avatar de l’usuari
Quimbo
:: pantera
:: pantera
Entrades: 872
Membre des de: dc. jul. 18, 2007 1:59 pm

Re: CAU

EntradaAutor: Quimbo » dj. maig 02, 2013 11:27 am

Jo crec que depen de l'edat...tampoc vull portar-los ara ...però més endavant...
Imatge
Imatge

Nil, nascut el 25.12.2007
Emma, nascuda el 18.12.2009
Avatar de l’usuari
tuixeta
:: rateta
:: rateta
Entrades: 183
Membre des de: dl. maig 16, 2011 7:55 pm
Ubicació: osona

Re: CAU

EntradaAutor: tuixeta » dg. maig 19, 2013 8:39 pm

Per si us interessa, a Seva també hi ha un agrupament escolta. :ok:
8-11-11 Primera IAD a Fecunmed
24-11-11 TE negatiu

6-12-11 Segona IAD a Fecunmed
24-12-11 TE POSITIU!!!!!!!!!!
Primera visita al gine 11-1-12 fa sis mil.límitres i se li sent el cor!

Imatge

Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
tona
:: pantera
:: pantera
Entrades: 868
Membre des de: dt. nov. 20, 2007 6:30 pm
Ubicació: a la muntanya

Re: CAU

EntradaAutor: tona » dj. juny 11, 2015 11:03 pm

Una q va ser escolta durant tretze anys. i frissant pq el meu fill gran hi pugui començar a anar!!
Quimbo de protocolaris no en teniem practicament res. aixi era fa 50 anys!!!!
Avatar de l’usuari
Suri
:: granota
:: granota
Entrades: 228
Membre des de: ds. feb. 02, 2013 4:42 pm

Re: CAU

EntradaAutor: Suri » dc. abr. 20, 2016 3:10 pm

quina és la edat mínima?¿
Imatge
sugar
:: papallona
:: papallona
Entrades: 137
Membre des de: dc. oct. 22, 2008 12:00 pm

Re: CAU

EntradaAutor: sugar » dj. abr. 21, 2016 8:40 am

Normalment són 6 anys, però depen de l'agrupament, de vegades les unitats comencen als 8 anys, o de vegades als 5
sugar
Avatar de l’usuari
Suri
:: granota
:: granota
Entrades: 228
Membre des de: ds. feb. 02, 2013 4:42 pm

Re: CAU

EntradaAutor: Suri » dj. abr. 21, 2016 4:39 pm

sugar ha escrit:Normalment són 6 anys, però depen de l'agrupament, de vegades les unitats comencen als 8 anys, o de vegades als 5


oks, merci, encara ens queda una mica lluny :ok:
Imatge

Torna a “Extraescolars”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::