Escoles Sant Andreu del Palomar Curs 2021-2022

P3 P4 i P5 educació a l'escola i a casa.
miquelaura
:: puça
:: puça
Entrades: 11
Membre des de: dj. gen. 14, 2021 2:57 pm

Escoles Sant Andreu del Palomar Curs 2021-2022

EntradaAutor: miquelaura » dj. gen. 14, 2021 3:07 pm

Hola a tots!

La nostra filla començarà P3 el pròxim curs. Estem mirant l'escola Can Fabra que és la que ens queda més a prop de casa però tenim entès que molts nens es queden fora per la seva alta demanda... també estem mirant l'escola FEDAC però no tenim referències.

Hem arribat al barri fa un parell de mesos i estem perduts!


Si ens poguéssiu ajudar amb les vostres experiències estaríem súper agraïts!
Chon
Entrades: 2
Membre des de: dl. feb. 01, 2021 10:19 am

Re: Escoles Sant Andreu del Palomar Curs 2021-2022

EntradaAutor: Chon » dl. feb. 01, 2021 10:29 am

Hola

jo també estic mirant escoles, però ens traslladem de Madrid a Barcelona (seria per primària i P5), es complica la cosa:)

Jo he mirat el Pare Manyanet (em va agradar força, sobretot per l'anglès i els intercanvis a l'estiu, però aquí ja em van dir que molt complicat entrar).

FEDAC, m¡han parlat be, encara no he parlat amb ells (no m'agrada que no hi ha batxillerat)

LAIA, yo soc de cole gran.. així que no em va convencre però també pq m'agraden coles més grans. La cuota 219 eurs (sense menjador)

SAFA, tinc una reunió amb ells durant la setmana, però dels concertats és el mes solicitat dels 3 (mirant les preinscripcions dels darrers anys) juntament amb el Pare Manyanet

JESUS MARIA, he trobat poquíssima información. a més que quan truques son una mica bordes, que no hi ha places i punt (no sé, que serà la de la porta, no ha de ser tot el cole així)

De públics, com ya veig que es complicat entrar (he trucat a 2 o 3 i ya tiro la tovallora) ya no miro gaires, els mes solicitats son: Can Fabra, Mestre Gibert, Maquinista,

Anem parlant¡
Chon
Entrades: 2
Membre des de: dl. feb. 01, 2021 10:19 am

Re: Escoles Sant Andreu del Palomar Curs 2021-2022

EntradaAutor: Chon » dl. feb. 01, 2021 11:37 am

Et deixo aquest enllaç que vaig trobar de dades de preinscripcions històriques a Sant Andreu (i de pas agraïr a aquesta associació per aquesta feina:

http://santandreusud.com/educacio/histo ... ions-ceip/

Salutacions
miquelaura
:: puça
:: puça
Entrades: 11
Membre des de: dj. gen. 14, 2021 2:57 pm

Re: Escoles Sant Andreu del Palomar Curs 2021-2022

EntradaAutor: miquelaura » dt. feb. 02, 2021 6:55 am

Hola Chon, gràcies per la info!

Jo he tingut dues reunions, una amb l'escola FEDAC i l'altra amb el SAFA.

La FEDAC ens agradat molt el que ens van explicar (educació per projectes, fa servir molt les TIC, 6h d'anglès,...) i ens vam apuntar per la reunió del SAFA sense moltes esperances i la veritat és que ara estem fets un embolic (educació més tradicional, asignatura d'alemany obligatoria quan són més grans..) el batxillerat en el cas de la FEDAC els hi tocaria anar a la FEDAC Almicar (crec que es diu així) que està per Vilapiscina (no massa lluny amb bus o metro).

Encara no hem mirat les públiques.. I ja ens hem apuntat per anar a les portes obertes que crec que en el cas del públics seran online.. al menys en el cas de l'Ignasi Iglésies i Molí de Finestrelles. Estic buscant info de l'escola Can Fabra però encara no veig res.

Nosaltres estem una mica verds amb el tema cole, no coneixem a ningú al barri que tingui fills i vagin al cole, per tant, no tenim referències de primera mà :(
Elga Moos
Entrades: 3
Membre des de: dv. març 12, 2021 10:46 pm

Re: Escoles Sant Andreu del Palomar Curs 2021-2022

EntradaAutor: Elga Moos » dv. març 12, 2021 11:43 pm

Buenas noches,
Yo también estoy en búsqueda de colegio para mi hijo el proximo curso 21-22. Después de hacer las puertas abiertas de todos los centros públicos de Sant Andreu (menos Turó Blau porqué se me pasó la fecha) esto sería lo que más destaco:
- Ignaci Iglesias: según una madre de lAFA que habló en una charla de l'escola bressol a la que va mi hijo, no saben venderse, ya que hacen muchas cosas pero no las comunican bien a las familias o se enteran por los niños. Dan mucha importancia al patio y a todo el espacio natural que tienen fuera, es el que menos cemento tiene en sus instalaciones exteriores. En los primeros años están más modernizados ya que trabajan por espacios, talleres y algún proyecto, pero según van subiendo cursos parece que son más tradicionales en la enseñanza. Utilizan mucho las TIC-TAC en las aulas.
- Tanto Mestre Gisbert como Molí de Finestrelles me parecieron similares: un mix ente métodos de enseñanza moderna (proyectos, espacios, talleres) y enseñanza más tradicional de fichas o libros. Parece que intentan dar cada vez más más horas de inglés. La ventaja de Molí de Finestrelles es que en el futuro será instituto-escuela ya que se va a fusionar con el instituto Vapor de Fil y que le suelen quedar plazas, por lo que si lo pones de segunda opción te aseguras la plaza.
La Maquinista y Can Fabra son la joya de la corona. Los primeros me parecieron muy seguros de su método de enseñanza por proyectos y más libre, creen en él y se ve que tienen pasión por lo que hacen, me pareció un proyecto muy bonito, todos los padres a los que he preguntado me comentan que están super contentos y sus hijos son muy felices yendo a ese colegio, muchos los catalogan de "demasiado hippies" pero me da la impresión de que es por desconocimiento. Los puntos buenos de Can Fabra son su ubicación, el horario intensivo de 9 a 14 y que trabajan por proyectos, aunque el horario (de un día normal de clase) no es tan libre como en la maquinista, parece que también trabajan con fichas. Me decepcionó un poco las puertas abiertas ya que todos los centros hicieron una exposición sobre sus proyectos educativos y sus centros al inicio, sin embargo ellos colgaron una presentación en su web (cosa que los otros también tienen) la directora hizo una presentación muy pobre y básicamente se limitó a decir que una vez leída esta presentación, si teníamos dudas las hiciéramos en las salas más pequeñas que habían creado en el mismo encuentro telemático. Fue muy breve, me hubiera gustado escuchar de su voz el proyecto que proponen, no pude ver su implicación, su ilusión, poco interés... o por lo menos parece que como tienen tanta demanda ni se interesan en hacerlo, la gente les va a ir igual. Aunque pusieron un video (que por cierto no se vio a trompicones y sin sonido) para enseñar las instalaciones, todos los otros colegios aportaron testimonios de otros padres, de niños del colegio... y ellos poca cosa.
Eulalia Bota: me da la impresión de que su proyecto es parecido a la maquinista, hacen mucho incapié en que su escuela es inclusiva y muy diversa. Me dio la impresión de que sus profesores están también muy implicados. La desventaja que le veo es que está en un extremo del barrio, un poco lejos. Parece que este año la Maquinista solo tiene 44 plazas y 20 ya la ocupan hermanos. Can Fabra son 50 y 17 ya las ocupan hermanos...

Pienso que es muy dificil traspasar la pantalla , que es tremendamente injusto que no se puedan hacer las puertas abiertas físicas (aunque lo entiendo y estoy de acuerdo dada la situación) y que esa parte de feeling se ha perdido y es muy difícil decidir así.

Nos falta la visita presencial de FEDAC, es nuestro PLAN B. Espero tener suerte y que enten en nuestra primera opción, estoy entre la MAQUINISTA y CAN FABRA... me gustan mucho los dos pero no me decido... Maquinista está mas lejos y el horario partido me gusta menos, los niños no están tan concentrados por la tarde, la verdad que el intensivo es un acierto, ojalá lo pongan en todos los colegios... algún padre de dentro que me pueda ayudar?
Gracias y ánimo a todos los que estéis en nuestra situación!!
Nikkijam
Entrades: 1
Membre des de: ds. març 13, 2021 3:50 pm

Re: Escoles Sant Andreu del Palomar Curs 2021-2022

EntradaAutor: Nikkijam » ds. març 13, 2021 4:09 pm

Bona tarda,

Algú coneix l'escola el Til•ler al Bon Pastor?, l'altre dia vaig escoltar per casualitat a Catalunya Ràdio un especial sobre col•legis amb projectes potents i va sortir aquesta escola, està a prop de La Maquinista i sembla que no és tan difícil entrar. Gràcies pels vostres comentaris.
miquelaura
:: puça
:: puça
Entrades: 11
Membre des de: dj. gen. 14, 2021 2:57 pm

Re: Escoles Sant Andreu del Palomar Curs 2021-2022

EntradaAutor: miquelaura » dg. març 14, 2021 8:27 am

A mi CAN FABRA y LA MAQUINISTA m'han encantat, però crec que està complicat entrar encara que aquest any pel que han dit la natalitat ha baixat per tant se suposa que són menys nens...
Nosaltres, per si ja no teníem prous dubtes, ahir vam anar a les PO dels Salesians i ens ha agradat moltíssim... una escola molt familiar, la gent encantadora, una sola línia i les instal·lacions súper bé, tenen hort i inclús fan clase algun cop a l'aire lliure (tenen taules picnic). El que em tira enrere és que s'acaba a la primaria i hauria de seguir al SAFA o al JESUS MARIA...pasaría d'una escola petita a una altra de tres línies...
FEDAC la tinc molt al cap, 6h d'anglès a infantil em tiren moltíssim, les instal·lacions a infantil estan bastant noves i ens han dit q que anirien fent reformes de les zones més velletes.
Tema horari intensiu, és cert que a Can Fabra tenen un horari molt guai però pel que comenten és una prova pilot, que tard o d'hora el treuran, aquest any ja hauria de ser partit, l'Eulàlia Bota també ha sol·licitat aquest horari al consorci i els han dit que no (pel que van dir a les PO).
mooneta
:: papallona
:: papallona
Entrades: 100
Membre des de: dl. feb. 15, 2016 6:31 pm

Re: Escoles Sant Andreu del Palomar Curs 2021-2022

EntradaAutor: mooneta » dt. març 16, 2021 11:51 am

Bon dia!!nosaltres també dubtem molt! La fedac éa la que més ens ha agradat de les concertades. La veritat és que no ens va donar temps de veure els salesians, i pel que dius és just el que busquen. saps si té molta demanda?
miquelaura
:: puça
:: puça
Entrades: 11
Membre des de: dj. gen. 14, 2021 2:57 pm

Re: Escoles Sant Andreu del Palomar Curs 2021-2022

EntradaAutor: miquelaura » dt. març 16, 2021 8:02 pm

mooneta ha escrit:Bon dia!!nosaltres també dubtem molt! La fedac éa la que més ens ha agradat de les concertades. La veritat és que no ens va donar temps de veure els salesians, i pel que dius és just el que busquen. saps si té molta demanda?


Mooneta! Pel que ens van dir a les PO l'any passat de 25 places van omplir 18, és a dir, van sobrar
mooneta
:: papallona
:: papallona
Entrades: 100
Membre des de: dl. feb. 15, 2016 6:31 pm

Re: Escoles Sant Andreu del Palomar Curs 2021-2022

EntradaAutor: mooneta » dt. març 16, 2021 8:07 pm

Gràcies . El teu comentari m'ha fet posar-me en contacte amb la direcció. Em fa pena no haver-hi anat perquè pel que comentes sembla molt bona opció.

La fedac ens agrada molt però ens fa cosa imaginar-noa els primer dies amb 50 nens a l'aula gran. El nostre fill és molt introvertit i no coneixerà a ningú perquè ha anat a la bressol d'un altre districte. Potser una escola més petita l'ajuda... Ai quin embolic.
miquelaura
:: puça
:: puça
Entrades: 11
Membre des de: dj. gen. 14, 2021 2:57 pm

Re: Escoles Sant Andreu del Palomar Curs 2021-2022

EntradaAutor: miquelaura » dt. març 16, 2021 8:31 pm

mooneta ha escrit:Gràcies . El teu comentari m'ha fet posar-me en contacte amb la direcció. Em fa pena no haver-hi anat perquè pel que comentes sembla molt bona opció.

La fedac ens agrada molt però ens fa cosa imaginar-noa els primer dies amb 50 nens a l'aula gran. El nostre fill és molt introvertit i no coneixerà a ningú perquè ha anat a la bressol d'un altre districte. Potser una escola més petita l'ajuda... Ai quin embolic.



Segur que et fan un tour per l'escola, el personal maquíssim, de fet, un pare va venir sol perquè els nens havien posat malalts i van deixar-lo fer fotos a tot per ensenyar-li a la mare i li van comentar que els truquessin i li ensenyaven a ella l'escola en petit comité (un detallazo). Pel que comentaven els pares, al ser escola petita, els pares hi participen molt.

L'únic que ens tira enrere a nosaltres és que s'acabi a primària i després de tenir 25 companys durant gairebé 10 anys passi a tenir 75... i una mica la religió (fan assignatura), sino per nosaltres seria l'escola gairebé perfecta!

La nostra mai ha anat a escola bressol... l'hem portat al parc i poc més! No sabem que tal s'adaptarà però estem casi convençuts que la durem a la FEDAC i sino ja veurem! Sempre es pot canviar d'escola (dins de les limitacions que hi ha després clar...).
mooneta
:: papallona
:: papallona
Entrades: 100
Membre des de: dl. feb. 15, 2016 6:31 pm

Re: Escoles Sant Andreu del Palomar Curs 2021-2022

EntradaAutor: mooneta » dt. març 16, 2021 9:07 pm

Tena tota la raó. Sempre s'està a temps de canviar.

La veritat és que la fedac és una escola amb un projecte molt sòlid... No sé que farem. El cap de setmana ens deures i decidiren. Gràcies de nou per tota la informació.
mooneta
:: papallona
:: papallona
Entrades: 100
Membre des de: dl. feb. 15, 2016 6:31 pm

Re: Escoles Sant Andreu del Palomar Curs 2021-2022

EntradaAutor: mooneta » dv. març 26, 2021 7:55 am

Bon dia Miquelaura, al final ús vau decantar per la fedac? Nosaltres vam apostar per ella a últim moment veient els números de preinscripcions de les públiques. Ens va fer por el sorteig.
Ahir vam trucar i la fedac no va omplir, així que si no passa quelcom d'última hora estem dins.
miquelaura
:: puça
:: puça
Entrades: 11
Membre des de: dj. gen. 14, 2021 2:57 pm

Re: Escoles Sant Andreu del Palomar Curs 2021-2022

EntradaAutor: miquelaura » ds. març 27, 2021 9:20 am

mooneta ha escrit:Bon dia Miquelaura, al final ús vau decantar per la fedac? Nosaltres vam apostar per ella a últim moment veient els números de preinscripcions de les públiques. Ens va fer por el sorteig.
Ahir vam trucar i la fedac no va omplir, així que si no passa quelcom d'última hora estem dins.


Mooneta! Si, nosaltres Fedac en primera opció també ens feia por el tema del sorteig i les places de la pública, a part que Fedac ens va semblar molt bona escola (a nosaltres el tema de l'anglès ens tira moltíssim) i que no hi hagi batxillerat era un dels inconvenients que li veiem però pot ser arriba el moment i no vol fer batxillerat.. a saber! I sino Fedac Amilcar que en bus/metro desde Sant Andreu és un moment. A veure si tenim sort!
mooneta
:: papallona
:: papallona
Entrades: 100
Membre des de: dl. feb. 15, 2016 6:31 pm

Re: Escoles Sant Andreu del Palomar Curs 2021-2022

EntradaAutor: mooneta » ds. març 27, 2021 9:29 am

Doncs crec que serem companys!!!! Vaig trucar ahir i em van dir que no havien omplert i que tot i que la llista surt el 19 estiguéssim tranquils.
miquelaura
:: puça
:: puça
Entrades: 11
Membre des de: dj. gen. 14, 2021 2:57 pm

Re: Escoles Sant Andreu del Palomar Curs 2021-2022

EntradaAutor: miquelaura » ds. març 27, 2021 10:30 am

mooneta ha escrit:Doncs crec que serem companys!!!! Vaig trucar ahir i em van dir que no havien omplert i que tot i que la llista surt el 19 estiguéssim tranquils.



Bieeeen!!! Et van dir el número de preinscripcions que tenien ja??
mooneta
:: papallona
:: papallona
Entrades: 100
Membre des de: dl. feb. 15, 2016 6:31 pm

Re: Escoles Sant Andreu del Palomar Curs 2021-2022

EntradaAutor: mooneta » ds. març 27, 2021 1:37 pm

Sobre uns quarta cinc em va dir. Que per això no patíssim.
miquelaura
:: puça
:: puça
Entrades: 11
Membre des de: dj. gen. 14, 2021 2:57 pm

Re: Escoles Sant Andreu del Palomar Curs 2021-2022

EntradaAutor: miquelaura » dg. març 28, 2021 7:42 pm

mooneta ha escrit:Sobre uns quarta cinc em va dir. Que per això no patíssim.


Quatre o cinc més els germans??
mooneta
:: papallona
:: papallona
Entrades: 100
Membre des de: dl. feb. 15, 2016 6:31 pm

Re: Escoles Sant Andreu del Palomar Curs 2021-2022

EntradaAutor: mooneta » dl. març 29, 2021 12:56 pm

Perdona que el corrector s'activa sol. Em van dir que no arribaven a 45 preinscripcions (amb germans inclosos). Nosaltres vam fer la preinscripció a l'últim moment. Vam trucar el mateix dimecres a les 16h i portaven 38 preinscripcions ( 15 germans + 23 noves).
miquelaura
:: puça
:: puça
Entrades: 11
Membre des de: dj. gen. 14, 2021 2:57 pm

Re: Escoles Sant Andreu del Palomar Curs 2021-2022

EntradaAutor: miquelaura » dl. març 29, 2021 6:52 pm

mooneta ha escrit:Perdona que el corrector s'activa sol. Em van dir que no arribaven a 45 preinscripcions (amb germans inclosos). Nosaltres vam fer la preinscripció a l'últim moment. Vam trucar el mateix dimecres a les 16h i portaven 38 preinscripcions ( 15 germans + 23 noves).


Genial!! Doncs si tot va bé estem dins!!!!

Torna a “Educació Infantil”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 4 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::