Escoles Sants

P3 P4 i P5 educació a l'escola i a casa.
Blue Moon
:: peixet
:: peixet
Entrades: 291
Membre des de: dv. feb. 10, 2017 5:03 pm

Escoles Sants

EntradaAutor: Blue Moon » dj. set. 24, 2020 10:19 pm

Hola a totes!
L'any vinent em toca apuntar a la nena a P3 i estic fent una ullada a totes les escoles que ens donen 30 punts per ser del barri. M'entren 18 pero mirant distancies m'interessen 4.

Algu em pot donar informacio actual de:
- Lluis Vives (la tinc al davant de casa pero mai m'ha agradat gaire, quan jo era petita era l'escola dels xungos jajaja, pero clar, deu haver canviat)
- Cavall Bernat (va ser el meu cole fins 8e d'egb, pero tambe haura canviat)
- Barrufet (la veig cada vegada que vaig a la biblioteca i he sentit bones critiques)
- Maristes (aquesta ni me la plantejava pero una amiga hi acaba d'inscriure la nena i tot el que m'ha explicat m'agrada, no son gaire religiosos (celebren nadal i pasqua pero de forma festiva, estudien totes les religions, els profes no son monges...), tenen programa antibullying, son economics...).

Si hi teniu els nens o coneixeu experiencies m'agradaria escoltar-les!

Gracies i molta sort a totes :)
Imatge
Imatge
Mar71
:: papallona
:: papallona
Entrades: 146
Membre des de: dc. març 06, 2013 5:32 pm

Re: Escoles Sants

EntradaAutor: Mar71 » ds. set. 26, 2020 4:45 pm

Hola,
Nosaltres tenim un nen de 5 anys i el portem a Instituciò Montserrat i estem supercontents. La Barrufet també està molt bé però és molt difícil entrar perquè està molt sol·licitada. IM està a prop de Maristes, és laica i molt moderna.
Blue Moon
:: peixet
:: peixet
Entrades: 291
Membre des de: dv. feb. 10, 2017 5:03 pm

Re: Escoles Sants

EntradaAutor: Blue Moon » dg. set. 27, 2020 9:39 pm

Gracies per la resposta!
Si, aquesta i la Proa tambe ens agraden pero el preu es dispara :(

Si algu sap alguna cosa de la can maiol, es una altra opcio que ens interessa.
Imatge
Imatge
Blue Moon
:: peixet
:: peixet
Entrades: 291
Membre des de: dv. feb. 10, 2017 5:03 pm

Re: Escoles Sants

EntradaAutor: Blue Moon » dc. des. 09, 2020 3:59 pm

Ningú té dades de primera mà d'aquests centres?
A veure si coneixeu pares/mares de nens que estiguin a dins:

- Lluis Vives (només m'interessa primària, secundària té males opinions)
- Cavall Bernat
- Barrufet
- Maristes Sants
- Cal Maiol

Suposo que les portes obertes seran restringides pel Covid, a veure com va el tema aquest any :-o00m
Imatge
Imatge
Vins
Entrades: 1
Membre des de: dc. gen. 27, 2021 9:44 am

Re: Escoles Sants

EntradaAutor: Vins » dc. gen. 27, 2021 10:01 am

Jo també de aqui a un any hauré de fer preinscripció, el meu fill iniciará P3 pel curs 2022/2023 pero ja m'ho estic començant a mirar ja que valoro l'opció de canviar de barri si calgues.

Veig que a Sants-Hostrafranchs les concertades valen al voltant de 400€ i les públiques i ha autentics guettos.

Una amb molt bona fama al barri és la barrufet, que és publica, però les dades són desesperants, estic buscant dades més concretes però l'any 2016 va ser així:

Barrufet: 77 de 50 places (37 amb més de 30 punts - 40 famílies de 30 punts a sorteig de 13 places) --> 32% de possibilitats d'entrar amb 30 punts.

I no tinc les dades concretes d'altres anys però segueix sent igual.

A mi personalment m'interessen molt la Jaume I i la Práctiques i sobretot la Barrufet, i també les que has nombrat al inici d'aquesta entrada. Podríem fer un recopilatori en aquest fil d'informació d'escoles de Sants

Jo m'he apuntat a la majoria de portes obertes que es fan aquest any, ja pujaré la info que tingui.
EdgarN
:: puça
:: puça
Entrades: 8
Membre des de: dl. gen. 25, 2021 12:38 pm

Re: Escoles Sants

EntradaAutor: EdgarN » dc. feb. 03, 2021 7:27 am

Blue Moon ha escrit:Gracies per la resposta!
Si, aquesta i la Proa tambe ens agraden pero el preu es dispara :(

Si algu sap alguna cosa de la can maiol, es una altra opcio que ens interessa.


Bones, nosaltres aquest any també ens toca inscripció a la zona i el Montserrat ens cau molt molt aprop, ens saps dir els preus dels dos?

D'altra banda no et planteges NO pagar la quota "voluntària", a mi es una cosa que em toca molt la moral, els col·legis concertats ho son per que son finançats públicament i son places que comptabilitzen a tal efecte, si pretenen tenir financiacio privada que s'hi converteixin i posin mes escoles publiques.....
Blue Moon
:: peixet
:: peixet
Entrades: 291
Membre des de: dv. feb. 10, 2017 5:03 pm

Re: Escoles Sants

EntradaAutor: Blue Moon » dj. feb. 04, 2021 2:58 pm

Hola!
Doncs el preu exacte actual només et puc dir dels Maristes (Proa era el més car, Institució Montserrat era entremig dels 2), són uns 120 euros i el menjador uns 170, sé que és la més econòmica de les 3 concertades, però ni he preguntat a les altres perquè ja se me'n va de preu... això sí, tenen piscina pròpia pels nens de P4 en endavant, projectes molt xulos, unes instal·lacions àmplies i maques (l'edifici de Pl. Sants és només fins 6è de primària, els nens de la ESO van a l'edifici que hi ha a la Plaça del Centre)... ens va agradar molt tant a mi com al meu marit que anava amb molts dubtes.
No vaig veure que la quota fos "voluntària" (aquesta crec que és la de l'AMPA)! També s'han d'afegir llibres anuals (mentre són petits no, però després és una despesa important), uniforme de gimnàs, classes extraescolars, servei d'acollida si el necessites, etc.

Per tot això prefereixo les públiques, però clar, segons quines toquin doncs... :-o00m
Imatge
Imatge
EdgarN
:: puça
:: puça
Entrades: 8
Membre des de: dl. gen. 25, 2021 12:38 pm

Re: Escoles Sants

EntradaAutor: EdgarN » dt. feb. 09, 2021 8:28 am

Blue Moon ha escrit:Hola!
Doncs el preu exacte actual només et puc dir dels Maristes (Proa era el més car, Institució Montserrat era entremig dels 2), són uns 120 euros i el menjador uns 170, sé que és la més econòmica de les 3 concertades, però ni he preguntat a les altres perquè ja se me'n va de preu... això sí, tenen piscina pròpia pels nens de P4 en endavant, projectes molt xulos, unes instal·lacions àmplies i maques (l'edifici de Pl. Sants és només fins 6è de primària, els nens de la ESO van a l'edifici que hi ha a la Plaça del Centre)... ens va agradar molt tant a mi com al meu marit que anava amb molts dubtes.
No vaig veure que la quota fos "voluntària" (aquesta crec que és la de l'AMPA)! També s'han d'afegir llibres anuals (mentre són petits no, però després és una despesa important), uniforme de gimnàs, classes extraescolars, servei d'acollida si el necessites, etc.

Per tot això prefereixo les públiques, però clar, segons quines toquin doncs... :-o00m


Gràcies per la info!

Totes les escoles concertades són de quota "voluntària", per llei tota l'educació pública (que inclou les concertades) ha de ser totalment gratuïta, no així les activitats extraescolars que no formen part de l'educació bàsica i coses de l'estil, el que passa que això no t'ho explicaran a cap escola, si fas una recerca ràpida per google, trobaràs molts casos i jurisprudència al respecte.
De manera que si tu tens clar on el vols portar que la quota no sigui un impediment, per cert nosaltres també valorem els Maristes.
Blue Moon
:: peixet
:: peixet
Entrades: 291
Membre des de: dv. feb. 10, 2017 5:03 pm

Re: Escoles Sants

EntradaAutor: Blue Moon » dj. feb. 11, 2021 4:31 pm

Hola EdgarN, ahir vaig enviar mail als Maristes comentant el tema de la quota voluntària i altres temes i de moment només m'han contestat sobre els temes no econòmics (també havia preguntat si els llibres són socialitzats), els temes de diners li han reenviat a l'administrativa així que espero que em contesti en breu, us informo amb la resposta...
Ja tinc visita o videoconferència concertada a: Barrufet, Cavall Bernat, Jaume I, Pràctiques i Cal Maiol... la Lluís Vives encara no ha activat el link per apuntar-se (serà virtual, el 3 i 10 de març) però entre que triguen tant i que la secretària quan vaig trucar no tenia ni idea de que ja ho tenien penjat no em tira gens de portar-la a aquest (i el tinc just davant, quina ràbia!).

Comencem dimecres vinent :-o00m
Imatge
Imatge
EdgarN
:: puça
:: puça
Entrades: 8
Membre des de: dl. gen. 25, 2021 12:38 pm

Re: Escoles Sants

EntradaAutor: EdgarN » dv. feb. 12, 2021 3:28 pm

Blue Moon ha escrit:Hola EdgarN, ahir vaig enviar mail als Maristes comentant el tema de la quota voluntària i altres temes i de moment només m'han contestat sobre els temes no econòmics (també havia preguntat si els llibres són socialitzats), els temes de diners li han reenviat a l'administrativa així que espero que em contesti en breu, us informo amb la resposta...
Ja tinc visita o videoconferència concertada a: Barrufet, Cavall Bernat, Jaume I, Pràctiques i Cal Maiol... la Lluís Vives encara no ha activat el link per apuntar-se (serà virtual, el 3 i 10 de març) però entre que triguen tant i que la secretària quan vaig trucar no tenia ni idea de que ja ho tenien penjat no em tira gens de portar-la a aquest (i el tinc just davant, quina ràbia!).

Comencem dimecres vinent :-o00m


jajaja jo el tema de la quota voluntària no ho comentaria la veritat, no vaya a ser que una mano negra te dejara fuera...

Nosaltres també hem de donar-li voltes, el dolent que estem a 300kms ara mateix pel tema del covid i ho hem d'intentar tot de manera telemàtica, la nostra primera opció és la Barrufet, la tenim molt molt a prop i ens agrada però no és gens fàcil accedir-hi.
Blue Moon
:: peixet
:: peixet
Entrades: 291
Membre des de: dv. feb. 10, 2017 5:03 pm

Re: Escoles Sants

EntradaAutor: Blue Moon » dj. feb. 18, 2021 4:32 pm

Feta la visita virtual a Jaume I, tot i que la descartava per distància... m'ha encantat. Però oferten 50 places (són 2 línies) i tenen 30 per germans d'alumnes, així que queden 20 i l'any passat van tenir 70 sol·licituds, tenint en compte que passen davant les famílies monoparentals i nombroses (perquè tenen més punts) és casi impossible entrar només amb els 30 punts de zona :ufs:
La setmana que ve tinc més visites, a veure què...

Per cert, hi h una escola a Hospitalet tocant a Sants que és Montessori, concertada (de preu és aproximat als Maristes, baixa la mensualitat però puja el menú diari i la piscina es paga apart, al final queda igual més o menys) per si a algú li interessa... el director no sabia vendre-la gaire però la metodologia és xula, els professors són casi tots ex-alumnes (ell també ho és) i sempre queden places i hi entra gent de Sants, es diu Escola Montessori (tal qual).
Imatge
Imatge
Europa
Entrades: 1
Membre des de: dt. feb. 16, 2021 10:26 am

Re: Escoles Sants

EntradaAutor: Europa » ds. feb. 20, 2021 11:05 pm

Hola, per aquí ningú comenta l'escola Gayarre, pel barri es diu que han fet un gran canvi, que fan coses molt xules i que aquest any han entrat famílies que estan molt contentes. He estat mirant la web i hi ha diferents dies de portes obertes, posa que aquest any tenen 50 places perque tenen un grup més. Comparteixo aquesta informació per complementar-la amb la informació de preinscripció que hi ha de les altres escoles de Sants en aquest forum.

Molta sort i molt d'encert a tots i totes
Nonimaki
:: puça
:: puça
Entrades: 14
Membre des de: dl. juny 08, 2015 11:59 pm

Re: Escoles Sants

EntradaAutor: Nonimaki » dl. feb. 22, 2021 5:07 pm

Hola Blue Moon,

Jo porto el meu fill a l’escola Lluis Vives i aquest any hi entra la petita.
La veritat és que estem molt contents amb l’escola: ens agrada molt el projecte educatiu, la qualificació i disposició del professorat i la metodologia de treball.
A més, tenen uns patis molt grans i donen molta importància a l’art i l’esport (fan piscina des de p3 dins l’horari escolar).
És una escola d’una sola línia i fan molts projectes entre cursos (apadrinaments, lectura...) el qu fa que tothom es conegui.
Aquest any, degut al Covid, les Portes Obertes són virtuals (els dies 3 i 10 de març a les 18:00; l’enllaç l’activaran quan s’apropi la data per a que tothom que vulgui hi pugui assistir)
Si tens qualsevol pregunta, díga’m-ho i et responc encantada.
És una pena que l’escola pública del nostre barri tingui tan mala fama (cosa que que d’altra banda, no entenc)
Blue Moon
:: peixet
:: peixet
Entrades: 291
Membre des de: dv. feb. 10, 2017 5:03 pm

Re: Escoles Sants

EntradaAutor: Blue Moon » dl. març 01, 2021 5:23 pm

Hola Nonimaki! Gràcies per contestar!
Doncs hi seré el dia 10 a la reunió virtual, a veure... jo tinc entès que la mala fama és per secundària sobretot, i la veritat, el meu balcó dóna al pati dels grans i mare meva, sents cada conversa que et posa els pèls de punta (que igual ja és normal entre els adolescents, però m'agradaria evitar que la nena escoltés segons què). I quan fan festa sobretot sóna el reggaeton i argggg jajaja, però això crec que deu ser comú a altres centres.

Segons he sentit és un ambient molt "choni" i parla sobretot castellana o estrangera, on el català no es parla gens, i van a parar alumnes que no han aconseguit plaça en altres llocs, però ja et dic que jo no el conec ni conec nens que hi vagin (una amiga va dur-hi els nenes després de la Barrufet i les va haver de treure per recomanació de la psicòloga "perquè semblava una selva", això és l'únic que m'ha arribat de gent propera!).
Jo de petita vaig anar al Cavall Bernat i el Lluís Vives tenia fama de ser "el cole dels xungos" però ha plogut molt des de llavors i no m'agrada descartar només per veus externes, prefereixo almenys fer la visita virtual :)

El dia 10 seré davant la pantalla :miko:
Imatge
Imatge
EdgarN
:: puça
:: puça
Entrades: 8
Membre des de: dl. gen. 25, 2021 12:38 pm

Re: Escoles Sants

EntradaAutor: EdgarN » dt. març 02, 2021 5:26 pm

Blue Moon ha escrit:Hola Nonimaki! Gràcies per contestar!
Doncs hi seré el dia 10 a la reunió virtual, a veure... jo tinc entès que la mala fama és per secundària sobretot, i la veritat, el meu balcó dóna al pati dels grans i mare meva, sents cada conversa que et posa els pèls de punta (que igual ja és normal entre els adolescents, però m'agradaria evitar que la nena escoltés segons què). I quan fan festa sobretot sóna el reggaeton i argggg jajaja, però això crec que deu ser comú a altres centres.

Segons he sentit és un ambient molt "choni" i parla sobretot castellana o estrangera, on el català no es parla gens, i van a parar alumnes que no han aconseguit plaça en altres llocs, però ja et dic que jo no el conec ni conec nens que hi vagin (una amiga va dur-hi els nenes després de la Barrufet i les va haver de treure per recomanació de la psicòloga "perquè semblava una selva", això és l'únic que m'ha arribat de gent propera!).
Jo de petita vaig anar al Cavall Bernat i el Lluís Vives tenia fama de ser "el cole dels xungos" però ha plogut molt des de llavors i no m'agrada descartar només per veus externes, prefereixo almenys fer la visita virtual :)

El dia 10 seré davant la pantalla :miko:


La institucio Montserrat son 197.86€ sense menjador, +167€ pel menjador +335€ aportacio voluntaria al inici del curs +100€ anuals de AMPA y un altre cosa que no et se dir....

Total casi 2.500€ al any sense menjador, es el que toca pagar si et quedes sense plaça a la publica de veritat, mira que ens agrada i ens queda molt be la veritat pero es una vergonya en general el tema de les concertades.
Meirca
Entrades: 4
Membre des de: dl. març 08, 2021 10:08 pm

Re: Escoles Sants

EntradaAutor: Meirca » dl. març 08, 2021 10:10 pm

Es sap algo de germans a barrufet?

A Gaiarre hi ha 9 germans per 50 places i un canvi de tarannà molt engrescador, una afa potent
Blue Moon
:: peixet
:: peixet
Entrades: 291
Membre des de: dv. feb. 10, 2017 5:03 pm

Re: Escoles Sants

EntradaAutor: Blue Moon » dj. març 11, 2021 3:57 pm

Hola Meirca, ho tinc apuntat a un full però ara mateix de memòria no ho recordo... eren pocs (potser 9? quan arribi a casa ho confirmo) així que hi ha més oportunitats d'entrar aquest any.
Imatge
Imatge
EdgarN
:: puça
:: puça
Entrades: 8
Membre des de: dl. gen. 25, 2021 12:38 pm

Re: Escoles Sants

EntradaAutor: EdgarN » dv. març 12, 2021 9:24 am

Blue Moon ha escrit:Hola Meirca, ho tinc apuntat a un full però ara mateix de memòria no ho recordo... eren pocs (potser 9? quan arribi a casa ho confirmo) així que hi ha més oportunitats d'entrar aquest any.


Segons ens van dir a nosaltres son 16 germans y 8 reservades per necesitats especials per a un total de 50....
EdgarN
:: puça
:: puça
Entrades: 8
Membre des de: dl. gen. 25, 2021 12:38 pm

Re: Escoles Sants

EntradaAutor: EdgarN » dv. març 12, 2021 9:32 am

Vins ha escrit:Jo també de aqui a un any hauré de fer preinscripció, el meu fill iniciará P3 pel curs 2022/2023 pero ja m'ho estic començant a mirar ja que valoro l'opció de canviar de barri si calgues.

Veig que a Sants-Hostrafranchs les concertades valen al voltant de 400€ i les públiques i ha autentics guettos.

Una amb molt bona fama al barri és la barrufet, que és publica, però les dades són desesperants, estic buscant dades més concretes però l'any 2016 va ser així:

Barrufet: 77 de 50 places (37 amb més de 30 punts - 40 famílies de 30 punts a sorteig de 13 places) --> 32% de possibilitats d'entrar amb 30 punts.

I no tinc les dades concretes d'altres anys però segueix sent igual.

A mi personalment m'interessen molt la Jaume I i la Práctiques i sobretot la Barrufet, i també les que has nombrat al inici d'aquesta entrada. Podríem fer un recopilatori en aquest fil d'informació d'escoles de Sants

Jo m'he apuntat a la majoria de portes obertes que es fan aquest any, ja pujaré la info que tingui.


Nosaltres veien que la Barrufet es molt complicada hem mirat tambe la Practiques pero no hem pogut apuntarnos a les portes obertes, vau anarhi? La Jaume I es publica i esta porta amb porta amb la practiques molt curios, tampoc vam poder anar a les portes obertes, amb aixo del Covid estem a una altra comunitat...
Meirca
Entrades: 4
Membre des de: dl. març 08, 2021 10:08 pm

Re: Escoles Sants

EntradaAutor: Meirca » dv. març 12, 2021 1:21 pm

Jaume I eren 30 germans per 50 places, sense posibilitat de bolet, ja que aquest any en gaiarre hi ha 2 linies enlloc de 1.
De la practiques m'han comentat que els profes estan anant a Jaume I per reciclar-se i incorporar al seu dia a dia lo aprés.

Torna a “Educació Infantil”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 3 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::