Renunciar a la 1a plaça preinscripció

P3 P4 i P5 educació a l'escola i a casa.
zyco
Entrades: 3
Membre des de: dc. juny 03, 2020 7:12 pm

Renunciar a la 1a plaça preinscripció

EntradaAutor: zyco » dc. juny 03, 2020 7:19 pm

Hola a tots i totes,
A veure si algú em pot ajudar...
Voldria saber si es pot renunciar a la 1a opció que he posat a la preinscripció de la meva filla pel curs vinent 2020-21 (entrarà a P3). Els dos centres son del poble on visc. Voldria que entrés a la 2a opció que he posat a la preinscripció. Es pot fer? Que hauria de fer en cas que després del sorteig de desempat entrés a la 1a opció?
Moltes gràcies
popa_pap
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 50
Membre des de: dt. abr. 16, 2013 12:13 pm

Re: Renunciar a la 1a plaça preinscripció

EntradaAutor: popa_pap » dl. juny 08, 2020 11:27 am

Pots renunciar, però llavors passes al final de la llista. És a dir, no entres directament a la segona opció, sinó que passes al final de la llista de prioritat. L'ordre en que s'assignen les places són:
- Assignacions segons preinscripció.
- Un cop totes les places estan assignades, es reparteixen els nens que no han tingut plaça entre les escoles que queden places lliures (assignació d'ofici).
- Per últim, s'assignen les places dels alumnes que han tingut plaça en la preinscripció però han renunciat, que seria el teu cas.

Per tant, t'assignarien un lloc en una escola on quedin places lliures al final de tot. Per això és molt important pensar molt bé quines escoles posar en la preinscripció i l'ordre ja que després si vols fer una modificació, passes al final de la llista.
zyco
Entrades: 3
Membre des de: dc. juny 03, 2020 7:12 pm

Re: Renunciar a la 1a plaça preinscripció

EntradaAutor: zyco » dl. juny 08, 2020 2:45 pm

Entenc llavors que, com les d'ofici s'assignen el mateix dia que surten les llistes, ja podré preguntar al centre on vull que vagi, si han sobrat places. Llavors com la que vull és la 2a de la preinscripció, se m'assignaria automàticament la segona(si hagués plaça) al renunciar a la 1a. Veritat? O com es sap si tindré lloc?
Gràcies
popa_pap
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 50
Membre des de: dt. abr. 16, 2013 12:13 pm

Re: Renunciar a la 1a plaça preinscripció

EntradaAutor: popa_pap » dt. juny 09, 2020 2:24 pm

Hola,

No, no és tant ràpid. T'explico el procediment i els temps:
- Primer es fa l'assignació de places, amb sorteig inclós. El sorteig ha estat avui així que suposo que trigaran una setmana com a mínim a fer l'assignació.
- En aquesta assignació s'assignen efectivament les places d'ofici.
- IMPORTANT: La gent que té assignació d'ofici pot demanar canvi en cas que l'escola que li ha tocat no li agradi, però només o poden fer els assignats d'ofici. Aquest any aquesta petició es pot fer del 26 al 29 de juny. Evidentment només es poden demanar escoles on hi ha places.
- El 7 de juliol surten les llistes definitives. És a partir d'aquí que la gent que renuncia a plaça pot començar a moure's i demanar canvi. De totes formes, la majoria d'escoles ja fins al setembre no mouen res perquè encara poden haver reclamacions i algun moviment (baixes, etc) i crec que fins setembre han de mantenir l'ordre d'inscripció de les llistes.

Per tant, en aquests casos normalment fins al setembre no podràs fer res formal. De totes formes per pregutnar no passa res així que jo em possaria en contacte amb l'escola que t'agrada ja que allà et podran orientar i potser si ja estan plens, ja no té sentit esperar.
Bruixa1
Entrades: 1
Membre des de: dc. març 22, 2023 5:59 pm

Re: Renunciar a la 1a plaça preinscripció

EntradaAutor: Bruixa1 » dc. març 22, 2023 6:06 pm

Hola, Zyco! Em trobo en la mateixa situació i m'agradaria saber com vas procedir en aquest cas. Vas renunciar a la primera preferència? Com ho vas fer? Vas entrar a la 2a preferència? Moltes gràcies!

Torna a “Educació Infantil”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 4 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::