Escoles públiques i concertades de Terrassa curs 2020-2021

P3 P4 i P5 educació a l'escola i a casa.
maalma
Entrades: 4
Membre des de: dl. set. 30, 2019 10:56 am

Escoles públiques i concertades de Terrassa curs 2020-2021

EntradaAutor: maalma » dc. feb. 12, 2020 11:39 am

Hola, estem en dies de portes obertes per escollir escola.
I estem en dubte si públic o privat. Sense entrar en tema preus, realment, l'educació cambia si es públic o concertat? si algú te opinions d'alguna escola ens ajudaria molt! Les escoles públiques que estem mirant son Enxaneta, la Roda i les de Matadep. i de concertades Mare de deu del carme, tecnos, pia i vedruna.
Gràcies
bea.mg
Entrades: 2
Membre des de: dl. feb. 17, 2020 3:10 pm

Re: Escoles públiques i concertades de Terrassa curs 2020-2021

EntradaAutor: bea.mg » dl. feb. 17, 2020 5:56 pm

Hola!!! Suposo que dependra dels coles que tinguis per la zona...nosaltrem estem en zona 4 aixi que tampoc et puc
Orientar massa...
:-)(-:
ana-belén.algaba-jiménez
Entrades: 1
Membre des de: ds. març 07, 2020 5:43 am

Re: Escoles públiques i concertades de Terrassa curs 2020-2021

EntradaAutor: ana-belén.algaba-jiménez » ds. març 07, 2020 6:28 am

Hola!
Jo sóc mestra i mare, així que la meva opinió és una barreja de les vivències que he tingut com a professional i personals.
El primer que preguntes, si hi ha diferència entre pública i privada, després d’haver passat per moltes escoles, per mi la diferència més gran rau en l’estabilitat del professorat i del projecte educatiu. Ja que els mestres de la publica tenen molta mobilitat, et pots trobar amb un centre en el que el projecte sigui molt interessant però que no tingui continuïtat, o que el mestre que et toqui aquell curs no estigui compromès amb la manera de treballar de l’escola. D’altra banda, generalment, les públiques tenen unes instal.lacions grans i modernes, a més de ser gratuïtes.
La meva experiència com ha mare ha estat aquesta: Els meus fills van iniciar l’escolaritat en un centre públic (Roser Capdevila)on ens va agradar molt el projecte, però cada curs era una aventura segons el mestre que ens tocava, i l’equip directiu va canviar vàries vegades, cal a dir que no vam tenir molt bona sort. Aquest curs els he canviat a una concertada (l’Avet)per l’estabilitat del projecte. Ens va costar decidir-nos ja que jo treballo a l’Avet i no veia clar que vinguessin a l’escola amb mi per no interferir massa en la seva escolaritat, barrejant família-escola i la figura de mare i mestra. Però els meus fills necessitaven un canvi. Vaig arriscar-me i ara estic molt contenta, els meus fills estan sent atesos de manera personalitzada, i sobretot, van molt feliços a l’escola.

Els centres concertats que comentes veig que són de la zona 2, jo conec, sobretot, l’Escola Pia i la Tecnos. L’Escola Pia té un bon projecte i una bona atenció als infants l’únic que no m’agrada és que es tracta d’una escola molt gran de moltes línies. La Tecnos està també molt ben considerada, és de dues línies i el projecte és també molt sòlid i interessant, l’únic comentari una mica negatiu que m’ha fet alguna gent és que l’exigència acadèmica és molt exagerada, sobretot en cursos alts.

No inclous a la teva llista l’Avet, potser no coneixes l’escola. Al ser d’una línia hi ha molta gent que ni tan sols la coneix. Com ja et comentava jo treballo en aquesta escola i no per molt que vulgui no soc gaire objectiva... Però tot i això, a l’estar a dintre i haver treballat a altres escoles, puc comparar i et dono la meva opinió, per si et pot servir. A l’Avet s’aposta molt pel tracte personalitzat cap als infants, el treball cooperatiu, diferents metodologies actives, i sobretot, per la coherència i continuïtat en la línia de centre. Jo us recomanaria visitar la web i, si us agrada, demanar una visita individualitzada al centre.

El tema de la visita individualitzada us la recomano per tots els centres que us interessin. Per tenir una idea real de com funciona una escola la millor cosa és veure-la en funcionament, plena d’infants.

Espero haver-te ajudat... m’he enrotllat molt....
Txelini
:: puça
:: puça
Entrades: 13
Membre des de: dl. set. 18, 2017 11:21 am

Re: Escoles públiques i concertades de Terrassa curs 2020-2021

EntradaAutor: Txelini » dl. març 09, 2020 9:46 am

Bon dia,

en el meu cas, som pares d'un nen d'un any, i tot i que encara ens queda un any per endavant per escolaritzar-lo, aquest any hem començat ja a entrar una mica en aquest tema, aprofitant les jornades de portes obertes.

En el nostre cas, aquest cap de semana varem visitar l'escola Pia i el Vedruna Vall.
Nosaltres vivim al centre, i per tema logística seria fantàstic poder trobar una escola prop de casa que ens encaixés, així que valoro molt el fet de que la gent pugui exposar els seus comentaris.

Pel que fa a l'escola Pia, és una escola que ens va agradar molt, sobretot la part d'infantil, de P3 a P5, ja que es fa en un edifici de nova construcció, amb unes instalacions molt maques, molt espaioses i amb molta llum.
Pel que fa a la part de l'edifici antic de l'escola, tot i tenir molts anys, també te el seu encant.
Compten també amb un projecte educatiu molt innovador i a l'hora penso que molt potent, que és potser una cosa que els diferencia de la resta d'escoles.
Tot i que en el meu cas, encara no tinc clar, si realment vull apostar per aquest nou projecte o decantar-me més per un mètode més tradicional.
L'únic que no em va encaixar massa de l'Escola Pia és que a nosaltres ens va semblar una escola massa gran. Son quatre líneas, i a partir d'ESO passen a ser 5 líneas.
Nosaltres volem apostar més per una escola més petita i familiar, tot i que de l'escola Pia ens han parlat super bé i no la descartem.
Tenim amics que hi porten els nens, i ens diuen, que tot i el volum de nens que hi ha, que no deixa de ser una escola molt familiar.

Pel que fà al Vedruna Vall, la meva primera impresió és que és una escola molt familiar, amb dues línies només, tot i que el projecte d'aquesta escola és molt més tradicional, i em va donar l'impresió que potser el nivel d'exigència tbé és més elevat.
Potser una escola més orientada a resultats.

Però tot això que comento son primeres impresions meves, i que també em puc equivocar.

No puc parlar gaire d'aquestes dues escoles, ja que nosaltres no hem fet encara entrevistes personals, només hem visitat instal.lacions per tenir una primera impresió, però penso que és important anar a les entrevistes personals.

Ens agradaría visitar encara l'escola Tecnos, Montcau la mola i l'Avet.

Però agrairïa si poguèssiu donar les vostres opinions respecte a escoles que conegueu de primera mà.

Moltes gràcies.
maalma
Entrades: 4
Membre des de: dl. set. 30, 2019 10:56 am

Re: Escoles públiques i concertades de Terrassa curs 2020-2021

EntradaAutor: maalma » dl. març 09, 2020 12:33 pm

Hola, realment costa escollir escola, a pocs dies de la inscripció i encara estem indecisos. Hem anat a veure algunes escoles i ens crida curiositat el Karmel, a les portes obertes ens va agradar força el projecte educatiu encara que les instalacions no massa. Algú te alguna referencia??

Pel que fa a l'Avet, el descartem per la zona on està, vivim per Sant Pere i seria molt dificil la logistica.

Gràcies per totes les opinions.
Txelini
:: puça
:: puça
Entrades: 13
Membre des de: dl. set. 18, 2017 11:21 am

Re: Escoles públiques i concertades de Terrassa curs 2020-2021

EntradaAutor: Txelini » dl. març 09, 2020 12:48 pm

Hola Maalma,

pel que fà al Karmel, dos dels meus nebots van allà desde petits. Ara tenen 12 i 14 anys i están molt contents amb l'escola.
El meu nebot sempre ha sigut un nano complicat, arrel de la separació dels seus pares, i en aquest aspecte, l'escola l'ha ajudat moltíssim per tal de que aquest problema no el perjudiqués en el seu rendiment a nivell escolar. L'escola s'ha implicat moltíssim en ell, i això diu molt d'una escola.

És una gran escola amb molt bona reputació aquí a Terrassa.

A nosaltres xq per tema logístic ens queda lluny de casa, i ja no la contemplem com a opció.
Judithtrèvol
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 63
Membre des de: dg. gen. 04, 2015 9:50 am

Re: Escoles públiques i concertades de Terrassa curs 2020-2021

EntradaAutor: Judithtrèvol » dt. març 10, 2020 10:26 pm

Hola!

Ja vaig passar per aquest procés fa dos anys. Vaig visitar 16 escoles de Terrassa, tal com llegiu, i la veritat és que el sistema de punts en l'any que ens va tocar, no ens va afavorir gaire, perquè les escoles que no teníem per zona si no era amb 30 punts, no hi havia res a fer. De fet en la meva zona a la pública i a la concertada a prop de casa anàvem a sorteig amb 30 punts (hi havia punts per germans/es i antic alumne).

Així que tot plegat ens va portar a visitar l'Escola Avet (Carrer Cardaire), una escola petita i familiar, és d'una línia. Ens van dir que era cara i, per sorpresa, en total paguem menys que a Tecnos, Pia... i amb cuina pròpia amb el cuiner i la cuinera que cuiden amb cura l'alimentació dels més petits. Nosaltres estem molt contents i sobretot ells feliços. És una escola que poca gent coneix i si podeu les portes obertes són aquest dissabte 14 de març. Jo hi vaig anar per casualitat, i me n'alegro tant!. Us animo a visitar-la i conèixer aquesta escola, una escola de proximitat, coherent amb els valors que promou, amb un professorat molt i molt implicat. Sense dubte la casualitat ens va portar a una petita escola amb un gran projecte! El més important, l'atenció individualitzada als infants i les famílies.


De les visitades a destacar sense dubte el Vapor (impossible entrar si no tens 30 punts) i Salesians també em va sorprendre.

Molta sort!
Judithtrèvol
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 63
Membre des de: dg. gen. 04, 2015 9:50 am

Re: Escoles públiques i concertades de Terrassa curs 2020-2021

EntradaAutor: Judithtrèvol » ds. març 14, 2020 10:39 am

Hola famílies!

Des de l'Avet ens han informat que donada la situació fan les Portes obertes virtuals Escola.

https://www.escolalavet.net/
info@escolalavet.net

Aquests dies podeu informar-vos a través d'aquests dos canals, a través del correu electrònic i pactar una entrevista telefònica o una entrevista per SKIPE o FACETIME

Han renovat els continguts de la pàgina web per oferir més i millor informació.

Per una altra banda ofereixen el compte d'Instagram de L'Avet en obert excepcionalment durant aquests 15 dies.

Per si us ajuda. Bona sort families i molts ànims!
Granat
:: puça
:: puça
Entrades: 38
Membre des de: dt. des. 13, 2016 12:36 pm

Re: Escoles públiques i concertades de Terrassa curs 2020-2021

EntradaAutor: Granat » dj. maig 14, 2020 3:53 pm

Bona tarda! Algú em pot guiar sobre com es pot saber quantes places reals, amb germans descomptats, oferien algunes escoles? No vam poder anar a les portes obertes de les escoles que ens haguessin agradat i per la pagina web son totes les que ofereixen contant els germans.
Gracies! : lasito :
LaIncomprendida
Entrades: 2
Membre des de: ds. ago. 22, 2020 6:46 pm

Re: Escoles públiques i concertades de Terrassa curs 2020-2021

EntradaAutor: LaIncomprendida » ds. ago. 22, 2020 7:36 pm

Hola,

Vaig molt tard i com a nouvinguda a Terrassa, en breu, haig d'escolaritzar el meu fill 11 anys , només per fer 6è, espero...
Necessito un pèl d'assessorament escoles zona 3. Opto per educació pública.

Tinc bones referències de l'Escola Nova Electra i Roser Capdevila, el que he vis per internet ;) ... però no sé com van de places, és agost..., etc.

Algú em pot dir quelcom de les següents escoles:

-Escola Les Arenes
-Escola Joan XXIII
-Escola Mare de Déu de Montserrat
-Escola Salvador Vinyals
-Escola Pública Sant Llorenç del Munt
-Escola Joan Marquès Casals

Mil gràcies si algú em pot donar un cop de mà.

Salut!!

Torna a “Educació Infantil”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 3 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::