L'Hospitalet - Santa Eulàlia - Pati en Català?

P3 P4 i P5 educació a l'escola i a casa.
Latsuc
:: puça
:: puça
Entrades: 7
Membre des de: ds. nov. 02, 2019 8:51 am

L'Hospitalet - Santa Eulàlia - Pati en Català?

EntradaAutor: Latsuc » ds. nov. 23, 2019 7:58 am

Hola a tothom,
Tenim un petit que ha de començar P3 aquest any.
Estem mirant públiques i concertades.
Actualment va a una llar d'infants que és "catalana", però com que quassi tots els infants parlen en castellà i (les educadores l'acaben parlant), doncs el nostre fill parla en castellà en moltes ocasions cotidianes.
Sabeu d'alguna escola on es parli català i castellà al pati (zona santa Eulàlia)?
Moltes gràcies!
crunchi
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1349
Membre des de: dj. ago. 08, 2013 12:51 pm

Re: L'Hospitalet - Santa Eulàlia - Pati en Català?

EntradaAutor: crunchi » ds. nov. 23, 2019 3:05 pm

Em sap greu dir-te que ja ho dubto. A la majoria de l'area metropolitana (per no dir a tota) el castellà és molt més present que el català, i més Hospitalet on hi ha un index d'immigració molt alt.
Per escoltar català al pati molt em temo que hauriem d'anar a altres zones de catalunya.

Aviam si algu t'il.lumina :)
Imatge

Imatge
ade.ginés
Entrades: 1
Membre des de: dt. feb. 21, 2017 5:28 pm

Re: L'Hospitalet - Santa Eulàlia - Pati en Català?

EntradaAutor: ade.ginés » dg. des. 01, 2019 3:55 am

Hola,
Sóc d poble d muntanya d lleida (pirineos) la tasa d inmigrants es petita comparada amb altres pobles, però hi han els mateixos (origen xinès, marroqui, africa del sud, latinos,...) i els nens parlen Castellà entre per la punyetera tele. abans veien tv3 (i tots parlaven català nouvinguts i tots) ara veuen boing, clan, disney. El patró ha canviat pq famílies catalanes 200% els seus fills entre ells juguen en castellà. El català se va a fer punyetes.
clara.valera
Entrades: 2
Membre des de: ds. feb. 08, 2020 7:52 pm

Re: L'Hospitalet - Santa Eulàlia - Pati en Català?

EntradaAutor: clara.valera » ds. feb. 08, 2020 8:09 pm

Som una família bilingüe. A casa meva parlem català però mons pares són castellanoparlants. El meu fill ha passat molt de temps amb ma mare fins arribar a l'escola i, encara que entenia perfectament els dos idiomes, ell parlava en castellà. Al setembre va començar P3 a l'Escola Paco Candel i parla MOLT més en català. Jo no estic a l'hora del pati per veure el que passa però, sempre que el vaig a buscar, les mestres i els companys es dirigeixen a ell i a mi en català. No sé si et serà d'ajuda.
Latsuc
:: puça
:: puça
Entrades: 7
Membre des de: ds. nov. 02, 2019 8:51 am

Re: L'Hospitalet - Santa Eulàlia - Pati en Català?

EntradaAutor: Latsuc » dg. feb. 23, 2020 7:11 am

Gràcies Clara per la teva resposta.
N'esteu contents de Paco Candel? És una de els escoles que anirem a visitar.

Torna a “Educació Infantil”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 3 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::