Escoles públiques a Sant Andreu del Palomar - curs 2020-2021

P3 P4 i P5 educació a l'escola i a casa.
Joyce
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 69
Membre des de: dt. maig 02, 2017 8:57 am

Escoles públiques a Sant Andreu del Palomar - curs 2020-2021

EntradaAutor: Joyce » dt. nov. 19, 2019 11:57 am

Sí, ja sé que vaig molt d'hora. Però el tema és que quan comencin les portes obertes i període d'inscripcions estaré de ple en el meu segon post-part i prou feinada tindré, així que he començat a 'avançar' feina per no estressar-me més endavant.

El meu fill ha de començar P3 al setembre de 2020. Tenim clar que volem escola pública. Però som relativament nous al barri (no fa ni dos anys que hi vivim) i no coneixem massa gent amb fill(e)s en edat escolar a qui poguem preguntar què tal. Per això agraïria qualsevol opinió sobre les escoles públiques de Sant Andreu, especialment les següents, que són les que ens toquen per zona d'influència:

- Can Fabra
- Eulàlia Bota (inicialment no ens interessa perquè ens queda lluny)
- Ignasi Iglésias
- La Maquinista
- Mestre Gibert
- Molí de Finestrelles
- Turó Blau

M'interessa sobretot:

- Experiències de gent que hi dugui fill(e)s (encara que siguin recents o més antigues)
- Si sabeu si són de les més demanades o si normalment tenen places disponibles
- Quin tipus d'educació hi fan (lliure, directiva, no directiva...): tot i que m'estic llegint les webs, entenc que sovint una cosa és el que 'venen' i l'altra el que fan.
- Consells en general sobre el procés d'inscripció, que a part que no acabo d'entendre com funciona, em sembla terriblement estressant, pel que llegeixo

Moltíssimes gràcies per qualsevol info que em pogueu passar!

Joyce
Avatar de l’usuari
LyD
:: tigre
:: tigre
Entrades: 707
Membre des de: dc. oct. 10, 2012 3:08 pm

Re: Escoles públiques a Sant Andreu del Palomar - curs 2020-2021

EntradaAutor: LyD » dc. des. 04, 2019 1:39 pm

No puc entrar en detalls perquè nosaltres som zona Sagrera-Congrés, però de la llista les escoles amb més demanda i on sempre queden infants fora son: Mestre Gibert, Can Fabra i Maquinista (en realitat a les dues primeres crec que els últims anys sinó tens més de 30 punts és quasi impossible entrar-hi) Les tres tenen projectes potents i moderns, crec que no arriben a ser de metodologia lliure, més aviat no directiva, però algú de dintre t'ho sabrà dir millor.

De les altres només puc parlar-te de Turó Blau, és una escola petita (1 línia i amb ràtio reduïda) molt de barri de tota la vida, més tradicional que les anteriors.

Consells sobre el procés d'inscripció, visitar totes les escoles que pugueu, parlar amb les famílies i un cop decidits tenir paciència perquè el procés es fa etern! Jo us recomano que escolliu amb el cor, és a dir, la que més us agradi, però amb això dels punts a vegades és molt difícil.

Salut!
Nina11
Entrades: 2
Membre des de: dl. maig 13, 2019 9:15 pm

Re: Escoles públiques a Sant Andreu del Palomar - curs 2020-2021

EntradaAutor: Nina11 » dc. des. 11, 2019 12:59 pm

Bon dia!

Com bé t'han dit, Can Fabra, Mestre Gibert i Maquinista són les més demandades del barri.

Les 3 escoles són mes o menys del mateix estil, treballen per projectes amb nova metodologia. Es complicat entrar amb 30 punts ja que tenen molta demanda, però no impossible. Pq et facis una idea, l'any passat la cosa estava així:

Can Fabra: L'escola ofertava 50 places i va tenir 80 preinscripcions. Hi havien 14 germans. (els germans tenen més de 30 punts, però hi han més preinscripcions a part dels germans que tenen més de 30 punts... el que aquestes no se saben fins que estan fetes totes les preinscripcions).
Mestre Gibert: oferta inicial de 50 places i va tenir 64 preinscripcions. hi havien 24 germans.
La Maquinista: ofertava 50 places i va tenir 68 preinscripcions. Hi havien 24 germans.

La Maquinista està en barracons, però se suposa que l'any vinent ja tindrà l'edifici nou. Encara que l'escola està implicada amb les activitats del barri... és del districte de Bon Pastor, ho comento ja que m'han dit que hi han activitats extraescolars que les fan a Bon Pastor... això ho hauria de confirmar algú que portes els fills al centre, ja que simplement es una info que m'ha arribat.

Eulalia Bota i Molí de Finestrelles, també treballen amb la mateixa metodologia, Eulalia porta molts anys amb aquest funcionament i el Molí està en procés d'implantació, es a dir estan fent el canvi. Les dades del any passat per aquestes escoles són:

Eulalia Bota: 50 places i 46 preinscripcions. Hi havien 10 germans.
Molí de Finestrelles: 50 places i 30 preinscripcions. Hi havien 17 germans.

Eulalia sol omplir amb segones opcions, en canvi el Molí no omple mai i solen quedar places per als que no han entrat en ninguna de les opcions. Haig de dir que jo conec gent que porta els seus fills al Molí i estan encantats, però es cert que l'escola arrossega mala fama i encara que s'estan fent canvis i ha canviat l'equip directiu, segueix sense omplir.

Referent a Ignasi Iglesias, aquest any em sembla que acabaven les obres, així que l'edifici serà nou, el pati i la masia són espectaculars, sembla que no estiguis dins de Barcelona ciutat. La metodologia és tradicional, exàmens, dictats...
Les dades de l'any passat són:

Ignasi Iglesias: 50 places i 46 preinscripcions. Hi havien 15 germans.

Del Turó Blau no tinc referencies, només se que l'any passat ofertava 23 places i va tenir 22 preinscripcions. hi havien 9 germans.

Referent al procés de preinscripció, sota la meva experiència es pesat i llarg. En el cas que t'agrades una escola que omple amb primeres opcions, només tens possibilitats que entri posant-la de primera opció. Per lo tant, posar com a segona, tercera... escoles que solen quedar places per les següents opcions. Per exemple, si t'agrada molt Can Fabra, la poses de primera, però de segona no es lògic posar ni Maquinista ni Mestre pq el mes segur es que ja estiguin plenes, per lo tant, hauràs de posar alguna de les altres per si no teniu sort al sorteig i no entra a la primera opció.

Espero haver-te ajudat una mica, però el millor es que vagis a les portes obertes i així veuràs com és cada escola.

A mi em va ajudar estudiar la página del Consorci d'educació per saber el funcionament de les preinscripcions...

Salutacions!
Joyce
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 69
Membre des de: dt. maig 02, 2017 8:57 am

Re: Escoles públiques a Sant Andreu del Palomar - curs 2020-2021

EntradaAutor: Joyce » dj. des. 12, 2019 9:39 am

Nina i LyD, moltes moltissimes gràcies per tota la info! M'heu ajudat moltíssim! Així sobre paper (i sense haver visitat cap escola) el que teníem en ment era fer primera Maquinista i segona Turó Blau (més que res per experiències de gent propera), però veig que Turó Blau tampoc sobren les places....així que potser com a segona opció és poc realista i Molí ho és més...

Realment espero que les portes obertes ens ajudin (tot i que soc conscient que, d'alguna manera, totes es volen vendre...) i viure amb molta calma el procés.

Una pregunta: el tema número de germans te'l diuen directament a l'escola, oi?

Merci!!
Avatar de l’usuari
LyD
:: tigre
:: tigre
Entrades: 707
Membre des de: dc. oct. 10, 2012 3:08 pm

Re: Escoles públiques a Sant Andreu del Palomar - curs 2020-2021

EntradaAutor: LyD » dj. des. 12, 2019 4:39 pm

Si, les dades de germans es donen a les portes obertes. Sort!
Maria R
Entrades: 1
Membre des de: dv. maig 08, 2020 5:51 pm

Re: Escoles públiques a Sant Andreu del Palomar - curs 2020-2021

EntradaAutor: Maria R » dv. maig 08, 2020 5:56 pm

Aprofito aquest fil, tenint en compte que les jornades de portes obertes finalment no s’han pogut realitzar...
Vaig poder anar a Congrès - Indians i Can Fabra.
La veritat es que estic molt en dubte de quina ficar de primera (son bastant diferents...) i tinc clar que de segona,tercera, hauré de ficar alguna escola on sigui “més realista entrar-hi...)
Sense coneixer gaire, no sabría si decantar-me per (per exemple) primer Can Fabra, segona Turo Blau o Moli de Finestrelles...
Que em podrieu aconsellar a l’hora de escollir opcions? Gràcies ! Us llegeixo.
Nina11
Entrades: 2
Membre des de: dl. maig 13, 2019 9:15 pm

Re: Escoles públiques a Sant Andreu del Palomar - curs 2020-2021

EntradaAutor: Nina11 » dc. maig 13, 2020 10:23 pm

Hola Maria R,

No se si ja t’has decidit... jo de Turo Blau no tinc referencies, de Moli de Finestrelles es una bona segona opció, cada any ha sobrat places... a més, a partir d’aquest any s’ha associat amb el nou institut de Sant Andreu i si res no canvia, els alumnes del Moli passaran directes al nou institut, per tant, ja tindrieu plaça fins 4rt d’ ESO... pot ser aixo faci q aqust any el moli tingui mes preinscripcions...

El Moli i Turo Blau estan relativament lluny, aixi q tb pots decidir-te pel tema proximitat...

T’entren a l’area d’influencia can fabra i Congres-indians?

No se si has mirat altres opcions com Ignasi Iglesies, Mestre Gibert, eulalia bota...

Sento no ser de molta ajuda, aquest any ho veig una mica mes complicat, sense portes obertes, no se si us comuniquen els germans...

Sort!!!!

Torna a “Educació Infantil”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::