Preinscripció infantil P3 Sant Cugat 2019-2020

P3 P4 i P5 educació a l'escola i a casa.
Full time Mum
Entrades: 4
Membre des de: dc. març 20, 2019 10:23 am

Re: Preinscripció infantil P3 Sant Cugat 2019-2020

EntradaAutor: Full time Mum » dc. març 20, 2019 5:38 pm

mami_novata ha escrit:Hola! Demà són les jpo del Joan Maragall. Està molt cèntric i fàcil d'arribar a peu, però no se res del seu projecte educatiu. Algú em pot dir alguna cosa? Què en sabeu del Maragall? Val la pena anar a les jpo?


Bon dia, estava buscant algun fòrum sobre campaments pel meu fill gran i per casualitat he vist aquest fil que parlava sobre escoles de st Cugat i he vist que preguntaves per l'escola Joan Maragall.
Jo porto als meus dos fills, el gran està a segon i la petita a P4 i amb el meu company sempre diem que inscriure'ls al Joan Maragall va ser de les millor coses que hem fet a la nostra vida, no només per la gran quantitat d'amistats que hem fet amb altre famílies de l'escola sinó per la felicitat de veure com pels meus fills l'escola és com la seva segona casa.
Et puc fer petit resum de les coses que jo destacaria:
A tot infantil hi ha un dia de la setmana que els infants fan dansa amb una professora de l'Ebart, en horari lectiu ( diria que és l'única escola que ho fa), a P3 les aules no tenen taules ni cadires (només un petit racó per grups molt reduïts), les classes estan distribuïdes amb petits racons i ambient diferents pq les petites i petits puguin trobar sempre un lloc adequat per ells/es. A P3 dinen a un menjador molt acollidor només per ells i aixi estiguin ben tranquils , a partir de P4 ja van a dinar al menjador dels grans
Des de fa 4 o 5 anys es treballa dos dies per setmana en espais d'aprenentatge on ajunten els infants de P3,P4 I P5 en petits grups per que escullin a quin dels 9 ambients volen anar ( científic, toca-toca, pensem i construïm, llums i ombres, grans artistes.....).
Un dels tresor de l'escola és la biblioteca i en especial la Maria, la seva bibliotecària titulada, no es pot descriure tot el que fa per l’escola i sobretot pels infants.
Una de les coses que agrada més als meus fills, desprès del rocòdrom, és la ludoteca, una aula gegant on pots trobar, des de un petit jardinet, un supermercat, un teatre amb disfresses, circuits de cotxes i zona de jocs de taula amb puzles, escacs,....
A primer i segon fan teatre, robòtica i laboratori i algunes matèries les treballen per projectes però no totes, l'escola combina assignatures amb llibres, però estan a l'aula com a material de suport.
Jo només et puc parlar fins aquí perquè els cicles mitja i superior no els conec encara.
També destacaria el bon ambient que hi ha entre les mestres d'infantil, jo n'he tingut 4 de diferent i no sabria dir quina m'ha agradat més, son totes de 10. Igualment si entres a l'escola no et preocupis per la mestre perque la TEI , la Lidia, és un altre dels tresors de l'escola ( no se com ho fa però sap el primer dia de curs el noms de tots els infants i dels seus germans ), i estarà amb ells durant tot el curs.

Els professors de primària no els conec gaire, només el del meu fill i segons ell , és el millor professor del món i ja està preocupat pq segurament el curs vinent no el tindrà però jo personalment estic molt tranquil.la perquè tinc amigues amb fills més grans i estan molts contentes amb el professorat dels cicles superiors.
Espero haver-te ajudat i sobretot no et preocupis perquè si tries escola pública de proximitat no et pots equivocar.
Qualsevol dubte ja ho saps, aquí estem les veteranes per ajudar :***:
Salutacions
Blue_lassi
Entrades: 3
Membre des de: dt. març 19, 2019 8:55 pm

Re: Preinscripció infantil P3 Sant Cugat 2019-2020

EntradaAutor: Blue_lassi » dj. març 21, 2019 8:51 am

Javi ha escrit:
Blue_lassi ha escrit:Hola,

Preus de l'Agora per P3:

MatrícuLA: 600€

Escolaritat: 545€ x 10 mesos

Menjador: 200 x 10 mesos


Gràcies Blue-lassi

Suposo que de primària i demés no es sap, oii? és on els preus imagino que es dispararàn


Si, el menjador és pràcticament el mateix, i l'escolaritat va pujant gradualment. Entre 645 primaria i 800 batxillerat.
Louisiana
:: puça
:: puça
Entrades: 42
Membre des de: dc. març 07, 2018 11:00 pm

Re: Preinscripció infantil P3 Sant Cugat 2019-2020

EntradaAutor: Louisiana » dv. març 22, 2019 11:27 am

Algú va anar al
Collserola i pot explicar qué el fa tan especial?
Louisiana
:: puça
:: puça
Entrades: 42
Membre des de: dc. març 07, 2018 11:00 pm

Re: Preinscripció infantil P3 Sant Cugat 2019-2020

EntradaAutor: Louisiana » dv. març 22, 2019 2:13 pm

Full time Mum ha escrit:Qualsevol dubte ja ho saps, aquí estem les veteranes per ajudar :***:
Salutacions


Gràcies Full time Mum! Els que ens trobem en aquesta situació valorem molt els testimonis de les mares. Moltes gràcies per la informació, jo era pro concertada, però pel que estic veient cada vegada tinc més dubtes i em plantejo portar el meu fill a la pública.
Full time Mum
Entrades: 4
Membre des de: dc. març 20, 2019 10:23 am

Re: Preinscripció infantil P3 Sant Cugat 2019-2020

EntradaAutor: Full time Mum » dv. març 22, 2019 6:14 pm

Louisiana ha escrit:Algú va anar al
Collserola i pot explicar qué el fa tan especial?


Hola Louisiana, jo no hi vaig anar però et puc respondre igualment, el Collserola és una escola meravellosa i fantàstica, exactament igual que la resta d'escoles públiques de st Cugat però amb l'única diferencia que ara està de moda.
Quan jo estava embarassada del meu fill gran l'escola més sol·licitada era el Pi d'en Xandri, després va ser el Pins del Vallés i quan em va tocar a mi triar escola tothom volia anar a Can Mates.... ara li ha tocat al Collserola i segurament després vindra la Mirada, l'Olivera o el Maragall i saps perquè passa? Perquè l'escola pública de St Cugat es una meravella >.-<:
Tinc amigues i coneguts a gairebé totes les públiques i t'asseguro que tothom creu que la seva és la millor i no la canviarien per res del món. El consell que sempre dono jo: tria la que estigui més a prop de casa, t'assegures una logística molt senzilla, una vida més tranquil·la i el més important: tots els amics i amigues del teu petit/a viuran al costat i podreu gaudir de la vida de barri.

:--/)
ehh
:: puça
:: puça
Entrades: 10
Membre des de: ds. jul. 21, 2018 8:15 am

Re: Preinscripció infantil P3 Sant Cugat 2019-2020

EntradaAutor: ehh » dv. març 22, 2019 8:37 pm

Louisiana ha escrit:
Full time Mum ha escrit:Qualsevol dubte ja ho saps, aquí estem les veteranes per ajudar :***:
Salutacions


Gràcies Full time Mum! Els que ens trobem en aquesta situació valorem molt els testimonis de les mares. Moltes gràcies per la informació, jo era pro concertada, però pel que estic veient cada vegada tinc més dubtes i em plantejo portar el meu fill a la pública.


Estem en la mateixa situación! jo tenia super clar que portariem a la nostra filla al Thau i cada vegada m'agraden més les opcions públiques. Quines opcions estas considerant de públiques?
Louisiana
:: puça
:: puça
Entrades: 42
Membre des de: dc. març 07, 2018 11:00 pm

Re: Preinscripció infantil P3 Sant Cugat 2019-2020

EntradaAutor: Louisiana » ds. març 23, 2019 3:55 pm

ehh ha escrit:
Estem en la mateixa situación! jo tenia super clar que portariem a la nostra filla al Thau i cada vegada m'agraden més les opcions públiques. Quines opcions estas considerant de públiques?

Ehh jo soc pro Thau però hem decidit que apostarem per una de les públiques que tenim aprop i tractar d’involucra-nos més en l’educació de l’infant en comptes de confiar només en el potencial de l’escola, no sé si m’explico. Segurament serà el Pind’en Xandri o el Joan Maragall o el Collserola. Les demés em queden lluny.
Avatar de l’usuari
caracola
:: poltre
:: poltre
Entrades: 632
Membre des de: dl. ago. 16, 2010 12:33 pm

Re: Preinscripció infantil P3 Sant Cugat 2019-2020

EntradaAutor: caracola » dl. març 25, 2019 1:45 pm

Hola a tots!

Quina gràcia després de tant de temps entrar i veure que parlen de la nostre escola.
Comentar-vos que nosaltres anem al Joan Maragall i estem encantats, ja tinc dos dins de l'escola i ara aquest curs entra la nostre filla, per fi els tindré a tots junts, i dir-vos que tot i que dubtavem molt entre el Pins i el Maragall de fet estavem convençuts d'anar al Pins, finalment ens vam decantar pel Maragall i ha estat la millor decisió que vem pendre, tal com comenten totes les escoles de Sant Cugat estan molt bé, però a mi el pati d'infantil tant acollidor i la llum de les aules em van al.lucinar.
Estem super contens, els meus fills no han anat a escola bressol i no han tingut cap problema d'adaptació, el gran no va plorar ni un sól día i ell ni coneixia l'escola, el mitjà almenys l'hava vist d'anar a recollir i a portar al germà gran, però hi ha un ambient molt maco, molt familiar.
Hi han detalls que no se si els tenen a les altres escoles, però conviuen molt tant grans com petits, hi ha un curs que fan torns i van a ajudar als mestres a despertar als petits de la mitgdiada, el tema del padrins de lectura, el tema de projectes que fan a infantils en grupets reduïts amb els de p3/p4/p5, totes aquestes coses fan, que petits i grans és coneixin i és molt maco.
No us podría dir ni una sola cosa que no m'adgradés l'escola.
Ànims a tots, que ja sé que és un mal de cap, i guieu-vos de les sensacions que us transmetí l'escola, que us sentiu agust.
ImatgeImatgeImatgeImatge
Imatge
Slben
:: puça
:: puça
Entrades: 7
Membre des de: dt. feb. 05, 2019 4:05 pm

Re: Preinscripció infantil P3 Sant Cugat 2019-2020

EntradaAutor: Slben » dl. març 25, 2019 9:15 pm

Buenas noches,
Hoy eran las puertas abiertas del turo, yo no he podido ir. Hay alguien que haya ido y que nos pueda contar que tal? Hay muchos hermanos este any?

Gracias!
ehh
:: puça
:: puça
Entrades: 10
Membre des de: ds. jul. 21, 2018 8:15 am

Re: Preinscripció infantil P3 Sant Cugat 2019-2020

EntradaAutor: ehh » dt. març 26, 2019 8:45 am

Slben ha escrit:Buenas noches,
Hoy eran las puertas abiertas del turo, yo no he podido ir. Hay alguien que haya ido y que nos pueda contar que tal? Hay muchos hermanos este any?

Gracias!


Buenos días Siben,
Yo estuve. Serán 34 hermanos. En este contexto, creo que es una apuesta bastante arriesgada. Las portes obertes a tope de gente (obviamente ello no quiere decir que todos se vayan a presentar....)
¿Tu que opciones estás mirando? Me parece que estamos en la misma zona...
Saludos!
Slben
:: puça
:: puça
Entrades: 7
Membre des de: dt. feb. 05, 2019 4:05 pm

Re: Preinscripció infantil P3 Sant Cugat 2019-2020

EntradaAutor: Slben » dt. març 26, 2019 11:59 am

ehh ha escrit:
Slben ha escrit:Buenas noches,
Hoy eran las puertas abiertas del turo, yo no he podido ir. Hay alguien que haya ido y que nos pueda contar que tal? Hay muchos hermanos este any?

Gracias!


Buenos días Siben,
Yo estuve. Serán 34 hermanos. En este contexto, creo que es una apuesta bastante arriesgada. Las portes obertes a tope de gente (obviamente ello no quiere decir que todos se vayan a presentar....)
¿Tu que opciones estás mirando? Me parece que estamos en la misma zona...
Saludos!


Sabiendo que son 34 hermanos ni me planteo ponerlo como primera opción.

Nosotros estamos dudando entre poner el ciutat d’alba, o el Oliveira como primera opción. A nivel logístico nos viene mejor el ciutat d’Alba pero es verdad que el Olivera nos gustó mucho en las puertas abiertas. Otra opción sería poner algo de concertada laica pero no sería nuestra primera opción, queremos algo cerca de casa para hacer vida de “barrio”. Que te parecieron las puertas abiertas del ciutat d’alba? Hay alguna otra opción que se me está escapando y estáis considerando? No queremos dejarnos nada fuera!!
ehh
:: puça
:: puça
Entrades: 10
Membre des de: ds. jul. 21, 2018 8:15 am

Re: Preinscripció infantil P3 Sant Cugat 2019-2020

EntradaAutor: ehh » dt. març 26, 2019 12:19 pm

Hola Siben,
Se te escapa la Mirada (el que está al lado de Olivera). Nosotros como no pudimos ir el otro día a las portes obertes iremos mañana a las 15h en una visita programada también. Este cole te diría que es con el que veo más gente entusiasmada. Nosotros ya viendo este sabremos por cual decantarnos. Estamos un poco como tu, entre Ciutat d'Alba y la Mirada (que está al lado de la Olivera). Fuiste al Catalunya? También parece una opción interesante, aunque en nuestro caso concreto para llegar allí tendríamos que ir en coche. También pondremos al Thau, tal vez como segunda o tercera opción.
Louisiana
:: puça
:: puça
Entrades: 42
Membre des de: dc. març 07, 2018 11:00 pm

Re: Preinscripció infantil P3 Sant Cugat 2019-2020

EntradaAutor: Louisiana » dt. març 26, 2019 12:45 pm

caracola ha escrit:Hola a tots!
No us podría dir ni una sola cosa que no m'adgradés l'escola.
Ànims a tots, que ja sé que és un mal de cap, i guieu-vos de les sensacions que us transmetí l'escola, que us sentiu agust.


Hola Caracola, moltes gràcies per donar el teu testimoni. Sé que ara entraré en polémica i que tocaré un assumpte que preocupa a moltes famílies i és el tema de la inmigració i com afecta aquesta al dia a dia de l'activitat escolar. El Joan Maragall té fama d'acollir un porcentatge molt alt de famílies extrangeres que provenen de païssos amb cultures que entren en conflicte amb idees progressistes com la igualtat de génere i la criança respetuosa. Ens agradaria saber com és aquesta convivència i si el porcentatge és tant alt com diuen.
Avatar de l’usuari
caracola
:: poltre
:: poltre
Entrades: 632
Membre des de: dl. ago. 16, 2010 12:33 pm

Re: Preinscripció infantil P3 Sant Cugat 2019-2020

EntradaAutor: caracola » dt. març 26, 2019 2:02 pm

Hola ! et puc dir que aquest també era un tema que a nosaltres ens preocupava.
El tema de percetatges no és alt, deu haver-hi a la clase del gran potser una tercera part en la que hi ha de tot, anglesos, italians, marroquís, holandesos, i la del petit potser no arriba, però jo crec que això és molt bo, ho trobo molt enriquidor.
No se si vas poder anar a les portes obertes, jo et recomano que si no vas poder anar, intenta parlar amb la directora per poder visitar-lo, crec que és important poder valorar per un mateix, la sensació que et transmeti el poder estar dins l'escola.
ImatgeImatgeImatgeImatge
Imatge
clara.esquerra
:: puça
:: puça
Entrades: 8
Membre des de: dl. març 18, 2019 1:14 pm

Re: Preinscripció infantil P3 Sant Cugat 2019-2020

EntradaAutor: clara.esquerra » dt. març 26, 2019 3:12 pm

caracola ha escrit:Hola ! et puc dir que aquest també era un tema que a nosaltres ens preocupava.
El tema de percetatges no és alt, deu haver-hi a la clase del gran potser una tercera part en la que hi ha de tot, anglesos, italians, marroquís, holandesos, i la del petit potser no arriba, però jo crec que això és molt bo, ho trobo molt enriquidor.
No se si vas poder anar a les portes obertes, jo et recomano que si no vas poder anar, intenta parlar amb la directora per poder visitar-lo, crec que és important poder valorar per un mateix, la sensació que et transmeti el poder estar dins l'escola.


Holes!

A nosaltres és un tema que no ens ha preocupat mai, la veritat que ni ens vam fixar. És una escola amb moltes cultures, gent europea, americana (del nord i del sud), alguna familia del pakistan, alguna de Rússia i alguna de la Xina, també un parell o tres de families del Senegal i algunes de l'Àfrica subsahariana. L'experiència és molt enriquidora, què més puc voler pels meus tres fills i per nosaltres? El terme immigració ha agafat molts vicis perquè es tenen prejudicis cap a les families nouvingudes amb necessitats socials o de països amb conflicte o en vies de desenvolupament, els "immigrants" de països rics no es té tants prejudicis. Així anem tan bé socialment i políticament! Les escoles són un reflex de la diversitat de la societat, de l'espai on els nostres fills/es viuran, com vaig comentar en un anterior post, a l'escola s'hi ve a aprendre però el més important que es fa a l'escola és aprendre a conviure amb els iguals i amb els diferents, a prendre a respectar, etc... L'escola té una comissió de gènere, i jo sóc representant d'igualtat del consell escolar de l'escola i promovem i treballem conjuntament amb el professorat tot aquest tema.

Al Maragall les famílies som obertes i tolerants, i creiem en una societat acollidora i respectuosa. Estem plens/es de prejudicis, el millor és viure-ho de prop, ens fa millors ciutadans/es i millors persones, a les families i als infants, sinó els prejudicis s'alimenten de discursos falsos i ajuden a crear una societat i un entorn poc cohesionat on un malparla de l'altre sense conèixer. Et convido a visitar l'escola, tal com et proposava una altra mare.

Una abraçada!
clara.esquerra
:: puça
:: puça
Entrades: 8
Membre des de: dl. març 18, 2019 1:14 pm

Re: Preinscripció infantil P3 Sant Cugat 2019-2020

EntradaAutor: clara.esquerra » dt. març 26, 2019 3:19 pm

Louisiana ha escrit:
ehh ha escrit:
Estem en la mateixa situación! jo tenia super clar que portariem a la nostra filla al Thau i cada vegada m'agraden més les opcions públiques. Quines opcions estas considerant de públiques?

Ehh jo soc pro Thau però hem decidit que apostarem per una de les públiques que tenim aprop i tractar d’involucra-nos més en l’educació de l’infant en comptes de confiar només en el potencial de l’escola, no sé si m’explico. Segurament serà el Pind’en Xandri o el Joan Maragall o el Collserola. Les demés em queden lluny.


Que xulo això que dieu! No us en arrepentireu pas! L'escola és el primer lloc per fer-se d'un poble o una ciutat, fer barri i xarxa social! Endavant!
clara.esquerra
:: puça
:: puça
Entrades: 8
Membre des de: dl. març 18, 2019 1:14 pm

Re: Preinscripció infantil P3 Sant Cugat 2019-2020

EntradaAutor: clara.esquerra » dt. març 26, 2019 3:20 pm

Louisiana ha escrit:
caracola ha escrit:Hola a tots!
No us podría dir ni una sola cosa que no m'adgradés l'escola.
Ànims a tots, que ja sé que és un mal de cap, i guieu-vos de les sensacions que us transmetí l'escola, que us sentiu agust.


Hola Caracola, moltes gràcies per donar el teu testimoni. Sé que ara entraré en polémica i que tocaré un assumpte que preocupa a moltes famílies i és el tema de la inmigració i com afecta aquesta al dia a dia de l'activitat escolar. El Joan Maragall té fama d'acollir un porcentatge molt alt de famílies extrangeres que provenen de païssos amb cultures que entren en conflicte amb idees progressistes com la igualtat de génere i la criança respetuosa. Ens agradaria saber com és aquesta convivència i si el porcentatge és tant alt com diuen.


Et responc a aquí Louisiana, m'he fet un "liu" i he respost a la Caracola ;)

Holes!

A nosaltres és un tema que no ens ha preocupat mai, la veritat que ni ens vam fixar. És una escola amb moltes cultures, gent europea, americana (del nord i del sud), alguna familia del pakistan, alguna de Rússia i alguna de la Xina, també un parell o tres de families del Senegal i algunes de l'Àfrica subsahariana. L'experiència és molt enriquidora, què més puc voler pels meus tres fills i per nosaltres? El terme immigració ha agafat molts vicis perquè es tenen prejudicis cap a les families nouvingudes amb necessitats socials o de països amb conflicte o en vies de desenvolupament, els "immigrants" de països rics no es té tants prejudicis. Així anem tan bé socialment i políticament! Les escoles són un reflex de la diversitat de la societat, de l'espai on els nostres fills/es viuran, com vaig comentar en un anterior post, a l'escola s'hi ve a aprendre però el més important que es fa a l'escola és aprendre a conviure amb els iguals i amb els diferents, a prendre a respectar, etc... L'escola té una comissió de gènere, i jo sóc representant d'igualtat del consell escolar de l'escola i promovem i treballem conjuntament amb el professorat tot aquest tema.

Al Maragall les famílies som obertes i tolerants, i creiem en una societat acollidora i respectuosa. Estem plens/es de prejudicis, el millor és viure-ho de prop, ens fa millors ciutadans/es i millors persones, a les families i als infants, sinó els prejudicis s'alimenten de discursos falsos i ajuden a crear una societat i un entorn poc cohesionat on un malparla de l'altre sense conèixer. Et convido a visitar l'escola, tal com et proposava una altra mare.

Una abraçada!
Louisiana
:: puça
:: puça
Entrades: 42
Membre des de: dc. març 07, 2018 11:00 pm

Re: Preinscripció infantil P3 Sant Cugat 2019-2020

EntradaAutor: Louisiana » dc. març 27, 2019 10:03 am

Gràcies Clara, la vida que li espera al nostre fill suposo que serà més semblant a una classe d'una escola pública: variada. Estem molt contents d'haver-nos decidit.
Full time Mum
Entrades: 4
Membre des de: dc. març 20, 2019 10:23 am

Re: Preinscripció infantil P3 Sant Cugat 2019-2020

EntradaAutor: Full time Mum » dc. març 27, 2019 10:18 am

Louisiana ha escrit:
caracola ha escrit:Hola a tots!
No us podría dir ni una sola cosa que no m'adgradés l'escola.
Ànims a tots, que ja sé que és un mal de cap, i guieu-vos de les sensacions que us transmetí l'escola, que us sentiu agust.


Hola Caracola, moltes gràcies per donar el teu testimoni. Sé que ara entraré en polémica i que tocaré un assumpte que preocupa a moltes famílies i és el tema de la inmigració i com afecta aquesta al dia a dia de l'activitat escolar. El Joan Maragall té fama d'acollir un porcentatge molt alt de famílies extrangeres que provenen de païssos amb cultures que entren en conflicte amb idees progressistes com la igualtat de génere i la criança respetuosa. Ens agradaria saber com és aquesta convivència i si el porcentatge és tant alt com diuen.



Hola, Bon dia a tothom,
Em sorprenen i entristeixen algunes fames perque nosaltres un dels motius pels que varem escollir l'escola Joan Margalla era per la riquesa cultural que oferia.
Les opinions sobre les escoles són molt personals, és important conèixer i viure de primera mà, a vegades el que no agrada a uns a d'altres els entusiasma. Fa un temps l'escola Collserola tenia l'estigma de tenir molts infants nouvinguts i amb necessitats socio-econòmiques i això foragitava la matrícula de moltes families amb recursos a matricular-se a altres escoles. Tot plegat, no deixava de ser un estigma i un prejudici, perquè més o menys, l'escola Joan Maragall tenia la mateixa quantitat d'alumnes de families nouvingudes amb necessitats socio-econòmiques. Aquest fet es deu perquè el casc històric, on s'ubica l'escola Joan Maragall, i el barri de Sant Francesc, són els barris amb més diversitat cultural i socio-econòmica dins el que és Sant Cugat, per tant, l'escola és un reflex del seu entorn. Després hi ha com aquest aspecte ho persevi i visqui cada persona o familia. Per nosaltres, mai ha estat aquest un criteri excloent, ans al contrari, per nosaltres és un criteri de riquesa la diversitat de situacions i cultures que es dóna al nostre barri i a l'escola, i el factor proximitat també. Pel que fa al terme "immigració" és important destacar que la majoria d'alumnat és nascut a aquí, són nouvinguts de segona generació, i que al que es té recel no és tan a la "immigració" sinó a cultures que desconeixem diferents a les nostres, com serien les cultures de religió musulmana, o bé aquelles persones amb situacions socio-econòmiques justes, es té un recel cap a la pobresa no cap al nouvingut/da. Jo estic casada amb un italià i això m'ha suposat una riquesa, no una exclusió. L'escola concertada, pel fet d'haver-hi un filtre econòmic, ja expulsa de per si a una tipologia de families amb les que pots no trobar-t'hi a gust i, en aquest sentit, la diversitat de families és inferior i, per tant, totes són més o menys semblants, però al meu criteri, això no m'enriqueix a nivell vital i social, i tampoc és garantia que els meus fills siguin ni més feliços, ni més llestos ni més bones persones.
Nosaltres només podem veure-ho en positiu, ja que és la societat on vivim, diversa i rica.
Visca el Maragall i las seva riquesa cultural.

Salutacions :--/)
clara.esquerra
:: puça
:: puça
Entrades: 8
Membre des de: dl. març 18, 2019 1:14 pm

Re: Preinscripció infantil P3 Sant Cugat 2019-2020

EntradaAutor: clara.esquerra » dc. març 27, 2019 10:22 am

Louisiana ha escrit:Gràcies Clara, la vida que li espera al nostre fill suposo que serà més semblant a una classe d'una escola pública: variada. Estem molt contents d'haver-nos decidit.


Quina alegria! El meu consell és impliqueu-vos a l'AFA i acompanyeu a les families nouvingudes que se senten tan o més espentades per començar un nou curs en un país i una cultura diferent. Les pors i les incerteses són normals i ens hem de fer costat, sentir-nos acompanyats/des i aquest fòrum ajuda molt a això.

Jo vaig anar a una escola privada de pedagogia activa als anys 70, perquè el meu germà gran hi havia anat per ser una cooperativa on l'ensenyament es feia en català. Tot va ser molt xulo, una infància feliç i un model d'educació alternatiu, però em va mancar la diversitat. PEr sort, l'escola quan feia quart va passar al sistema públic. Als 14 anys, a l'escollir institut vaig voler anar a l'institut de barri de la meva ciutat, on vaig viure de prop de diversitat i em va ajudar a desfer molts estigmes i prejudicis. Ara encara tinc moltes amigues d'aleshores.

A l'escollir escola pel meu primer fill em vaig mirar l'Avenç perquè era el més semblant a l'educació que jo havia rebut i que n'estava tant contenta, però el meu marit era d'escola pública i el meu entorn d'amics/gues mestres em van convèncer perquè optés per una escola de proximitat, per ajudar a l'autonomia del meu fill, a mantenir les amistats del seu entorn, i també ajudar a la logística familiar que ja és prou complicada. A mi em van convèncer i no me'n he arrepentit mai.

Me'n alegro moltíssim que també hagis fet aquesta opció! Ja ens explicaràs què tal!
Una abraçada!

Torna a “Educació Infantil”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::