Possibilitat de noves escoles vives arrel de la demanda?

P3 P4 i P5 educació a l'escola i a casa.
Ana Taro
:: puça
Entrades: 13
Membre des de: dt. abr. 19, 2016 8:41 am

Possibilitat de noves escoles vives arrel de la demanda?

dj. abr. 28, 2016 8:14 am

Bon dia,
segons m'ha informat una mestra de la zona, ahir es va aprovar la creació d'una nova escola al Poblenou degut a l'alta demanda de l'escola La Llacuna (unes 90 preinscripcions) i que seguirà la seva línia metodològica.
Si es confirma, és una molt bona notícia per a totes les famílies afectades.

Jo sóc mare d'un dels nens que no ha obtingut plaça al Congrés-Indians i vull posar sobre la taula la idea de seguir pressionant al Departament en aquesta línia, donat que disposem d'una futura escola amb molt poca demanda (La Sagrera) i que podria adaptar-se al tipus d'escola que estem demanant a crits tots els que ens hem quedat fóra.
M'han aconsellat que ens enterem de qui és l'inspector de la zona per tal de presentar-li les nostres queixes i la nostra proposta directament.
El mateix es pot fer en casos com el dels Encants.
Aviam si podem aconseguir algo!
turuleta
:: gosset
Entrades: 432
Membre des de: dv. maig 24, 2013 12:33 pm

Re: Possibilitat de noves escoles vives arrel de la demanda?

dj. abr. 28, 2016 9:08 am

Doncs vine a la reunio de families de divendres 29 a les 18h a ciutadella al costat de la ludoteca i en parlrm amb la resta de families sense plaça a escoles vives.tota barcelona hi es convidada.no pas per barris exclussius
Imatge
Imatge
Memer
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 319
Membre des de: dl. març 26, 2012 11:58 am

dj. abr. 28, 2016 10:33 am

----------------------------------------------------
Memer l’ha editat per darrera vegada el dia: dj. abr. 28, 2016 5:24 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
turuleta

dj. abr. 28, 2016 10:43 am

Em sap greu la teva situacio.es un pal.i dacord amb el q dius.et convido tb a venir divendres i plasmem aquesta queixa
Imatge
Imatge
Alj35
Entrades: 2
Membre des de: dl. feb. 29, 2016 10:21 am

dj. abr. 28, 2016 11:00 am

Ana Taro,

I que passa amb les famílies que han triat l'escola La Sagrera? Son poques, sí, però l'han triat. La seva opinió no compta?
laura.badia
Entrades: 6
Membre des de: dj. abr. 28, 2016 10:52 am

dj. abr. 28, 2016 11:18 am

És al·lucinant! Ara resulta que les úniques opcions vàlides són les escoles vives i les demés famílies que volem escoles NO tradicionals i NO vives, no tenim lloc en aquest mapa educatiu! Nosaltres vam posar Can Fabra com a primera opció i La Sagrera com a segona. Desgraciadament ens hem quedat fora de la primera opció així que, si tot va bé, acabarem a La Sagrera, cosa que no ens importa. Sota cap circumstància portaria el meu nen a una escola viva (però respecto les famílies que així ho voleu com jo vull que respecteu que jo i moltes altres famílies no hi creiem) i així ho hem reflectit en les opcions que hem posat a la sol·licitud de preinscripció. Ara només faltaria que es volgués transformar La Sagrera en una "escola que estem demanant a crits tots els que ens hem quedat fóra". Tots volem el millor pels nostres infants, jo la primera, però crec que hauríem de ser més respectuosos amb les altres opcions. Hi ha més vida enllà de l'escola viva.
turuleta

dj. abr. 28, 2016 11:26 am

Jo tb estic molt indignada amb el probable canvi de la sagrera.primer per les families q van apostar x les TIC i langles i segon x totes les families q podriem optar a una escola viva i no podrem.el grup de divendres volem demanar una escola viva x barri.nomes nhi ha 3a tota bcn i x aixo estan saturades.no volem el canvi de totes les escoles pero estem en clara minoria i no cal
Imatge
Imatge
sherma
:: formigueta
Entrades: 59
Membre des de: dg. gen. 10, 2016 11:13 pm

dj. abr. 28, 2016 11:46 am

Jo tambe m'he quedat fora de la primera opció per el q tb penso qentrarem a la 2 q es la sagrera. L'he possat pq em va agradar el projecte si ara m'ho canvien no es just. Jo respecto a totes les families q us agrada el projecte del congres indians. Respecteu-nos els q no el volem. Estic d'acord q falten places i potser escoles amb la mateixa metodologia q el congres, fem força per crear noves places pr no per modificar les metodologies de la sagrera.
laura.badia
Entrades: 6
Membre des de: dj. abr. 28, 2016 10:52 am

dj. abr. 28, 2016 11:55 am

Turuleta,

Què vols dir amb "el probable canvi"? ?-)
turuleta

dj. abr. 28, 2016 11:58 am

Que a mi ja mhan arribat veus que ja esta decidit q fan fora al director i canviaran la metodologia del centre i reubicaran families.si es cert no ho se. Ja us dic q molys estem indignats amb aquest canvi tb...
Imatge
Imatge
Miriam35
Entrades: 14
Membre des de: dl. feb. 23, 2015 12:46 pm

dj. abr. 28, 2016 12:37 pm

aquesta informació és oficial ? perquè crec que afirmar que al director li faran fora i que canviaran la metodologia és bastant important com perquè les famílies que hem triat l'escola com a primera opció no tinguem cap notícia...
turuleta

dj. abr. 28, 2016 12:50 pm

No.no es oficial.ja et dic q no se si es cert.a mi mhan dit aixo.ppt ser un bulo q ha començat a rodar nomes.fins q no hi hagi res escrit res es oficial
Imatge
Imatge
Miriam35

dj. abr. 28, 2016 12:57 pm

Ok Turuleta, gràcies de totes formes per informar.
turuleta

dj. abr. 28, 2016 1:08 pm

De res miriam.a tots els papes ens neguiteja lescolaritzacio dels fills.estem x ajudarnos indistintament de leducacio q ens agradi
Imatge
Imatge
Ana Taro
Entrades: 13
Membre des de: dt. abr. 19, 2016 8:41 am

dj. abr. 28, 2016 1:34 pm

Ei, clar que és igualment injust i indignant per a tots aquells que us heu quedat sense plaça en una escola més "tradicional" i també em poso en el vostre lloc. I per davant de tot, està clar, s'ha de tenir en consideració a les sis famílies que han optat per l'escola La Sagrera. De fet, nosaltres també la vam posar com a segona opció perquè preferíem apostar per nous projectes i aquest també ens resultava interessant. De fet, no crec que canvii res. L'únic que dic és que si unes escoles tenen tan poca demanda i unes altres en tenen tanta, el Departament hauria d'adaptar una mica l'oferta i la demanda. El problema segueix sent comú: la manca de places a escoles que segueixen les metodologies més sol·licitadés (convencionals, no dirigides o les que siguin).
Miriam35

dj. abr. 28, 2016 2:10 pm

està clar que des de fa anys s'està demanant un canvi en les metodologies educatives, i és un tema que s'hauria d' haver treballat des de fa molt de temps. el que passa cada any és una vergonya i aquest any no és diferent, és més vergonyós encara. estic d'acord que cal pressionar per que facin el que reclamem, però no deixa de semblar-me malament que es vulgui desfer un projecte com el de La Sagrera sin ni tan sols informar les famílies que sí que aposten per ell. que no ens demanin opinió es lleig peró que n'hi hagi la possibilitat de que el tirin enderrera sense informar... No sé... Es molt indignant. Independentment de la metodologia que es vulgui implantar, les coses no es fan així. Es la meva opinió...
Jan2013
Entrades: 1
Membre des de: dj. abr. 28, 2016 2:24 pm

dj. abr. 28, 2016 3:55 pm

Indignant.
Jan2013 l’ha editat per darrera vegada el dia: dl. maig 02, 2016 8:20 pm, en total s’ha editat 2 vegades.
turuleta

dj. abr. 28, 2016 4:12 pm

Ningú té resposta.ho sento
Imatge
Imatge
victòria
Entrades: 79
Membre des de: dl. març 09, 2015 11:17 am

dj. abr. 28, 2016 4:18 pm

Memer ha escrit:Hola sóc mare d'un nen amb NEE que haviem posat com a primera opció la LLacuna del Poblenou.
Tal com circula en altres fils, he trucat i m'han confirmat que el consorci els ha comunicat que la Llacuna tindrà no 1 sinó 2 BOLETS a més d'ampliació de ratio.
Per tant, 26 x 4 = 104 nens a P3
Evidentment no hi ha espai i sembla que estaran en barracons, al mateix solar on hi haurà els barracons del nou institut Josep Maria Espinalt.
La llacuna va rebre 90 sol·licituds. D'aquesta manera entren tots. A quin preu?
Diuen que els barracons seran la base per a una nova escola. Que algú m'ho expliqui això. Quan estarà feta la nova escola? Dels 104 nens que entraran a P3, quan facin la nova escola, en separaran la meïtat i els posaran a la nova??? o realment serà un curs de 4 línies fins que acabin primària, i tan sols seran els barracons els reutilitzats per la nova escola??

No seria més normal posar un bolet a llacuna i un altre a l'arenal????? (i començar a construir la nova escola, així no calen barracons, i que la nova escola entri en funcionament a tots els cursos, no només desde baix!!)

Com esperen que es gestioni l'adaptació de 104 nens d'una forma respectuosa? ah clar, perdó, que el tema respectuós no entra al vocabulari del consorci. Total, l'adaptació diuen que són 3 dies….

Vam triar aquesta escola per la manera de pensar i veure l'educació del seu equip de mestres. Per la importància que li donen a la diversitat i a la inclusió.
Ara resulta que clar, d'on sortiran els nous professors necessaris? A la llacuna de forma voluntària els professors es formen de forma contínua. Quants anys seran necessaris per "reciclar" els nous professors??
A La llacuna hi ha espais de lliure circulació. Com esperen que es facin, amb 8 línies d'infantil?? com han de circular entre espais, si uns estan en un solar i els altres en aules?? No serà que el consorci no volia espais de lliure circulació??
Francament, aquesta és la millor manera de CARREGAR-SE la Llacuna.

Hola, Memer. Volia contestar-te perquè veig que estàs una mica atabalada i penso que la situació no és tan dramàtica con la plantejas.

Suposo que quan es parla de 2 bolets a la Llacuna és una manera de parlar (no és dos bolets i que hi hagi 4 línies de P3, que a sobre vagin pujant). Cap escola podria mantenir això, perquè són molts nens i, sobretot, per tema d'espais. Crec que del que es tracta és de fer una altra escola de zero, a un altre solar diferent del de la Llacuna (tot i que proper) i que no tindrà relació amb aquesta, més que la relació purament metodològica. És a dir, es farà una escola que funcioni igual (o de forma molt similar), però amb un altre nom, un altre edifici, una altra direcció, un altre claustre de mestres... Quan diuen que serà una Llacuna 2 es refereixen a que en reproduiran el model, probablement amb contactes constants entre les dues direccions i els dos claustres, per ajudar als de l'escola nova a crear-la, però sempre des de la realitat d'un altre centre.

Les noves escoles sempre es crean en barracons (a Barcelona almenys ja fa molts anys que això passa). I els nens estan durant els primers cursos a mòduls prefabricats fins que es troba un solar adient i es construeix l'edifici definitiu. De fet, la Llacuna també va començar així. Estic d'acord en què la previsió és nefasta, però crec que en aquest cas podem felicitar el Consorci, que ha tingut l'encert d'obrir una pública nova a un barri a on està clar que falten places. Molt millor fer una nova escola que anar posant bolets (això sí que és carregar-se-les). Jo he estat 3 anys en barracons en una escola de nova creació i ha estat una experiència fantàstica.

Si has entrat a les 52 places de la Llacuna, no has de patir. El projecte Llacuna seguirà sent el mateix, només que tindrà una escola germana al mateix barri.
sarins
Entrades: 445
Membre des de: dc. gen. 25, 2012 3:33 pm

dj. abr. 28, 2016 5:05 pm

M'agrada l'escola viva i crec fermament en el projecte. Pero francament, em dol que no es tingui en compte l'escola Dovella de la qual hem quedat fora casi 20 families i que ni tan sols es posi dins el sac de les escoles vives. Per qui no la coneix fa 33 anys que funcionen per projectes respectant ritmes d'aprenentatge sense deures etc i amb resultats demostrables. Podriem dir que es de les primeres escoles que van començar a funcionar aixi i d'aqui han sortit els Indians la Llacuna o els Encants. (De fet l'actual director de la Llacuna es va formar com a mestre a la Dovella)...
Sap greu que ni tan sols es tingui en compte i no surti a la llista que vau posar al manifest...
Panxus de PRIMAVERA--->Duna81-Sarins :-()) -Boop-CRIS86 :-())-Witchy :-()) -Judy* :-()) -Lexi-clarivcl :-())

grafi-sarins: http://www.fertilityfriend.com/home/3d29d2

Torna a “Educació Infantil”

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::