Escoles Poblenou i Diagonal Mar

P3 P4 i P5 educació a l'escola i a casa.
Avatar de l’usuari
marycris
:: puça
:: puça
Entrades: 12
Membre des de: dg. gen. 15, 2012 7:23 pm

Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: marycris » dg. feb. 16, 2014 7:23 pm

Hola! Voldria saber per aquesta zona experiencies de col.legis per nens de P5, moltissimes gracies!!!!
Avatar de l’usuari
marycris
:: puça
:: puça
Entrades: 12
Membre des de: dg. gen. 15, 2012 7:23 pm

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: marycris » dj. feb. 20, 2014 10:29 pm

No hi ha ningu que em pugui ajudar??? :(
Avatar de l’usuari
sandrix77
:: tigre
:: tigre
Entrades: 739
Membre des de: dj. feb. 03, 2011 9:13 am

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: sandrix77 » dt. març 04, 2014 1:34 pm

Uolaaa!

A mi tb m'interessa! Info en general d'escoles de Poblenou. Gràcies!!!!
Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
roseta1977
:: rateta
:: rateta
Entrades: 188
Membre des de: dg. juny 21, 2009 11:21 am
Ubicació: Barcelona

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: roseta1977 » dc. març 05, 2014 9:36 pm

Nosaltres estem molt contents amb l'escola Grèvol, a més a P5 almenys hi haurà una plaça, ja que a P4 hi ha una vacant que no s'ha cobert (un nen que va canviar d'escola i que només va fer P3).
Avatar de l’usuari
sandrix77
:: tigre
:: tigre
Entrades: 739
Membre des de: dj. feb. 03, 2011 9:13 am

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: sandrix77 » dv. març 07, 2014 9:53 am

Portes el teu fill/a a Grèvol?

Jo aquesta la descarto segur. No sé si ho hauria de dir (em matarà) però el meu marit hi va treballar i tinc els meus motius...
Imatge

Imatge
Sergif
Entrades: 1
Membre des de: dv. març 07, 2014 1:08 pm

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: Sergif » dv. març 07, 2014 1:15 pm

Hola Sandrix 77,

Hem de preinscriure la nostra nena a P3 i ens plantejàvem fer-ho a la Grèvol però el teu comentari m'inquieta. Pots explicar alguna cosa més si us plau?
nes_bcn
:: puça
:: puça
Entrades: 7
Membre des de: dt. gen. 28, 2014 5:19 pm

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: nes_bcn » dv. abr. 04, 2014 9:42 am

Hola,

Us escric per denunciar la situació que s'està vivint al barri del poblenou, amb la manca de places a les escoles del barri. He fet una petita enquesta per saber com ha anat la preinscripció, nombre de sol·licituds per centre, vacants, etc:

linies total solicituts sobrants vacants
fluvià 2 50 76 -26
pere iv 2 50 75 -25
acacies 2 50 36 14
llacuna 2 50 64 -14
st marti 2 50 58 -8
arenal 3 75 79 -4
montseny 2 50 89 -39
grevol 2 50 63 -13
provençals 2 50 47 3
mar bella 2 50 45 5
catalonia 2 50 45 5
poblenou 1 25 17 8
vila olimpica 2 50 79 -29
brasil 2 50 40 10
TOTAL 675 813 -158 45

La taula no ha quedat molt bé però el resultat és que considerant la majoria d'escoles del barri, la situació és aterridora perquè 158 famílies no podran portar els seus fills a l'escola que havien triat. De fet, inclús recol·locant en les escoles amb places vacants encara hi ha 140 famílies que es queden fora de l'escola. L'ampliació dels ràtios tampoc soluciona el problema ja que encara seguirien quedant unes 100 famílies sense escola. L'única solució que hi veig és l'obertura de 3es línies als centres que encara s'ho poden permetre (Montseny, Fluvià, St. Martí). Crec que si ens organitzem totes les famílies que estem en aquesta situació, ho aconseguirem. Jo he anat recopilant noms i contactes del conesorci per poder fer pressió, però s'ha de fer una acció conjunta.

Tots aquells que estigueu en aquesta situació, i volgueu lluitar per poder portar el/la vostre/a fill/a a l'escola del barri, contesteu aquí per a que ens poguem organitzar.

Salut i ànims que això no s'ha acabat!

(actualització: l'arenal de llevant té 3 línies aquest any, suposo perquè el consorci ja era una mica conscient de la situació al barri.)
nes_bcn l’ha editat per darrera vegada el dia: ds. abr. 05, 2014 11:07 pm, en total s’ha editat 2 vegades.
aarnau
Entrades: 3
Membre des de: dl. des. 17, 2012 10:05 am

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: aarnau » dv. abr. 04, 2014 11:36 am

hola...
perque aquests tres centres son els unics que poden permetre una linea adicional?

perque no en els altres??
perque no en el llacuna?

Gràcies per la informacio...
Avatar de l’usuari
kabbisa
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1397
Membre des de: dc. feb. 23, 2011 5:33 pm
Ubicació: Barcelona / Cabrils

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: kabbisa » dv. abr. 04, 2014 4:41 pm

i per què no està el Voramar, per exemple? a la llista no están tots els col·legis, oi?
02.feb.11: 1a eco: 2cm 9setm
05.set.11 : DPP : DPR

"Quiérele cuando menos lo merezca, porque será cuando más lo necesite"
nes_bcn
:: puça
:: puça
Entrades: 7
Membre des de: dt. gen. 28, 2014 5:19 pm

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: nes_bcn » ds. abr. 05, 2014 5:55 pm

Hola,

Aquestes dades les he recopilat trucant a cada centre i preguntant el nombre de sol·licituts rebudes en primera opció. Al voramar no hi vaig trucar perquè no hi vaig caure... pero sou lliures de completar la informació i així ens podrem fer una idea més clara de la situació.

Les escoles que vaig posar com a possibles candidates d'obrir una línia més, ho són en funció del nombre de sol·licituts rebudes i la capacitat / espai per obrir-la. Quan vaig trucar a l'escola Montseny em van dir que ells estarien disposats a obrir una línia més si el consorci els hi demana. Tot i així encara quedarien 14 famílies fora d'aquesta escola, doncs el nombre de sol·licituts rebudes és enorme (89). La resta d'escoles més demanades (que jo conegui) són Vila olímpica (79), Fluvià (76) i Pere IV (75). L'obertura d'una 3a línia en totes 3 escoles solucionaria en gran part la papeleta, doncs en totes tenen un número suficient de sol·licituts (75). Però s'ha de considerar a més si les escoles realment disposen de l'espai físic per fer-ho: el Pere IV em consta que no té espai lliure, el Vila Olímpica ho desconec. En canvi el Fluvià i el St. Martí, pel fet de ser nous encara no han ocupat totes les aules. Ja sé que no és prou motiu doncs en el futur les ocuparan totes, però la situació seria menys dramàtica que en altres escoles que ja porten temps funcionant. A més a més aquestes escoles noves tenen en la meva humil opinió la capacitat d'absorbir una línia més, doncs els espais estan ben dissenyats.

Suggereixo que ens organitzem per fer pinya i demanar al consorci la obertura de 3es línies per pal·liar la greu situació de mancança de places al barri del Poblenou, contesteu en aquest tema sisplau.
Avatar de l’usuari
picdeladona
:: poltre
:: poltre
Entrades: 660
Membre des de: dt. gen. 26, 2010 7:19 am

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: picdeladona » dg. abr. 06, 2014 4:50 pm

Hola
Sóc mare primerenca i el meu petit encara té 2 mesos. Havia sentit a parlar de la dificultat de trobar plaça a les diferents escoles del barri, però llegint-vos m'he quedat al·lucinada. Jo sóc de la zona de Diagonal Mar i d'escoles més properes tinc el Montseny i el Joaquim Ruyra. Encara em queda pel tema escolarització, etc.. però trobo que aquest problema si no es sol·luciona a la llarga també el patiré.
Entro per dir-vos que si us movilitzeu i feu recollida de signatures o qualsevol altre acció si-us-plau publiqueu-lo aquí per tal de fer més resó.
A veure si entre tots es pot fer que la situació canvïi.
Una forta abraçada
nes_bcn
:: puça
:: puça
Entrades: 7
Membre des de: dt. gen. 28, 2014 5:19 pm

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: nes_bcn » dl. abr. 07, 2014 2:32 pm

He parlat amb més escoles i amb el consorci d'educació. Les escoles totes diuen el mateix, faran el que digui el consorci i no s'oposen frontalment a l'obertura de 3es línies on faci falta. Ara la pilota està a la teulada del consorci, que precisament aquests dies s'estan reunint a l'àrea d'escolarització per decidir com resoldre el greu problema que s'ha creat a causa de la mala planificació.
Sens dubte el millor que podem fer és anar al mateix consorci (Pl. Urquinaona, 6, cantonada c/ Roger de Llúria) per escriure una reclamació que passi pel registre, on exposem la greu situació que es dóna en l'escolarització al barri, i reclamant l'obertura de 3es línies com a mesura per pal·liar la gran desigualtat entre oferta i demanda de places, ja que amb l'ampliació de ràtio no n'hi ha prou i el problema seguirà existint.
US animo a tots/totes a que us adreceu en persona al registre del consorci i feu constar per escrit la vostra reclamació, d'aquesta manera fem una pressió real que no poden ignorar. Jo ja hi he fet la meva!
Avatar de l’usuari
JuViCa
:: granota
:: granota
Entrades: 218
Membre des de: dg. juny 05, 2011 8:43 am
Ubicació: Barcelona

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: JuViCa » dl. abr. 07, 2014 9:25 pm

nes_bcn ha escrit:Sens dubte el millor que podem fer és anar al mateix consorci (Pl. Urquinaona, 6, cantonada c/ Roger de Llúria) per escriure una reclamació que passi pel registre, on exposem la greu situació que es dóna en l'escolarització al barri, i reclamant l'obertura de 3es línies com a mesura per pal·liar la gran desigualtat entre oferta i demanda de places, ja que amb l'ampliació de ràtio no n'hi ha prou i el problema seguirà existint.


Jo també en farè una, però del meu barri, on la mala planificació segueix existint també any rera any.

Hem de fer pressió a Consorsi per totes bandes perque van tapant el problema augmentant ràtio, que va en detriment de la qualitat de l'escola i no creant noves escoles. El tema dels "bolets o línees noves que apareixen o desapareixen tampoc resolen el problema, ja que només posaran un mestre més a la nova línea i la resta de recursos (humans, físics, etc) seguiran sent els mateixos.

La meva pregunta és si allà mateix hi ha registre o ells mateixos et registren la instància? Els et donen la instància o ja portes l'escrit des de casa? Es per anar preparant-ho!
Imatge

Imatge
nes_bcn
:: puça
:: puça
Entrades: 7
Membre des de: dt. gen. 28, 2014 5:19 pm

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: nes_bcn » dl. abr. 07, 2014 10:14 pm

Es pot fer allà mateix, no cal ni esperar.
JuliPirueta
Entrades: 1
Membre des de: dt. abr. 08, 2014 11:21 am

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: JuliPirueta » dt. abr. 08, 2014 11:51 am

Hola!
Me he enterado de este foro y la verdad es que me gustaría unirme. Soy de Diagonal mar y mi niño creo que no entrara a Fluvia. He ido a averiguar una cuestión y por casualidad un interno del colegio miro una lista y me dijo que mi niño no entraría, que los colegios ya tienen unas listas y ya saben mas o menos quienes entran o no. Me niño queda en cuarto lugar por fuera, o sea, me dijo: "necesitarías 4 bajas para que entre y eso no pasara". La verdad es que no he nacido aquí y no se que debo hacer. O sea, que este foro me viene de Maravilla para consultarles. Estoy interesada en lo que comenta nes_bcn, también creo que este barrio (Diagonal Mar) ha crecido mucho en los últimos 4 años.
Según entiendo bien… Debo ir al Consorcio en Plaza Urquinaona y escribir una reclamación que vaya al registro y expresar la situación del Barrio Poblenou- Diagonal Mar (en este caso) reclamando la apertura de 3 lineas en la escuela Fluvia ? O la reclamación seria en cuanto a todas las escuelas del barrio?
Y luego, les quería hacer una consulta… ¿Que se hace ahora? Si mi niño no entra (que ya se que no entrara), debería esperar a las 4 opciones que puse , ¿no?. Pero todos me dicen que ni cuente con que entrara a las opciones . Entonces me pregunto… ¿Tengo que enviar a mi hijo a un colegio privado? . Bueno… como verán estoy un poco nerviosa con el tema. Agradecería la ayuda, estoy dispuesta a ir a donde sea para reclamar.
Muchas Gracias.
nes_bcn
:: puça
:: puça
Entrades: 7
Membre des de: dt. gen. 28, 2014 5:19 pm

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: nes_bcn » dt. abr. 08, 2014 12:31 pm

JuliPirueta ha escrit:Hola!
Me he enterado de este foro y la verdad es que me gustaría unirme. Soy de Diagonal mar y mi niño creo que no entrara a Fluvia. He ido a averiguar una cuestión y por casualidad un interno del colegio miro una lista y me dijo que mi niño no entraría, que los colegios ya tienen unas listas y ya saben mas o menos quienes entran o no. Me niño queda en cuarto lugar por fuera, o sea, me dijo: "necesitarías 4 bajas para que entre y eso no pasara". La verdad es que no he nacido aquí y no se que debo hacer. O sea, que este foro me viene de Maravilla para consultarles. Estoy interesada en lo que comenta nes_bcn, también creo que este barrio (Diagonal Mar) ha crecido mucho en los últimos 4 años.
Según entiendo bien… Debo ir al Consorcio en Plaza Urquinaona y escribir una reclamación que vaya al registro y expresar la situación del Barrio Poblenou- Diagonal Mar (en este caso) reclamando la apertura de 3 lineas en la escuela Fluvia ? O la reclamación seria en cuanto a todas las escuelas del barrio?
Y luego, les quería hacer una consulta… ¿Que se hace ahora? Si mi niño no entra (que ya se que no entrara), debería esperar a las 4 opciones que puse , ¿no?. Pero todos me dicen que ni cuente con que entrara a las opciones . Entonces me pregunto… ¿Tengo que enviar a mi hijo a un colegio privado? . Bueno… como verán estoy un poco nerviosa con el tema. Agradecería la ayuda, estoy dispuesta a ir a donde sea para reclamar.
Muchas Gracias.


1. tu niño tiene plaza asegurada en 'alguna' escuela. El problema viene cuando la escuela es una de las que no quiere nadie (por motivos variados) o una escuela que está en otro barrio de la ciudad porque en las de Poblenou no hay suficiente oferta de plazas para cubrir toda la demanda existente. Según mis cálculos, hay un déficit de ~150 plazas, lo cual es resultado de una mala planificación.

2. las escuelas están esperando la decisión que tomará el Consorcio para que todos los niños puedan ir a una escuela. Realmente solo hay 2 opciones (no óptimas y no excluyentes): la primera es ampliar ratio de niños por clase, esto se ha venido haciendo en los últimos años (~27 niños por clase) y la segunda es ampliar líneas por escuela, este año el arenal ya tenía una 3ª línea y ahora lo que pedimos es que abran más líneas en otros colegios.

Lo que estoy proponiendo es ir al órgano responsable de tomar la decisión, que es el Consorci d'Educació de Barcelona. No te asustes por el nombre porque al final es una organización como cualquier otra. Ahora mismo nuestros niños son un número en una hoja excel, pero podemos hacer presión para que tomen una decisión mejor para las familias, que es abrir 3ª líneas en escuelas que tengan espacio para acogerlas. Te digo que el Fluvià y el Montseny tienen más posibilidades que otros de abrir 3ª línea, el primero porque tiene espacio y ha recibido suficientes solicitudes como para llenar una 3ª línea automáticamente, el segundo porque es una concertada y ha recibido muchísimas solicitudes, 89!

Para poder hacer efectiva esta presión, puedes ir al edificio donde está el consorcio, en la entrada dices que quieres hacer una reclamación en el registro y en seguida te atenderán con un papel que rellenas explicando la grave falta de plazas en escuelas del barrio, y reclamando la apertura de terceras líneas en Fluvià y/o otros colegios como solución a este gran problema. En total no lleva más de 5 minutos. Si tienes contactos o conoces a alguien que trabaje en el consorcio, puedes intentar también presionar por otras vías...

Ánimos a todos, os aseguro que esto se puede cambiar si demostramos que hay un gran número de padres muy preocupados con la situación.
mak_pbn
Entrades: 2
Membre des de: dt. abr. 08, 2014 9:42 am

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: mak_pbn » dt. abr. 08, 2014 3:21 pm

nes_bcn ha escrit:Hola,

Us escric per denunciar la situació que s'està vivint al barri del poblenou, amb la manca de places a les escoles del barri. He fet una petita enquesta per saber com ha anat la preinscripció, nombre de sol·licituds per centre, vacants, etc:

linies total solicituts sobrants vacants
fluvià 2 50 76 -26
pere iv 2 50 75 -25
acacies 2 50 36 14
llacuna 2 50 64 -14
st marti 2 50 58 -8
arenal 3 75 79 -4
montseny 2 50 89 -39
grevol 2 50 63 -13
provençals 2 50 47 3
mar bella 2 50 45 5
catalonia 2 50 45 5
poblenou 1 25 17 8
vila olimpica 2 50 79 -29
brasil 2 50 40 10
TOTAL 675 813 -158 45

La taula no ha quedat molt bé però el resultat és que considerant la majoria d'escoles del barri, la situació és aterridora perquè 158 famílies no podran portar els seus fills a l'escola que havien triat. De fet, inclús recol·locant en les escoles amb places vacants encara hi ha 140 famílies que es queden fora de l'escola. L'ampliació dels ràtios tampoc soluciona el problema ja que encara seguirien quedant unes 100 famílies sense escola. L'única solució que hi veig és l'obertura de 3es línies als centres que encara s'ho poden permetre (Montseny, Fluvià, St. Martí). Crec que si ens organitzem totes les famílies que estem en aquesta situació, ho aconseguirem. Jo he anat recopilant noms i contactes del conesorci per poder fer pressió, però s'ha de fer una acció conjunta.

Tots aquells que estigueu en aquesta situació, i volgueu lluitar per poder portar el/la vostre/a fill/a a l'escola del barri, contesteu aquí per a que ens poguem organitzar.

Salut i ànims que això no s'ha acabat!

(actualització: l'arenal de llevant té 3 línies aquest any, suposo perquè el consorci ja era una mica conscient de la situació al barri.)


Bona tarda nes_bcn,

som del Poblenou. Nosaltres també ens hem quedat sense plaça de P3 per a l'any vinent per a la nostra filla a l'Escola Fluvià i, en conseqüència, en la resta d'opcions que havíem triat. Com heu dit, aquesta setmana presentarem reclamació al Consorci de forma individual.

De totes formes, com bé dius, crec que tant sols una pressió col·lectiva podrà fer possible l'apertura de noves línies i places que donin resposta a la gran quantitat de famílies que ens hem quedat fora. En aquest sentit, us adjunto una convocatòria que ens ha arribat per a una reunió de pares i mares afectats per tal d'acordar i coordinar accions a partir d'ara. La reunió es farà al Casal del Barri del Poblenou (Rambla Poblenou, 49) dijous 10 d'abril a les 19:30.
Avatar de l’usuari
ClaraO.
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1873
Membre des de: dg. nov. 08, 2009 7:06 pm
Ubicació: Terrassa

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: ClaraO. » dj. abr. 10, 2014 8:51 pm

Noies!
al CE Montseny ens han confirmat que el Consorci d'Educació els ha confirmat l'ampliació d'una unitat de P-3 per al proper curs 2014-2015. Per tant hi haurà 3 grups de P-3 de 26 alumnes cada un.

oeeee

>.-<: només quedaran 11 nens fora
ImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatge
El post d'en Quique viewtopic.php?f=91&t=25606
nes_bcn
:: puça
:: puça
Entrades: 7
Membre des de: dt. gen. 28, 2014 5:19 pm

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: nes_bcn » dv. abr. 11, 2014 9:29 am

Hola,

Us explico com va anar la reunió d'ahir al casal del Poblenou. En primer lloc, va ser una reunió molt útil i interessant per a tots els que hi vam anar, per comprovar que no estem sols ni som pocs els que estem en aquesta situació. Es va parlar de les noves 3es línies (bolets) que el consorci ha anunciat, que són els de l'Arenal (ja se sabia), Pere IV, Montseny i Mar Bella.

El bolet de Pere IV s'ha aconseguit gràcies a la pressió i recollida de firmes que van fer els pares i mares, mentres que els de Montseny i Mar Bella, s'han obert gràcies a la voluntat dels directors d'aquestes escoles. El que crida l'atenció, és el bolet de Mar Bella doncs aquesta escola no havia omplert en primera opció. En canvi les escoles Fluvià i Vila Olímpica, totes dues amb més de 75 sol·licituts en primera opció, no obren bolet. Això vol dir que són moltes les famílies que quedaran fora de l'escola que havien triat.

LA conclusió de la reunió va ser que això no s'ha acabat ni de bon tros, farem una acció conjunta per demanar l'obertura de la 3a línia al Vila Olímpica i al Fluvià, que seria el més just tenint en compte que s'han obert els bolets a Pere IV i Montseny i que amb les sol·licituts rebudes s'omple la 3a línia. Obrint aquestes 2 línies, i amb les places que queden a la resta d'escoles del barri, es resoldrien el 99% dels problemes d'escolaritat al Poble Nou. Per tant farem recollida de firmes i les portarem al consorci el dia 22/23 d'abril. Pot firmar tothom que sigui major d'edat, no cal que sigui mare/pare d'alumne ni que visqui al barri.

S'ha obert una pàgina al facebook amb tota la informació: https://www.facebook.com/volemescola.poblenou
Recomano a tots/totes els que us hagueu quedat sense escola, que us hi junteu per poder estar informats i estar al corrent de com va la cosa. De moment ja s'ha previst la propera reunió per al proper dia 22 d'abril a les 19h30, per poder recopilar totes les signatures que s'hagin recollit. També es va acordar fer tot el soroll possible (en paraules d'una persona, 'tocar els ous') per aconseguir ressó mediàtic i una resposta per part del consorci.

Anims i salut! L'experiència dels que ho van aconseguir el 2009 ens serveix de guia!
nes_bcn
:: puça
:: puça
Entrades: 7
Membre des de: dt. gen. 28, 2014 5:19 pm

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: nes_bcn » dv. abr. 11, 2014 9:35 am

M'oblidava, aquí hi ha el link per fer arribar la queixa individual per internet.

http://www.edubcn.cat/ca/peticions_i_suggeriments

Ben aviat, el link per la petició a través de change.org!

Torna a “Educació Infantil”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 3 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::