Escoles Poblenou i Diagonal Mar

P3 P4 i P5 educació a l'escola i a casa.
Gloire77
:: puça
:: puça
Entrades: 20
Membre des de: dl. abr. 01, 2019 10:39 am

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: Gloire77 » ds. maig 23, 2020 1:04 pm

Hola a tots!
Acàcies i Pere IV, ahir, 41, com ja ha dit Puma.
Marbella ahir 53.
Llacuna dijous em van dir 37, que em va sorprendre bastant.
Flor de Maig dijous em van dir que en principi no ho deien, però que quedaven bastantes places.
I Sant Martí em van dir que no ho deien.

Deu n'hi do Marbella, quin canvi respecte altres anys, no? Està clar que l'edifici nou els ha afavorit molt!!

Sort a tots!
Escanes
:: puça
:: puça
Entrades: 45
Membre des de: dc. abr. 26, 2017 7:56 pm

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: Escanes » ds. maig 23, 2020 2:17 pm

Hola!

Marbella ha quedat amb 55 per p3, han informat avui a les familes de l'escola.

Al migdia d'ahir divendres els numeros anaven mes o menys aixi:

Auditori (sorteig-no diuen numero)
Brusi 41
Flor 43
Marbella 55 (confirmat avui)
Llacuna 43
Bogatell 40
Arenal 37
St marti (no diuen)
Pere iv 41
Acacies 41
Vila olimpica 29
Fluvia 57
Provençals 49

Em sorpren molt vila olimpica, i tambe no se si es que hi ha menys natalitat o la gent no preinscriu, pq sobren places a gairebe tot arreu... Potser a la tarda van canviar les coses, q veure q diuen dilluns.

Sort a tothom!!
cositina
:: dinosaure
Entrades: 5603
Membre des de: dc. set. 26, 2012 3:58 pm

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: cositina » ds. maig 23, 2020 3:24 pm

Potser la dada de vila es germans apart? Fa 3 anys, en 2 hores l ultim dia vila va tenir com 15 solicituds. Aviam com queden les xifres finals xo esta be veure q es va repartint la demanda, i mes enguany que shaura de fer grups petita
Darrere de cada mare hi ha una història que mereix ser explicada: www.maternidades.es
Escanes
:: puça
:: puça
Entrades: 45
Membre des de: dc. abr. 26, 2017 7:56 pm

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: Escanes » ds. maig 23, 2020 4:04 pm

cositina ha escrit:Potser la dada de vila es germans apart? Fa 3 anys, en 2 hores l ultim dia vila va tenir com 15 solicituds. Aviam com queden les xifres finals xo esta be veure q es va repartint la demanda, i mes enguany que shaura de fer grups petita


Amb germans inclosos! L'amiga meva que va trucar ho va preguntar explicitament, a veure com ha quedat la cosa finalment, pero si, esta molt be perque ultimament es pot entrar mes o menys on vols.
Gloire77
:: puça
:: puça
Entrades: 20
Membre des de: dl. abr. 01, 2019 10:39 am

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: Gloire77 » ds. maig 23, 2020 6:01 pm

Doncs sí que sorprén VIla Olímpica, sí!!! A veure què passa, pot ser que hi hagi moltes famílies que s'hagin esperat a última hora per la inscripció. Nosaltres la vam fer dijous, em va fer por que divendres, sent l'últim dia, es tornés a col·lapsar el sistema!
Per cert, si algú ha demanat Marbella en primera opció, de les 55 sol·licituds, a mi em van dir que n'hi havia vàries (no em van dir quantes) que tenen 20 puns.
hanya
:: puça
:: puça
Entrades: 9
Membre des de: dc. març 11, 2020 7:06 pm

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: hanya » dg. maig 24, 2020 8:00 pm

Preinscripció P3 2020

Provençals 49 (2)
Brasil 34 (1 línia)
Bogatell 38 (2)
Catalònia 44 (2)
L'Arenal de Llevant 39 (2)
Antoni Brusi 42 (2)
Poblenou 30 (2)
Vila Olímpica 38 (2)
Sant Martí 39 (2)
Pere IV 42 (2)
Auditori 60 (2)
Les Acàcies 42 (2)
La Flor de Maig 46 (2)
La Mar Bella 55 (2)
Fluvia 57? (2)
La Llacuna 46 (2)
cositina
:: dinosaure
Entrades: 5603
Membre des de: dc. set. 26, 2012 3:58 pm

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: cositina » dg. maig 24, 2020 8:02 pm

Per whatsap m ha arribat aq llista, no es meva

*Preinscripció P3*

Provençals..49 (2)
Brasil.........34 (1 línia)
L'Arc de Sant Martí ..16 (1)
La Palmera ....58 (2 línies)
Farigola 44 (2)
Balmanya 43 (2)
Bogatell 38 (2)
La Caixa 20 (1)
Catalònia 44 (2)
L'Arenal de Llevant 39 (2)
Antoni Brusi 42 (2)
Poblenou 30 (2)
Vila Olímpica 38 (2)
Miralletes 21 (1)
Prim 25 (1- ràtio 20
Sant Martí 39 (2)
Pere IV 42 (2)
Auditori 60 (2)
Les Acàcies 42 (2)
La Pau (11) 1
E. Marquina (15) 1 (Ràtio 20)
Bac de Roda 43 (2)
Concepcion Arenal 30 (ratio 20 - 1 linia)
Porxos 20 (1)
Casas 18 (1)
La Flor de Maig (2) 46
La Mar Bella 55 (2)
Els Horts 26 (1)
Joaquim Ruyra38(2)
Fluvià 58 (2)
Llacuna 46 (2)
Dovella 23 (1)
Darrere de cada mare hi ha una història que mereix ser explicada: www.maternidades.es
Gloire77
:: puça
:: puça
Entrades: 20
Membre des de: dl. abr. 01, 2019 10:39 am

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: Gloire77 » dl. maig 25, 2020 8:51 am

Bon dia!
Jo també vaig rebre la mateixa llista que la Cositina. Espero que sigui fiable, té pinta que l'hagi fet algú de dins que tingui accés a totes les dades,no? Hi ha totes les escoles públiques del districte!
Trobo que hi ha hagut alguna sorpresa, però en general molt bé!! Han sobrat places a quasi totes les escoles. Deu ser un any amb força menys natalitat...
Escanes
:: puça
:: puça
Entrades: 45
Membre des de: dc. abr. 26, 2017 7:56 pm

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: Escanes » dl. maig 25, 2020 10:06 am

Gloire77 ha escrit:Bon dia!
Jo també vaig rebre la mateixa llista que la Cositina. Espero que sigui fiable, té pinta que l'hagi fet algú de dins que tingui accés a totes les dades,no? Hi ha totes les escoles públiques del districte!
Trobo que hi ha hagut alguna sorpresa, però en general molt bé!! Han sobrat places a quasi totes les escoles. Deu ser un any amb força menys natalitat...


Super repartit i gairebe tothom entrara on vol o com a molt segona opcio, esta genial!

Es veu que hi ha hagut menys preinscripcions a tot catalunya, no se si per tema covid. En pcipi al districte de st marti hi havia la mateixa natalitat que l'any passat amb els q entraven a p3, pero si que sembla que sumant el total hi ha menys preinscripcions.
Jane
Entrades: 4
Membre des de: dl. abr. 20, 2020 11:50 am

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: Jane » dl. maig 25, 2020 8:39 pm

NoaAPoblenou ha escrit:Moltes gràcies. M'agradaria rebre les teves descripcions dels seguënts escoles, i com son similars/diferents.

1. Voramar
2. Mar Bella
3. Llacuna
4. Sant Martí
5. Flor de Maig
6. Fluvià
7. Pere IV
8. L'Arenal de Llevant
9. Montseny
10. Acàcies

I una pregunta adicional. Quines son les diferencies principals entre una concertada com Voramar i les publiques del bari mencionades?

Jane ha escrit:Hola families,

Sóc estudiant de magisteri (aquest any acabo) i he pogut fer pràctiques a moltes escoles i m'agradaria ajudar-vos a resoldre alguns dubtes que pogueu tenir.

No conec totes les escoles, però si que puc analitzar els seus projectes educatius i veure com funcionen i quin tipus d'escola son. Sabeu que estem en una època de canvi i podem trobar escoles més innovadores i d'altres més tradicionals. No sempre innovació significa aprendre millor. (Heu d'anar molt en compte amb això..)

Vaig estudiar a l'escola Voramar i he estat de pràctiques a l'escola CE Montseny. I desde ja us dic que són dues molt bones opcions.

També he fet pràctiques a altres escoles però no són del barri.

Qualsevol dubte em podeu preguntar.


Un consell que us dono (no sé fins a quin dia podeu matricular als nens ni res.. això ho desconeixo) és que us fixeu amb les activitats que fan les escoles a causa del Co-vid19. Si les activitats es poden trobar fàcilment, són propostes actractives i diverses, s'aprenen coses (no només han de llegir un text i respondre unes preguntes..) si els mestres creen videos on ell surten, proposen reptes.. podeu veure el grau d'implicació de l'equip de mestres. És important trobar una escola amb un equip treballador i amb ganes d'aprendre i millorar.

Pd: Si a les portes obertes vau trobar alguna escola que utiliztava als nens per fer les explicacions.. és una bona estratègia de màrqueting peeero és molt bona senyal. (aprofiteu per preguntar als nens que no menteixen). Les escoles us venen un producte que pot o no ser real desprès. (no té res a veure una pagina web o unes portes obertes amb les reunions del claustre i la feina del dia a dia , us ho ben aseguro)

Pd2: Opteu per escoles que ensenyin asssignatures en anglès (science) a part de l'assignatura d'anglès. Fixeu-vos quants dies a la setmana fan anglès. Les assignatures de tutoria, educació emocional i ciutadania són molt necessàries. Si trobeu a més, d'educació sexual, és bona senyal.

També és bo saber si ofereixen ESO i Batxillerat (però sobretot la ESO) De vegades els petits potser no están preparats per canviar d'escola i anar a l'institus (de vegades si, depèn del nen) però es bo tenir l'opció de continuar. La majoria de families continuen.

Escola púbica o concertada? Malauradament, hi ha diferències. Masses. Per començar, els infants de la pública acaben a les 16:00h normalment, això vol dir que tenen una hora menys d'ensenyament cada dia que els de la concertada. Podeu pensar que una hora menys no és res, però si sumes totes les hores que perden a l'any.. és una bestiesa. Desprès, els recursos sempre són molt més alts a les concertades que a les públiques, les sortides, les colònies.. tenen més nivell (però perquè pagueu més les families!). No et trobes tampoc el mateix perfil d'alumnes. En una escola pública hi ha molta més diversitat a nivell cultural que en una privada, així com és més fàcil trobar més llengues parlades per els nens dins de classe.A la concertada normalment només hi ha families catalano o castellano parlants. Els de la pública "es mengen els nens que els hi toquen amb patates" i no tenen recursos per a gestionar la diversitat (nens amb transtorns, problemes d'aprententatge) mentres que una escola concertada si que pot treballar aquests transtors d'una manera més eficaç. Normalment, l'equip de mestres d'una privada/concertada és més fort ja que a la pública es mouen més per el sou i l'horari i no sempre volen ajudar a crèixer l'escola i crear un bon equip, de vegades hi estan allà de pas. Les mestres d'una concertada si són d'edat mitjana (35-50) hi estaran tota la vida allà. Faran pinya.

"A la pregunta de ¿és cert que els centres públics imparteixen una educació de baixa qualitat si ho comparem amb els centres privats? No té perquè, la diferencia real entre els centres seria com es gestionen els recursos. Però gracies als estudis de l’OCDE podem afirmar que els centres privats obtenen uns resultats superiors als centres públics, tot i la flexibilitat en la gestió del recursos; per tant l'alumnat que assisteix a centres públics estan en un considerable desavantatge, enfront dels que assisteixen a centres privats. Considerar que en línies generals l'educació pública d'una qualitat inferior a la privada, no es real, però si és real que una mala gestió perjudica a l'alumnat."

Peròuna cosa us dic: al final els continguts que s'ensenyen son els mateixos i depenen més de la sort que tingui el teu fill o filla amb el mestre que l'hi hagi tocat que cap altra cosa més.

I també depen molt de la zona i el barri on visquis.

Per als mestres: Molt millor treballar a la pública.
Per als alumes: Depèn del barri. Poblenou i Vila Olimpica.. no cal anar a concertada. Si tens un fill amb discapacitats, problemes de conducta, transtorns d'aprenentatge ves a la privada/concertada.

Jo sóc pro-pública, però no puc evitar acceptar que realment és millor la concertada/privada.

Us parlo de tres escoles en les que he estat més o menys en contacte. No parlaré de les altres perquè crec que ja es tard xD

1. Voramar: No puc ser gens objectiva. M'he criat en aquesta escola i la recomano i sempre la recomanaré. És una escola de barri molt cohesionada. Tots ens coneixem entre tots. La seva metodologia no es de les més innovadores, però això no garanteix que els nens no hi aprenguin. . Treballs en grup, parelles, individuals, reforços.. Jo segurament hi treballi en algun moment o altre (si m'agafen o em volen clar haha..). Els nens tenen un seguiment molt personal, es treballa la inclusió i cap nen es queda fora. Pel que fa a l'alumnat la majoria de families venen del barri, de mares i pares d'aquí. Un ambient molt positiu. Els mestres són molt macos, sobretot a infantil i primaria. Són bones persones (i dins la meva poca experiència i el que he après, l'eina més important d'un mestre és el seu cor i vocació). Tenen activitats extraescolars gratuites (el handball és molt popular, i el bàsquet) també tenen activitats al migdia, voluntariats, colònies (a mi m'encantaven). He escoltat d'un company de classe que va a anar a fer les pràctiques que treballen algunes assignatures partir de projectes (a mi m'encanta aquesta metodologia..).

2. La Mar Bella: Fa uns anys vaig ser volnutaria en un programa de reforç educatiu i em van tocar alumnes de la Mar Bella de sisé de primària. Un tret identificador de l'escola es que treballen algunes matèries de manera comuna i globalitzada i això és molt positiu. (No heu pensat mai que era una tonteria estudiar els tipus de textos a Català, i desprès a Castellà els metixos?) doncs treballar les matèries de manera transveral permet que els alumnes aprenguin una sola cosa en les dos llengues. El nostre cervell no està separat, per tant és una tonteria separar les materies. Quan vas al super utilitxes el Català per preguntar, però les matemàtiques per fer el recompte. Per què no una assignatura que ens ensenyi a fer les dues coses a la vegada? És més lògic. (Ells fan això amb Català, Castellà, Medi i en ocasions Anglès) Un altre aspecte molt positiu és que treballen a partir d'un projecte transversal a tota l'escola, això vol dir que trien un tema: el cinema i tota l'escola treballa el cinema. De la participació amb les families no diuen gaire cosa.. així que crec que no sigui un tret molt important. A més a més, duen a terme activitats intercicle on es barrejen infants de diferents edats (és una eina molt bona) ja que tenir una edat no sempre significa tenir un cert coneixement. Hi han infants de sis anys que podrien estar perfectament a primer o segon de primària mentres d'uns d'altres potser necessitarien un altre P5. D'aquesta manera permets que l'infant més petit tingui una ajuda del gran i viceversa.
El seu bloc no el tenen actualitzat, això no es bona senyal!.

3.Montseny: Unes instal·lacions de meravella. Patis molt grans. Les mestres d'infantil i primària son una meravella. Són molts semblants al Voramar, el seu projecte educatiu no és el més innovador PERÒ jo hi he estat i ELS NENS APRENEN MOLT I MOLT BÉ. L'aprenentatge és personalitzat i s'atén molt a la diversitat. El nivell d'anglès dels nens és molt bó. Aquest any han posat un nou model d'ensenyament de les matemàtiques que M'ENCANTA. Molt manipulatives, molt divertides!! però els nens aprenen!! També fan el treball per projectes en grup i al final del treball fan una petita presentació. Utilizen les eines TIC (tablets sobretot). Molt contenta. L'equip de mestres és molt maco. Els nens són molt macos. Portaria als meus fills aquí.

FUGIU DEL JOAQUIM RUYRA DE BARCELONA!!! L'escola Brasil és millor opció (però no es de les que m'agraden gaire.. però millor que el Joaquim Ruyra). VILA OLÍMPICA RECOMANADA!! Concepción Arenal: Posen masses deures
Jane l’ha editat per darrera vegada el dia: dl. maig 25, 2020 8:59 pm, en total s’ha editat 2 vegades.
cositina
:: dinosaure
Entrades: 5603
Membre des de: dc. set. 26, 2012 3:58 pm

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: cositina » dl. maig 25, 2020 8:54 pm

Jane ha escrit: Per començar, els infants de la pública acaben a les 16:00h normalment, això vol dir que tenen una hora menys d'ensenyament cada dia que els de la concertada. Podeu pensar que una hora menys no és res, però si sumes totes les hores que perden a l'any.. és una bestiesa
]


Les públiques del barri fan classe fins 4.30 excepte vila olimpica que fa fins les 4 perque fan mitja hora menys de pausa al migdia.

Tema eso, els unics coles que fan secundària al barri son els concertats
Darrere de cada mare hi ha una història que mereix ser explicada: www.maternidades.es
Jane
Entrades: 4
Membre des de: dl. abr. 20, 2020 11:50 am

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: Jane » dl. maig 25, 2020 8:58 pm

cositina ha escrit:
Jane ha escrit: Per començar, els infants de la pública acaben a les 16:00h normalment, això vol dir que tenen una hora menys d'ensenyament cada dia que els de la concertada. Podeu pensar que una hora menys no és res, però si sumes totes les hores que perden a l'any.. és una bestiesa
]


Les públiques del barri fan classe fins 4.30 excepte vila olimpica que fa fins les 4 perque fan mitja hora menys de pausa al migdia.

Tema eso, els unics coles que fan secundària al barri son els concertats


Treuen la mitja hora d'un altre lloc. El cas es que si o si fan una hora menys.
samara amaya
Entrades: 2
Membre des de: dl. maig 25, 2020 11:32 pm

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: samara amaya » dl. maig 25, 2020 11:48 pm

Jane ha escrit:
NoaAPoblenou ha escrit:Moltes gràcies. M'agradaria rebre les teves descripcions dels seguënts escoles, i com son similars/diferents.

1. Voramar
2. Mar Bella
3. Llacuna
4. Sant Martí
5. Flor de Maig
6. Fluvià
7. Pere IV
8. L'Arenal de Llevant
9. Montseny
10. Acàcies

I una pregunta adicional. Quines son les diferencies principals entre una concertada com Voramar i les publiques del bari mencionades?

Jane ha escrit:Hola families,

Sóc estudiant de magisteri (aquest any acabo) i he pogut fer pràctiques a moltes escoles i m'agradaria ajudar-vos a resoldre alguns dubtes que pogueu tenir.

No conec totes les escoles, però si que puc analitzar els seus projectes educatius i veure com funcionen i quin tipus d'escola son. Sabeu que estem en una època de canvi i podem trobar escoles més innovadores i d'altres més tradicionals. No sempre innovació significa aprendre millor. (Heu d'anar molt en compte amb això..)

Vaig estudiar a l'escola Voramar i he estat de pràctiques a l'escola CE Montseny. I desde ja us dic que són dues molt bones opcions.

També he fet pràctiques a altres escoles però no són del barri.

Qualsevol dubte em podeu preguntar.


Un consell que us dono (no sé fins a quin dia podeu matricular als nens ni res.. això ho desconeixo) és que us fixeu amb les activitats que fan les escoles a causa del Co-vid19. Si les activitats es poden trobar fàcilment, són propostes actractives i diverses, s'aprenen coses (no només han de llegir un text i respondre unes preguntes..) si els mestres creen videos on ell surten, proposen reptes.. podeu veure el grau d'implicació de l'equip de mestres. És important trobar una escola amb un equip treballador i amb ganes d'aprendre i millorar.

Pd: Si a les portes obertes vau trobar alguna escola que utiliztava als nens per fer les explicacions.. és una bona estratègia de màrqueting peeero és molt bona senyal. (aprofiteu per preguntar als nens que no menteixen). Les escoles us venen un producte que pot o no ser real desprès. (no té res a veure una pagina web o unes portes obertes amb les reunions del claustre i la feina del dia a dia , us ho ben aseguro)

Pd2: Opteu per escoles que ensenyin asssignatures en anglès (science) a part de l'assignatura d'anglès. Fixeu-vos quants dies a la setmana fan anglès. Les assignatures de tutoria, educació emocional i ciutadania són molt necessàries. Si trobeu a més, d'educació sexual, és bona senyal.

També és bo saber si ofereixen ESO i Batxillerat (però sobretot la ESO) De vegades els petits potser no están preparats per canviar d'escola i anar a l'institus (de vegades si, depèn del nen) però es bo tenir l'opció de continuar. La majoria de families continuen.

Escola púbica o concertada? Malauradament, hi ha diferències. Masses. Per començar, els infants de la pública acaben a les 16:00h normalment, això vol dir que tenen una hora menys d'ensenyament cada dia que els de la concertada. Podeu pensar que una hora menys no és res, però si sumes totes les hores que perden a l'any.. és una bestiesa. Desprès, els recursos sempre són molt més alts a les concertades que a les públiques, les sortides, les colònies.. tenen més nivell (però perquè pagueu més les families!). No et trobes tampoc el mateix perfil d'alumnes. En una escola pública hi ha molta més diversitat a nivell cultural que en una privada, així com és més fàcil trobar més llengues parlades per els nens dins de classe.A la concertada normalment només hi ha families catalano o castellano parlants. Els de la pública "es mengen els nens que els hi toquen amb patates" i no tenen recursos per a gestionar la diversitat (nens amb transtorns, problemes d'aprententatge) mentres que una escola concertada si que pot treballar aquests transtors d'una manera més eficaç. Normalment, l'equip de mestres d'una privada/concertada és més fort ja que a la pública es mouen més per el sou i l'horari i no sempre volen ajudar a crèixer l'escola i crear un bon equip, de vegades hi estan allà de pas. Les mestres d'una concertada si són d'edat mitjana (35-50) hi estaran tota la vida allà. Faran pinya.

"A la pregunta de ¿és cert que els centres públics imparteixen una educació de baixa qualitat si ho comparem amb els centres privats? No té perquè, la diferencia real entre els centres seria com es gestionen els recursos. Però gracies als estudis de l’OCDE podem afirmar que els centres privats obtenen uns resultats superiors als centres públics, tot i la flexibilitat en la gestió del recursos; per tant l'alumnat que assisteix a centres públics estan en un considerable desavantatge, enfront dels que assisteixen a centres privats. Considerar que en línies generals l'educació pública d'una qualitat inferior a la privada, no es real, però si és real que una mala gestió perjudica a l'alumnat."

Peròuna cosa us dic: al final els continguts que s'ensenyen son els mateixos i depenen més de la sort que tingui el teu fill o filla amb el mestre que l'hi hagi tocat que cap altra cosa més.

I també depen molt de la zona i el barri on visquis.

Per als mestres: Molt millor treballar a la pública.
Per als alumes: Depèn del barri. Poblenou i Vila Olimpica.. no cal anar a concertada. Si tens un fill amb discapacitats, problemes de conducta, transtorns d'aprenentatge ves a la privada/concertada.

Jo sóc pro-pública, però no puc evitar acceptar que realment és millor la concertada/privada.

Us parlo de tres escoles en les que he estat més o menys en contacte. No parlaré de les altres perquè crec que ja es tard xD

1. Voramar: No puc ser gens objectiva. M'he criat en aquesta escola i la recomano i sempre la recomanaré. És una escola de barri molt cohesionada. Tots ens coneixem entre tots. La seva metodologia no es de les més innovadores, però això no garanteix que els nens no hi aprenguin. . Treballs en grup, parelles, individuals, reforços.. Jo segurament hi treballi en algun moment o altre (si m'agafen o em volen clar haha..). Els nens tenen un seguiment molt personal, es treballa la inclusió i cap nen es queda fora. Pel que fa a l'alumnat la majoria de families venen del barri, de mares i pares d'aquí. Un ambient molt positiu. Els mestres són molt macos, sobretot a infantil i primaria. Són bones persones (i dins la meva poca experiència i el que he après, l'eina més important d'un mestre és el seu cor i vocació). Tenen activitats extraescolars gratuites (el handball és molt popular, i el bàsquet) també tenen activitats al migdia, voluntariats, colònies (a mi m'encantaven). He escoltat d'un company de classe que va a anar a fer les pràctiques que treballen algunes assignatures partir de projectes (a mi m'encanta aquesta metodologia..).

2. La Mar Bella: Fa uns anys vaig ser volnutaria en un programa de reforç educatiu i em van tocar alumnes de la Mar Bella de sisé de primària. Un tret identificador de l'escola es que treballen algunes matèries de manera comuna i globalitzada i això és molt positiu. (No heu pensat mai que era una tonteria estudiar els tipus de textos a Català, i desprès a Castellà els metixos?) doncs treballar les matèries de manera transveral permet que els alumnes aprenguin una sola cosa en les dos llengues. El nostre cervell no està separat, per tant és una tonteria separar les materies. Quan vas al super utilitxes el Català per preguntar, però les matemàtiques per fer el recompte. Per què no una assignatura que ens ensenyi a fer les dues coses a la vegada? És més lògic. (Ells fan això amb Català, Castellà, Medi i en ocasions Anglès) Un altre aspecte molt positiu és que treballen a partir d'un projecte transversal a tota l'escola, això vol dir que trien un tema: el cinema i tota l'escola treballa el cinema. De la participació amb les families no diuen gaire cosa.. així que crec que no sigui un tret molt important. A més a més, duen a terme activitats intercicle on es barrejen infants de diferents edats (és una eina molt bona) ja que tenir una edat no sempre significa tenir un cert coneixement. Hi han infants de sis anys que podrien estar perfectament a primer o segon de primària mentres d'uns d'altres potser necessitarien un altre P5. D'aquesta manera permets que l'infant més petit tingui una ajuda del gran i viceversa.
El seu bloc no el tenen actualitzat, això no es bona senyal!.

3.Montseny: Unes instal·lacions de meravella. Patis molt grans. Les mestres d'infantil i primària son una meravella. Són molts semblants al Voramar, el seu projecte educatiu no és el més innovador PERÒ jo hi he estat i ELS NENS APRENEN MOLT I MOLT BÉ. L'aprenentatge és personalitzat i s'atén molt a la diversitat. El nivell d'anglès dels nens és molt bó. Aquest any han posat un nou model d'ensenyament de les matemàtiques que M'ENCANTA. Molt manipulatives, molt divertides!! però els nens aprenen!! També fan el treball per projectes en grup i al final del treball fan una petita presentació. Utilizen les eines TIC (tablets sobretot). Molt contenta. L'equip de mestres és molt maco. Els nens són molt macos. Portaria als meus fills aquí.

FUGIU DEL JOAQUIM RUYRA DE BARCELONA!!! L'escola Brasil és millor opció (però no es de les que m'agraden gaire.. però millor que el Joaquim Ruyra). VILA OLÍMPICA RECOMANADA!! Concepción Arenal: Posen masses deures



Hola chicas es mi primera vez pero me e inscrito porque tengo una nena de 3 añitos nacida en enero y que el año biene la tengo que apuntar al cole.
Gracias jane por poner tu opinion tu que vas para maestra y estas enterada porque yo no tengo ni idea pero me gustaria un buen cole para mi niña, que tenga nivel que aprenda bien.
Yo pormi situacion no es posible uno de pago aun que me gustaria pero aora esta mala la cosa. En fin yo vivo al lado del concepcion arenal, en la parte del Besos que cruza con la mina, lo digo para que sepas los coles que me tocan.
Una demi bloque lleba al niño al ruyra y esta contenta y pensaba que era bueno, pero al ponerlo tu que es malo y sabes del tema pues eso, que no se que acer. Yo quiero sobretodo que pueda estudiar de mayor sin problema y que no tenga problemas con el instituto ya que quiero lo mejor para ella.
Por eso te pregunto varias cosas si me las quieres responder me ayudaria muchisimo.
En el concepcion arenal si ponen muchos deveres es que tiene buen nivel? o a lo mejor se agobian un poco con tanto trabajo. Como esta ese cole? Seguro que me toca porque lo tengo enfrente.
El ruyra porque no te gusta?
Tu del besos que no sea de pago cual crees mejor?
Muchas gracias guapa bendiciones
cositina
:: dinosaure
Entrades: 5603
Membre des de: dc. set. 26, 2012 3:58 pm

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: cositina » dl. maig 25, 2020 11:55 pm

Samara anaya, tu niña es de enero de 2017? Si es así le toca entrar al cole este año y ya deberiais haber hecho la preinscripcion
Darrere de cada mare hi ha una història que mereix ser explicada: www.maternidades.es
samara amaya
Entrades: 2
Membre des de: dl. maig 25, 2020 11:32 pm

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: samara amaya » dt. maig 26, 2020 12:20 am

cositina ha escrit:Samara anaya, tu niña es de enero de 2017? Si es así le toca entrar al cole este año y ya deberiais haber hecho la preinscripcion

Si cariño, es del 2017 pero yo no la quiero llevar a mitad de curso tan pronto, ademas aora no tienen cole, quiero apuntarla en setiembre de este año.
Gracias
cositina
:: dinosaure
Entrades: 5603
Membre des de: dc. set. 26, 2012 3:58 pm

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: cositina » dt. maig 26, 2020 12:30 am

samara amaya ha escrit:
cositina ha escrit:Samara anaya, tu niña es de enero de 2017? Si es así le toca entrar al cole este año y ya deberiais haber hecho la preinscripcion

Si cariño, es del 2017 pero yo no la quiero llevar a mitad de curso tan pronto, ademas aora no tienen cole, quiero apuntarla en setiembre de este año.
Gracias


Mi hijo también es de enero de 2017. Todos los niños de 2017 empiezan P3 en septiembre de 2020 y para empezar el curso tenian que hacer la preinscripcion ahora (acabó el plazo el viernes). Si no es asi ya no podría empezae hasta septiembre de 2021 si hay plaza en p4 en alguna escuela (como están llenos normalmente con los que suben de p3, solo hay plazas sueltas en algunas escuelas). No se si me he explicado, informaos bien.
Darrere de cada mare hi ha una història que mereix ser explicada: www.maternidades.es
LanaTron
:: puça
:: puça
Entrades: 27
Membre des de: ds. feb. 23, 2019 4:50 pm

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: LanaTron » dt. maig 26, 2020 12:40 am

Per Jane, no cito perquè era massa llarg i he esborrat la cita:

-Sobre l'hora de menys:

Una hora menys no es perdre mes aprenentatge. No per estar mes hores a l'escola aprendran més ja que hi ha molts factors que influeixen en l'aprenentatge i el cansament, n'és un, per exemple.

-S'obre aquesta frase:
"Els de la pública "es mengen els nens que els hi toquen amb patates" i no tenen recursos per a gestionar la diversitat (nens amb transtorns, problemes d'aprententatge) mentres que una escola concertada si que pot treballar aquests transtors d'una manera més eficaç.

A l'escola concertda directament saben com treure-se'ls de sobre en molts casos. I si tots els recursos de la concertada fossin ala pública potser aquests infants amb problemàtiques diverses tindrien una millor atenció a l'escola pública.

-Sobre això:
"erò gracies als estudis de l’OCDE podem afirmar que els centres privats obtenen uns resultats superiors als centres públics, tot i la flexibilitat en la gestió del recursos; per tant l'alumnat que assisteix a centres públics estan en un considerable desavantatge, enfront dels que assisteixen a centres privats."

Potser ens hem de plantejar per què passa això i va molt més enllà de la qualitat de l'ensenyament públic. Com ja deus saber, el context en que viuen els infants és molt important pel seu aprenentatge i no és el mateix criar-se amb una familia que te recursos, que els estimula, que passa temps amb ells, que pot fer sortides a museus per exemple, a la natura etc etc a criar-se en una familia potser més humil, que no han estudiat, que no llegeixen, que no poden dedicar el temps als fills o són absents, etc etc.
Al final, si treuen mes bons resultats els concertats és perquè tenen un alumnat en general més facil, perquè el món esta molt mal repartit i els infants a les escoles, també.

- Sobre el professorat implicat
A totes les escoles (públiques) on he estat el professorat sempre l'he trobat molt implicat, fent hores a casa, els caps de setmana, pensant activitats, preparant material... No sé amb qui t'hauràs trobat tu, però jo hauré estat de sort, es veu.

Contràriament al que tu comentes, els docents de les concertades que conec fan més presencialisme que altra cosa.Perquè han de quedar bé. El seu sou depen d'agradar o no a algú i això jo ho trobo molt perillós. Conec casos que els obliguen a estar fins les set de la tarda a l'escola, programant, o amb reunions, només per tenir-los controlats.

Tingueu en compte que a la pública el més important son els infants i també el seu context, les families. A la concertada els numeros han de sortir...i de cara a la galeria tot sempre serà millor, perquè els clients son les families.

La veritat és que molt pro pública no et veig...
cositina
:: dinosaure
Entrades: 5603
Membre des de: dc. set. 26, 2012 3:58 pm

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: cositina » dv. maig 29, 2020 2:27 pm

ja es poden consultar les puntuacions, i dins d'aixo pots veure quantes solicituts ha tingut el teu cole en 1a opció, per tant ja les dades "oficials". Dels que jo sé per gent q els ha mirat avui:


Auditori: 60
Llacuna: 49
Vila Olimpica: 37
Antoni Brusi: 40
Flor de maig 48
Bogatell: 39
Darrere de cada mare hi ha una història que mereix ser explicada: www.maternidades.es
lau84
:: puça
:: puça
Entrades: 12
Membre des de: dc. feb. 12, 2020 4:38 pm

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: lau84 » dv. maig 29, 2020 7:47 pm

Escola Pere IV 42
Entenc que llavors que com que són menys de les 46 places estem a dintre?
Escanes
:: puça
:: puça
Entrades: 45
Membre des de: dc. abr. 26, 2017 7:56 pm

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: Escanes » ds. maig 30, 2020 8:18 pm

lau84 ha escrit:Escola Pere IV 42
Entenc que llavors que com que són menys de les 46 places estem a dintre?


I tant que si! Felicitats!

Torna a “Educació Infantil”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 4 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::