Dubtes sobre progesterona

comparteix les teves il·lusions de ser mare.
oscama
Entrades: 2
Membre des de: dg. des. 17, 2023 3:47 pm

Dubtes sobre progesterona

EntradaAutor: oscama » dg. des. 17, 2023 4:01 pm

Hola!

Després d'anys prenent pastilles anticonceptives, fa uns mesos que he començat a buscar embaràs. Vaig anar a la ginecologa i quan li vaig explicar que tacava una setmana abans de la regla em va receptar progesterona 200ml des del dia 14 fins al 28. Em va semblar estrany que no em demanés analítica previament però vaig decidir tirar pa'lante.

Aquest mes ha sigut el primer i no sé si és casualitat o no, però no tinc ni idea de si he ovulat. Vaig tenir tots els símptomes d'ovulació però cap TO em surt "realment positiu" (però TOTS molt marcats) i, a dia 24 del cicle, encara no m'ha pujat la temperatura.

No sé si és que simplement ha coincidit que no he ovulat, o si el començar a prendre la progesterona abans de l'ovulació ha pogut ser perjudicial o què...

Hauria d'esperar a tenir el TO positiu per prendre la progesterona?
Creieu que hauria de demanar una analítica hormonal?

Algú té experiència en el tema?

Moltes gràcies x*x*x :--/)
Avatar de l’usuari
Gustineta
:: gosset
:: gosset
Entrades: 427
Membre des de: dl. nov. 03, 2014 4:58 pm
Ubicació: Entre Barcelona, l'Alt Empordà i Andorra

Re: Dubtes sobre progesterona

EntradaAutor: Gustineta » dl. des. 18, 2023 11:50 am

Hola Oscama,

Jo no tinc experiència concreta de primera mà en alteracions hormonals del cicle, però durant els anys d'infertilitat vaig estar immersa en el tema. M'he pres progesterona en els tractaments de reproducció assistida que vaig fer, però com a suport, no perquè en tingués dèficit.

Pel que dius entenc que et controles el cicle mitjançant el mètode sintotèrmic i fas tests d'ovulació. Un TO positiu (marcat com la ratlla de control o més) només et diu que hi ha una pujada d'LH. Dit això, si tot va bé, aquesta pujada d'LH descancadenarà el trencament del fol·licle i ovularàs al cap de 24-48 h del TO positiu. Ara bé, el que realment et confirmarà l'ovulació és la pujada de temperatura en el registre del cicle. Si a dia 24 del cicle no t'havia pujat és que no hi havia hagut ovulació de moment o que serà un cicle anovulatori. Depèn del temps que faci que has deixat les pastilles, pot ser perquè el cicle no s'ha acabat d'ajustar. També pot ser que sigui un cicle anovulatori puntual. O bé pot ser que hi hagi un problema hormonal.

Jo abans de prendre'm progesterona, buscaria la causa d'aquest sagnat previ a la menstruació. Sí que té pinta de dèficit de progesterona, però per què el tens? Com dius, una analítica hormonal no aniria malament, però també un abordatge més global per descobrir d'on ve el problema. Receptar progesterona és posar un pedaç, no va a l'arrel de res. Personalment, em sembla agosarat fer-ho sense ni tan sols haver-te mirat res més.

Sí, la progesterona es pren a partir de l'ovulació, però per fer-ho has de saber quan ovules. No et sé dir si és a partir de la pujada de temperatura o no, perquè jo quan me la vaig prendre ho vaig fer amb ovulació induïda per Ovitrelle, que és un medicament que s'utilitza per a les transferències embrionàries en cicle natural (fent controls de creixement fol·liculuar i amb Ovitrell, que és un desencadenant de la ovulació que permet transferir l'embrió en el moment exacte).

Hi ha una noia que et recomano: https://sabermujer.com/sobre-mi/. Es diu Judit León i és la professional darrere del compte d'Instagram sabermujer. En aquest compte hi trobaràs informació rigorosa i excel·lent. A partir d'aquí, pots decidir si posar-te en contacte amb ella o no.

Salut i sort! Espero que ho puguis solucionar.
Nov de 2013: inici cerca
Gen-jun 2014: 2 TE+ i 2 avortaments espontanis
Set 2014-set 2017: proves, cerca natural, 2 IA -
Oct-des 2017: 1a FIV+DGP. Un sol embrió sa; bioquímic
Jul i set 2018: 2a i 3a FIV+DGP.
Nov 2018: Beta +
Ago 2019: Benvingut, Enric
Gen 2022: Trànsfer i bioquímic
Ago 2022: Emb. espontani
Mai 2023: Benvinguda, Elna
oscama
Entrades: 2
Membre des de: dg. des. 17, 2023 3:47 pm

Re: Dubtes sobre progesterona

EntradaAutor: oscama » dv. des. 22, 2023 4:11 pm

Moltíssimes gràcies per la teva resposta! M'ha ajudat molt. Miraré de contactar amb professional que em proposes! Salut i molt bones festes!

Torna a “Buscant un embaràs”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 6 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::