Hipotiroidisme i tiroiditis de Hashimoto

comparteix les teves il·lusions de ser mare.
Tina84
:: puça
:: puça
Entrades: 44
Membre des de: dt. maig 16, 2017 8:59 am

Hipotiroidisme i tiroiditis de Hashimoto

EntradaAutor: Tina84 » dj. juny 04, 2020 8:33 am

Hola a tots/es
Tinc hipotiroidisme i tiroiditis de Hashimoto.
Estic buscant per la zona de Girona o Maresme, ( o Barcelona si val la pena) un metge endocrí/ina especialtzat en aquest tema i especialitzat en fertilitat. En el meu cas, és súper important controlar les tiroides alhora de buscar embaràs... Ja estic anat a un endocrí, però voldria algún que estigui especialtzat també en fertilitat.
Si alguna també pateix el mateix que jo, m'agradaria saber com es tracta i si va tenir problemes de fertilitat o durant embaràs.
Gràcies
Petxineta
:: puça
:: puça
Entrades: 23
Membre des de: dc. oct. 15, 2014 1:55 pm

Re: Hipotiroidisme i tiroiditis de Hashimoto

EntradaAutor: Petxineta » dv. juny 05, 2020 6:34 am

Bon dia,
T'he respost amb un missatge privat.
ambjdejan
:: granota
:: granota
Entrades: 226
Membre des de: dc. nov. 07, 2018 4:45 pm

Re: Hipotiroidisme i tiroiditis de Hashimoto

EntradaAutor: ambjdejan » dc. nov. 25, 2020 10:24 pm

Hola, m'han sortit els anticossos Peroxidasa TPO a 213...
Em podeu passar info d'un endocrí/in a expert en fertilitat i hipotiroidisme? Jo sóc de Barcelona.
Gràcies!
Tina84
:: puça
:: puça
Entrades: 44
Membre des de: dt. maig 16, 2017 8:59 am

Re: Hipotiroidisme i tiroiditis de Hashimoto

EntradaAutor: Tina84 » dj. nov. 26, 2020 7:46 am

Bon dia
Jo també tinc els anticossos Peroxidasa TPO alts.
Jo vaig al centre d'endocrinologia ENDOCS que està a la clínica Dexeus.
Jo em visito amb la Dra Guerrero. Molt bé, molt atenta i fa unes analítiques molt completes i et dona consells de com cercar embaràs.
En el mateix centre treballa la Dra Sesmilo. Em van parlar súper bé d'ella. Jo no hi vaig amb ella perquè no entra per la mútua DKV, no tots els doctors entren per totes les mútues.
En aquest centre s'està fent un estudi de pacients amb els anticossos Peroxidasa TPO alts i la relació amb el gluten. Es pot participar si estàs interessada.

Espero que t'ajudi la meva resposta.
Salutacions
ambjdejan
:: granota
:: granota
Entrades: 226
Membre des de: dc. nov. 07, 2018 4:45 pm

Re: Hipotiroidisme i tiroiditis de Hashimoto

EntradaAutor: ambjdejan » dj. nov. 26, 2020 9:05 am

Ostres, moltes gràcies! Estem començant el tractament a Dexeus, justament, així que la Doctora Guerrero o la Dra Sesmilo em van perfectes.
Les dues entren per Assistència, que és el que tinc.

Ara hi trucaré
Garatxe
:: puça
:: puça
Entrades: 10
Membre des de: ds. març 27, 2021 6:15 pm

Re: Hipotiroidisme i tiroiditis de Hashimoto

EntradaAutor: Garatxe » ds. març 27, 2021 6:40 pm

Bona tarda noies! :--/)

Sóc nova i tot just m'acabo de trobar aquest tema, que em ve de conya. Sé que fa mesos del últim missatge, però estic en la vostra mateixa situació. Ho explico:

Som un matrimoni de (tots dos) 28 anys i hem decidit començar la recerca de cara a l'estiu. Vaig començar a fer-me un anàlisi i sopresa! Em vaig trobar els anticossos tiroglobulina a 104... Però els Antiperoxidasa a 820!!

Decideixen repetir l'analítica, tot just quan ovuli, diuen. I m'ho troben a 154... I és que l'altra ja em ponien directament a >1300... Em vaig quedar anonadada ?-)

Això sí, la TSH a 3'43 igual a les dos proves.

En resum, que ja no sé per on tirar... Si començar recerca o no, si he de seguir alguna dieta... Si es perillós de cara al futur embaràs i pel nadó aquesta situació... Agrairia molt qualsevol cosa que sàpigueu : lasito :
ambjdejan
:: granota
:: granota
Entrades: 226
Membre des de: dc. nov. 07, 2018 4:45 pm

Re: Hipotiroidisme i tiroiditis de Hashimoto

EntradaAutor: ambjdejan » ds. març 27, 2021 8:56 pm

Hola bonica, doncs has d'anar de cap a una endocrina. Normalment el límit de la TSH és uns 3 em sembla, però de cara a buscar un embaràs has d'estar per sota de 2,5, idealment per sota de2.
Tot i que no és impossible, amb una TSH per sobre de 3 tens menys possibilitats de quedar-te embarassada.
Durant l'embaràs la TSH encara puja més.

Les bones notícies són que et receptaran eutirox i que de seguida et baixarà la TSH. Tot i que han de valorar com tens la glàndula en si, pq aquests TPO estan molt alts... Després, un cop estiguis embarassada s'haurà d'ajudar la dosi. Jo en 3-4 setmanes ja tenia la TSH a ratlla i els anticossos m'han baixat una mica.

No és una malaltia greu però sí que no la pots deixar passar.

Et recomano, si tens instagram, que segueix la doctora sesmilo o endocrino.cat que explica moltes coses.

De menjar, a mi no n'han dit res, però si que millor no prendre soja, reduir (No eliminar) gluten,làctics....

Qualsevol cosa, ja ho saps!
ambjdejan
:: granota
:: granota
Entrades: 226
Membre des de: dc. nov. 07, 2018 4:45 pm

Re: Hipotiroidisme i tiroiditis de Hashimoto

EntradaAutor: ambjdejan » ds. març 27, 2021 8:59 pm

Ai, volia dir que l'endocrino si tens mútua, però que si no, el metge de capçalera també et pot receptar l'eutirox (levotiroxina)
VR26
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 55
Membre des de: dj. nov. 19, 2020 1:13 am

Re: Hipotiroidisme i tiroiditis de Hashimoto

EntradaAutor: VR26 » ds. març 27, 2021 11:07 pm

Hola noies, us llegeixo per aquí i fa uns dies que busco també endocrí per la provincia de Girona especializat en reproducció/fertilitat. Si alguna hem pot ajudar ho agraeixo ja que no he pogut localitzar cap.

Comparteixo la meva experiencia per si us pot "ajudar".

Al Novembre test + i uns dies després embaràs bioquímic. (A la seg. Social diuen que es molt comú i apa cap a casa), al Febrer segon test dubtós que interpreto com positiu molt d'hora dies abans de la regla, me'n vaig per mutua a ferme analítica completa i surt TSH 6'8 aprox, prolactina una mica alta, testosterona alta i vitamina D molt baixa. Als dies segon embaràs bioquímic, la beta va sortir de 8 a la analítica.

Amb 3 setmanes d'eutirox ja em va baixar la TSH a 2.
En cap moment m'han dit que pari la búsqueda, portem molts mesos buscant. Si que m'han comentat que per baixar la prolactina hauriem de fer un parón pero que l'endocrí no creu que influexi ja qué la tinc mol poc elevada i la veritat que no ens ve de gust fer cap parón pel moment, potser en uns mesos, també he llegit per internet altres coses pel que m'agradaria trobar un endocrí/ina especialitzat com comentaba.

Moltes gràcies per estar aquí noies, ajuda poder compartir, i ojalá torni aviat per dirvos que amb la TSH ja regulada hem aconseguit realizar el nostre somni de ser pares.

Una abraçada i us vaig llegint.
Garatxe
:: puça
:: puça
Entrades: 10
Membre des de: ds. març 27, 2021 6:15 pm

Re: Hipotiroidisme i tiroiditis de Hashimoto

EntradaAutor: Garatxe » dg. març 28, 2021 7:21 am

ambjdejan ha escrit:Hola bonica, doncs has d'anar de cap a una endocrina. Normalment el límit de la TSH és uns 3 em sembla, però de cara a buscar un embaràs has d'estar per sota de 2,5, idealment per sota de2.
Tot i que no és impossible, amb una TSH per sobre de 3 tens menys possibilitats de quedar-te embarassada.
Durant l'embaràs la TSH encara puja més.

Les bones notícies són que et receptaran eutirox i que de seguida et baixarà la TSH. Tot i que han de valorar com tens la glàndula en si, pq aquests TPO estan molt alts... Després, un cop estiguis embarassada s'haurà d'ajudar la dosi. Jo en 3-4 setmanes ja tenia la TSH a ratlla i els anticossos m'han baixat una mica.

No és una malaltia greu però sí que no la pots deixar passar.

Et recomano, si tens instagram, que segueix la doctora sesmilo o endocrino.cat que explica moltes coses.

De menjar, a mi no n'han dit res, però si que millor no prendre soja, reduir (No eliminar) gluten,làctics....

Qualsevol cosa, ja ho saps!



Moltíssimes gràcies guapísima!

Ja de moment m'he demanat per via privada hora per l'endocrina (si que tinc mútua, en el meu cas Generali) però veient que a la Dexeus hi ha precisament una unitat per aquests casos aniré de cap quan em quedi, encara que m'agafi lluny (sóc de un poble de Tarragona).

La veritat sabent que es controla ràpid m'ha fet respirar de nou, per què patia que fos un procés llarg i que fos dificultós. Respecte lo que m'has recomanat, de cap que me'ls apunto!
Seiba
:: puça
:: puça
Entrades: 28
Membre des de: dc. maig 02, 2018 9:55 am

Re: Hipotiroidisme i tiroiditis de Hashimoto

EntradaAutor: Seiba » dj. abr. 01, 2021 3:06 pm

Hola! Us explico una mica la meva història.. Fa 8 anys en el pospart del meu primer fill em van diagnosticar hipotiroïdisme de Hashimoto. ( eutirox + controls nòduls). A mi ningú em va dir que la tsh tenia que està a 1'5 idealment x la cerca d'embaras ni tampoc sabia que amb els anticossos alts també augmentava el risc d'abort. Entre el primer ibel segon fill vaig tenir 2 aborts a les 10 i a les 12 setmanes. Durant l'embaras del segon fill no s'em va descompensar gens la tsh. ( que és l'unic que et miren). Durant el primer any després del segon fill vaig tenir moltes crisis, passava de hipo a hiper constantment. Al cap de 3 anys em quedo embarassada del tercer, tsh augmenta molt al primer trimestre però després ja controlada. De moment aquest últim pospart està sent més suau, només fa 3 mesos que ha nascut, i estic hiper i fent analítiques cada 4 setmanes per evitar descontrol.
La meva recomanació és que a més de controlar tsh, et mirin t3, t4, vit D, i anticossos. Per baixar anticossos és important fer exercici, eliminar gluten, lactics, sucres, soja, tabac i alcohol, això per començar. Et recomano que segueixis a la Montse Reus, experta en aquesta malaltia autoimmune. Jo no he tingut problemes per quedar-me embarassada, al contrari, però si d'aborts. Cada cos és diferent. Però vull donar-te ànims. Hi ha molts grups facebook que donen referències d'endocrins, a Barcelona conec la dra. Claret.
Garatxe
:: puça
:: puça
Entrades: 10
Membre des de: ds. març 27, 2021 6:15 pm

Re: Hipotiroidisme i tiroiditis de Hashimoto

EntradaAutor: Garatxe » dv. abr. 02, 2021 3:39 pm

Moltíssimes gràcies!

Jo en aquest cas m'ho vaig trobar per una analítica que em feien per un motiu completament diferent. I veure això ha sigut com una senyal de dir "corre ara que pots, ja que d'aquí a una anys pot ser que no!" ja que he llegit que et descontrola la regla i el quedar-se embarassada, a sobre dels avortaments.

Amb això encara m'estic mirant més alimentació, ja m'ho mirava molt abans, però reconeixo que peco amb el gluten i els làctics... M'encanten els formatges i la pasta xD i sóc una mica marmota... Reconeixo que últimament em noto molt cansada, no sé si estarà també relacionat. Encara sort que sóc abstèmia i no fumo.

Moltes gràcies per les referències, i encara que no tingui Facebook, ho miraré per Instagram.
Garatxe
:: puça
:: puça
Entrades: 10
Membre des de: ds. març 27, 2021 6:15 pm

Re: Hipotiroidisme i tiroiditis de Hashimoto

EntradaAutor: Garatxe » dv. abr. 02, 2021 3:41 pm

De moment aprofito també per dir que ja de demanat que em contactin des de la Dexeus per agafar hora amb l'endocrina. Creuem dits!
ambjdejan
:: granota
:: granota
Entrades: 226
Membre des de: dc. nov. 07, 2018 4:45 pm

Re: Hipotiroidisme i tiroiditis de Hashimoto

EntradaAutor: ambjdejan » ds. abr. 03, 2021 9:09 am

Molt bé! A veure si et truquen aviat i pots posar fil a l'agulla. Jo tb estava morta... és un dels símptomes. Quan arribava el vespre, no és que tingués son, sinó que feia un fos a negre. Desperta però morta.
Nosaltres no tenim ascensor i a vegades em costava arribar a casa!

Gluten i làctics és difícil quan t'agrada el formatge... mira de menjar-lo el més fresc possible, sempre és menys dur pel cos...

Ja ens explicaràs que et diuen!

L'altre dia la sesmilo va fer un post dient: no pànic! Sobre el hashimoto. Que era una cosa molt fàcil de tractar i que no ens preocupessim
Garatxe
:: puça
:: puça
Entrades: 10
Membre des de: ds. març 27, 2021 6:15 pm

Re: Hipotiroidisme i tiroiditis de Hashimoto

EntradaAutor: Garatxe » ds. abr. 03, 2021 11:07 pm

ambjdejan ha escrit:Molt bé! A veure si et truquen aviat i pots posar fil a l'agulla. Jo tb estava morta... és un dels símptomes. Quan arribava el vespre, no és que tingués son, sinó que feia un fos a negre. Desperta però morta.
Nosaltres no tenim ascensor i a vegades em costava arribar a casa!

Gluten i làctics és difícil quan t'agrada el formatge... mira de menjar-lo el més fresc possible, sempre és menys dur pel cos...

Ja ens explicaràs que et diuen!

L'altre dia la sesmilo va fer un post dient: no pànic! Sobre el hashimoto. Que era una cosa molt fàcil de tractar i que no ens preocupessim


Si, tot just igual!!

Em noto cansada, y de cara a la nit ja no sóc ni persona. No saps com envejo a les persones que fan vint coses alhora, ja m'agradaria a mi! També tinc que deixar en constància que no ho tinc diagnòsticat, però veient el panorama tinc les tinc totes, la veritat

Respecte al menjar, hi ha que fer el cor fort, quin remei. Encara sort que m'agraden també els formatges suaus. :-o00m Crec que ho tindré pitjor amb el gluten...

Ja us comentaré també que em diuen quan en donin cita a la Dexeus, que espero que sigui aviat, honestament no sé quanta llista d'espera tenen.
Garatxe
:: puça
:: puça
Entrades: 10
Membre des de: ds. març 27, 2021 6:15 pm

Re: Hipotiroidisme i tiroiditis de Hashimoto

EntradaAutor: Garatxe » dv. juny 04, 2021 7:53 pm

Bona tarda noies!

Ja m'he visitat amb la Dra. Guerrero amb la Dexeus i tot genial! M'ha receptat Eutirox de 25 de dilluns a divendres i m'ho estic prenent amb iode (que m'ha dit que va bé), ferro, vit-D i àcid fòlic.

Em repeteix anàlisi, m'afegeix T3 i T4 i m'ha derivat a una eco tiroidea que ja tinc la setmana vinent.

Respecte al gluten m'ha dit que en circumstàncies normals era millor reduïr-lo, però en recerca millor no fer-ho.

Moltes gràcies noies pels consells. Esperem que aviat totes tinguem als nostres nens aquí >.-<: :-())

Torna a “Buscant un embaràs”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 10 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::