Hipertiroidisme de Graves

comparteix les teves il·lusions de ser mare.
Alea1986
:: puça
:: puça
Entrades: 14
Membre des de: dt. feb. 18, 2020 3:42 pm

Hipertiroidisme de Graves

EntradaAutor: Alea1986 » dt. feb. 18, 2020 4:00 pm

Bones a totes!

Sóc nova per aquí i no sé gaire bé com funciona, però crec que vosaltres podeu ajudar-me. Necessito compartir el que em passa i sobretot sortir de dubtes.

Al maig farà 1 any que em van diagnosticar hipertiroidisme de Graves. Fins llavors, he estat en tractament. He fet al llarg d’aquests mesos moltes oscil•lacions, fent hipotiroidisme en vàries ocasions degut a la medicació. Ara estic amb una pastilla al dia (Tirodril) i a l’espera de tenir la TSH a 2’5 a la propera visita.

Estem esperant poder tenir el segon fill (ja en tinc un de 3 anys) i des de setembre que faig seguiment amb la meva ginecòloga per planificar l’embaràs. Ella ja m’ha receptat progesterona des de fa mesos i ara estic pendent que em recepti “vitamines” per tal d’ovular (ja que sembla que hi havia algun mes que no ho feia). Només em demana que la TSH estigui a 2’5 per posar-m’hi. Diu que ella ja minimitzarà el màxim el risc (i realment sé que serà així, li tinc molta confiança). El cas és que tinc molta por de que alguna cosa no vagi bé i, sobretot, que pugui perdre’l. En principi no tinc problemàtica afegida, a part del problema d’hipertiroidisme. Amb el primer em vaig quedar embarassada a la primera i vaig tenir un embaràs bo (el part ja és una altra cosa). Alguna de vosaltres té el mateix problema que jo i s’ha quedat embarassada? Com ha anat l’embaràs? Agrairé si algu pot informar-me una mica, ja que no conec a ningú que comparteixi el mateix problema que jo!
Lalukis
:: puça
:: puça
Entrades: 45
Membre des de: dt. març 14, 2017 4:42 pm

Re: Hipertiroidisme de Graves

EntradaAutor: Lalukis » dt. abr. 14, 2020 12:45 pm

Hola Alea1986!!
Què tal??

M'he afegit al fil que vares començar tu perquè m'he sentit molt identificada amb tu.

M'explico. A mi també em van diagnosticar Hipertiroidisme de Graves ara farà un any i mig (més o menys). Va ser després de tenir el meu primer fill, quan el petit tenia uns 11 mesos. Vaig començar amb el tractament de Tirodril amb una dosis alta i anar disminuint a mesura que anaven millorant els anàlisis. A l'agost del passat any vaig deixar el tractament perquè ja tenia les tiroides estabilitzades.
Des del moment que "em van donar alta" varem començar a buscar el segon fill, en realitat ja des del primer mes que vaig deixar el tractament ja vaig deixar també els anticonceptius. Conseqüentment, ara tinc uns períodes molt irregulars, puc passar d'un període de 22 dies (aquest ha estat el mínim) a un de 30. Arrel d'això, he comprat tests d'ovulació i els he estat provant sense èxit fins ara. De fet, tots els mesos m'ha donat valors alts i pics d'ovulació, així que imagino que la meva ovulació està bé, no?? També em controlo la temperatura basal i en canvi amb això em costa més detectar valors alts en les ovulacions, sempre tinc temperatures entre el 35.5 i 36.2 (com a molt alt). Els has fet servir també?
A diferència que tu, Alea1986, jo encara no he fet visita amb el ginecòleg (sí, amb això vaig ser una mica deixada perquè hi hauria d'haver anat abans), ara amb tot lo del coronavirus m'han donat hora pel maig (no passa re em puc esperar) però clar ara tinc aquell sentiment de tristesa cada cop que em ve la regla...
El que expliques sobre que la TSH ha d'estar al 2.5 jo realment no n'era conscient (donat que encara no he anat al ginecòleg), i quan et vaig llegir vaig mirar de seguida els meus anàlisis (els darrers són del desembre) i vaig veure que la tenia a 1.45 i clar... potser es d'això que ens costa tant aconseguir l'embaràs....

Igual que tu expliques, amb el primer també em vaig quedar embarassada a la primera i vaig tenir un excel·lent embaras.

Estic bastant desmotivada i sento que tinc tot el dia al cap el mateix tema, a tu et passa també?

Una forta abraçada!
Avatar de l’usuari
Gustineta
:: gosset
:: gosset
Entrades: 426
Membre des de: dl. nov. 03, 2014 4:58 pm
Ubicació: Entre Barcelona, l'Alt Empordà i Andorra

Re: Hipertiroidisme de Graves

EntradaAutor: Gustineta » dg. abr. 19, 2020 6:04 pm

Hola, noies!

Lalukis, jo no he tingut problemes de tiroides, però com que la TSH és de les coses que miren primer quan tens problemes de fertilitat (i més endavant, altres paràmetres relacionats amb la tiroides), voldria fer una petita aportació.

La TSH ha d'estar com a màxim a 2,5 no a 2,5 exacte. Hi ha ginecòlegs de reproducció assistida que diuen que màxim a 2 també.
Fins on jo sé (i si m'equivoco corregiu-me siusplau), això és així, no només per aconseguir embaràs, sinó també perquè al principi de l'embaràs puja i si puja massa pot provocar avortaments.
Si la tens a 1,45 perfecte! Jo vaig fer tractament amb la TSH a 2, i els anys que me la vaig mirar va fluctuar entre 2,55 i 1. No vaig haver de prendre mai res per regular-la perquè no hi havia problema.

Sort en la cerca!
Nov de 2013: inici cerca
Gen-jun 2014: 2 TE+ i 2 avortaments espontanis
Set 2014-set 2017: proves, cerca natural, 2 IA -
Oct-des 2017: 1a FIV+DGP. Un sol embrió sa; bioquímic
Jul i set 2018: 2a i 3a FIV+DGP.
Nov 2018: Beta +
Ago 2019: Benvingut, Enric
Gen 2022: Trànsfer i bioquímic
Ago 2022: Emb. espontani
Mai 2023: Benvinguda, Elna
Lalukis
:: puça
:: puça
Entrades: 45
Membre des de: dt. març 14, 2017 4:42 pm

Re: Hipertiroidisme de Graves

EntradaAutor: Lalukis » dl. abr. 20, 2020 7:34 am

Bon dia Gustineta !!!!

Moltes gràcies per la teva aportació. Es ben bé que no ho sabia tot això de l'indicador del TSH i clar.. després d'un temps buscant vaig pensar que segur que les tiroides estaven fent de les seves!.

Per cert, Gustineta he vist que tu sí vas estar molt de temps buscant i me'n alegro molt que ara tinguis un nen de 8 mesos que de ben segur és preciós!!!

Espero que estigueu tots bé.

Una forta abraçada!
Alea1986
:: puça
:: puça
Entrades: 14
Membre des de: dt. feb. 18, 2020 3:42 pm

Re: Hipertiroidisme de Graves

EntradaAutor: Alea1986 » dc. nov. 11, 2020 8:43 am

Bones Lalukis!

Perdona per no respondre abans... he estat una mica despenjada. Doncs mira, dir-te que jo al final vaig estabilitzar la meva tiroides al passat juliol i ja vaig poder deixar de prendre'm el tirodril. A principis de setembre tot continuava en ordre i tant la ginecòloga com l'endocrinòloga em van donar llum verda per poder començar a buscar... En el meu cas, he estat afortunada (de moment) i m'he quedat embarassada. Actualment estic de 10+3... Però cada cas és un món... Ara pateixo molt, i lo de l'embaràs ho dic amb la boca molt petita... Tinc la por de que alguna cosa no vagi bé...

Pel que fa a la TSH, a mi la ginecòloga sempre em deia que el millor era tenir-la a 2,5... però suposo que cada ginecòleg és diferent i no és un paràmetre exacte.... És com els pediatres, un et diu A i l'altre et diu B... El més important és tenir-la dins els paràmetres normals...

Molts ànims i que espero que t'estigui anant tot molt bé!

Torna a “Buscant un embaràs”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 28 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::