Segon fill? Experiències

comparteix les teves il·lusions de ser mare.
Lola91
:: puça
Entrades: 23
Membre des de: dt. feb. 07, 2017 1:06 pm

Segon fill? Experiències

dg. abr. 21, 2019 2:08 pm

Hola a tots i totes!

Us escric pq tinc una nena de 16 mesos i amb la meva parella estem començant a parlar de quan posar-nos a buscar un segon fill. El cas és que sempre hem tingut clar que volíem 2, però ara ens entren algunes pors i dubtes. Sobretot de tema logístic i econòmic.. A més a més, amb la nostra filla m'he pogut quedar amb ella a casa fins fa molt poc (cobrant atur) però si en tinguéssim un 2n això seria molt més difícil i ens angoixa bastant...

Ens agradaria molt que ens expliquessiu les vostres experiències amb segons fills :) i així tenir diferents punts de vista i vivències.

Gràcies a tots !!!
Ganga
:: conillet
:: conillet
Entrades: 383
Membre des de: dv. nov. 18, 2011 8:47 am

Re: Segon fill? Experiències

dg. abr. 21, 2019 7:45 pm

Lola91 bones!
Jo sota el meu punt de vista...si realment el que us és problema és el punt de vista econòmic...doncs no en buscaria fins que la vostra situació millores...si és per logística nomès penso que tant si el teniu ara com ..no sé un parell d'anys més tard el problema hi serà igual...vull dir que haureu d'estar tard o aviat amb un nen més gran i un recent nascut...
Fer el mateix potser no podràs com quedar-te a casa..però penso que aixó tampoc us fa pitjors pares...no sé..no els hi dones a tots el mateix sempre i no per aixó els estimes més o menys...
El rei de la casa 7anys i mig!
El nostre príncep quasi 6!
La patufa quasi 3!
Lola91

dl. abr. 22, 2019 12:32 pm

Hola Ganga!

Moltes gràcies per donar-nos el teu punt de vista! La veritat és que sí, el tema logístic tard o d'hora s'ha de passar quan es volen tenir 2 fills...

Suposo que ens trobem entre les ganes d'ampliar la família i la sensació de vertígen que dóna tornar a conviure amb un recent nascut (+ una nena).

Les vostres experiències com van ser? Vau veure el moment idoni? O us vau llençar a la piscina?
Jomateixa82
:: cèrvol
Entrades: 556
Membre des de: ds. maig 02, 2015 2:54 pm

dt. abr. 23, 2019 10:37 pm

Hola Lola91,

Doncs jo tenia claríssim que volia dos fills (o tres, el nostre dilema ara és decidir si tenir un tercer o no) i que es portéssin entre 2 i 3 anys. Per tant vam començar a buscar quan la gran tenia 18 mesos, primer perquè tampoc em va tornar la regla abans i segon perquè com no és una ciència exacte vam pensar pues alé que vingui quan vulgui...

Penso que portar-se menys de dos anys ha de ser molt complicat, perquè el gran segueix sent molt petit, no? En el nostre cas s'han acabat portant dos anys i 5 mesos i bastant bé, al principi de bòlit, està clar, però la gran tenia edat suficient per entendre certes coses. Suposo que si esperes a que es portin 3-4 anys pots raonar més amb el gran, però des del meu punt de vista comença a ser massa diferència entre ells perquè acabin compartint vivències etc (sobretot en adolescència i així).

Tema logística, és anar de bòlit es portin el temps que es portin, crec que, perquè si esperes més segurament el gran farà més extraescolars, etc. Jo el que si he notat, ja ho esperava, però no per això sap menys greu, és que per la gran "hi estava molt més", no només perquè treballava en caps de setmana, i per tant de dilluns a divendres jo sempre era a casa, sino perquè al ser ella sola la podia atendre al moment. Ara amb la petita treballo entre setmana i a més s'ha d'adaptar a l'horari de la gran,... Quan només era la gran es despertava quan li venia de gust, etc, ara a la petita li toca llevar-se si o sí com a molt tard a dos quarts de 9 perquè hem de portar la gran a l'escola i com això altres coses. Si un dia fa la migdiada del matí tard l'he d'acabar despertant perquè sino no podría recollir a la gran per dinar a casa, etc. Amb aquestes coses t'hi trobaràs tan ara com més endavant. L'atenció exclusiva que li dones a un primer fill és impossible donar-li a un segon i això sap greu si t'hi pares a pensar detingudament, però alhora, tenir fills que es portin poc entre ells té molts avantatges també (podria enumerar-los però m'allargaria molt jejeje i no sé si és la resposta que busques).

Total tema logístic és acabar trobant la fòrmula. Tema econòmic, doncs està clar que depén de la situació de cadascú, sempre es poden renunciar a certes coses, pots aprofitar gairebé tot el del primer fill (si són dos nens o dos nenes, sino menys...), però si realment arribeu molt justos a finals de mes i calcules que d'aqui un temps us anirà millor econòmicament parlant potser esperaria. Si no és el cas, i pel tema peles estareu igual ara que d'aquí x temps però creieu que ho podeu assumir fent certs sacrificis doncs a tirar-se a la piscina jejeje.

De les poques coses que he tingut clares és que si esperes el moment ideal aquest no arriba mai, perquè quan no és per una cosa és per l'altre sempre ho acabaries posposant... no?
Lola91

dc. abr. 24, 2019 3:14 pm

Hola Jomateixa82,

Moltíssimes gràcies per la teva resposta :) la veritat és que tens molta raó amb això de la logística..pq si es porten uns 2 anys es va de bòlit i si se'n porten més segurament també!

I des de la teva experiència com a mare de 2 fills creus que, si es pot triar, és millor que es portin poquet?

Ja us dic...estem amb el cap com un timbal pq voldríem que el segon fill gaudís del mateix temps exclusiu amb mi a casa i com ho veiem molt complicat però alhora ens agradaria començar a cercar en breus doncs estem fets un mar de dubtes! Esperem a poc a poc veure una mica la llum! I també se'ns suma això que expliques, que ja de per sí al segon fill no se'l pot atendre igual que al primer, que és el que hi ha i no passa res, però el cap ens dóna moltes voltes.

I el tema econòmic doncs va relacionat amb això que us dic, pq com la nostra idea és que no m'incorpori a la feina als 4 mesos de tenir el nadó sino més endavant, doncs per molt que apretem arriba un punt que els números no ens surten. Un rotllo!
Jomateixa82
Entrades: 556
Membre des de: ds. maig 02, 2015 2:54 pm

dc. abr. 24, 2019 11:04 pm

Hola de nou!!

Sobre si recomano que es portin molt o poc... Jo, per la meva experiència recomanaria entre 2,5 i 3,5 anys. Menys crec que "el gran" és massa petit. Sobretot perquè jo sóc partidària de la lactància materna fins els dos anys com diu la OMS; de fet quan va néixer la meva petita la gran encara feia pit varies vegades al dia, i va ser durillo... Portant-se menys en aquest aspecte (entre altres, crec) hagués sigut més complicat. I més de 3,5 anys,... ara no, però més endavant trobo que és massa diferència d'edat... Per exemple tenir un nen de 10 i un de 15... Interessos molt diferents, no? O un de 15 i un de 20? Bàsicament per interessos i activitats que puguin compartit, perquè la bona o mala relació no crec que vingui tant per la diferència d'edat sino pel caràcter de cadascú. Per exemple jo mateixa em porto 13 mesos amb la meva germana (això sí devia ser una bojeria!!) i en canvi no hem tingut mai una relació súper íntima. i en canvi el meu home se'n porta 7 amb el seu germà i han tingut una relació més estreta, però passava allò que he comentat abans, quan un tenia 10 l'altre 17 i clar... Tot té els seus pros i contres, que es portin molta diferència és més descansat pels pares (imagino, potser m'equivoco) però els fills possiblement compartiran menys coses.

I sobre el tema econòmic està clar que cadascú ha de valorar la seva pròpia situació, però per exemple podeu fer una simulació de guanys/despeses. Podries plantejar-te treballar però amb reducció de jornada? Poques hores/dies a la setmana? Si fent jornada completa el teu sou no és massa alt (hi ha feines molt mal pagades per desgràcia) et val la pena un cop descontes el què et costaria guarderia, menjador escolar, els teus àpats si menges fóra de casa, cangurs per quan estan malalts, gasolina del cotxe, etc. A no ser que puguis tirar d'avis són despeses que a vegades no es tenen en compte d'entrada i si ho pares a contar et surt gairebé més a compte quedar-te a casa...

És difícil aconsellar. En el tema econòmic és fa difícil aconsellar, en quan a posar-s'hi o esperar, pel que expliques es veu que en teniu ganes, i això, des del meu punt de vista és el més important.
silvia.xikillaa
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 75
Membre des de: dt. des. 19, 2017 11:09 pm

dj. abr. 25, 2019 9:10 am

Hola!!
Jo sempre vaig tenir clar que volia mínim 2 fills... i m'hagués agradat que es portessin uns 3 anys. La meva idea era començar a buscar l'any que entrava la nena al cole, però al final per circunstàncies de la vida (em vaig separar a l'any) doncs he sigut mama amb casi 6 anys de diferència.

Realment si busques el moment ideal, no es mai!
Però si que us puc dir que quan els altres nens son més grans, logísticament es una locura! jajajajaj anar al cole, a les extraescolars, a les excursions i demés... sempre controlant el rellotge per a que el nen faci pit abans de la hora que he de sortir de casa.
D'altra banda, com que la germaneta es més gran, també tinc més ajuda amb el bebé durant el dia.

I econòmicament.... doncs moltes coses del primer serveixen pel segon (si compres colors neutres sobretot). Roba no tant, sobretot si no et coincideix època o sexe. En el meu cas, primer nena a l'estiu i ara nen a l'hivern... he aprofitat bodys d'entretemps i poc més... però la familia com que no ha de regalar-te bressol, cotxet... doncs et regala roba i panyals!
El tema de quedar-se a casa o oferir la mateixa atenció... es complicat! Però no per això s'estima més a un que a un altre. Sempre tindràs estones a soles amb tots 2 on pots dedicar-te 100% i al final ells no recorden si amb 5m estaves 24h a casa, però si recorden si amb 4 anys els anaves a buscar al cole i els portaves al parque. Així que no t'amoinis per aquest tema :ok:

Ja ens explicaras que fas! Ànims!
Imatge

Imatge
Lola91

ds. abr. 27, 2019 2:47 pm

Hola noies!! Moltes gràcies per les vostres respostes!!

Silvia.xikillaa la veritat és que sí, de vegades ens empenyem en planejar-ho tot i després les coses van com van! Gràcies per compartir la teva experiència com a mare de dos fills que es porten una mica més de temps entre ells.

I gràcies Jomateixa82 per donar-nos teu punt de vista també.

La veritat és que no sé que farem...el que més ràbia ens fa és que la decisió ens ve donada més per la situació econòmica que per una altra cosa. Està clar que això li passa a moltíssima gent..però això no treu que ens sap greu! En fi noies, esperem veure la llum i prendre una decisió d'aquí poc :)
crunchi
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1143
Membre des de: dj. ago. 08, 2013 12:51 pm

dg. abr. 28, 2019 12:56 pm

Hola! Molt interessant tot el q et comenten les companyes.Et volia convidar a que passis pel post de "les que esperem a la banqueta" perque en parlem molt sobre aquest tema... ja veuràs que alla som varies les que tenim les mateixes pors i subtes que tu. :-()-) passa-hi si vols.
Imatge
Lola91

dg. abr. 28, 2019 8:14 pm

Hola crunchi moltes gràcies!!! Hi passaré >.-<:

Torna a “Buscant un embaràs”

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::