Pros i contres de tenir el segon fill

comparteix les teves il·lusions de ser mare.
madrona
:: zebra
Ubicació: barcelona
Entrades: 1269
Membre des de: dl. juny 30, 2008 11:13 am

Pros i contres de tenir el segon fill

dj. gen. 07, 2010 11:13 am

Doncs això.
Bé, algunes ja em coneixeu...la nostra nena té dos anys i poquet. I no tenim clar si tenir-ne un altre o no. Abans d'arribar a fer una llista de pros i contres, m'agradaria que em diguessiu què us va fer decidir a tenir un segon fill. Nosaltres ara estem bé,(la nena sembla que vcomença ARA a dormir la nit sencera, encara pren teta,..meja força malament...) i a mi em fa molta mandra tornar a començar a de nou. Alguns em diuen : "si la primera surt així, el segon surt més tranquil". No sé on ho deuen haver llegit, je je.
Però també penso que no m'agradaria que la meva filla fos filla única. Es perdria tantes coses!!!!!
I ser mare ha estat el millor que m'ha passat mai...

Ttenir-ne un alte potser implicaria un canvi de pis...més endavant.
No sé, no m'acabo de decidir, i com jo no ho veig clar, el madronu tampoc.
Si ell estigués animat m'hi llençava sense mirar...però no és així.
També us llegeixo a vosaltres, les que acabau de de parir...i tinc una mica de nostàlgia. La meva s'està fent molt gran i molt depressa.
Vaja, que estic feta un emboliccccc!!!!

Segur que les vostres històries em faran reflexionar!!!
..::·· ..::·· ..::·· ..::·· ..::··
L'esperança és el somni dels que estan desperts
http://www.fertilityfriend.com/home/31aa35
El pacte! El cercle s'ha tancat!! Madrona, Nivaira, Gegar, Bombolla, Ninetapetita, NidiaGi, Mama2010, Pimpam, Martavila, Anoa, i Brownie!!
Imatge
Ripollesa
:: tortuga
Entrades: 338
Membre des de: dl. nov. 09, 2009 9:22 am

Re: Pros i contres de tenir el segon fill

dj. gen. 07, 2010 11:25 am

Hola madrona.

Jo tinc dues nenes, la gran té 2 anys i 4 mesos, i la petita 1 any i 3 mesos. Són el millor que m'ha passat mai, totes dues! ara estic embarassada i espero bessons o bessones pel juliol. Estic contentíssima. Si em demanes la meva opinió et diré que el primer any va ser dur ( només es porten 13 mesos), però ara les veig totes dues, jugant a l'habitació, abraçant-se, fent-se petons i corrent pel passadís fent xuco-xuco pip-pip, i et juro que penso que és la millor decisió que he prés mai! Ja sé que porten molta feina, que has de canviar bolquers, llevar-te a la nit quan no volen dormir, pujar-les al pis ( visc en un tercer sense ascensor), pagar dues guarderies en el meu cas,... però tot això són foteses al costat de l'alegria i el goig que t'aporten cada dia. Sempre he volgut tenir una família nombrosa, i segurament després d'aquests bessons encara en vindrà algun altre. I penso tenir-los tots ben seguits, perquè és la manera com els germans arriben a compenetrar-se millor. Penso que és fantàstic que quan surtin de l'escola, arribin a casa i puguin continuar la gresca, perquè no estàn sols, perquè tenen germans amb qui compartir la il·lusió, la felicitat i la vida! Sempre he pensat que un nen amb germans ho té més fàcil per ser feliç que un nen sense, fins i tot admetent que ha de compartir els pares ( amb això sí que sempre hi ha una mica més d'enrenou, perquè quan un va a coll, l'altre també vol anar-hi és clar... neu:-D ).

No sé si t'he ajudat gaire! a mi, és que m'encanta ser mare, és el millor que m'ha passat mai. Tinc 25 anys, les meves amigues encara van de festa a la universitat, i quan em diuen el què segons elles em perdo, els dic ben orgullosa: potser sí, però jo tinc una família! :ok:
Imatge
Carme74
Ubicació: Barcelona
Entrades: 1478
Membre des de: ds. març 01, 2008 7:08 pm

dj. gen. 07, 2010 11:35 am

Jo sempre he tingut clar que no voldria tenir un fill únic, perquè vinc de família nombrosa i trobo que és fantàstic tenir germans! No et negaré, però que quan em vaig quedar embarassada de la Núria, (un embaràs buscat, eh?), de cop em van agafar tots els escrúpuls del món!! Que si feia una "traïció" a la Laia, que si se'm multiplicaria la feina, que si la meva gran va ser un bebé difícil, com m'ho faria ara? Ja saps que la meva gran és com la teva pel que fa al menjar!! Però sobretot, el que em preocupava era... L'estimaria igual que estimo la Laia? Em seblava impossible i això em feia sentir culpable. I saps què? Ara el meu marit i jo ens petem de riure de tots els dubtes que teníem. És clar que l'estimes com al gran!! I malgrat tots els gelos que hem hagut de suportar, ara quan veiem les dues rient juntes, uff!!! és increïble!! Fixa't tu, que no descarto tenir un tercer!!
I això implicarà també un canvi de pis, cosa que és inviable ara per ara, però no vull que l'economia sigui la que domini la meva vida familiar. Tenim 57 metres quadrats i estem estrets, però TANT ME FA!!!! Jajjajaaaa!
Imatge

Imatge
angelina
:: dinosaure
Ubicació: Poitiers, FRANÇA
Entrades: 5461
Membre des de: dc. març 25, 2009 12:37 pm

dj. gen. 07, 2010 11:45 am

Hola noies!! jo també penso en un segon... el meu nen te 5 mesos quasi i la veritat es que m'agradaria que es portessin poc!
M'han dit varies vegades que no he de tenir pressa per dedicar mes temps trankilament al meu petit, a més té Sindrome de dawn i a la llarga "em donarà feina" pero també penso que tenir algú que creixera proxim a ell o mes o menya al "mateix ritme" també el pot ajudar i estimular més q a casona amb mi, no?! A mes de moment no treballo així que ni tan sols tinc els contres de la guarderia!
la veritat es q jo també estic feta un embolic però trobo mes pros que contres! ara només falta convencer el meu home?!?!
que penseu vosaltres del meu cas?

Jo tb veig gent de la meva edat q surten van de festa i no penso perdre res (jo tb tinc 25 anys) i ben contenta de la vida q tinc i del meu nen que cada dia em dona una alegria de tenir-lo al costat i puc dir-vos que aprecio cada novetat i cada cosa que fà molt més! cada somriure es per mi com regal que no té preu i una batalla guanyada aixi com les forçes que té per voler canviar de posició, els seus esfroços per fer agu agu i les mega xerrades que li dona per fer a les 4 de la nit :content: ... etc... :ok:
PER VEURE ELS NOSTES POSTS CLICKEU AL TICKER:

Imatge
Imatge

Walid Hem fet teta durant 1.043 dies (del 12/08/2009 al 19/06/2012)
Inès Hem fet teta durant 497 dies (des del 14/02/2011 al 25/06/22012)
Imatge

El blog de la mama: http://man-smanetes.blogspot.com

WALID & INÈS
Ripollesa
Entrades: 338
Membre des de: dl. nov. 09, 2009 9:22 am

dj. gen. 07, 2010 11:55 am

A mi em sembla que fas bé Angelina, de voler un altre fill, perquè el primer tingui amb qui compartir experiències, inquietuds i jocs! Suposo que si que un nen amb aquest síndrome, deu necessitar més atenció, però és clar, també necessita jugar i riure, i res millor que un germà o una germana per aconsseguir-ho. A més a més, si es porten tant poquet, gairebé no tenen gelos ( uns miques si, és clar), però com que són tant petits, gairebé no recorden l'etapa en que només hi eren ells. No ho sé, suposo que cadascú ha de sospesar la seva situació. Però sóc de les que pensen que quan vols un fill, no importa res més, el tens, i llavors d'una manera o altra ja te'n surts. Com diu la Goga, no importa la feina, ni l'edat, ni el pis... el més important és que volem ser mares, i tard o d'hora ho aconsseguim!
Imatge
ANNNA
Entrades: 1356
Membre des de: dt. set. 25, 2007 4:50 pm

dj. gen. 07, 2010 11:58 am

Caram, que m'esteu fent venir ganes d'anar pel segon!!!!

Jo també vinc de família numerosa, i tots molt seguits, ens estimem moltíssim i sempre ho compartim tot, tot i tot. Amb aquest precedent, jo sempre he dit que quan em posés a tenir fills en volia ben bé 3 o 4, tot i que ara que en tinc una penso que amb 2 ja faré el fet...!!!! No sé com anirà, he frenat una mica i sobre la marxa anirem veient.

El que si que em passa és com a tu, Madrona, que estic molt bé amb l'Isolda i penso massa amb com serà tenir-ne un segon, com m'ho muntaré, en fi, crec que raono massa els pros i els contres, i potser tot seria més senzill si em tirés a la piscina! Al final segur que ens ho farem igual oi? Com tothom!!!! Com dius tu Carme, ara et petes de riure amb el teu marit dels dubtes que et sorgien esperant a la segona!

Per l'Angelina, potser al teu fill si que li aniria bé tenir l'estimulació d'un germà proper en edat, però proper què és? Que es portin 1, 2 o 3 anys? No crec que hi hagi massa diferència, un cop et vas fent gran les edats s'igualen molt.

Petons, i a veure si aviat veiem més ++++++ per aqui!

Ah!!! Ripollesa, felicitats per la teva gran família noia, que bonic!!!!!
madrona

dj. gen. 07, 2010 12:34 pm

Gràcies per les vostres respostes!!!! :content: :content: :content: :content:
De fet, us he de confessar, que he escrit el tema pensant que m'agradaria que algú em donés la darrera empenta, que em diguessin..."va dona, busca'l ". I llegint-vos està clar.

Carme, jo també penso en el mateix...L'Ariadna es mereix tota la meva atenció del món!!!! I amb un germà/ana...això es divideix??. Sóc conscient que és com tú dius...però som persones i tenim dubtes, je je. La Laia ja menja millor???? neu:-D neu:-D

Ripollesa, felicitats!!! Segur que tens un dia a dia ben ple de somriures!!!! :ok: :ok:

Goga, no és que no pensi amb el cor, al contrari. Una mare no ho deixa de fer mai això. Però és inevitable, que a l'hora de voler portar un fill al món, pensem bé en tots els condicionants. :***: :***:

Moltes gràcies!!!

Algú s'hi afegeix????
El pacte! El cercle s'ha tancat!! Madrona, Nivaira, Gegar, Bombolla, Ninetapetita, NidiaGi, Mama2010, Pimpam, Martavila, Anoa, i Brownie!!
Imatge
angelina
Ubicació: Poitiers, FRANÇA
Entrades: 5461
Membre des de: dc. març 25, 2009 12:37 pm

dj. gen. 07, 2010 12:43 pm

aviam si ara farem un baby boom!!! :-D
PER VEURE ELS NOSTES POSTS CLICKEU AL TICKER:

Imatge
Imatge

Walid Hem fet teta durant 1.043 dies (del 12/08/2009 al 19/06/2012)
Inès Hem fet teta durant 497 dies (des del 14/02/2011 al 25/06/22012)
Imatge

El blog de la mama: http://man-smanetes.blogspot.com

WALID & INÈS
madrona

dj. gen. 07, 2010 1:11 pm

angelina ha escrit:aviam si ara farem un baby boom!!! :-D

xx:-D xx:-D xx:-D xx:-D xx:-D xx:-D
Imatge
lila29
:: girafa
Contacta:
Ubicació: sant fruitós de bages
Entrades: 2806
Membre des de: dl. feb. 11, 2008 11:19 pm

dj. gen. 07, 2010 1:17 pm

Nosaltres, quan vam tenir la Keila, teniem clar que en voliem un altre aviat, de fet ja hagués nascut, però els dos embarassos anteriors no van arribar a terme, espero que aquest vagi bé. Jo sempre havia tingut molt clar que volia dos fills, un no, perquè jo tinc una germana i tot i que ens portem 5 anys ens ho hem passat pipa!! I 3 tampoc, perquè no tindria paciència. De fet el meu home està acollonit perquè ell treballa a bcn tot el dia, marxa a les 5 del matí i torna a les 9 del vespre, i em diu que havera com m'ho faig amb dues criatures amb la poca paciència que tinc :love: Però tot anirà bé, m'encanta ser mare :ok:
l'únic contra que hi veig és que vivim en un pis de 70 metres quadrats i només hi ha dues habitacions, la nostra i la de la Keila, però les dues són de matrimoni, així que tant sigui nen com nena, hauran de dormir junts fins que tinguem calerons per aixecar el pis de dalt :***:

A tot això, amb 2 em planto!
Imatge

Imatge

Imatge

Visita la meva botiga online! http://www.avoncatalogo.com
charito
Entrades: 2409
Membre des de: dv. jul. 03, 2009 10:11 pm

dj. gen. 07, 2010 1:42 pm

Hola maques, nosaltres tot just comencem amb el primer pero si tenim clar que no volem que sigui fill unic si podem.

Jo em porto molts anys amb els meus germans, 18 i 13 per això tambè he crescut mes com filla unica i no m'agradava gens. El meu marit es fill unic de pares separats i es trobava molt sol, a mes li costa molt entendre la relació que tinc amb els meus germans o lo molt que m'estimo els meus nebots, es un lligam afectiu que no tindra mai i em fa una mica de pena.

Per mi els meus germans son molt importants perque em fan sentir recolzada, tot i que no sempre ens duem be i ens enfadem, se que en un moment de dificultat estaran al meu costat perque son la meva familia, i quan faltin els meus pares encara mes.

A mes pensa que tenir germans vol dir tenir cunyats o cunyades, nebodets, quan el teu fill tingui fills, no tindran cosinets per jugar, en fi es perd una mica l'oportunitat de ser una gran familia.

Jo crec que son bons arguments!!!
vanenar
:: conillet
Entrades: 366
Membre des de: dj. oct. 22, 2009 10:59 am

dj. gen. 07, 2010 1:51 pm

Madrona, et llegeixo i sembla que l'hagi escrit jo aquest missatge! És que estic en el mateix dilema i amb les mateixes preocupacions. De fet ahir també vaig demanar consell en un altra conversa. El meu nen tambè té dos anys i a mi m'encanta ser mare, crec que és el millor que m'ha passat a la vida i de fet m'agradaria tenir-ne tres!!!!!!!!!!!

Estem vivint uns moments meravellosos amb el nostre petit i hem sembla impossible poder compartir aixó amb un altra nen. No hem vull perdre res del meu nen, però suposo que igual que hem va passar amb el primer; de no imaginar-te com l'arribaràs a estimar, em passarà amb el segon el dia que hem decideixi, no?

A mi se m'ajunten els dos sentiments, estic boja per tornar a ser mare però hem fa una por terrible!
[url=http://lilypie.com][img]http://lb4m.lilypie.com/rmBBp2.png[/img][/url] [url=http://lilypie.com][img]http://lb2m.lilypie.com/NKhWp2.png[/img][/url]
madrona

dj. gen. 07, 2010 1:59 pm

vanenar ha escrit:Madrona, et llegeixo i sembla que l'hagi escrit jo aquest missatge! És que estic en el mateix dilema i amb les mateixes preocupacions. De fet ahir també vaig demanar consell en un altra conversa. El meu nen tambè té dos anys i a mi m'encanta ser mare, crec que és el millor que m'ha passat a la vida i de fet m'agradaria tenir-ne tres!!!!!!!!!!!

Estem vivint uns moments meravellosos amb el nostre petit i hem sembla impossible poder compartir aixó amb un altra nen. No hem vull perdre res del meu nen, però suposo que igual que hem va passar amb el primer; de no imaginar-te com l'arribaràs a estimar, em passarà amb el segon el dia que hem decideixi, no?

A mi se m'ajunten els dos sentiments, estic boja per tornar a ser mare però hem fa una por terrible!

Je, je...completament d'acord amb tú!!!! Ja veus que des d'aquí ens animen en positiu!!! :ok: :ok: :ok:
Imatge
Carme74
Ubicació: Barcelona
Entrades: 1478
Membre des de: ds. març 01, 2008 7:08 pm

dj. gen. 07, 2010 2:05 pm

madrona ha escrit:Carme, jo també penso en el mateix...L'Ariadna es mereix tota la meva atenció del món!!!! I amb un germà/ana...això es divideix??. Sóc conscient que és com tú dius...però som persones i tenim dubtes, je je. La Laia ja menja millor???? neu:-D neu:-D

No, no es divideix l'atenció... Es redueix el teu temps lliure!!! xx:-D xx:-D xx:-D xx:-D xx:-D Sobretot els primers mesos, t'adones que mai tens 5 minuts per descansar tu.
La Laia encara menja molt malament. Però m'he relaxat una mica, la veig sana i molt activa, i penso que té un metabolisme perfecte que fa que menjant tant poca cosa pot continuar sent una cabra boja!! Pensa que la Núria, que encara no té 2 anys menja molt més que ella i ho tasta tot. I tot a trocets! Això si... No dorm!
Au noies!!! Que ja veig que s'ha obert la temporada de "busca i captura" dels segons!
Imatge

Imatge
mireiafor
Ubicació: El maresme
Entrades: 2876
Membre des de: dl. oct. 29, 2007 3:53 pm

dj. gen. 07, 2010 2:12 pm

Jo tinc clar que tenir els meus fills és la cosa més maca i gran que he fet i faré a la vida. Amb la primera vam disfrutar moltíssim però també vam pagar les novatades de NO TENIR NI IDEA!! Després ens ho vam pensar una mica massa perquè ens feia mandra tornar a começar amb els bolquers, a no dormir... entre això i un embaràs malaguanyat al final quan va néixer el segón la gran ja tenia 5 anyets. No sabíem com ens aniria ni com ens en sortiríem però la realitat ha superat en positiu a tot el que ens haguéssim imaginat.

El cas és que ara som la gent més feliç del món, abans també ho érem però ara ho som encara més... No sé com explicar-ho, ens hem tornat una família, a casa sempre hi ha soroll, caos, jocs (plors també una mica eh?), riures, enrenou.... anem amunt i avall els quatre, no parem... No sé, la vida s'ha tornat com una gran riuada que ens porta per camins plens d'aventures i en el que no t'has recuperat encara que ja tornen les curves!! Jo no soc gaire d'anar dient als altres "ui el que us perdeu!" però de veritat que li recomanaria a tothom: 2 FILLS...... MÍNIM!!!
Imatge

Imatge
vanenar
Entrades: 366
Membre des de: dj. oct. 22, 2009 10:59 am

dj. gen. 07, 2010 2:13 pm

Sembla que les que teniu ja el segon només hi veieu "pros"................... o almenys aquests us compenseu enormement els contres! :ok: :ok: Aixó anima molt, però i els nens com han rebut els germanets???? Aquest tema també hem preocupa
[url=http://lilypie.com][img]http://lb4m.lilypie.com/rmBBp2.png[/img][/url] [url=http://lilypie.com][img]http://lb2m.lilypie.com/NKhWp2.png[/img][/url]
Pukeko
Entrades: 6391
Membre des de: ds. oct. 14, 2006 1:09 pm

dj. gen. 07, 2010 2:19 pm

Goga ha escrit:
Ripollesa ha escrit: Tinc 25 anys, les meves amigues encara van de festa a la universitat, i quan em diuen el què segons elles em perdo, els dic ben orgullosa: potser sí, però jo tinc una família! :ok:

>.-<: >.-<: >.-<: >.-<: >.-<: >.-<: >.-<: >.-<: >.-<: >.-<: >.-<: >.-<: >.-<: >.-<:

Jo estic en la "línia filosòfica" de la Ripollesa: vam decidir tenir el segon pel mateix motiu que el primer: perquè volem!!! Tant el meu marit com jo enfoquem el tema de la maternitat/paternitat des del punt de vista de l'amor i dels sentiments, i ho racionalitzem ben poc, no som pares que tinguin els fills "perquè ja toca", "perquè ja tenim X anys", "perquèla feina la tinguem així o aixà...", perquè ens ve de gust ser pares, estimar i cuidar les nostres criatures, i no necessitem més motius que aquest, tant pel primer com pel segon :ok: Però vaja, que és un enfocament que el fem en general en la nostra vida, començant per nosaltres mateixos: quan sortíem vivíem lluny l'un de l'altre, només ens podíem veure els divendres i els dissabtes i prou, i tot i així vam tirar endavant, perquè ens estimem, i l'amor passa per sobre de qualsevol racionalització tipus "pros i contres de...". Vull dir que quan t'enamores d'algú oi que no penses "pros i contres de tenir parella" i en funció d'això decideixes sortir amb algú o no? Doncs per mi el tenir fills igual, és un sentiment, en tens ganes o no en tens, i si no entens tampoc cal forçar-ho, i si en tens ganes, doncs endavant (no sé si m'he explicat bé).

Totalment d'acord amb el que exposes, però a l'hora també discrepo. HI ha vegades que les circumstàncies et poden. T'explico el nostre cas: jo també deia sempre que volia tenir dos criatures juntes, i si pogués ser 3 millor. De fet, tenia pensat que quan l'Elna tingués un any començariem la búsqueda del segon, perquè per ella vam estar un any. Però resulta que quan la nena ha fet un any ens trobem que tots dos estem a l'atur i ara per ara la situació no millora......
Per tant, tot i que jo me'n moro de ganes i que cada vegada que veig algú que esper el segon se'm remou tot, no pot ser, la nostra situació actual no ens ho permet.
mireiafor
Ubicació: El maresme
Entrades: 2876
Membre des de: dl. oct. 29, 2007 3:53 pm

dj. gen. 07, 2010 2:26 pm

Nosaltres el fet que es portin molt té molts inconvenients però també moltes avantatges. Quan va néixer el petit la gran ja es vestia sola, dinava sola... al tanto que quan dic sola vull dir "sense ajuda" no que la tinguem allà en un racó oblidada neujor:-) neujor:-) a més ella té un caràcter molt bo, gens egoïsta i com era ella que des de sempre ens demanava un germanet des que va néixer l'adora, juga amb ell, l'explica contes.... Avui mateix jo trigava massa en donar-li de menjar al peque i li anava donant ella :love: :love: :love: . El que no perdona és en el tema dels regals. Si ell té una cosa, ella ha de tenir una altra i no val que ell tingui més regals que ella o més grans, i també amb algunes persones que estava acostumada a que es comportessin com si ella fos l'única nena del món (avis, tiets, etc.) li costa d'acceptar que ara hagi de repartir els jocs o mimitus amb un altre. Amb nosaltres no té problema perquè sempre ens hem comportant d'una forma bastant realista però ja sabeu com és la família...
Imatge

Imatge
merisc
Entrades: 2715
Membre des de: dg. jul. 15, 2007 7:18 pm

dj. gen. 07, 2010 2:31 pm

angelina ha escrit:aviam si ara farem un baby boom!!! :-D

>.-<: >.-<: >.-<: >.-<: >.-<: >.-<: >.-<: >.-<: >.-<: >.-<: >.-<: >.-<: >.-<: >.-<: >.-<: >.-<: >.-<: >.-<:
Imatge

Imatge
Imatge
Trinity
Contacta:
Entrades: 1582
Membre des de: dg. des. 17, 2006 10:01 pm

dj. gen. 07, 2010 3:05 pm

JO també vinc de familia nombrosa,som 5 germanes, soc la mes gran! Amb la que hem segueix em porto sis anys i amb la petita, la meva petita, em porto 11.(es porten un any les tres primeres i amb la petita 3) La he cuidat jo desde q va neixer, i per ixó sempre he dit que minim volia 3, pot ser amb dos ens plantarem(tema diners).

Tema diners em preocupa, pero penso que si els meus pares sén van ensortir, només treballaba el meu pare i va treure a les cinc endavant, nosaltres perquè ¿no?... no teniem per molt pero de tot s´ensurt...

Jo només veig pros... només falta convencer almeu home, ja li he demanat a la carta als reis....

Pot ser, em quedaré sense temps, tornaré a dormir poc aniré de bòlid,... i qué?!!! lo millor del món es ser mare!!!!
ImatgeImatge

ImatgeImatge

Torna a “Buscant un embaràs”

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::