Dubtes i pors desprès de l'avortament...

Problemes durant l'embaràs.
Avatar de l’usuari
Coaner
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 309
Membre des de: dj. gen. 04, 2018 5:07 am

Dubtes i pors desprès de l'avortament...

EntradaAutor: Coaner » dc. gen. 30, 2019 5:45 pm

Vaig obrir un primer post "D'un Somni a un malson" perquè sentia la necessitar d'explicar la meva experiència, però no he pogut continuar-lo. No he estat massa capaç d'explicar res més...
Em van fer el llegat el 25 de Gener, estava de 13 setmanes i havien decidit interrompre l'embaràs per una malformació al crani (bebè acrani)
Hi ha un abans i un desprès del llegat... Abans vida e il·lusió, i ara... res. Temps buit!
Tinc dubtes, i mirant a altres post, no trobo resposta...
No tinc pèrdues! De fet, en vaig tenir només el primer dia i poca cosa. És normal això? Em van haver de posar un globus, perquè durant l'intervenció vaig tenir una hemorràgia. I pot tenir res a veure? Em sembla molt més lògic perdre durant els 5 o 10 dies aconsellats, que no pas no perdre res... tinc la sensació que no faig net... No sé si m'enteneu...
La primera regla sol ser? Depèn de cada dona entenc... però la data marge és durant aquests tres mesos de rigor? Les regles desprès d'avorts canvien?
El dia 11 de febrer tinc la eco de control... aquesta eco és la que et dona llum verda per tenir relacions?
I per cercar? Passar una primera regla i comprovar ovulació?

Em sento, bé ens sentim... tan ko. Cada vespre ens repetim la mateixa frase... "Quines poques ganes tenim de tirar endavant" Costa tant tirar endavant quan has perdut el fruit i l'il·lusió de tants anys.

Gràcies per llegir-me!
Imatge
Imatge
trish
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 518
Membre des de: dt. abr. 06, 2010 10:28 am

Re: Dubtes i pors desprès de l'avortament...

EntradaAutor: trish » dc. gen. 30, 2019 8:22 pm

Hola, hace unos días te leí del tema sangrado no puedo decirte nada porque con un legrado no sé cómo funcióna pero te explico mi casi, el 29 de diciembre empecé a manchar y al final aborto bioquímico y sólo tuve dos dias de sangrado y menor que una regla, pero he ovulado Justo a los 14 días del sangrado lo sé porque me he hecho tiras de ovulación y me he vuelto a quedar embarazada, lo estaba buscando ya que tengo otra niña y le habíamos dicho que esperamos un bebé y ahora no podía decirle que ya no estaba y lo intentamos y aquí estamos de casi 5 semanas otra vez. Se que en tu caso es más complicado porque has de esperar un tiempo de rigor yo hay días que aún lloro por la pérdida y es algo que nunca se os pasará pero como dicen aprendes a vivir con ello, te envío ánimos y poneros cuando os sintáis seguros y bien.
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: Dubtes i pors desprès de l'avortament...

EntradaAutor: Anna Maria » dc. gen. 30, 2019 10:20 pm

Bones Coaner,
primer de tot, dir-te que sento molt el que t'ha passat. 5 dies? Ara esteu en plena patacada, oi bonica? Costa aixecar-se, sí. També pensa que el tema de l'avortament molts cops el tenim interioritzat com... "ah, és normal, passen tants casos,..." això fa més mal que bé, perquè que hi hagi altres casos no vol dir que no pugui ser dolorós. Ara esteu en ple dol, en plena patacada com et deia, tu i la teva parella. Que t'aconsello? Doncs que ploris tot el que puguis, en parlis amb la teva parella, et desfoguis. CUIDA'T, CUIDEU-VOS.
Pel que fa al sagnat, cada dona i cada operació és un món, jo vaig sagnar molt poquet. Tot i així, a mi em va passar que al cap d'una setmana encara deixava restes a les calces i ho vaig trobar estrany, i vaig anar a urgències de l'Aliança i em van veure que tenia restes. Em van donar un medicament per acabar d'expulsar. Amb el tema globus no et sé dir ja que ho desconec. Tens algun altre símptoma: mal de panxa fort, punxades? Una mica de rum-rum, no sé com explicar-t'ho, com una espècie de doloret com si ja em vingués la regla el vaig tenir, però per consulta telefònica (els tres primers dies em van trucar ells) em van dir que era que el cos s'anava recol·locant, i em va desaparèixer al cap d'uns dies. Tens vòmits, nàusees fortes,...? Recordo que al full que em van donar hi havia aquests indicatius: sagnat abundant, punxades fortes, vòmits o nàusees. Tot i així, com et dic, al cap d'una setmana no ho veia clar i hi vaig anar. Jo la veritat és que si notes quelcom estrany i no acabes d'estar segura i aniria a fer un cop d'ull.
Pel que fa a tornar la regla, doncs a mi em va tornar de seguida, però depèn de la dona també, I pel que fa al "permís" (altra cosa són les ganes) per tornar-s'hi a posar, jo vaig haver d'esperar un any perquè el meu cas va ser una mola completa i durant un any no vaig poder quedar-me embarassada per risc que es repetís aquesta mola. He llegit per aquí que hi ha hagut noies que al segon mes de regla ja s'hi han tornat a posar, altres al tercer i alguna també a la primera regla, suposo que també depén del ginecòleg i del cas en concret.
Dir-te que aquí estem, perquè cada cop que vulguis escriure hi haurà uns ulls llegint-te i entenent-te. Que hagis pogut escriure primer la teva pèrdua, com després ara com et vas sentint és molt positiu, fes-ho aquí o amb qui necessitis, et farà molt bé.
Una abraçada de llana,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
martins
:: puça
:: puça
Entrades: 29
Membre des de: dv. oct. 23, 2015 5:01 pm

Re: Dubtes i pors desprès de l'avortament...

EntradaAutor: martins » dc. gen. 30, 2019 10:58 pm

Coaner,
Em sap molt greu per tot el que esteu passant. No tinc paraules de consol, però sí que puc aportar la meva experiència i espero que us sigui d'ajuda.
Jo vaig començar a sagnar quan estava de 9 setmanes. Vaig anar a urgències i em van dir que no hi havia bateg. Com bé has descrit tu vam passar d'un somni a un malson. Em van fer un llegrat i vaig tacar aquell mateix dia I PROU. I tot estava ok. Així que no sagnar no té per què ser res dolent.
El ginecòleg em va dir que esperés 2 regles i ho tornéssim a provar. Però per altres motius vaig demanar una segona opinió a la dexeus quan ja havia passat una regla i em van dir que tot estava perfecte i que ens hi podíem posar ja!
Tema regla, va ser normal ja la primera post llegrat, però em va venir més tard del normal. No recordo si a DC 30 o 40. Pensa que les hormones tarden uns quants dies a posar-se a lloc.
Espero haver-te respost.
Ara no trobeu les forces per seguir, sé què és perdre la il·lusió, però tirareu endavant perquè voleu ser pares... i ho sereu! Us haurà costat però ho aconseguireu, i tot plegat us ajudarà a valorar més que molta altra gent tot allò que teniu.
Un petó i ànims
piruletademaduixa
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 54
Membre des de: dc. gen. 31, 2018 7:15 am

Re: Dubtes i pors desprès de l'avortament...

EntradaAutor: piruletademaduixa » dj. gen. 31, 2019 7:43 am

Hola bonica,
acabo de llegir l'altre post i aquest ... procuro no entrar gaire però és inevitable pensar-hi més del compte.

Ja saps que a mi no em van fer cap legrat sinó que em van donar medicació pq expulsés. Quan vaig anar a la eco de control em van dir que no quedaven restes i que en un mes em vindria la regla i ja podiem tornar a buscar. LA veritat és que no va ser ben bé així. Vaig estar 15 dies amb molt mal de pits i trobant-me no gaire bé, fins que finalment un dia vaig treure uns coàguls, sense gaire sang, i des de llavors que ja em vaig començar a trobar bé. Al cap d'aproximadament 20 dies em va venir la regla normal, i ara estic amb el primer cicle. En el meu cas sembla que se m'ha estabilitzat tot una mica perquè després del primer avortament vaig estar 6 mesos tacant a partir de mig cicle i ara estic a dia 20 i no he tacat.
JO també vaig buscar molt què era normal i què no, i la conclusió é sla de sempre, cada persona i cada cos és un món.

Em sap molt de greu com ha acabat tot plegat Coaner, encara recordo la il·lusió que em va fer veure que compartiriem mes... Sempre que et llegeixo penso que desprens una energia molt positiva i estic segura que poc a poc toarnareu a trobar la manera de tornar-vos a il·lusionar.

SI has de demanar ajuda a un psicòleg no ho dubtis, jo ahir hi vaig anar i crec que he fet bé. Havia entrat en un bucle de tractar fatal a la meva parella, estic a la que salto i no sé ben bé com posar-hi remei. POquet a poquet :)

QUalsevol cosa que necessitis ja saps que pots comptar amb mi. T'envio molts petons i molta força!
Avatar de l’usuari
Coaner
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 309
Membre des de: dj. gen. 04, 2018 5:07 am

Re: Dubtes i pors desprès de l'avortament...

EntradaAutor: Coaner » dj. gen. 31, 2019 3:05 pm

Infinites gràcies per les respostes!!! :love: :love: :love:

Piruletademaduixa Siii bonica, recordo tan la teva pèrdua... Justament perquè n'ets conscient, però sembla mentida que ara toqui viure aquesta me. Empatitzes tan amb el dolor (i sense haver-ho passat abans) que sent quelcom companya. Em vaig quedar en xoc... Recordo parlar-ho amb el meu home i tot.
El dia 5 tenim visita amb el psicòleg de la Vall d'Hebron, i anirem! I tan... jo crec que aniré avançant, (tot i que em sento molt més valenta a casa. Les estones que he estat fora... em faig petita... no sé si m'entens? )però el meu home li costa treure. Miro de parlar-ne molt amb ell, perquè en faci net... però estic segura que li costarà. A mi escriure m'ha anat molt bé!! A vegades penso... vés a saber que pensa qui em llegeix? Sóc massa transparent... Però sempre m'he sentit tan suportada aquí!! Més que enlloc!! Per tant, em quedo amb aquestes AMIGUES virtuals, que sé de sobres que hi són! Una abraçada gegant!!
Martins Doncs moltíssimes gràcies per la resposta! M'has fet veure una miqueta més enllà. Si no em trobo malament com per anar a urgències, esperaré la eco del dia 11 per la pública, i demanaré una segona opinió amb un gine privat.
Anna Maria Ai... que dolça!! Així desprens... Doncs, no tinc nàusees, n'hi doloret de regla. Però tinc mals de cap, o més aviat punxades... però ho atribueixo més a tota la tensió acumulada. El tema de tornar a tenir el cós "a punt" entenc que entre els dubtes de no haver-ho viscut mai, i què aconseguir un nou embaràs serà una de les úniques coses que ens farà tornar a ser feliços de veritat.
Cada dona és diferent, he sentit opinions de no voler compartir l'experiència, per vergonya, o perquè el mateix dol no ens deixa prou forces. Jo he estat molt selectiva amb la família o amics, el fet de no haver donat gaires explicacions de l'embaràs, just per por a una pèrdua, m'ha donat opció a ara fer "com si res" (O estic convençuda que podré fer com si res quan decideixi abandonar el sofà i Nutella). Però compartir-ho al fòrum i/o amb qui em dona "compte bancari emocional" ha estat la millor opció per buidar el pap.

Muaaaaaaaaaaaaa
Imatge
Imatge
ambjdejan
:: granota
:: granota
Entrades: 226
Membre des de: dc. nov. 07, 2018 4:45 pm

Re: Dubtes i pors desprès de l'avortament...

EntradaAutor: ambjdejan » dv. feb. 01, 2019 12:40 pm

Coaner, bonica, et vaig llegint i ahir et volia contestar, però era tan bonic/reparador el què t'havien dit les altres noies, que em vaig tallar... Els nostres casos són diferents però amb el mateix resultat, així que només et puc dir que una abraçada molt gran, que ploris i escriguis el què sentis i les altres... què vols que pensem? a vegades quan veus una cosa escrita també hi veus els teus pensaments/sentiments, o sigui que benvinguts els escrits!
També és important poder-ne parlar amb el nostre entorn real, però! quan trenques aquesta barrera te n'adones que hi ha tanta gent que ho ha passat... que no et cura a tu, però et dona una certa tranquil·litat...
Segur que aviat tot es posa a lloc per a totes!!
petons infinits!!
Avatar de l’usuari
nostreta
:: granota
:: granota
Entrades: 231
Membre des de: dj. maig 02, 2013 3:52 pm

Re: Dubtes i pors desprès de l'avortament...

EntradaAutor: nostreta » dg. feb. 03, 2019 1:49 pm

Coaner, bonica, molts ànims :-()-)

És dur, però tot passa, no s'oblida però el dolor cada vegada és menys intens. Feu bé d'anar a una psicòloga que us ajudi a canalitzar i saber gestionar el dol, molt important per espantar els fantasmes del següent embaràs.

Jo no he passat per un legrat, en tots els avortaments vaig decidir fer maneig expectant i, per tant, al cap de 30/35 dies ja tornava a tenir la regla i els metges ens vam donar llum verda. Pel que fa al sagnat, al fer maneig expectant el procés és molt més llarg, vaig sagnar abundant uns 15 dies fins que no ho vaig expulsar tot i desprès potser vaig tacar una setmana més. Però cada cos és un món, si notes quelcom que no et quadra no dubtis en anar a urgències, et quedaràs més tranquila.

En fi, una abraçada enorme!! No t'he volgut escriure x WhatsApp per no atabalar-te més, però ganes no me n'han faltat. Em tens aquí pel que faci falta, muaaaak!
Imatge

Imatge

Torna a “Quan les coses no van bé”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::