Embaràs ectòpic després d'una FIV - molts dubtes! (i pors)

Tractaments, clíniques, medicaments..
Núvol20
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 84
Membre des de: ds. gen. 04, 2020 4:47 pm

Embaràs ectòpic després d'una FIV - molts dubtes! (i pors)

EntradaAutor: Núvol20 » dt. març 17, 2020 9:40 am

Hola noies!

M'animo a obrir aquest tema per per aquest fòrum hi ha dones que heu passat també per un embaràs ectòpic després d'un tractament FIV i em podeu ajudar una miqueta a resoldre dubtes.

Ahir m'ho van confirmar i em van puncar metrotexate. L'embrió està en una trompa, és realment petit, no la tinc inflamada i la beta també és baixeta. A partir d'ara, m'aniran controlant les betes fins aconseguir que baixin. També em van dir que m'havia d'esperar 3 mesos per tornar provar quedar-me embarassada.

Tinc bastants dubtes, els vaig enumerant! I ja em perdonareu, potser són molt tontos! (com ahir estava com en xoc, no vaig preguntar a la doctora pràcticament res)

1. M'han dit les dones que passem per un, després tenim més possibilitats que ens torni a passar. Però per què? No entenc perquè si faig una FIV, em pot tornar a passar.

2. La doctora em va dir que també podia optar per treure'm la trompa tot i que pensava que amb la injecció tot aniria bé. Igualment, em va dir, que si em plantejava fer una altra FIV, potser sí que seria convenient. Continuo sense acabar-ho d'entendre. Hauria de plantejar-me treure-me-la abans d'un altre intent, si és així, per què?

3. He llegit que quan ens fan transferències en fresc, podem tenir més possibilitats que passi que fent la transferència amb embrions criopreservats. Pel que es veu, és perquè estem molt hormonades del tractament per a la punció, etc. D'això en sabeu alguna cosa?

4. Per a la següent FIV, m'hauria de plantejar fer-me cap prova abans de començar? Si és així, a vosaltres us han recomanat cap?

I res més, si els vostres doctors i doctores us van recomanar res que em pugui fer servei, ja sabeu.

Abraçades!
myca
:: peixet
:: peixet
Entrades: 259
Membre des de: dc. des. 16, 2015 5:27 pm

Re: Embaràs ectòpic després d'una FIV - molts dubtes! (i pors)

EntradaAutor: myca » dc. març 18, 2020 5:26 pm

Hola núvol20!
No sé si et resoldré gaires dubtes però texplicaré la meva experiència...
De resultes de la 1a fiv també vam tenir un ectòpic. No van acabar de veure on era, però com que tenia mal i la beta havia arribat a 550 al final van punxar metotrexate i a esperar que baixés i que passessin tres mesos per intentar qualsevol cosa.
L'únic que em va dir el metge va ser que en una altre intent prendrem un relaxant muscular.
Vam fer altres intents i com que no era el mateix metge ningú li va donar cap importància, i no em van donar res ni vaig tenir cap altre ectòpic.
El problema és que allò era el 2015 i nomès he aconseguit un bioquimic des de llavors... i un pilot de negatius.
No sóc el millor exemple per animar, però només vull dirte que segurament és qüestió de probabilitats, dubto que hi hagi gaires noies amb ectòpics seguits. I trobo molt fort que et parlin de treuret les trompes. Desconec les probabilitats en fresc o congelat. Demana segones opinions perquè en aquest món de RA també n'hi ha de molt catetos.
Desitjo que et vagi tot molt bé!
Una abraçada!
Núvol20
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 84
Membre des de: ds. gen. 04, 2020 4:47 pm

Re: Embaràs ectòpic després d'una FIV - molts dubtes! (i pors)

EntradaAutor: Núvol20 » dc. març 18, 2020 11:20 pm

Moltes gràcies Myca! Sí que ets d'ajuda! M'anoto això del relaxant muscular per quan acabi tot fer ronda de segones opinions a metges!

Abraçades!
Melbourne
:: puça
:: puça
Entrades: 42
Membre des de: dc. set. 16, 2020 5:11 pm

Re: Embaràs ectòpic després d'una FIV - molts dubtes! (i pors)

EntradaAutor: Melbourne » dv. oct. 09, 2020 9:03 pm

Hola, Núvol!

Jo també et compartiré la meva experiència, tot i que tampoc no és gaire al·lentadora... Vaig fer un post no fa moltíssim en un altre fil però t'ho detallo per aquí:

Vaig tenir un embaràs natural que va acabar en ectòpic. Em van punxar metrotexate i em van dir que esperés sis mesos per un altre embaràs. Quan vaig anar a fer control, la beta havia pujat i van haver de treure'm la trompa. Com a tu, em van dir que quan hi ha un ectòpic, hi ha més números de fer-ne un segon. No sé per què. El cas és que a mi em van fer una histerosalpingografia, que bàsicament és una prova on et miren la permeabilitat de la trompa i si està obstruïda. En el meu cas em van dir que la trompa que quedava estava bé.

Més endavant vam anar a fiv i em vaig quedar embarassada, però va acabar en ectòpic també i em van treure la trompa directament. Em van dir que era mala sort... Però també em van dir que quan les trompes no funcionen bé, hi ha menys problemes en fiv si les treuen.

Per contra conec tres noies amb ectòpic i una trompa que no han tingut problemes per embarassar-se després.

El teu post és de març, no sé com tens ara la situació, però espero que la següent fiv t'hagi funcionat bé!
Avatar de l’usuari
Tànit
:: granota
:: granota
Entrades: 209
Membre des de: dv. oct. 09, 2015 8:21 pm

Re: Embaràs ectòpic després d'una FIV - molts dubtes! (i pors)

EntradaAutor: Tànit » dv. oct. 23, 2020 2:04 pm

No se si vaig una mica tard responent però t explico des del total desconeixement mèdic.
L'any passat haviem de començar el FIV despres d anys de buscar i de mirar i ser revisada x molts metges. Finalment a la ultima clinica q vaug anar em van fer una eco molt rara... fins i tot diria molesta força molesta alla em van veure una trompa ostruida la dra em va dir que la podiem deixar però que hi havia un risc molt gran d embaràs ectopic i em va aconsellar treure la. em vaig passar una setmana plorant (treure les trompes) em van dir q una segur i l altre que ja ho decidirien quan obrissin depenent co. la veiessin. Treure t les trompes suposa impossibilitat total d embaras natural... quin fart de plorar em vaig fer!!!!
La metgessa dient me que quedava clar despres de 5 anys de buscar q no funcionaven, el meu home em deia el mateix i jo vinga plorar... el dia de l operacio quan em vaig despertar em van dir que havien sigut les dues... aleshores no vaig plorar xq hi havia el meu pare i no volia espantarlo....pero si hagues pogut tb ho hagies fet.
ara estem a punt de començar FIV i tinc l esperança q el meu problema fos aquell i que tot ens vagi molt bé i taaaanta por que no sigui aixi que tp paro de plorar... i no he començat amb les hormones!!!

El que vull dir es q si ja has tingut un ectopic i ppt ser que la trompa no estigui bé potser t hauries de plantejar treure la i garantirte que el proper no sera ectopic, que son embarassos perillosissims

Torna a “Reproducció assistida”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 6 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::