Diastasis abdominal

Avatars, firmes, tickers..
PetitaAngie
Entrades: 1
Membre des de: dj. feb. 08, 2018 12:25 pm

Diastasis abdominal

EntradaAutor: PetitaAngie » dj. feb. 08, 2018 12:57 pm

Hola, sóc nova per aquí, i tot i que he estat buscant, no trobo cap fil obert sobre el tema.

Bé, començo explicant la meva gran preocupació per veure si algú em pot ajudar ... Ara estic embarassada de 30 setmanes de la meva petita i sóc la dona més feliç del món. Al ser el meu
primer embaraç no sé mai si el que em passa és normal o no. la historia és que gairabé des del principi, quan estic tumbada/ assentada i faig força per aixecar-me, em surt una cresta per sobre del melic; hi tinc com un forat i cada vegada el veig més gros. El problema es que ara, de vegades, em fa mal i em.preocupa molt el moment del part i la situació final quan ja tingui la meva princesa. He consultat a la llevadora i m'ha confirmat que es una diastasis abdominal i que quan tingui la nena, amb el temps , se suposa que s'arreglarà sol o amb hipopressius.

Alguna de vosaltres ha tingut el mateix problema??? es que no conec ningú que li hagi passat el mateix i no sé amb qui parlar-ho o a quin professional em puc dirigir. Algú sap de algun centre,fisio ... per Vic que tractin el tema????

Moltissimes gràcies i sento molt la parrafada!!!
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2125
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: Diastasis abdominal

EntradaAutor: Anna Maria » dv. feb. 09, 2018 9:56 am

Bones!
Primer de tot felicitats per l'embaràs. I sí, és l'etern problema, el no saber si el que et passa és normal, si pot afectar el bebè... Però és fantàstic que t'hagis decidit a preguntar, aquí a l'SP sempre estem totes a l'aguaït.

A veure, no conec cap cas de diastasis abdominal, però jo jo aniria a un/a bon osteòpata, que és un fisioterapeuta amb una formació més específica:
https://ca.wikipedia.org/wiki/Osteopatia

No sóc de la teva zona, però mirant a Sant Google he trobat un post d'aquí a l'SP on una companya demanava un osteopata que fos de per allí, aquí tens l'enllaç:
http://www.socpetit.cat/forum/viewtopic ... 11&t=50102

Pel buscador de l'SP jo no m'aclaro massa, sempre vaig a Google i poso Sóc Petit i el tema que vull buscar.

Ja ens diràs com ha anat!

Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
capseta
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1088
Membre des de: dl. març 21, 2016 7:03 pm

Re: Diastasis abdominal

EntradaAutor: capseta » dv. feb. 09, 2018 10:43 am

Hola!

No anava a comentar però... Anna Maria, vols dir que un osteòpata anirà bé per la diàstasis abdominal?

La diàstasis abdominal és la separació excessiva dels músculs avdomunals (crec que els rectes), formant una separació que va del melic cap a l’esternó.
És més habitual en embarassos múltiples però a moltes dones els surt en embarassos únics. En casos greus pot arrivar a provocar una hèrnia.

Pel que sé no s’ha de fer res durant l’embaràs, sinó passada la quarentena. En general els exercicis hipopressius son bons, però jo aniria a un fisioterapeuta especialitzat en dona, embaràs i postpart. I et podràn assessorar molt millor, i de pas demanaria que et revisin el sòl pèlvic, que és ung ran oblidat, es recomana fer Kegel com si res... pressuposant que tothom els sap fer correctament, i no és tant fàcil.

Una youtubes, la de “happyohana” n’ha tingut en el seu primer embaràs i en alguns vídeos explciava de què tracta, com solucionar-ho... va anar a algun centre especialitzat i li explicaven coses, potser mirant el vídeo et treus una mica d’angoixa i llegint els comentaris veuràs que és força habitual, no pateixis ni et sentis un bitxo raro.


Per cert, quan t’aixequis fes-ho SEMPRE de costat, no cap amunt, perquè estaràs fent un abdominal hiperpressiu i són zero recomanables durant l’embaràs, i de fet sempre.

Una abraçada.
Maig '16: comencem la cerca
Octubre '16: TE+
Maig '17: mor i neix l’E (31 setmanes)
Juliol '17: tornem a cercar
Agost '17: TE+ però el perdo (ectòpic)
Octubre '17: tornem a cercar
Novembre '17: TE+
Juliol ‘18: neix la G
Juny ‘19: tornem a cercar
Agost ‘19: TE+
Abril ‘20: neix la F
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2125
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: Diastasis abdominal

EntradaAutor: Anna Maria » dv. feb. 09, 2018 4:48 pm

Bones!
Doncs me n'alegro que hagis acabat entrant, capseta, ja que jo simplement el que feia era dirigir-la a un post on es parlava de professionals de la seva zona, gràcies per haver entrat i contestat ja que tu saps bé de que va la diastasis abdominal, i així has donat un cop de mà a la petitaangie :-()-) :-()-)
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?

Torna a “Ajuda”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 3 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::