trilingüisme

Més qüestions.
malonsca
Entrades: 3
Membre des de: dc. feb. 19, 2020 8:58 pm

trilingüisme

EntradaAutor: malonsca » dj. feb. 20, 2020 12:37 pm

Hola,

la meva criatura naixerà en un context trilingüe (sense comptar el castellà, que espero que aprengui amb els amics -vivim a l'estranger, en un país francòfon-).

Jo li parlaré en català. El pare mesclarà dues llengües, el francès i una llengua africana, com fa ell habitualment amb la seva família. La cangur li parlarà amb una d'aquestes dues llengües, l'africana, i quanj comenci la guarderia es trobarà en un context francòfon.

És convenient que jo li llegeixi llibres en diferents llengües, o m'hauria de centrar en el català?

Teniu experiències enriquidores?

Gràcies!
Avatar de l’usuari
Mara17
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4365
Membre des de: dv. març 26, 2010 11:14 am

Re: trilingüisme

EntradaAutor: Mara17 » dj. feb. 20, 2020 1:02 pm

Em van dir un cop que valia més que cada adult parlés en la llengua que li era pròpia. L'entorn ja farà que parli les llengües del lloc, més aviat o més tard, però les aprendrà. Quina sort que tindrà la teva criatura! :love:
Glinda, Rela i Mara
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
capseta
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1088
Membre des de: dl. març 21, 2016 7:03 pm

Re: trilingüisme

EntradaAutor: capseta » dv. feb. 21, 2020 1:36 pm

Hola!

Ostres, la segona consulta sobre trilinguisme que llegeixo avui i no me’n puc estar de contestar ja que sóc mestra especialitzada en llenguatge.

Jo us recomanaria a tu que parlis exclusivament en català i el pare si pot ser que es centri més en la llengua africana, ja que entenc que el francès l’adquirirà per moltes altres vies. Tot i que al parlar ell sempre en les dues Llengues No serà capaç de deixar totalment de banda el francès.

A mi m’ha passat que al ser bilingüe de naixement amb la meva filla parlo generalment en català però em surten moltes frases fetes i moments en que li parlo en castellà perquè per a mi és una llengua familiar (per part de pare).

El rpeferible és “una persona, una llengua”. A partir d’aquí feu-ho com pogueu i us sigui més natural.

Que acabis de passar un bon embaràs i part!
Maig '16: comencem la cerca
Octubre '16: TE+
Maig '17: mor i neix l’E (31 setmanes)
Juliol '17: tornem a cercar
Agost '17: TE+ però el perdo (ectòpic)
Octubre '17: tornem a cercar
Novembre '17: TE+
Juliol ‘18: neix la G
Juny ‘19: tornem a cercar
Agost ‘19: TE+
Abril ‘20: neix la F
mireiamb
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 78
Membre des de: dv. jul. 27, 2018 7:13 pm

Re: trilingüisme

EntradaAutor: mireiamb » dc. abr. 29, 2020 2:31 pm

Hola, malonsca.

Em colo a la conversa perquè és un tema que m'interessa, jo també visc fora de Catalunya, tot i que en el meu cas a casa només es parla català (sóc mare soltera).

Això que comenta la capseta d'una persona una llengua (OPOL, one person one language) és el plantejament habitual en moltes famílies multilingües, almenys a Europa, tot i que pel que recordo dels meus estudis de lingüística, diria que a l'Àfrica es viu el multilingüisme d'una manera molt més natural, així que si al teu marit (que interpreto que és africà) li surt de manera natural de combinar dues llengües, potser perquè és el que ell va viure de petit, trobo que també està bé transmetre aquesta manera de viure les llengües.

En el meu cas tinc molt clar que només li transmetré el català. Evidentment, això suposa deixar de transmetre-li el castellà, que també podria ensenyar-li, però jo sóc una mica tiquis miquis amb el tema llengües, per tant m'estimo més que n'aprengui una de bé que no pas dues d'aquella manera. Per a altres persones la llengua no és més que un instrument de comunicació i consideren suficient que la criatura es pugui fer entendre. Penso que es tracta senzillament d'una qüestió de preferència personal.

També crec que les altres llengües arribaran. Jo em guanyo la vida traduint de l'anglès al castellà, i a casa no en vaig aprendre cap de les dues. Si, a més, parlem d'algú que viu en un entorn i sistema educatiu on hi ha altres llengües, no hauria de tenir problemes.

El meu fill encara és petit, però de cara al futur el que em neguiteja és pensar com aprendrà a escriure el català. Si algú passa per aquest fil i té experiència en aquest sentit, estaré encantada de saber què en pensa!

Mireia.

Torna a “Altres temes”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 4 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::