trilingüisme

Més qüestions.
malonsca
Entrades: 3
Membre des de: dc. feb. 19, 2020 8:58 pm

trilingüisme

EntradaAutor: malonsca » dj. feb. 20, 2020 12:37 pm

Hola,

la meva criatura naixerà en un context trilingüe (sense comptar el castellà, que espero que aprengui amb els amics -vivim a l'estranger, en un país francòfon-).

Jo li parlaré en català. El pare mesclarà dues llengües, el francès i una llengua africana, com fa ell habitualment amb la seva família. La cangur li parlarà amb una d'aquestes dues llengües, l'africana, i quanj comenci la guarderia es trobarà en un context francòfon.

És convenient que jo li llegeixi llibres en diferents llengües, o m'hauria de centrar en el català?

Teniu experiències enriquidores?

Gràcies!
Mara17
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4365
Membre des de: dv. març 26, 2010 11:14 am

Re: trilingüisme

EntradaAutor: Mara17 » dj. feb. 20, 2020 1:02 pm

Em van dir un cop que valia més que cada adult parlés en la llengua que li era pròpia. L'entorn ja farà que parli les llengües del lloc, més aviat o més tard, però les aprendrà. Quina sort que tindrà la teva criatura! :love:
Glinda, Rela i Mara
Imatge
Imatge
capseta
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1083
Membre des de: dl. març 21, 2016 7:03 pm

Re: trilingüisme

EntradaAutor: capseta » dv. feb. 21, 2020 1:36 pm

Hola!

Ostres, la segona consulta sobre trilinguisme que llegeixo avui i no me’n puc estar de contestar ja que sóc mestra especialitzada en llenguatge.

Jo us recomanaria a tu que parlis exclusivament en català i el pare si pot ser que es centri més en la llengua africana, ja que entenc que el francès l’adquirirà per moltes altres vies. Tot i que al parlar ell sempre en les dues Llengues No serà capaç de deixar totalment de banda el francès.

A mi m’ha passat que al ser bilingüe de naixement amb la meva filla parlo generalment en català però em surten moltes frases fetes i moments en que li parlo en castellà perquè per a mi és una llengua familiar (per part de pare).

El rpeferible és “una persona, una llengua”. A partir d’aquí feu-ho com pogueu i us sigui més natural.

Que acabis de passar un bon embaràs i part!
Maig '16: comencem la cerca
Octubre '16: TE+
Maig '17: perdem al nostra nena (31 setmanes)
Juliol '17: tornem a cercar
Agost '17: TE+ però el perdo (ectòpic)
Octubre '17: tornem a cercar
Novembre '17: TE+
Juliol ‘18: neix la nostra segona nena
Agost ‘19: TE+

Torna a “Altres temes”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::