Celebreu "Santa" Ona??????

Més qüestions.
Avatar de l’usuari
bufOna
:: granota
:: granota
Entrades: 208
Membre des de: dj. gen. 17, 2008 8:10 pm

Celebreu "Santa" Ona??????

EntradaAutor: bufOna » dj. ago. 06, 2009 10:04 am

Hola!!! :p-) :p-) :***: :***:

Doncs això... que la nostra petita és diu Ona i no ens posem d'acord en quan celebrar-li el Sant... té quasi 11 mesos i de moment no hem fixat data... ?-)

Les opcions eren l'últim cap de setmana de maig, ja que a un poblet de Zaragoza hi ha la festa de la Virgen de la Ola... però el meu marit s'hi nega en rodó!!! Diu que de Virgen de la Ola ni pensar-hi... :-(( :-((

La que diu ell és per la mare de Déu d'agost, el dia 15... però a mi no em fa el pes. o-o:) :-:) És el Sant de ma mare, de ma besàvia, de ma tieta, era el sant de la meva àvia... Massa overbooking i massa aprop de l'aniversari....

També dèiem per la Mare de Déu del Carme,patrona dels mariners... al dir-se Ona..... però no ens va acabar de fer el pes.

Així que de moment no té Sant... i em sap greu, ja que a casa els celebrem tots... amb un detallet, però els celebrem... I clar, si ella fos l'única que no en té...

Aixií que... Resumint... Mames i/o Papes d'Ones, coneguts i/o familiars d'Ones....
QUAN HO CELEBREU??????????????????????????????????
Imatge Imatge Imatge
Avatar de l’usuari
techary
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1967
Membre des de: dj. maig 01, 2008 1:20 pm
Ubicació: Vallés oriental
Contacta:

Re: Celebreu "Santa" Ona??????

EntradaAutor: techary » dj. ago. 06, 2009 10:43 am

per internet possa que es celebre el dia de les verges trobades o el 15 d·agost :pandi:
ImatgeImatge

ImatgeImatge

ImatgeImatge
Avatar de l’usuari
Bombolla
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4444
Membre des de: dc. set. 10, 2008 9:25 am
Ubicació: Mallorca (Amb el cor a Barcelona)
Contacta:

Re: Celebreu "Santa" Ona??????

EntradaAutor: Bombolla » dj. ago. 06, 2009 10:54 am

Hola! Nosaltres encara no sabem si celebrar-ho dia 15 d'agost, perquè se suposa que Ona ve de Mariona, i Mariona és Maria, per tant toca celebrar-ho dia 15 d'aquest més. Però per altra banda, nosaltres no li hem posat el nom d'Ona con a diminutiu de Mariona, sinó pensant més aviat en el seu vessant marí...així que no sabem quan fer-ho. Una altra opció és celebrar-ho dia 8 de setembre que també és el meu sant, i així fariem el sant juntes.
Ja veus que no et puc ajudar gaire, ja que estic igual o pitjor que tú! jeje
Ara m'ha picat molt la curiositat i m'he posat a buscar per internet, i això és el què he trobat:
http://onomastica.mailcatala.com/viewtopic.php?t=162
http://www.questionem.com/node/view/922
http://foro.enfemenino.com/forum/f270/_ ... 0-Ona.html
http://www.aniversalia.com/santo-de-santa-Ona-6879-O
Imatge
Que em voleu conèixer?: viewtopic.php?f=35&t=9125
Imatge
Que em voleu conèixer?: viewtopic.php?f=91&t=25741

Les Positives sempre estarem amb tu Brownie !
Tati
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 338
Membre des de: ds. març 29, 2008 8:06 am
Ubicació: Vila de Gràcia - Barcelona

Re: Celebreu "Santa" Ona??????

EntradaAutor: Tati » dj. ago. 06, 2009 10:28 pm

Hola noies,

Jo finalment vaig obtar per celebrar-ho el 15 d'agost per fer-ho algun dia (una mica per ho de Mariona) tot i que em canso de dir que és diu Ona "a seques".

Ho de les verges trobades no ho trobo tampoc encertat ja que no és cap verge, vaig estar buscant i encara no hi ha hagut cap Ona que l'esglèsia l'hagi considerat santa... i les que jo conec no estan fent mèrits :r) :r) :r) :r)

Una abraçada de mare igual de confusa amb el tema que vosaltres!!!!!!
Imatge

Imatge

Ja sóc mama-http://www.stikets.com... aquestes etiquetes són el meu vici!!!! Codi dte 5% Ms88df
Avatar de l’usuari
bufOna
:: granota
:: granota
Entrades: 208
Membre des de: dj. gen. 17, 2008 8:10 pm

Re: Celebreu "Santa" Ona??????

EntradaAutor: bufOna » dv. ago. 07, 2009 7:38 am

Doncs m'hauré de conformar amb el 15 d'agost...
Però és que trobo que està massa aprop del cumple, el 23 de setembre...

:-:) :-:) :-:)

Perquè ahir vaig estar buscant la variant irlandesa que és Oona... En sé la vida i miracles però no diu enlloc un dia... :-(( :-((

Ah i això de fer mèrits a Santa... La meva tampoc va per el camí... :-eh_:: :-eh_:: :-eh_:: :-eh_::

Bé es contiinuen acceptant propostes!!!! :ok:
Imatge Imatge Imatge
Avatar de l’usuari
Naiff
:: peixet
:: peixet
Entrades: 261
Membre des de: dj. juny 11, 2009 7:20 am

Re: Celebreu "Santa" Ona??????

EntradaAutor: Naiff » dv. ago. 07, 2009 10:14 am

Doncs nosaltres ho celebrem el 15 d'agost. Vaig veure que tot i que ara es considera nom com a tal, l'origen es un diminutiu de Maria-Mariona-Ona, així que vam decidir celebrar-ho el 15 d'agost.
Per cert la meva de santa tampoc crec que la facin jejeje
Imatge
Imatge
neuetes
:: dinosaure
Entrades: 5536
Membre des de: dj. oct. 09, 2008 5:54 pm

Re: Celebreu "Santa" Ona??????

EntradaAutor: neuetes » dt. ago. 11, 2009 12:41 pm

Tinc uns amics que ho celebren el 15 d'agost. Diuen que és el diminutiu de Mariona, que a la vegada ve de Maria... i apa!! a córrer!!!

Ei, que no passa res si no celebreu el sant, eh?? És més important l'aniversari... crec jo.
Tati
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 338
Membre des de: ds. març 29, 2008 8:06 am
Ubicació: Vila de Gràcia - Barcelona

Re: Celebreu "Santa" Ona??????

EntradaAutor: Tati » dt. ago. 11, 2009 1:12 pm

Si, l'aniversari és important però qualsevol excusa és bona, al meu parer, per fer-los una mica de festeta!!!!!
Imatge

Imatge

Ja sóc mama-http://www.stikets.com... aquestes etiquetes són el meu vici!!!! Codi dte 5% Ms88df
Avatar de l’usuari
Annita
:: peixet
:: peixet
Entrades: 295
Membre des de: dj. feb. 28, 2008 7:17 pm

Re: Celebreu "Santa" Ona??????

EntradaAutor: Annita » ds. ago. 15, 2009 1:03 pm

Doncs poder si k ho pñodrieu celebrar avui, tot i k no li possesiu el nom per lo de "Mariona"; almenys s'asembla una miketa, n? a mi em passa el mateix amb la meva petita... Lluna tampoc te sant, i no se quan inventar-me k es el sant... algun suggeriment??? :globus: :globus: :globus:
Imatge


Imatge
Tati
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 338
Membre des de: ds. març 29, 2008 8:06 am
Ubicació: Vila de Gràcia - Barcelona

Re: Celebreu "Santa" Ona??????

EntradaAutor: Tati » ds. ago. 15, 2009 3:11 pm

Moltes felicitats a totes les petites Ones que ho celebrim avui!!!!!! :-)(-: :-)(-: :-)(-: :-)(-: :-)(-: :-)(-:
Imatge

Imatge

Ja sóc mama-http://www.stikets.com... aquestes etiquetes són el meu vici!!!! Codi dte 5% Ms88df
Avatar de l’usuari
onadal
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 95
Membre des de: dv. juny 06, 2008 12:46 pm
Contacta:

Re: Celebreu "Santa" Ona??????

EntradaAutor: onadal » dj. feb. 04, 2010 12:47 pm

hola noies
jo tinc una Ona de 9 anys i tot i ser ateus, com a casa ho celebrem tot, sempre li hem fet el sant el 15 d'agost. Tampoc li vam posar Ona pensant en Mariona, sino en el seu significat marí, pero com coincideix i la meva iaia es diu Maria, vam pensar que li fariem un homenatge i aixi s'ha quedat.
Per cert, com es tan dificil trobar aquest nom a internet?
Felicitats a totes les Ones que segur que son ben bufones jeje
PILARBOS
Entrades: 1
Membre des de: dt. jul. 28, 2015 1:50 pm

Re: Celebreu "Santa" Ona??????

EntradaAutor: PILARBOS » dt. jul. 28, 2015 1:55 pm

Crec que he trobat aquest post una mica tard però per si algú encara entra o el troba com jo, que us sembla celebrar-lo el dia mundial de la mar? 17/03.
Salutacions
Lauretaklk
Entrades: 1
Membre des de: dg. març 10, 2019 11:46 am

Re: Celebreu "Santa" Ona??????

EntradaAutor: Lauretaklk » dg. març 10, 2019 11:50 am

Jo crec que hauries de celebrar Santa Ona el 21 de març que es quan comença la primavera. Jo tinc una amiga que es diu Ona que el celebra aquest dia. Visca la primavera i les flors :love:
malonsca
Entrades: 3
Membre des de: dc. feb. 19, 2020 8:58 pm

Re: Celebreu "Santa" Ona??????

EntradaAutor: malonsca » dj. feb. 20, 2020 12:33 pm

Ona no té cabuda al santoral. Per què escollir un nom laic per després trencar-se el cap cercant el dia del sant?
Avatar de l’usuari
Maria V.
:: conillet
:: conillet
Entrades: 363
Membre des de: dl. des. 05, 2011 12:22 pm

Re: Celebreu "Santa" Ona??????

EntradaAutor: Maria V. » ds. feb. 22, 2020 3:48 pm

En el cas dels noms laics, en lloc de "dia del sant" se'n pot dir "dia del nom" ("onomàstica" vol dir això). Només es tracta de tenir una data de referència per al nom (si pot ser, la mateixa per totes les Ona, per exemple el 15 d'agost, encara que coincideixi amb una celebració religiosa). Tothom voldria que als seus fills els agradés de dir-se com es diuen. Com que tenen amics que celebren el sant, saber que ells, en canvi, tenen un nom sense possible celebració els pot fer pensar que el seu nom és menys valuós. La gràcia és poder fer una celebració (o una miqueta de celebració) per commemorar alegrement el fet de dir-se com es diuen.
CrisColl
Entrades: 1
Membre des de: dj. feb. 17, 2022 7:49 am

Re: Celebreu "Santa" Ona??????

EntradaAutor: CrisColl » dj. feb. 17, 2022 8:01 am

La nostra filla es diu Ona. Ens va agradar per la vinculació amb el mar, per tant, pel seu significat laic. Però venim de tradició cristiana i ens agrada celebrar els sants, que per nosaltres implica celebrar el dia del nom que tenim. Així que nosaltres ho celebrem el 12 de setembre. És el dia que es celebre el Dolç Nom de Maria. Com que Ona també és el diminutiu de Maria i en català té una connotació carinyosa ens va sembla més encertat que el 15 d’agost (on es celebrar l’ascenció). De qualsevol manera és un nom preciós!

Torna a “Altres temes”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::