Aquí teniu estratègies per a la preocupació

Per presentar-nos i parlar de tot alló que vulguis..
perdudapelmon
:: puça
:: puça
Entrades: 31
Membre des de: dl. feb. 11, 2008 4:38 pm
Ubicació: Mallorca

Aquí teniu estratègies per a la preocupació

EntradaAutor: perdudapelmon » dv. feb. 14, 2020 11:59 am

Hola a totes,

Us deixo un seguit d'estratègies per a viure més tranquil·les, especialment per a les que us preocupeu molt cercant embaràs :-o00m

1) AJORNAMENT DE LA PREOCUPACIÓ

Dedicar només 15 minuts al dia a preocupar-se «a tope»/cercar per internet/ parlar-ne. La resta del dia, quan apareguin els pensaments sobre el "tema", passar al punt 2.

2) OBSERVACIÓ I DEFUSIÓ DE PENSAMENTS

2.1. Cal entendre que la ment sempre està pensant. No existeix la ment en blanc. Per tant, no es tracta que el pensaments desapareguin sinó que s'ha d'aprendre a relacionar-se amb ells d'una altra manera.

En primer lloc, s'han de pillar «in fraganti» i observar-los com si es tractés de núvols que passen pel cel. Sense discutir amb ells ni establir un diàleg intern.

A continuació, es pot aplicar alguna estratègia de defusió de l'estil: «Tinc un pensament que diu.... (contingut del pensament». Si el pensament és molt angoixant es pot intentar cantar-lo amb una melodia alegre com la del "cumpleaños feliz" o repetir el pensament amb una veu "tonta" de personatge d'animació infantil.

En darrer lloc, hem de continuar amb allò important que estem fent o passar a fer alguna acció que sigui valuosa per a nosaltres: llegir, interessar-se per una amiga, pintar, estudiar..... el que sigui. No s'ha de viure dins la ment, és important viure la vida.

3) CONSIDERACIONS FINALS

- Aquests exercicis estan basats en la Teràpia d'Acceptació i Compromís, una teràpia amb evidència científica que es basa també en el Mindfulness oriental. Internet està ple d'informació i a Youtube hi ha força vídeos de com aplicar aquestes tècniques de "defusió cognitiva". Alguns llibres que recomano molt són: "La trampa de la felicidad" (Russ Harris) o "Sal de tu mente y entra en tu vida" (Steve Hayes).

- L'objectiu dels exercicis no és deixar de pensar. Els pensaments seguiran venint. La ment és com un :miko: L'objectiu és que no ens enganxin massa temps i que puguem seguir fent la nostra vida mentre no es soluciona allò que ens "preocupa".

- Cap recomanació d'aquestes substitueix l'ajut professional i, de vegades, cal un professional al costat que ens acompanyi o ens ensenyi a fer els exercicis. Si necessiteu alguna recomanació en aquest sentit, escriviu-me per privat.

Torna a “De tot una mica”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 5 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::