Què li passa?

Comenta les teves experiències, alegries i dubtes.
Avatar de l’usuari
mvillpa
:: granota
:: granota
Entrades: 243
Membre des de: dv. set. 13, 2013 5:18 pm

Què li passa?

EntradaAutor: mvillpa » dj. jul. 02, 2020 10:20 pm

Hola. Tinc una nena d 4 anys q te un caracter molt dur pero molt. En el fons te un cor enorme i es timida pero a casa es la revelio. I si no hem tingut prou amb el confinament tambe s’ha ajuntat q fa 2 mesos va neixer la seva germana i encara q intento seguir estan molt per ella tot es diferent. La germana se l’estima molt i n’esta molt d’ella.
Tambe la gran esta mooolt enganxada amb la pipa parla amb la pipa a la boca i per molt q li diem q no q parlara malament, les dents mal posades, res. Encara sembla q com mes li diem ella mes ho fa.
Estic esgotada. Estic amb elles moltes hores al dia, sort q algun dia va casa els avis, pero crec q hem porta als meus limits dels limits i q esta super revelada amb mi i q tan es q li faci cas com q no li faci tan q anem igual. Pfffff.

Algun consell? Es aquell moment q penso q ho faig fatal com a mare
Nicoleta
:: papallona
:: papallona
Entrades: 109
Membre des de: ds. feb. 08, 2014 9:56 pm

Re: Què li passa?

EntradaAutor: Nicoleta » ds. jul. 04, 2020 3:17 pm

Hola!
Primer de tot, felicitats per aquestes petites. Confinament+bebè+germana de 4 anys no és una combinació fàcil. Crec que t'entenc perfectament. No ho fas tot malament, això segur! Estàs aquí amoïnada i volent ajudar la teva filla, això per començar. I dius que passeu moltes hores juntes. No és fàcil, i de vegades això implica que desapareixem com a persones per ser "només" mames. Sé de què parlo! No et puc oferir formules màgiques però puc mirar d'animar-te ja que em sembla que som moltes en la teva situació o semblant.
Quan el meu fill es va convertir en germà gran va passar unes setmanes molt enfadat amb mi, ni tant sols em contestava quan li parlava. Va ser molt dur. I les hormones, el cansament,...no ajuden. I la gent jutjant més que ajudant, doncs tampoc. Però mica en mica tot es va posant a lloc. Passa dels demés i mira d'escoltar-la a ella. Jo et diria que ara no és moment de dir-li gaire el que fa malament (pipa) sinó de potenciar els moments bons. Si té un gest bonic amb la germana, si t'ajuda en alguna cosa, si sortiu al parc o el que sigui i va sense pipa, si ajuda a parar taula, si es vesteix soleta,...tot tot el que siguin moments positius, reforçar-la amb paraules i amb carinyo, fer-la sentir bé, valuosa, necessària, tot això anirà a favor de la vostra relació.
Molts ànims, veuràs com mica en mica trobeu cadascú el vostre lloc i estareu millor.
Ja ens ho explicaràs, si et ve de gust.
Una abraçada.
:-) :camio: <:-<
crunchi
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1349
Membre des de: dj. ago. 08, 2013 12:51 pm

Re: Què li passa?

EntradaAutor: crunchi » dl. jul. 06, 2020 3:11 pm

Hola!

No et puc ajudar, però almenys dir-te que t'entenc i que estic en un moment similar. Nen de 3 anys i estic embarassada (em queda 1 mes aprox per parir).
Per nosaltres ha sigut durillo desde fa molts mesos.... Ha anat per etapes, dels 18m als 24m ens pegava i mossegava. Després va semblar q tornava la calma a casa nostra, però allà als 30 mesos va tornar a ser dificil acompanyar-lo a gestionar les seves emocions. I amb el confinament i les meves hormones.... bueno, no ha sigut fàcil, ni ho és a dia d'avui. I vamos, em temo lo pitjor a la que neixi la germaneta. La que ens espera....!!!!
No hi ha formula màgica ni instruccions. A mi m'ha anat molt bé llegir a la Miriam Tirado, i el conte de Tinc un volcà pel meu fill tb ens ha anat prou bé. Però si, hi ha dies que son molts durs. Et treuen lo millor i lo pitjor de tu, sempre ho penso. Si et pots recolzar amb els avis, millor. A mi m'ha costat molt demanar ajuda, pero avui mateix he començat que els avis l'han recollit a les 9.30 i me l'han tornat a la 13.30h. No els hi volia deixar, suposo que no sé delegar, penso q és la meva responsabilitat, ho vull fer a la meva manera, etc. PERò arriba un moment que mentalment ho necessitava. El confinament ha sigut molt dur, si. Es que t'entenc perfectament....!!!
El que et diu la companya crec que té molta raó, no et fixis en el que fa malament, sino que et centris i li validis el que fa bé. Poder aixi et serà més facil i et portarà menys baralles....

Anims i sort!!!
Imatge

Imatge

Torna a “General”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::