Nens baixets

Comenta les teves experiències, alegries i dubtes.
Avatar de l’usuari
Jurdi
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1517
Membre des de: dl. març 16, 2009 11:25 am
Ubicació: Manresa
Contacta:

Nens baixets

EntradaAutor: Jurdi » dj. jul. 10, 2014 1:04 pm

Hola a totes!!
Ja fa molt temps que dono voltes pel món del soc petit i fins ara no he publicat mai cap tema.
Tinc dos fills l'Aina de 10 mesos i l'Oriol de 4 anys.
L'Oriol es un CIR,un retard de creixement intrauterí,no es un prematur,va neixer a les 37 set de gestació,part induit i va pesar 2080kg i 42 cm,era un mini nen.
La majoria dels CIR recuperen alçada i pes durant el primer any de vida,L'Oriol no ha estat aixi,a l'any pesava 6.800kg i media 68 cm.

Ara amb 4 anys acabats de fer, pesa 12.300 i medeix 94 cm,es el més baixet de la classe.
Es un nen menudet i petitet però intel.ligent i una fura per tot.

Desde els 3 anys anem a l'endocrí,primer li van demanar un análisis de la hormona del creixement,tot bé.
La setmana passada vem anar a l'endocrina de la seguretat social i de moment està al límit de posar-li la hormona de creixement,jo com a mare vull esperar un temps a veure si recuperar alçada,de moment aquest any ha crescut 6 cm quan a la seva edat creixent uns 4-5 cm.

Sempre he pensat que en aquest univers del soc petit hi haurien més nens baixets i no hi havia cap post creat.

Atentament,
Jurdi
Imatge
Avatar de l’usuari
Jaleturu
:: poltre
:: poltre
Entrades: 602
Membre des de: dl. oct. 24, 2011 11:55 am
Ubicació: Alella

Re: Nens baixets

EntradaAutor: Jaleturu » dj. jul. 10, 2014 2:06 pm

Hola Jurdi,

A en Roc no li van detectar un CIR, pero a la morgologica li van veure els ossos llargs curts. Després, va néixer gordote (3.800) pero baixet (49cm).

Durant els primer mesos anava creixent, però poc, de fet sempre s'ha mantingut en un percentil 20-30% d'alçada i de pes un 40-50%.

L'agost passat el van derivar a l'endocrí de la Vall d'Hebron, i ens va dir que no semblava que tingués cap problema d'hormona de creixement, però tot i així, aquest agost el tornaran a visitar, analítica, radiografia, etc...

Ara al maig, vam anar a la pediatra i estava en 86cm i 13kg. De pes està prou bé i d'alçada tb és el més baixet de la classe. No em preocupa, pq nosaltres no som super alts, mentre vagi creixent, tot i així, espero q amb el temps a ell no li afecti. Aquest estiu, i havent tret el bolquer, porta la mateixa roba que l'estiu passat...talla 18-24mesos...

ens anem llegim maca!
Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
landayo
:: rateta
:: rateta
Entrades: 176
Membre des de: dl. jul. 27, 2009 11:55 am
Ubicació: Vallès Oriental

Re: Nens baixets

EntradaAutor: landayo » dv. jul. 11, 2014 1:13 pm

Hola,

A mi m'ha passat el matix, el meu petit el mes passat va fer 6 anys i a la revisió mesurava 110 cm i pesa 18,5 kg, està un percentil per sota en pes i dos en alçada. Al principi estava molt amoinada, li van mirar lo de l'Hormona del creixement i està al límit inferior de concentració, o sigui que en principi és baixet i prou... No acabo d'estar convençuda perquè tant el meu marit com jo som força alts però... hem de copnfiar en els metges no?? De moment és un nen alegre que creix sa i feliç encara que és el més baixet de la classe :)

Sempre diuen que quan facin l'estirada fliparem, potser és veritat jejeje

Fins aviat :***:
Avatar de l’usuari
feeling
:: gosset
:: gosset
Entrades: 404
Membre des de: dv. ago. 20, 2010 4:42 pm

Re: Nens baixets

EntradaAutor: feeling » dg. jul. 13, 2014 5:12 pm

Hola,
El meu peque va neixer també petitó. De 40 setmanes justes amb 2,500 kg i 45cm.
Sempre ha sigut petit, però va creixent en la seva linea per tant pel seu metge està perfecte.
Ara amb 3 anys hem arribat per fi als 12 kg i fa 88cm. Tambe es el mes petit d classe, però com q nosaltres som petits (1,52 jo i 1.70 ell) no li hem donat massa importancia...
DENÍS
ada_bcn
:: lleona
:: lleona
Entrades: 919
Membre des de: ds. gen. 01, 2011 7:51 pm

Re: Nens baixets

EntradaAutor: ada_bcn » dl. jul. 14, 2014 10:22 pm

Jo tinc dos fills (adoptats els dos), el petit va neixer amb talla baixa, no prematur, 43cm i no recordo el pes pero per sota de 3kg. Ara acaba de fer 12 mesos i està a un percentil 75 (77cm) d'alçada i 50 (10,1kg)de pes. Com que no hi ha control prenatal no sé pq va neixer amb talla petita, no sé si per desnutrició prenatal (que no ho crec) o si hi va haver algún altre problema, però la pediatra no m,ha dit res, quan vam arribar ja estaba a aquests percentil, només em va dir que les mides eren molt baixes i que era raro perque era un bebe gran...
La meva pregunta és, us han dit si a part de la talla hi ha alguna altra cosa que pugui sortir més endavant?
Avatar de l’usuari
Jurdi
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1517
Membre des de: dl. març 16, 2009 11:25 am
Ubicació: Manresa
Contacta:

Re: Nens baixets

EntradaAutor: Jurdi » dc. jul. 16, 2014 12:38 pm

Hola a totes,
A veure si us puc contestar amb el què pugui.
Jaletru- per les mides que has donat el teu fill té 3 anyets oi? de pes jo el veig bé,quin metge el porta a la Vall d'Hebron? nosaltres de moment ho fem tot per la Seguretat Social però pel setembre ja hem demanat hora amb un endocrí de la Quiron per mútua,més que res per saber una segona opinió.

I no pateixis pel tema de la roba a casa meva fem festa major cada vegada que canviem la talla.

Ladanyo-Nosaltres també son alts i d'ara no passa necessito saber perquè el meu nen es baixet.
Cada vegada tinc més clar que es un problema genètic,tant la seva germaneta de 10 mesos com la seva cosineta de 16 mesos son menudes i baixetes,jo em pregunto i tè alguna cosa a veure?
L'Oriol tambè li sortia aquest valor a l'analitica hormonal,l'únic que ens va dir la endocrina control cada 6 mesos.

Esperarem l'estirada,jo sempre dic el meu creix però es que els de la seva classe també,no podien parar de creixer uns quants mesos i que s'iguales als altres? :ok:

Feeling- Si el pediatre diu que està perfecte,ens ho haurem de creure no?

ada-bcn-
A veure Ada jo crec que realment si que hi va haver algun problema prenatal,jo diria de tipus placentàri.
Com ho sé, perquè quan hi ha aquest tipus de problemes, els bebes neixen petits però amb els mesos es van equiparant amb els nens de la seva edat,els ginecolegs van decidir treure'l perquè em van dir que creixeria més a fora que a dins i encara estic esperant l'estirón.

En fi,ens anem parlant.
Jurdi
Imatge
ada_bcn
:: lleona
:: lleona
Entrades: 919
Membre des de: ds. gen. 01, 2011 7:51 pm

Re: Nens baixets

EntradaAutor: ada_bcn » ds. jul. 26, 2014 2:26 pm

Hola, estaba buscant información sobre la pubertad precoz (no pel peque...) y he trobat això que pot afectar més a nens nascut amb baixa talla:

Pubertad adelantada con antecedentes de retraso de crecimiento intrauterino

Estudios realizados recientemente han permitido demostrar la asociación entre retraso de crecimiento intrauterino (RCIU) y adelantos puberales14. Cuando se realiza la anamnesis siempre debemos hacer constar los antecedentes obstétricos y perinatales de los sujetos a valorar. Así pues, el peso y la talla al nacimiento son herramientas de gran valor en una historia clínica en endocrinología pediátrica. Se define como pacientes con antecedentes de RCIU aquellos con peso y/o talla < 2,5 DE. Se ha demostrado que la recuperación posnatal rápida de peso y/o talla puede provocar un déficit de captación de glucosa en el músculo esquelético acompañado de un aumento del número de adipocitos, favoreciendo la acumulación de masa grasa, de predominio central e hiperinsulinismo. A medida que estos niños crecen se incrementa está relación de masa grasa/masa magra y la aparición de resistencia a la insulina. La adrenarquia fisiológica (entre los 6-8 años de edad) es más exagerada en niños con antecedentes de RCIU y con ganancia excesiva y rápida de peso los primeros años de vida. Cuando se presenta una pubarquia prematura, se debe considerar como un factor de riesgo de desarrollar un hiperandrogenismo y un síndrome del ovario poliquístico en la edad adulta. La menarquia en estas niñas con antecedentes de RCIU suele adelantarse en 8-10 meses y la talla final se sitúa como promedio -1 DE de la esperada14,16.
Avatar de l’usuari
Violeta
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2218
Membre des de: dt. set. 30, 2008 11:06 am
Ubicació: Barcelona

Re: Nens baixets

EntradaAutor: Violeta » dc. set. 03, 2014 7:42 pm

Hola!

La Bruna va néixer amb 47cm i 3.050 de pes a les 40 setmanes, tot bé, però es va anar estancant d'alçada i pes durant el primer any, van fer analítica i res, després ha anat creixent mica en mica però mai ha entrat a la gràfica (si de pes però no d'alçada) és molt menudeta...abans de l'estiu van tornar a fer analítica i no han vist res, però segueix petita. A mi em preocupa el tema d'intoleràncies, però de moment no han vist res...jo només vull que sigui una nena com la resta, no vull que destaqui, la vull "del montón"! :content:

Ara demanaré altre cop visita amb la pediatra, a veure si ha crescut una mica i com la veu. I si ha de fer l'estirada que la faci ja i pugui deixar de patir, que si no són naps són cols...
La vida amb un somriure és més bonica...

Imatge
La gràfica del positiu!! http://www.fertilityfriend.com/home/26c1ea

El post del Jan!!
http://forum.socpetit.cat/viewtopic.php?f=50&t=14107

Imatge
Avatar de l’usuari
Jurdi
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1517
Membre des de: dl. març 16, 2009 11:25 am
Ubicació: Manresa
Contacta:

Re: Nens baixets

EntradaAutor: Jurdi » dj. set. 04, 2014 9:09 am

Hola Violeta,quant de temps,vem coincidir a les grafiqueres del 2009.

A veure jo no hi entenc gaire però et diria que quan la grafica de pes està correcte però l'alçada esta per sota o baixant es problema de Digestiu,pot ser jo tambè ho penso que tingui alguna intolerància jo de tú demanaria proves més contretes en la intolerància al gúten,lactosa i de pas no està de menys fer-li una radiografia del canell.

Amb la radiografia del canell saben si els seus ossos han de creixer més,per exemple amb l'Oriol quan li van fer amb van dir que tenia els osssos d'un nen de 20 mesos i ja tenia els 3 anys acabats de fer,per tant,els seus ossos encara havien de créixer.

Sembla que aquest estiu ha crescut una mica,ja fem talla 4 de tot,per fi.
Aquest dilluns tenim hora amb l'endocri de la Quirón a veure que ens diu.

Petons a tots els nens baixets.
Imatge
Avatar de l’usuari
Violeta
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2218
Membre des de: dt. set. 30, 2008 11:06 am
Ubicació: Barcelona

Re: Nens baixets

EntradaAutor: Violeta » dj. set. 04, 2014 2:05 pm

Jurdi!! i tant si me'n recordo de tu!!! aquella època de grafiqueres la recordo amb molt "carinyo"... :love:

Doncs li van mirar la intolerància al gluten amb una analítica, però també em van dir que podia donar negatiu i que fos positiu igualment, i el digestòleg ens va demanar analítica també però no va veure res d'estrany. Ara demanaré hora amb la pediatra altre cop a veure si em diu això de la radiografia, que ja me n'havia parlat una amiga.
sort amb l'endocrí, ja diràs!! :ok:
La vida amb un somriure és més bonica...

Imatge
La gràfica del positiu!! http://www.fertilityfriend.com/home/26c1ea

El post del Jan!!
http://forum.socpetit.cat/viewtopic.php?f=50&t=14107

Imatge
Avatar de l’usuari
giuliette
:: lleona
:: lleona
Entrades: 905
Membre des de: dl. juny 21, 2010 11:28 pm

Re: Nens baixets

EntradaAutor: giuliette » dc. set. 17, 2014 9:48 pm

Hola!!
aquí una altra mama amb un nen de 3 anys que es el més baixet de la classe... als 3 anys medía 90cm i pesava uns 14kg. No es veu poca cosa, pq com veieu de pes va força bé, de fet fa panxa i tot encara, menja molt, ara que te 3 amys i 2 mesos ha crescut uns 2cm crec (hem costa medirlo) però seguim sent baixets.. no s'estanca en el creixement, pero no avança gaire, no m'han fet capprova de res, la pediatra diría que ni m'escolta...

Nosaltres tb fem festa major quan canviem de talla!! l'Àlex va néixer amb 38 setmanes, part induït acabat en cesàrea, de pes 3.450kg i media 49cm.
Imatge

Gràfica de la Giuliette

14/11/10 TE+
12/07/11 Ja tenim l'Àlex aquí!!!

ImatgeImatgeImatgeImatge

El Post de l'Àlex: viewtopic.php?f=91&t=23467

Us convido a visitar el meu blog de reposteria:

www.lagormanderia.blogspot.com
Avatar de l’usuari
princesa_ballarina
:: pantera
:: pantera
Entrades: 858
Membre des de: ds. ago. 28, 2010 3:55 pm

Re: Nens baixets

EntradaAutor: princesa_ballarina » dv. feb. 27, 2015 6:00 pm

Aqui una altra amb un "mininen". El seu pes i mida va ser correcte en neixer (3kilos i 50cm). Ara te 3 anys i 3 mesos i fa 12 kilos i 92cm. Com els vostres, es el menut de la classe.
A mi tampoc em preocupa massa pq els papes som petits... Pero vam anar a revisio amb un nou pediatra i ens va dir que en 6 mesos el tornessim a visitar alla i que, segons, evoluciones, l'enviaria a l'endocri.
Em va agradar que no va mirar el percentil per la seva edat nomes, sino tenint en compte l'alçada nostra. I tambe prefereixo que se'l mirin per si de cas ;)
El Guim no pren massa llet... Li donem formatge i iogurt...tindra alguna cosa a veure?
Crea'n, regals personalitzats. http://creanregals.blogspot.com.es/


Imatge
Imatge
botafoc
:: papallona
:: papallona
Entrades: 133
Membre des de: dv. abr. 17, 2015 8:58 pm

Re: Nens baixets

EntradaAutor: botafoc » dv. abr. 17, 2015 9:18 pm

Hola, el meu també va ser un CIR! 39 setmanes de gestació, 2kilos i 44 cm.Als 3 anys pesa 12 kilos i fa uns 86 cm. Anem a l'endocri..i jo espero que als 4 anys se li pugui ficar l'hormona. Un CIR que als 2 anys no ha recuperat talla, es poc probable uqe recuperi. Em preocupa la talla...pero el pes també...no se si sabeu que els CIR tenen més probabilitat d'obesitat adulta i malaltia cardiovascular...i el meu de pes.....va superbé...massa i tot pel meu gust....en fi..que hi farem!i
Avatar de l’usuari
Violeta
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2218
Membre des de: dt. set. 30, 2008 11:06 am
Ubicació: Barcelona

Re: Nens baixets

EntradaAutor: Violeta » dl. abr. 20, 2015 5:49 am

Hola Botafoc, què és un CIR?
La vida amb un somriure és més bonica...

Imatge
La gràfica del positiu!! http://www.fertilityfriend.com/home/26c1ea

El post del Jan!!
http://forum.socpetit.cat/viewtopic.php?f=50&t=14107

Imatge
botafoc
:: papallona
:: papallona
Entrades: 133
Membre des de: dv. abr. 17, 2015 8:58 pm

Re: Nens baixets

EntradaAutor: botafoc » dl. abr. 20, 2015 7:37 pm

CIR creixement intrauterí retardat. la definició exacta no recordo....crec que es per sota de -2desviacions estandard de la normalitat.... el meu va fer 2 kg a les 39 setmanes i 44 cm.no entra dins la normalitat.Els CiRs recuperen el seu percentil genetic als 2 anys o abans.pero un 10-20% no ho fan.Per aquests està aprovada la hormona del creixement.
Avatar de l’usuari
Violeta
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2218
Membre des de: dt. set. 30, 2008 11:06 am
Ubicació: Barcelona

Re: Nens baixets

EntradaAutor: Violeta » dt. abr. 21, 2015 6:58 am

Gràcies per l'explicació! és que m'he espantat quan has dit que a partir dels 2 anys ja no recuperen el pes i mida...i pensava que parlaves de tots/es els petitons/es en general...ara ja ho he entès! :ok:
La vida amb un somriure és més bonica...

Imatge
La gràfica del positiu!! http://www.fertilityfriend.com/home/26c1ea

El post del Jan!!
http://forum.socpetit.cat/viewtopic.php?f=50&t=14107

Imatge
Avatar de l’usuari
Jurdi
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1517
Membre des de: dl. març 16, 2009 11:25 am
Ubicació: Manresa
Contacta:

Re: Nens baixets

EntradaAutor: Jurdi » dj. maig 28, 2015 11:13 am

Hola a totes!!!
Benvinguda Botafoc,veig que el teu i el meu estàn en aquest % de nens CIR (Retras de creixement intrauterí)que no han recuperat alçada.

L'Oriol està a punt de fer els 5 anys (3 de juliol) i de moment amb 1 any ja li ha crescut el peu 2 números,per mi es molt,només li creixia el peu a l'estiu durant l'estirón que jo dic.

Crec que de pes anem força bé,menja molt més i fins i tot al col.le s'ho menja tot.
D'alçada crec que aquest any ha fet l'estirón,sóc bastant optimista i crec que ja no es veu tan petit en relació als seus companys de la classe.
A part tots els pantalons de l'hivern li van curts.

Tenim hora amb l'endocrina a finals de juliol a veure com ho veu ella però jo crec que de moment ens salvem de les hormones (ens salvem perquè potser encara crec en els miracles)

Ai no ho sé, ja continuarè explicant.
Imatge
Avatar de l’usuari
melela
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 553
Membre des de: dc. ago. 12, 2009 12:30 pm
Ubicació: Sant Cugat

Re: Nens baixets

EntradaAutor: melela » dj. maig 28, 2015 10:10 pm

Hola!

Exactament què vol dir "recuperar el percentil genètic"? La meva filla és un CIR, va néixer a 38s6d amb 2,280kg i 46cm; ara amb 5 anys és una de les més baixetes de la classe (i és la més gran, del principi de gener), però crec que dins de la normalitat, ronda el percentil 25 de pes i alçada. Amb la seva història sempre m'ha amoinat molt el seu ritme de creixement, però va fent.

La pediatra se la mira bé però mai m'ha parlat d'endocrí o hormona de creixement. En quins casos els nens CIR s'han de derivar a endocrí segons la vostra experiència? Gràcies!
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
Jurdi
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1517
Membre des de: dl. març 16, 2009 11:25 am
Ubicació: Manresa
Contacta:

Re: Nens baixets

EntradaAutor: Jurdi » dl. juny 01, 2015 9:56 am

Hola!!!
Recuperar el percentil genètic em sembla que vol dir recuperar el que li tocaria medir per genètica,els CIR solen ser nens que dins a la panxa de la mare no s'han pogut alimentar correctament,per diversos motius.

Normalment hi ha un 90%de nens CIR que recuperen alçada els primers tres anys,quan un nen CIR té l'edat de 4 anys i no ha recuperat alçada l'endocrí li recomana administració d'hormona de creixement,es un dels casos en que la hormona de creixement se'ls hi pot administrar encara que el seu cos la fabriqui.

L'Oriol porta anant a l'endocrí desde els 3 anys,anem a revisió de pes i alçada cada 6 mesos,més d'un cop m'han comentat d'administrar-li la hormona però de moment encara el veig petit per anar-lo punxant cada dia.
Imatge
Avatar de l’usuari
melela
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 553
Membre des de: dc. ago. 12, 2009 12:30 pm
Ubicació: Sant Cugat

Re: Nens baixets

EntradaAutor: melela » dl. juny 01, 2015 10:11 am

Hola Jurdi, gràcies per la teve resposta.

La meva filla també és un CIR i tinc força clara la qüestió de que no va créixer dins de la panxa com li hauria tocat.

El que m'agradaria saber és quan es considera que un nen/a no ha recuperat el percentil genètic: quin és el criteri per establir-lo? Quin percentil ha d'aconseguir el nen/a per considerar que ha assolit el seu percentil genètic?

T'importa per exemple explicar quin percentil fa d'alçada el teu nen?

Merci!!
Imatge
Imatge

Torna a “General”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::