Psicòleg pels pares

Comenta les teves experiències, alegries i dubtes.
lanit44
:: granota
:: granota
Entrades: 211
Membre des de: dl. feb. 18, 2013 4:15 pm

Psicòleg pels pares

EntradaAutor: lanit44 » dc. oct. 13, 2021 3:28 pm

Bon dia,

soc mare de tres fills.

Un dels tres, de 4 anys, té mancances emocionals i li costa molt gestionar qualsevol neguit i/o preocupació. A més en alguns períodes té una sèrie de rutines i obsessions que si no les pot complir li generen molta frustració i això complica molt i molt la convivència a casa.

Aquest tema ja l'estem tractant al CDIAP.

Ara el problema som els pares. El meu fill funciona bastant per etapes. Durant dies-setmanes pot estar molt bé però quan sent alguna cosa que no sap com transmetre, pot estar dies en els quals tot el dia està "malament": només plora, crida, mana a la resta de la família, no vol escoltar, ens diu coses que sap que ens fan mal... i és clar, a vegades és desesperant i no actuem com toca.

Jo tinc més paciència i intento seguir les pautes que ens guien des del CDIAP, però al meu marit li costa més. Ell mateix és conscient que no actua com toca però diu que no sap com fer-ho: alça la veu, l' "amenaça" amb que si no calla dormirà fora de casa... i això genera encara més tensió a casa: el nen no es calma, el pare es posa més nerviós, jo ja no sé on posar-me, les germanes queden desateses...

I bé, l'altre dia el meu marit va expressar que necessita ajuda psicològica perquè li ensenyi a comportar-se en aquests moments, per veure si hi ha quelcom "enquistat" o amagat que no es veu a simple vista però que fa que actui d'aquesta manera...

Nosaltres som de Barcelona però no coneixem cap centre concret que ens pugui ajudar.

Si algú ha passat per una situació més o menys semblant i ens pot dir on ha anat, què li van fer fer i si ho recomana, ens faria un gran favor.

Moltes gràcies!
Mare de 3
Teranyina
:: puça
:: puça
Entrades: 5
Membre des de: dl. oct. 29, 2012 2:12 pm

Re: Psicòleg pels pares

EntradaAutor: Teranyina » dl. oct. 25, 2021 2:41 pm

Hola! Nosaltres estem en una situació semblant amb el meu fill de 7 anys (ara en farà 8). He de dir que estem ja millor perquè farà un any vam fer una consulta a un centre de psicòlegs. Som de Granollers així que malauradament no et puc donar contactes a Barcelona. De tota manera ens va anar molt bé fer una primera consulta en aquest centre. També havíem estat al CDIAP però per altres temes. Allà també hi ha psicòlegs que potser us donarien eines de com gestionar-ho. A nosaltres per edat ja no hi anàvem i vam anar a un privat.
Allà li van fer una avaluació i vam sortir algunes característiques compatibles amb TEA. No vol dir que ho sigui, és només que "podria ser compatible". Llavors vam començar a portar-lo a unes sessions d'habilitats socials on amb altres nens treballen molts temes mitjaçant el joc. Ex: insults, com et veuen els altres si insultes, si estàs content, com gestionar les enrabiades...tot és molt visual.

També ens van donar pautes i maneres de gestionar els conflictes.

També he de dir que amb el temps hem après a prioritzar: és a dir, hi ha coses per les quals no val la pena batallar, no vol dir que les deixis passarm senzillament aprens a "torejar-les" i de mica en mica la cosa es va suavitzant. El que portem fatal és el tema "insults". EL meu marit té menys paciència que jo i costa estar al mig del camp de batalla...és qüestió de temps i anar veient com evoluciona la cosa. Vosaltres n'anireu aprenent i el nen anirà madurant, així que la situació segur que canvia.

El que és important és connectar també amb els psicòlegs. El meu marit no volia ni anar-hi perquè no li agraden però just vam encertar-la amb la psicòloga i el va convèncer. Quan en parles amb algú altre i veus que no estàs sol, doncs almenys ja tens per on començar.

Espero que us ajudi, molta paciència i ànims. És petit i es poden fer moltes coses. També la maduració hi té molt a veure.

Salut,

Torna a “General”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::