Evolució en la parla

Rabietes, gelos, egoisme..

Avatar de l’usuari
Raqueleta
:: dinosaure
Entrades: 8593
Membre des de: dt. juny 09, 2009 5:58 pm

Evolució en la parla

EntradaAutor: Raqueleta » dt. maig 22, 2012 11:36 am

No tinc massa clar on posar aquesta consulta, ni és un tema de desenvolupament psicomotriu ni tampoc, crec, emocional, però potser aquest és l'apartat on encaixa més...

Us vull fer una consulta perquè estic una mica mosquejada (més mosquejada que preocupada) amb la parla de la Clara. Ella fa temps que va començar a parlar, parla molt, sap moltes paraules i se l'entén molt bé però des de fa unes setmanes ha començat a parlar amb la "j", tots els sons ca, co, cu els converteix en ja, jo, ju: caja (caca), boja (boca), etc (tot i que no ho fa quan aquests sons estan a l'inici de la paraula) i també ho fa amb altres paraules com maj (mar o Marc).
No és que ho faci per fer una gràcia perquè ho fa sempre i des de fa setmanes, és impossible que ho faci a propòsit perquè algun cop se li hagués oblidat.
Quan diu alguna cosa malament la corregim (fins ara no la corregíem per norma quan deia paraules malament, esperàvem a fer servir nosaltres aquella paraula per a que veiés com s'utilitza correctament però ara no ho podem evitar, ja que abans ho deia bé i ara no), llavors ella la repeteix bé però al moment, quan la torna a dir, un altre cop la diu amb "j".
M'hauria de preocupar? Alguna us heu trobat amb alguna cosa semblant? A què pot ser degut?
Avatar de l’usuari
nessy
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1930
Membre des de: dj. set. 16, 2010 10:12 am
Ubicació: Barcelona

Re: Evolució en la parla

EntradaAutor: nessy » dt. maig 22, 2012 1:26 pm

Ostres nena, no sé que dir-te,

obiament amb el Biel no tinc aquest problema (si es posa parlar, caig de cul :content: ) i amb el Liam ,l'únic que recordo és que no parlava RES, o va començar a fer tard i no se l'entenia, però ara no hi ha manera que calli (últimament fins i tot xerra dormit :r) ), a vere si algú et pot donar un cop de mà.
De tota manera, crec haber llegit (revistes de nanos, així que no me'n facis gaire cas) que, a vegades, li agafen gust a un so per com sona, perque els era difícil, etc i el posena tot arreu fins que se'n cancen.
Dona-li un temps, sempre ho pots preguntar a pediatra.
Passa a veure el que faig: http://milmolt.blogspot.com.es/

Imatge Imatge
Avatar de l’usuari
Raqueleta
:: dinosaure
Entrades: 8593
Membre des de: dt. juny 09, 2009 5:58 pm

Re: Evolució en la parla

EntradaAutor: Raqueleta » dt. maig 22, 2012 1:51 pm

Això també ho havia pensat, Nessy, el cas és que no aconsegueixo recordar si abans d'aquesta moda ella sabia dir el so de la jota, perquè potser és simplement això, que acaba d'aprendre'l i ara el posa a tot arreu...
Per començar avui li he deixat una nota a la seva profe, que segur que ho ha notat, per a que em digui si ella ho veu normal o no, o si és que ho fa per imitació d'algun altre nen. I si no, a la propera revisió amb la pediatra (als tres anys i si pot ser, espero no haver d'anar abans) li comentaré, però confio que d'aquí a llavors se'ns hagi acabat la jotaetització...

I bé, la Clara no va començar tard a xerrar però també parla dormida quan té malsons i acostuma a dir dues paraules: mame i no, el que no sé si és que no vol alguna cosa i m'hi vol a mi o si a la que nega és a mi... :-:) ;-)
Avatar de l’usuari
charito
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2409
Membre des de: dv. jul. 03, 2009 10:11 pm

Re: Evolució en la parla

EntradaAutor: charito » dt. maig 22, 2012 3:09 pm

Mmm no se si et serveix pero el Quim fa poc es veu que va aprendre el so de "Z" i totes les S eren Z nosaltres ja pensant si seria un problema pero ja se li ha passat.
Avatar de l’usuari
Raqueleta
:: dinosaure
Entrades: 8593
Membre des de: dt. juny 09, 2009 5:58 pm

Re: Evolució en la parla

EntradaAutor: Raqueleta » dt. maig 22, 2012 3:16 pm

Gràcies Roser!
Jo he fet exercici de memòria i diria que el so "j" ja el sabia d'abans, així que no crec que vagi per aquí la cosa, però potser ara pel que sigui li fa gràcia i parla així... :-:)
Avatar de l’usuari
entrerius
:: dofí
:: dofí
Entrades: 3452
Membre des de: dv. set. 26, 2008 6:12 pm

Re: Evolució en la parla

EntradaAutor: entrerius » dt. maig 22, 2012 4:50 pm

Hola Raqueleta.

Jo no li faria massa cas perquè molts nens fins al 4 anys tenen "dificultats" en la parla degut precisament a que estan en ple creixement i perfeccionament dels òrgans que la controlen.
Molts cops oblidem lo complicat que és tot aquest procés, la quantitat de combinacions diferents de la cavitat, llengua i cordes que hem d'aprendre per parlar bé... realment és molt complicat.
Pel que sembla, molts nens passen per l'etapa de dislàlia i pel tartamudeig....
La dislàlia és quan tenen dificultat per unir correctament els fonemes tot i que poden pronunciar perfectament les síl.labes per separat i canvien un so per un altre o l’ometen.
Si no ho veus clar el millor és parlar amb el/la logopeda del centre (que segur que n'hi ha una/a), però jo crec que en aquesta edat tot és possible i recuperable :ok:
l'Omar fa dies que ha començat a tartamudejar quan està molt emocionat, però tinc clar que és perquè el cervell li va a mil per hora i les paraules no tant :r) volen dir moltes coses i no poden posar ordre :love:
També fa uns dies que parla separant les síl•labes i emfatitzant algunes lletres: ffffffffflor. Suposo que el logopeda va visitar el centre i ara va tota l'estona parlant Oooo-mar, ffffffflor, to-ma-ta, pa-a :-D
També fa paraules: mapa (mama-papa) pama (papa-mama)
Avatar de l’usuari
Raqueleta
:: dinosaure
Entrades: 8593
Membre des de: dt. juny 09, 2009 5:58 pm

Re: Evolució en la parla

EntradaAutor: Raqueleta » dt. maig 22, 2012 4:57 pm

Gràcies Entrerius. En realitat no estic preocupada ni crec que per ara calgui dur-la a un logopeda però se'm fa estrany perquè eren paraules que abans deia bé i que ara diu malament però estic pràcticament convençuda (diguem que en un 90%) que tal com ha vingut marxarà...
entrerius ha escrit:També fa paraules: mapa (mama-papa) pama (papa-mama)

La Clara també ho fa això! Em fa molta gràcia perquè sense fer-ho conscientment ens ajunta en una sola paraula per a abreujar!
Avatar de l’usuari
entrerius
:: dofí
:: dofí
Entrades: 3452
Membre des de: dv. set. 26, 2008 6:12 pm

Re: Evolució en la parla

EntradaAutor: entrerius » dt. maig 22, 2012 6:30 pm

quina gràcia Raqueleta!!! fan la mateixa contracció :love: :r)

Portar-li expressament no cal però suposo que a la llar n'hi passa un de tant en tant pel tema de la detecció precoç... pots aprofitar per fer la consulta i així de pas ja fas que l'observin, i a veure que et diu.
No costa res i tu segur que et quedes més tranquil•la :ok:
Avatar de l’usuari
petitaformigueta
:: peixet
:: peixet
Entrades: 281
Membre des de: dl. jul. 25, 2011 11:23 am

Re: Evolució en la parla

EntradaAutor: petitaformigueta » dt. maig 22, 2012 8:57 pm

Jo no et puc ajudar però crec que li ho comentaria al logopeda.

Raqueleta ha escrit:
entrerius ha escrit:També fa paraules: mapa (mama-papa) pama (papa-mama)

La Clara també ho fa això! Em fa molta gràcia perquè sense fer-ho conscientment ens ajunta en una sola paraula per a abreujar!

Quina gràcia!!! L'Andreu també ens anomena així a vegades :-D :-D
Imatge

Torna a “El desenvolupament emocional”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::