No enten el NO

Rabietes, gelos, egoisme..

Avatar de l’usuari
cullareta
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1048
Membre des de: dc. nov. 19, 2008 11:33 am

No enten el NO

EntradaAutor: cullareta » dt. juny 29, 2010 9:18 am

Hola!
En Julio encara no te els 12 mesos, pero bueno nomes li falta una setmaneta aixi que poso aqui el tema....

Us exposo el nostre problema: resulta que en Julio no enten el NO. Quan li diem que NO pot fer algo, que obviament esta malament, o be se'ns riu a la cara i ho continua fent, o be ens ignora i ho continua fent, etc.... ultimament, pero, quan el seu pare li diu que no, es posa a plorar com un desesperat i ve correns cap a la mama. A mi en canvi, em pot arribar a picar i a mossegar si li dic que no.

Jo comenco ha sentir-me forca frustrada ja que estem a cada moment igual, dient-li que no pot fer aixo o allo, i ell continua igual. Cada dia amb la mateixa tonica, la mateixa rutina.... tant se val quants de cops li ho diguis... i bueno, aixo no ve d'ara, sino des del principi.

Jo ja no se si "tots" els nens son iguals, si es ell que es aixi, si som nosaltres o jo (que al final es la qui passa mes temps amb ell) que fem algo malament.... bueno, a veure si em podeu donar alguns consells pq com li dic al Culleret, d'aqui un parell d'anys em veig anant a un d'aquests programes de la TV de la Super Nanny...
Imatge

Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
Bita
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2769
Membre des de: dj. feb. 19, 2009 11:59 am
Contacta:

Re: No enten el NO

EntradaAutor: Bita » dt. juny 29, 2010 9:45 am

Hola cullereta,
Et paso un article que vaig trobar molt interessant, està en castellà,

¿Qué significa NO antes de los tres años?
Los niños menores de 3 años no entienden la palabra “no” del modo en que la mayor parte de los padres piensan que lo hacen (y un entendimiento completo de lo que la palabra “no” significa no sucede mágicamente al cumplir 3 años, sino que conlleva un proceso). “NO” es un concepto abstracto que está en directa oposición a las necesidades de los niños pequeños en cuanto a exploración de su entorno y desarrollo de su sentido de la autonomía e iniciativa.
Su hijo puede saber que usted no quiere que haga alguna cosa. Puede incluso saber que usted tendrá una reacción de enfado si lo hace. Pero en cualquier caso, no entiende porque, en la forma en que los adultos piensan que lo hace. ¿Por qué otro motivo miraría un niño a su padre antes de hacer algo que sabe que no debe hacer, sonreír, y hacerlo igualmente?
Alrededor de la edad de un año, los niños entran en la edad de “yo lo hago”. Es el momento en el que desarrolla sentido de la autonomía versus duda y culpa. De los dos a los 6 años se desarrolla el sentido de iniciativa versus culpa. Esto significa que es su “deber” en el plano del desarrollo, explorar y experimentar. ¿Puede usted imaginarse lo confuso que es para un niño ser castigado por algo que está programado para hacer? Se enfrentan con un dilema real (a nivel subconsciente): ¿obedezco a mi padre o a mi instinto biológico de desarrollar mi autonomía e iniciativa explorando y experimentando en mi mundo?

Que esto sean etapas del desarrollo no quiere decir que a un niño deba permitírsele hace cualquier cosa que se le ocurra. Pero explica porque cualquier método que intente ganar cooperación debe ser amable y firme al mismo tiempo, en lugar de controlador y punitivo. Este es un momento de la vida en que la personalidad de su hijo está en formación, y usted desea que su hijo sea capaz de tomar decisiones sobre si mismo y decir “soy competente, puedo hacer intentos y cometer errores y aprender, porque soy amado y soy una buena persona”. Si usted se siente tentado a enseñar a su hijo a través de la culpa, la vergüenza y el castigo, estará usted creando una situación de desanimo que será muy difícil de superar en la edad adulta.
Para ayudar a un niño pequeño a desarrollar autonomía en lugar de dudas y vergüenza, y para ayudar a un niño de 2 a 7 años a desarrollar iniciativa en lugar de culpa, intente alguno de los métodos descritos a continuación, que invitan a cooperar:
1. Si usted está gritando, chillando o dando discursos, deténgase. Todos estos métodos son irrespetuosos y animan a la aparición de dudas, vergüenza y culpa en el futuro.
2. En lugar de decirle a su hijo lo que tiene que hacer, encuentre maneras de involucrarle en la decisión, de modo que el o ella adquiera un sentido del propio poder y autonomía. ¿Qué nos toca hacer ahora? (para niños preverbales “ahora nosotros haremos….” mostrándole amable y firmemente lo que hacer, en vez de decírselo)
3. Sea respetuoso cuando haga peticiones: no espere que un niño haga algo “ahora mismo” cuando esté usted interrumpiendo algo que el está haciendo. Pregunte:” ¿te vendría bien hacer…..en cinco o diez minutos?” Incluso aunque a usted le parezca que un niño pequeño no puede entender lo que usted está diciendo, usted está entrenándose a si mismo para ser respetuoso con el, dándole opciones y no órdenes. Otra opción que puede usted usar es la de dar aviso: en cinco minutos tenemos que marcharnos ¿Qué es lo último que quieres hacer?
4. Lleve con usted un pequeño temporizador: permita que su hijo le ayude a programarlo para sonar en uno dos o cinco minutos, y déjele que lleve el temporizador con él de modo que pueda estar preparado cuando el tiempo se termina.
5. Déle una opción que requiera su colaboración: será el momento de irse cuando yo cuente hasta 20. ¿Quieres llevar mi bolso hasta el coche o prefieres llevar las llaves y ayudarme a abrirlo? O bien ¿Cuándo lleguemos a casa que haremos en primer lugar, poner la comida en la despensa o leer un cuento?
6. Los niños preverbales pueden necesitar tan solo supervisión, distracción y reconducción: en otras palabras: menos hablar y mas acción. Con tranquilidad tome al niño de la mano y condúzcale a donde tiene-necesita ir. Muéstrele lo que si puede hacer en lugar de insistir en lo que no puede hacer.
7. Utilice su sentido del humor: aquí viene el monstruo de las cosquillas para atacar a los niños que no escuchan. (PEB: Esto lo hago siempre!!!)
8. Muéstrese empatico cuando su hijo llora o tiene una rabieta a causa de una frustración por su falta de habilidad. Empatía no significa rescate, significa comprensión. Déle a su hijo un abrazo y dígale: estas realmente triste ahora, yo se que tu quieres quedarte, pero es hora de irnos. Sostenga entonces a su hijo mientras llora, y déjele tener sus sentimientos antes de cambiar de actividad.
9. Los niños son capaces de percibir cuando los padres estamos decididos a actuar y cuando no. No diga nada que no esté absolutamente seguro de llevar a cabo y sea capaz de decirlo de forma respetuosa. A continuación llévelo a cabo con dignidad y respeto, y usualmente sin palabras. De nuevo esto significa redirigir al niño enseñándole lo que si puede hacer en lugar de castigarle por hacer lo que no puede hacer.
10. Establezca una rutina para cada acción que se repita a diario: levantarse, desayunar, ir de compras, acostarse…. Así puede usted preguntarle al niño: ¿Qué nos toca hacer ahora según el horario? Para niños mas pequeños la formula es: ahora nos toca hacer….
11. Entienda que puede ser necesario enseñarle a un niño la misma cosa una y otra vez antes de que haya madurado lo suficiente como para comprender. Sea paciente. Minimice sus palabras y maximice sus acciones. No se tome el comportamiento del niño como algo personal y evite pensar que su hijo quiere volverla loca, o que es malo o rebelde. Continúe siendo el adulto en cualquier situación y haga lo que sea imprescindible hacer sin sentimientos de culpa o lastima.
12. Entienda que su actitud será la que determine si su relación con su hijo será un campo de batalla o una relación calida y firme en la que su hijo pueda explorar y desarrollarse dentro de unos limites apropiados.
Su trabajo a estas edades es pensar en sí mismo como en un entrenador y ayudar a su hijo a tener éxito y aprender cómo se hacen las cosas. También debe ser usted un observador, que trabaja en aprender quien es su hijo, una persona única. Nunca infravalore la habilidad de un niño pequeño, pero por otra parte, vigile cuidadosamente cuando introduzca nuevas oportunidades y actividades y aprenda a diferenciar aquello que le interesa a su hijo, lo que puede hacer, y lo que necesita su ayuda para aprender de usted.
La seguridad es un asunto importante a esta edad, y es tarea suya mantener a su hijo seguro sin permitir que sus miedos le desanimen. Por esta razón la supervisión es una herramienta fundamental de los padres, unida a la calidez y la firmeza, para reconducir o enseñar a su hijo. Por ejemplo, los padres pueden enseñar a un niño de dos años que no debe cruzar la calle, pero no pueden aun permitirle jugar cerca de una carretera sin supervisión, por que saben que no pueden esperar de el que sea capaz de asumir por si mismo la responsabilidad de no hacer aquello que sabe que no debe hacer. Y ¿Por qué estos mismos padres esperan que su hijo entienda perfectamente cuando ellos dicen NO?
Conocí a una madre que se preguntaba porque se habría metido ella en el negocio de ser madre. Daba la impresión de que tanto ella como su hijo estaban fuera de control. A ella no le gustaba que él no le hiciera caso, y tampoco le gustaba estar chillando todo el día y utilizando métodos punitivos ineficaces.
Acudió a una escuela de padres, centrada en padres de niños en edad preescolar. Allí aprendió cual era el comportamiento adecuado para niños de la edad del suyo. Cuando cambiaron sus expectativas sobre el niño perfecto que obedece cada una de sus órdenes, comenzó a disfrutar con la experimentación de su hijo con su iniciativa y su autonomía. En lugar de tratar de controlarlo, comenzó a guiarlo fuera de sus comportamientos inadecuados, mostrándole cosas que si podía hacer.
Se mostró sorprendida de cuanto se calmaba su hijo, cuando ella se calmaba. Los episodios de frustración ocurrían cada vez con menor frecuencia y eran resueltos con mayor rapidez, gracias a sus nuevos conocimientos.
Cuando uno comprende que los niños realmente NO ENTIENDEN la palabra NO del modo que pensamos que deben hacerlo, empieza a tener sentido utilizar la distracción, reconducción o cualquier método respetuoso de disciplina positiva.
UNA ACTIVIDAD:
La siguiente demostración le mostrará el desarrollo intelectual, y puede ayudar a los padres a comprender porque los niños no entienden algunos conceptos como la palabra NO. (CAPACIDAD DE ABSTRACCION)
1. Fabrique dos bolas de barro del mismo tamaño, y muéstreselas a un niño de menos de 3 años. Haga ajustes poniendo o quitando barro hasta que el niño esté de acuerdo en que son del mismo tamaño. En ese momento, y en presencia del niño aplaste una de las bolas. Pregúntele si siguen siendo del mismo tamaño. El niño le dirá que no, y le dirá cual piensa que es de mayor tamaño. Un niño de cinco años será capaz de decirle que son del mismo tamaño y porque.
2. Llene dos vasos de agua iguales, hasta la misma altura. Haga los ajustes necesarios hasta que el niño esté de acuerdo en que tienen la misma agua. Luego vierta el contenido de uno de los vasos en otro vaso largo y estrecho, y el del otro vaso en un vaso ancho y bajo. Pregúntele al niño si siguen teniendo la misma cantidad de agua. Le responderá que no, y le dirá cual tiene mas agua. Un niño de 5 años, le dirá que si, y le explicara la razón.
Avatar de l’usuari
Bita
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2769
Membre des de: dj. feb. 19, 2009 11:59 am
Contacta:

Re: No enten el NO

EntradaAutor: Bita » dt. juny 29, 2010 10:01 am

Després del rotllo.....
Opinió personal, a aquestes edats el No trobo que cal utilitzar-lo el mínim possible, a casa diem No a coses que comporten perill , per la resta intentem que l' acció sigui la que faci entendre el No, per exemple; no li dic que No, quan està donant cops amb el mando a la tele, perquè a terra te un tabal amb el que sí que li deixo donar cops tantes vegades com vulgui, no entendria la diferència entre el televisor i el tambor, el que faig és; li trec el mando el poso a un lloc on no arriva i a latele li dic "maca" ott acariciant-la, a la Ivet li ha donat per donar cops a la gent i si pega a sa germana li diem "maca" mentres l'acariciem la cara, i el "maca" ho ha associat a no pegar.
Sí li diem No quan puja les escales tota sola, i ho reforcem, assentant-la al primer graó i als pocs segons ajudant-la a pujar agafada de la nostra ma.
El No per si sol no té valor, més que el de reprimir. s'ha d'acompanyar amb accions.
A vegades canvio el No, aquell que surt gairebé com un crit d'urgència,ex, la nena està estirant de les estovalles i li caurà la taula parada al cap :-:) ?-) :-D :-D per un parell de "palmades" (no a la nena ehh) com si aplaudisim >.-<: >.-<: ella es sobta i para, i jo m'he estalviat un No que l'únic que volia fer era que pares.
Ajuda molt acompanyar els Nos reals amb el moviment del dit, no no... mentres movem el dit a un costat i l'altre,ajuda a interioritzar, a vegades quan fa alguna cosa que ella et mira com preguntant , només cal moure el dit sense dir el no, i sembla que això ens comença a funcionar molt bé.
Sobretot tenir en compte que amb un any son MOLT petits encara, no podem esperar que facin cas com un adult, tot i que és important establir normes i límits, per descomptat.
No se si tant rotllo et servirà d'algo, segur que amb tantes mamis, alguna ens pot donar més orientacions.
Que quan els fills no fan cas.....
Ostres haig d'obrir el mateix post a la secció d'adolescents :-D :-D :-D
tmbé et dic que molta teoria i després...... un fa el que pot :-D :-D
Bita l’ha editat per darrera vegada el dia: dt. juny 29, 2010 10:54 am, en total s’ha editat 1 vegada.
Avatar de l’usuari
ña
:: lleona
:: lleona
Entrades: 974
Membre des de: ds. maig 10, 2008 10:40 pm

Re: No enten el NO

EntradaAutor: ña » dt. juny 29, 2010 10:21 am

Ai Cullereta filla que aixo em sona!!!! El Jorge feia el mateix, i (tot i que no es maco d'explicar, nomes ens interessa veure la part bonica de criar i educar fills) totes passem pel mateix fins que ho aprenen. El peke m'arrancava les fulles de la planta i li deia que no,el seu pare tambe i alguna vegada ens feia el "paripe" de plorar (lagrimas de cocodrilo) perque al moment estava igual. Vem mirar d'explicar-li, pero a un nen que no te 1 any, que li explicas??? Ell vol jugar. Doncs be, va arribar un moment que no li deia res, agafava i l'apartava a l'altre punta del menjador, i aixi una vegada i un altre fins que va arribar un moment que li va cridar mes l'atencio una altra cosa. Ja no ha tornat a fer (crec que es sort) pero de moment, quan s'apropa a la planta ens mira com dient "que em tornareu a treure d'aqui?" pero no la toca. Pots probar a veure que........ Pero clar, depenent del que sigui........ Anims i paciencia.
ImatgeImatgeImatge
noviachuky
:: dinosaure
Entrades: 7535
Membre des de: dt. maig 06, 2008 4:05 pm

Re: No enten el NO

EntradaAutor: noviachuky » dt. juny 29, 2010 10:35 am

Hola familia!

Veient i llegint el que heu comentat el meu punt de vista és akest: EM SEMBLA QUE ENS PASSA EL MATEIX

Cullareta jo també em fustrava quan li deia que no i el tio passava de mi (de fet encara ho fa) pero ara sembla que quan li dius el NO (quan fa alguna cosa perillosa) fa una miiiiiiiiiiiiiiiiiica més de cas.
Ja veuras que mica en mica ens aniran fent cas... son petitons encara

Petonets
Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
akane2008
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 315
Membre des de: dj. feb. 21, 2008 9:36 am

Re: No enten el NO

EntradaAutor: akane2008 » dt. juny 29, 2010 11:01 am

Cullareta, no feu res malament. Els nens no ens entenen i ens posen a prova continuament, i no és per desanimar-te però et queden uns mesos així.
La meva nena és una "cabezona" així de clar... no accepta un no per resposta i sembla que ho fa més encara i si li negas algo plra o bé fa amago de mossegar. Jo intento desviar-li l' atenció. Ara que ja és més gran intento que es senti útil, si una cosa és caca i no puc treure-li dic que ho llenci a la " basura" i així va correns a la "tura" a llençar-ho.
No us desanimeu ni penseu que sou un cas de supernanny, és que els nens són toçuts i no entenen el no, per això hem de buscar alternatives per que ens facin cas.
El meu blog de cuina i trucs

cocinayrecetas.hola.com/detectivedecuchara
Avatar de l’usuari
cullareta
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1048
Membre des de: dc. nov. 19, 2008 11:33 am

Re: No enten el NO

EntradaAutor: cullareta » dt. juny 29, 2010 12:14 pm

No ho se noies... no ho veig clar... ok que no entenguin el NO com a tal pero es que en Julio, a part de ser un altre 'cabezon' i fer la mateixa trapellada 100 cops al dia encara que li diguis que no, que li aplaudeixis, que desviis la seva atencio, etc.... nomes te 'males idees'. Es a dir, ell les seves joguines ni se les mira, i mireu que li hem comprat de mil tipus per veure si aconseguiem trobar algo que li agrades. El seu 'poder' de concentracio no passa de 30 segons. Es a dir, ara toca aixo i als 30s canvia a una altra cosa, aixo si, sempre coses 'prohibides', mai res de constructiu. Si toca algo o alguna joguina es sempre per tirar-ho per terra, per fer desordre, desmunta les coses pero mai intenta muntar-les i aixi amb tot.... A sobre quan fa algo, et mira amb cara de trapella com dient, mira el que faig, se que no ho puc fer, pero mira....

i bueno no us explico el que ha fet aquest mati perque em fa vergonya....
Imatge

Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
ña
:: lleona
:: lleona
Entrades: 974
Membre des de: ds. maig 10, 2008 10:40 pm

Re: No enten el NO

EntradaAutor: ña » dt. juny 29, 2010 12:44 pm

Ei cullereta, que jo tambe dic el mateix, que no te cap idea bona!!!!! I per les joguines no es, en te varies (no moltes perque no m'agrada atabalar-lo) pero de tot el que te, el que mes li agrada es una ampolla buida plena de cigrons!!!!!! La vaig fer quan era petit i es la seva joguina favorita. Despres en te altres, pero no li fa tant de cas. Pel que dius de desmontar..... el meu tambe ho fa, pero crec que es perque encara no tenen l'habilitat de torna-ho a montar, aixo de encaixar peçes........ encara li va una mica gran!!!
ImatgeImatgeImatge
Avatar de l’usuari
pititta
:: rateta
:: rateta
Entrades: 170
Membre des de: dj. nov. 12, 2009 10:13 am

Re: No enten el NO

EntradaAutor: pititta » dt. juny 29, 2010 2:23 pm

Cullereta, en menor o major mesura ens hi hem trobat totes així!

Les tècniques i recomanacions que ens ha donat la Bita són boníssimes!!! Moltes gràcies.

A mi el que sempre m'ha funcionat més que el NO és cridar la seva atenció amb una altra cosa, si el distrec s'oblida d'allò prohibit i poc a poc el porto cap el meu terreny. A la força mai he aconseguit res més que posar-me jo dels nervis. Els NO els mínims però estables sinó els confonem.

ànims a totes amb els nostres petits trapelles :miko:
Avatar de l’usuari
entrerius
:: dofí
:: dofí
Entrades: 3452
Membre des de: dv. set. 26, 2008 6:12 pm

Re: No enten el NO

EntradaAutor: entrerius » dt. juny 29, 2010 5:54 pm

Bona tarda.

Tal com diu la Bita, de vegades mes val fer servir alternatives al NO, o el que també faig és raonar-lo....... 300 cops al dia!!!! :r) :r) :-D

-Quan toca les escombraries (sempre que entra a la cuina se n’hi va directe!!!!!) doncs li dic que està brut i no es per jugar, (això val per tot el que és brut: sabates, coses del terra, escombra, recollidor.....) Com que ho fa repetidament doncs l’agafo de la ma i el porto fora de la cuina......

-Que porta les coses d’un lloc a un altre: li pregunto: On és el lloc de les cebes? (per exemple...) i l’acompanyo allà on l’ha de deixar....(això val per les joguines i per totes les coses que mou de lloc: llibres, roba, comandaments, patates, sabates......) tot explicant-li que alló no és per jugar, sinó per menjar, netejar, pentinar.....)....

-Les coses perilloses: Això no és toca que crema o fa mal. Vigila no pugis aquí que pots caure a terra (faràs pum a terra o pum al cap).....

-Les urgències: surto disparada a agafar-lo i acompanyat generalment del que em surt en aquell moment: Omar NO!!!....o QUIET!!!....o EEEHHHH!!!! I aleshores es sobta i dona temps a agafar-lo.

Molts cops quan va a fer alguna cosa que sap que no pot fer et mira demanat la confirmació. Aleshores jo faig que no amb el cap i ho deixa.

Altres quan treu les coses de lloc i li demanes on és el lloc d’això??? ...i tot sol ja ho porta al seu lloc ....però torna amb una altra cosa... :-D :-D ...és un no parar!!!!

Es necessita molta paciència i pensar que ells no saben res i ho han d’aprendre tot...i tot el que han d’aprendre els hi hem d’ensenyar nosaltres. :love: :love: :ok:
Avatar de l’usuari
cullareta
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1048
Membre des de: dc. nov. 19, 2008 11:33 am

Re: No enten el NO

EntradaAutor: cullareta » dc. juny 30, 2010 7:36 am

Teniu rao, es questio de paciencia i suposo que poc a poc anira canviant igual q va comencar a gatejar, igual q va deixar la teta, igual q va comencar a dormir tota la nit del tiron, igual q ahir va comencar a caminar...

Gracies pels vostres consells i sobretot per fer-me veure que mes o menys tots son iguals.... jo estava una mica rallada pq fa poc vam estar parlant amb uns amics a traves de la webcam que tenen un nen 40 dies mes gran q en Julio.... mentres parlavem vaig veure que al costat del sofa tenien una tauleta baixa amb 2 o 3 gerros, lo qual em va sorpendre pq a casa no podem tenir res "al alcance". Aixi que els hi vaig preguntar que si el nen no els tocava i em van dir que quan s'apropava o feia per tocar-los que li deien que no i ell no ho feia.... el Culleret i jo ens vam quedar parats i clar quan el Culleret i jo ens enfadem entre nosaltres pq en Julio nos ens fa cas sempre surt que en Niccolo si que escolta i no toca res....
Imatge

Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
sandrajuli
:: pantera
:: pantera
Entrades: 873
Membre des de: dt. març 16, 2010 9:46 am

Re: No enten el NO

EntradaAutor: sandrajuli » dc. juny 30, 2010 9:10 am

Ostres, potser és cosa del nom, pq el meu es diu Juli i no és gaire diferent del teu pel que veig... tot i que ara ja és més grandet, i potser hi ha coses que entèn més... Però jo el que he pogut comprovar és que el NO, no funciona! Per tant, hem mirat de canviar d'estratègia i parlar sempre en positiu:
Per exemple, en Juli sol parlar sempre cridant (mira que sempre li hem parlat baixet, no suporto que als petits se'ls parli com si fossin sords) i en comptes de dir-li cada dos per tres: NO cridis! li diem: parla més fluixet, que hi ha veïns que dormen, etc...
Quan remena algo que no pot (a casa hem hagut de fer remodelació pq penso que si hi ha coses que no pot tocar, millor treure-les de moment) doncs en comptes de dir-li "No ho toquis", li diem, deixa això sobre la taula, que es pot trencar, millor juguem amb això altre... i li dones alguna alternativa.
O sigui transformar tot lo negatiu en positiu. és que sinó ens podríem passar el dia amb la paraula NO a la boca, i és molt trist. A nosaltres ens funciona prou bé, estic força d'acord amb l'entrerius. I llavors quan hi ha una emergència, si no s'ha abusat del NO, és més efectiu.
I tranquila, que es van fent grans... i cada vegada entenen més el que els dius. S'ha de tenir moooooolta paciència!
Imatge
Avatar de l’usuari
jugapa
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1455
Membre des de: dj. oct. 23, 2008 3:36 pm

Re: No enten el NO

EntradaAutor: jugapa » dc. juny 30, 2010 11:57 am

cullareta ha escrit:No ho se noies... no ho veig clar... ok que no entenguin el NO com a tal pero es que en Julio, a part de ser un altre 'cabezon' i fer la mateixa trapellada 100 cops al dia encara que li diguis que no, que li aplaudeixis, que desviis la seva atencio, etc.... nomes te 'males idees'. Es a dir, ell les seves joguines ni se les mira, i mireu que li hem comprat de mil tipus per veure si aconseguiem trobar algo que li agrades. El seu 'poder' de concentracio no passa de 30 segons. Es a dir, ara toca aixo i als 30s canvia a una altra cosa, aixo si, sempre coses 'prohibides', mai res de constructiu. Si toca algo o alguna joguina es sempre per tirar-ho per terra, per fer desordre, desmunta les coses pero mai intenta muntar-les i aixi amb tot.... A sobre quan fa algo, et mira amb cara de trapella com dient, mira el que faig, se que no ho puc fer, pero mira....

i bueno no us explico el que ha fet aquest mati perque em fa vergonya....


amb tot això que has explicat, he vist identificat en Martí. Ho tira tot, no s'entreté amb res i no em fa cas de res.
Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
cullareta
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1048
Membre des de: dc. nov. 19, 2008 11:33 am

Re: No enten el NO

EntradaAutor: cullareta » dt. jul. 06, 2010 8:11 am

Que no entenen el NO???? QUe no saben el que esta be i el que esta malament???? Estic comencant a dubtar-ne..... L'altre dia la gata es va pujar a la cuina pq havia fet pollastre i com que li encanta va anar a veure si podia treure algun tros.... be, la vaig veure i li vaig dir que baixes d'alla, la vaig agafar i la vaig deixar pel terra.... doncs be, en Julio em va veure. Des de llavors, cada cop que veu un dels 2 gats pujats a qualsevol lloc em crida com per dir-me.... "Mira on son, diga'ls-hi que no ho poden fer...". I jo me'l miro i penso, quin morro, jo et dic 1000 cops al dia que no i m'ignores pero tu als gats no els hi deixes passar ni una....
Imatge

Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
ña
:: lleona
:: lleona
Entrades: 974
Membre des de: ds. maig 10, 2008 10:40 pm

Re: No enten el NO

EntradaAutor: ña » dc. jul. 07, 2010 9:32 am

Je, je, es que el Julio es molt Julio!!!!!!!!!! Pacienciencia reina, ja veig que aquest teu tambe t'intenta treure el pel!!!!!!
ImatgeImatgeImatge
Avatar de l’usuari
entrerius
:: dofí
:: dofí
Entrades: 3452
Membre des de: dv. set. 26, 2008 6:12 pm

Re: No enten el NO

EntradaAutor: entrerius » dc. jul. 07, 2010 3:50 pm

:-D :-D :-D que bo el Julio!!!! xivant-se dels gats :-D :-D :-D

Son molt llestos!!!!.

Saben quan fan alguna cosa que nosaltres no volem....i aleshores et mirem com demanant confirmació de que realment alló no ho poden fer....i riuent com volent dir: ja ho se que no vols que ho toqui...però com per mi tot és un joc, doncs jugo a que la mama em digui que no!!!

L'Omar, si està tranquil, quan va a fer alguna cosa que sab que no pot fer et mira i espera aque tu li diguis....aleshores se'n va directe a una altra que sab que tampoc....i li vaig fent que no amb el cap...i ell també fa que no amb el cap :love: :love: ( quan està tranquil..jejejej)
Avatar de l’usuari
**mariona**
:: peixet
:: peixet
Entrades: 288
Membre des de: dg. nov. 01, 2009 1:29 pm

Re: No enten el NO

EntradaAutor: **mariona** » dg. jul. 25, 2010 8:52 pm

com t'entenc cullareta avui he tret al meu fill mils de vegades de sobre la tauleta del menjador, s'hi enfila i es posa d'empeus. li deiem que no, piquem amb les mans, cridem uuuuiiiuiiiii i res de res ell fot el que li dóna la gana
i jo desespero...
sóc l'atesor, ex-grafiquera
Avatar de l’usuari
marionaijan
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 545
Membre des de: ds. nov. 28, 2009 8:55 pm

Re: No enten el NO

EntradaAutor: marionaijan » dg. oct. 24, 2010 9:41 am

**mariona**, el meu Jan fa el mateix!! Però al final vaig optar, en comptes de desesperar, a ensenyar-lo a baixar! I ara l'has de veure com quan li dic, baixa que pots caure, es posa de panxa, i gira les cames fins anar al terra. I al sofà també ho fa!
Imatge
Imatge
***El post del Jan***: viewtopic.php?f=50&t=16325
Avatar de l’usuari
hiolambda
:: pantera
:: pantera
Entrades: 850
Membre des de: dc. oct. 29, 2008 8:05 pm
Ubicació: Lleida

Re: No enten el NO

EntradaAutor: hiolambda » dl. oct. 25, 2010 10:03 am

Jolín, doncs el meu fa el mateix i no fa ni pififififi cas!
És desesperant.
NO vull estar tot el dia amb el No a la boca, però per molt que intenti raonar amb ell fot el que li dóna la santa gana!!!
Hiolambda
http://aquihodeixodit.blogspot.com.es/

Imatge

Imatge

Gairebé 1000 dies alletant als meus petits!!!
Avatar de l’usuari
mamilaia
:: rateta
:: rateta
Entrades: 174
Membre des de: dt. oct. 05, 2010 9:01 am

Re: No enten el NO

EntradaAutor: mamilaia » dj. des. 16, 2010 9:38 pm

Ostres, doncs la meva, quan sap que a la mama no li agrada lo que està fent, a sobre de riure sota el nas em tira petons!! la punyetera sap que la mama no es pot resistir als seus megaMUACKS :love:
ImatgeImatge

Torna a “El desenvolupament emocional”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 3 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::