Vull bolquer!

Els bolquers, el xumet..

Avatar de l’usuari
nivalis
:: rateta
:: rateta
Entrades: 170
Membre des de: dj. des. 19, 2013 12:13 pm

Vull bolquer!

EntradaAutor: nivalis » dj. març 24, 2016 8:53 am

El meu nen farà 3 anys d'aquí a menys d'un mes i començarà P3 aquest setembre. Aquests dies de vacances de setmana santa vam pensar que era un bon moment per treure el bolquer i ho vam fer dimarts.
El dilluns al vespre vam estar mirant un conte d'un nen que anava a fer pipi a l'orinal, es baixava els pantalons, s'eixugava amb paper, es rentava les mans... i estava molt content de ser gran i tot això... Va semblar que al meu nen li feia gràcia.
El dimarts ja vam treure el bolquer i va ser una mica desastre. Es va fer 6 pipis a sobre.
Ahir la cosa va anar molt millor. Només se li va escapar un.
Aquest matí, quan li he tret el bolquer de la nit, després de fer pipí a l'orinal, m'ha demanat plorant que volia que li tornés a posar el bolquer. L'he intentat convèncer, però no hi ha hagut manera, ho tenia clarissim. I li he posat.
A mi això no em preocuparia si no fos per que al cole no els volen amb bolquer (cosa que em sembla discutible, la veritat, per que cada nen te el seu ritme) però és clar...
Ja li he dit que quan vulgui que li tregui que m'ho digui...
Pot ser que tingui a veure el fet que jo no estic de molt bon humor últimament? Fa poc he patit la pèrdua d'un ser estimat i encara m'estic recuperant... I estic segura que el meu fill poc o molt ho nota.
Avatar de l’usuari
jllt
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 326
Membre des de: ds. feb. 04, 2012 9:03 pm
Ubicació: Pirineu

Re: Vull bolquer!

EntradaAutor: jllt » dj. març 24, 2016 2:35 pm

Nivalis: tranquil·la, tranquil·la, tranquil·la.
Dóna-li temps, no el pressionis, tot arribarà. Tens uns mesos per endavant, aneu-ho provant, com un joc, sense crits, estalviant-li plors i mals moments. I sobretot: no passa res, absolutament res, per haver de fer marxa enrere. Jo ho he fet amb els meus dos fills, que tots dos van ser molt durs a l'hora de treure el bolquer. Pensava que no ens en sortiríem mai, i com tots els nens, hi vam arribar. Per tant, i per experiència, no t'agobiïs i aneu-ho intentant tranquil·lament. Cada criatura té el seu ritme i totes acaben oblidant els bolquers. Quan? Ho han de decidir ells.
Ànims.
jllt l’ha editat per darrera vegada el dia: dj. març 24, 2016 4:55 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Avatar de l’usuari
glorieta
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1497
Membre des de: dc. abr. 01, 2009 10:03 am

Re: Vull bolquer!

EntradaAutor: glorieta » dj. març 24, 2016 3:18 pm

Encara et queda temps!!!!
Amb en jan, el juny abans de començar l'escola m'apretaven a l'escola bressol i jo no ho veia clar. Al juliol m'ho va demanar ell pq un amiguet seu ja portava calçotets, i tot i que jo encara no ho veia clar li vaig treure. 10 dies despres li vaig tornar a posar pq va ser un desastre.... I a mitjans d'agost li vaig treure i ja va ser la definitiva, pero quan va començar el cole encara no ho teníem del tot assolit i de tant en tant encara s'embrutava,... I quan va néixer la germaneta al gener tambe va fer un pas enrere.... Aixi que ja veus, amb la calma! Ara ja ho fa de conya!!!!
Imatge
El post d'en POL: viewtopic.php?f=50&t=13495" onclick="window.open(this.href);return false;
Imatge
El post d'en Jan: viewtopic.php?f=115&t=32447" onclick="window.open(this.href);return false;
Imatge
nb_30
:: tigre
:: tigre
Entrades: 749
Membre des de: dj. feb. 02, 2012 5:14 pm

Re: Vull bolquer!

EntradaAutor: nb_30 » dj. març 24, 2016 4:40 pm

Per què no ho feu mica en mica? Abans de dutxar li poses l'orinal i proves q faci un pipi i al matí acabat de llevar. Jo ho vaig fer així.
I molta paciència! La meva filla va trigar ben bé un mes a controlar els pipis i la caca li va costar una mica més. I a la nit hem trigat ben bé un any més per treure-li. Ànims pq es un procés feixuc.
Avatar de l’usuari
PetitPrincep79
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2004
Membre des de: dt. nov. 29, 2011 3:09 pm

Re: Vull bolquer!

EntradaAutor: PetitPrincep79 » dj. març 24, 2016 10:23 pm

NIVALIS, els nens canvien per dies, i per setembre, queden encara 6 mesos!

Si vol bolquer torna-li a posar. Deixa l'orinal a la vista, i de tant en tant, ofereix-li. I si us va bé, deixa'l despullar per casa si a ell li va bé (la meva és molt exhibicionista jejeje). Busca per la biblioteca llibres tipus: puc mirar en el teu bolquer?, l'orinal de la Lulú, tot el món hi va... Són divertits sobre el tema.

La meva tb comença aquest setembre al p3, i de sobte, la setmana passada em va dir que no volia bolquer. I no ha tingut cap escape i controla també la nit.


Dona-li temps.
http://www.fertilityfriend.com/home/395bd9

http://deaquialamaternidad.blogspot.com.es/

Inici de cerca Setembre 2011
Gener 2012: TE+ Abort espontani
Gener 2013: 1a IA Positiva!!
Setembre 2013: Neix la petita.
Juliol 2015: TE+ Abort espontani
Desembre 2015: 1a ICSI 2 òvuls/1 fecunda i s'atura.
Juliol 2016: 2a ICSI 1 òvul/fecunda i s'atura.
Albercoca
:: granota
:: granota
Entrades: 229
Membre des de: dl. març 19, 2012 3:13 pm

Re: Vull bolquer!

EntradaAutor: Albercoca » dv. març 25, 2016 7:45 am

El meu fill ja ha complert els 5 anys, però quan tenia 3 seguia amb el bolquer i jo també tenia la mateixa preocupació que tu, sobretot per quan comencés P3.
En el nostre cas no el vaig pressionar mai, sí que li oferia si ho volia fer a l'orinal o al vater i alguna vegada s'animava, però seguia demanant el bolquer. Em deia: "Encara sóc petit" i jo l'entenia i li posava. El cas és que vam passar tot l'estiu així, encara que anava despullat per casa, quan tenía ganes li posava el bolquer.
Quan va començar a l'escola, tenia 3,5 anys, li vaig explicar que no podia anar amb bolquer i que allà si tenia ganes de fer caca o pipi ho hauria de fer al vater. Doncs en dos dies des de que va començar l'escola ja ho va fer, sense escapes. I a casa també. Tot va anar sol. Jo penso que ja estava preparat per fer-ho i l'escola al final el va fer donar el pas definitiu. A nosaltres ens va valer la pena la paciència i espera, perquè cap de nosaltres hem patit.
La meva recomanació és que no el pressionis, i que a poc a poc. Penso que és ell qui ha de donar el pas, amb el teu acompanyament, però ell és qui ha de sentir-se segur. Molts ànims!
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: Vull bolquer!

EntradaAutor: Anna Maria » dv. març 25, 2016 10:06 am

Molts ànims primer de tot, el tema del bolquer és com tot, hi ha nens que ho porten millor que altres. Com han dit les companyes, d'aquí al setembre hi ha molts mesos i el nen canviarà molt.
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
shapty
:: granota
:: granota
Entrades: 204
Membre des de: dl. ago. 22, 2011 7:57 pm
Ubicació: Vallès Oriental

Re: Vull bolquer!

EntradaAutor: shapty » dt. març 29, 2016 7:16 pm

Nosaltres li hem tret el bolquer de dia aquesta setmana santa. La teoria se la sap molt bé, tot s'ha de fer al wc. Des del primer dia li vem deixar l'orinal i l'adaptador al bany i que ella escollís. El primer dia com tu, un desastre total. El segon més o menys igual però al tercer vem aconseguir que en fes un parell al bany i com a premi va posar dues enganxines en un full que vem enganxar a la porta del bany. Aquesta és la seva motivació, les enganxines. La caca no hi ha manera, ha arribat a aguantar tot el dia sense fer-ne, però és el seu ritme, ja n'aprendrà, no li posem pressa. Té un parell de contes que li han ajudat: el puc mirar el teu bolquer i sobretot per a quan se li escapava un que es deia la Marina ja no duu bolquer, que fins i tot li explica a la seva cosina que és tres mesos més gran que ella (estan les dues fent l'aventura juntes).
Teniu raó en que les escoles pressionen en que no han d'anar en bolquer, però carai cada nen té el seu ritme, i de la mateixa manera que hi ha que xerren molt (la meva és una d'elles) d'altres les funcions fisiologiques les tenen a un altre ritme.
Ens toca agafar paciència, fregona i unes quantes rentadores fins que ho facin molt bé!
Imatge
Avatar de l’usuari
Formentera2013
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 68
Membre des de: dv. gen. 25, 2013 6:23 pm

Re: Vull bolquer!

EntradaAutor: Formentera2013 » dj. març 31, 2016 3:25 pm

Hola noies,

Jo em trobo amb la mateixa problemàtica! A l'escola bressol han considerat que el Biel, el meu fill ja es prou gran per treure el bolquer ( farà tres anys al maig i per tant al setembre començarà P3).

Vam començar dijous 24 i al matí va aguantar moltíssim ( fins i tot vàrem anar al parc a jugar) però la tarda va ser un desastre i s'ho va fer tot a sobre ( curiosament quan li vaig posar el bolquer a la nit va fer caca).
Divendres va ser més o menys igual i dissabte també. Diumenge vam veure un petit canvi i va fer algun pipí a l'orinal, tot i que no ho demana i que a casa anava sense res, només s'asseia i ho feia. Cada cop que fa pipi muntem una festassa, posem un gomet i cantem, ballem i ell s'emociona i li encanta peeeeerò segueix sense demanar el pipi.... és més, si estic a casa jo ,encara s'asseu i fa algun pipí però si està el meu marit, no en fa ni un.

Ahir a la nit vaig veure que posava la cara de "vaig a fer caca" però q s'aguantava, el vaig tranquil·litzar li vaig dir que no passava res, vam mirar un llibre que tenim relacionat amb el tema i al final va seure i en va fer!
Super festa que vam muntar els tres! Però aquest matí, quan la iaia l'ha portat a l'escola bressol, sant tornem-hi, un altre pipi i sense avisar abans de sortir de casa.... és normal que ho faci? Vosaltres recolaríeu i tornaríeu al bolquer o és massa d'hora i encara ho haig de seguir intentant? La professora em va dir que el veia bé, que és conscient que s'ho fa a sobre i que és bona senyal però la directora em va soltar un "ja saps com és de passota" i em va sentar com una coça!!!!

Tinc una angoixa a sobre que no li vull transmetre i faig l'impossible per treure-li importància però m'amoïna molt ....

Gràcies per escoltar-me!
Imatge
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: Vull bolquer!

EntradaAutor: Anna Maria » dv. abr. 01, 2016 6:42 am

Ostres formentera!
A veure, és que jo trobo molt important que l'escola i la família vagin a una, i aquest comentari de la directora està una mica fora de lloc. Des del meu punt de vista, el nen hauria de verbalitzar la necessitat de fer pipí (la caca normalment és més complicada), encara que fos només dir "pipí". Parla-ho amb l'educadora de la seva classe, manifesta-li tot el que sents en una tutoria o en un a part quan no hi hagi el nen, entre les dues coneixeu el teu fill i decidiu el que voleu fer, però heu d'arribar a un acord, que el nen no noti una cosa diferent a casa que a l'escola i a l'inrevés. tot i que quan es comença està bé continuar, si és realment un desastre és millor retirar-se i esperar una mica, en aquesta edat uns mesos són molt de temps i pot canviar molt.
No sé si t'he ajudat o t'he preocupat més, molts ànims, eh?
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
Formentera2013
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 68
Membre des de: dv. gen. 25, 2013 6:23 pm

Re: Vull bolquer!

EntradaAutor: Formentera2013 » dv. abr. 01, 2016 8:02 am

Moltes gràcies Anna Maria per la resposta!
La veritat és que ahir va anar super bé! Va fer tots els pipis a la Llar dins del WC i quan va arribar a casa ens va demanar fins a tres vegades el pipi ! Deia : mama pipi, feiem una carrera i ell s'asseia i en feia! Va ser una festassa!! I aquest matí també, la iaia l'assegut i ha fet pipi abans d'anar a la LLar.Així que avui estic de "subidón", jejeje
Ja sé que hi haurà canvis, que es probable que seguim amb "escapes" però us ho volia explicar.
Gràcies!!!
Imatge

Torna a “Els canvis”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::