19 mesos i nomes diu mama

Gatejar, caminar, correr i saltar.

aguellpe
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 73
Membre des de: dc. març 30, 2011 11:04 am

19 mesos i nomes diu mama

EntradaAutor: aguellpe » dt. des. 31, 2013 6:19 am

Hola! Estic una mica preocupada pel meu petit..resulta k t 19 mesos i nomes diu MAMA, el pediatra diu k haurem d'anar a una psicologa infantil pq es extrany q tenint un germanet de 4'5 anys encara no s'hagi deixat anar en la parla i que pot ser tant de tema del llenguatge o perque ha tingut moltes otitis i no sent bé i per aquest motiu no diu cap paraula. Pero jo veig que si que sent be perque parlant-li fluixet ho entent tot a la primera i ell expresa tot el que vol amb sorollets i senyala t, diu qur si i que no amb el cap.
No se que fer...em te preocupada..
turuleta
:: gosset
:: gosset
Entrades: 432
Membre des de: dv. maig 24, 2013 12:33 pm

Re: 19 mesos i nomes diu mama

EntradaAutor: turuleta » dt. des. 31, 2013 8:58 am

Jo crec que ens fan posar nervioses abans d'hora.vamos que no es el primer nen del que se que no parla amb aquesta edat.jo crec que és important que tentengui,i va fent xerrameca sense dir res?m'imagino que això deu demostrar interès x la conversa però que li costa...vamos,però només sóc una mama
Imatge
Imatge
bada
:: tigre
:: tigre
Entrades: 743
Membre des de: dv. set. 02, 2011 1:50 pm

Re: 19 mesos i nomes diu mama

EntradaAutor: bada » dt. des. 31, 2013 9:01 am

Què???? La meva està a punt de fer els 20 mesos i també diu només mama, i comença a dir papa alguna vegada. Sí que és veritat que la meva no té cap germà gran, però jo diria, pel que he vist en altres nens que és molt normal!!!! Jo de tu no em preocuparia, i menys és el que dius, que us entén perfectament.
Avatar de l’usuari
Tutty29
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1819
Membre des de: dg. gen. 16, 2011 6:12 pm

Re: 19 mesos i nomes diu mama

EntradaAutor: Tutty29 » dt. des. 31, 2013 9:57 am

El meu nen fara 24 mesos i no parla gaire tampoc, ell s'expressa amb sorollets i es fa entendre. Diu: mama, papa, te, agua, pa, mau (tenim un gat) i poca cosa mes. Li ensenyem les vocals i ell ens imita,
Avatar de l’usuari
Cabana
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 349
Membre des de: dg. gen. 08, 2012 9:42 am
Ubicació: Al país de la Tramuntana

Re: 19 mesos i nomes diu mama

EntradaAutor: Cabana » dt. des. 31, 2013 11:14 am

I el meu, de 22 mesos, tot just diu papa, mama, teta i má (més), i potser alguna cosa més que ra no recordo. Però es fa entendre, mare meva si es fa entendre! I no em preocupa gens, francament, perquè els que veig pel parc de la seva edat estàn més o menys igual...
Vaja, que a mi no em sembla gens anormal!
Avatar de l’usuari
munat
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 316
Membre des de: dj. ago. 01, 2013 10:49 am
Contacta:

Re: 19 mesos i nomes diu mama

EntradaAutor: munat » dt. des. 31, 2013 3:07 pm

Jo em porto 3 anys i 8 mesos amb el meu germà, jo amb 1 anys deia moltes coses, el meu germà que és el petit li va costar moltíssim parlar i quan ho va fer no l'entenia ningú més que jo i la mare. Però a base d'insistir-hi tots va acabar parlant claríssimament, això sí li van fer algunes proves logopèdiques a l'escola per tal que no fos un problema físic, un cop descartat això, cada nen té el seu ritme de parla. La meva àvia també diu que mun pare no va parlar clar fins als tres anys, així que paciència i no et preocupis més del compte .

Bon any
Nenita
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 339
Membre des de: dc. juny 16, 2010 6:55 pm

Re: 19 mesos i nomes diu mama

EntradaAutor: Nenita » dt. des. 31, 2013 4:30 pm

Jo tampoc em preocuparia, cadascú té el seu ritme, però només volia comentar una coseta pel que fa a les otitis: el meu germà no hi sentia bé de petit però si que ens en tenia xq llegia els llavis!! Ens en vam adonar xq un monitor de menjador que havia treballat amb nens sord-muts li va fer veure a ma mare que el nen feia cas si estava de cara però d'esquena no. No t'amoïnis, per això, però no em sembla malament que el pediatra ho vulgui descartar. :ok:
Avatar de l’usuari
arwen81
:: gosset
:: gosset
Entrades: 442
Membre des de: dv. abr. 26, 2013 5:32 pm

Re: 19 mesos i nomes diu mama

EntradaAutor: arwen81 » dt. des. 31, 2013 4:56 pm

A un psicòleg??? jo si que el duria a un otorrino perquè descarti l'audició (sóc logopeda¨i treballo amb nens sords) però no t'hi amonis, si es fa entendre encara té temps per arrancar-se. Però mirar l'audició no està de més i si ha tingut vàries otitis pot ser que porti una mica de retard però res més.
2FIV juny'13:5 folis,5 madurs,4 fecunden,2 embris (A-B).Beta+.Sou 2!Setm 11 un angelet marxa al cel.
Fb'14 neix la nostra preciosa nena.
Ds'14:embaràs natural!Setm 14, ets una nena marxes al cel.La nostra Llum.
3FIV des'15: 1 foli,1 madur,no fecunda.
Abril'16:embaràs natural!queda't!

Imatge

Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
Maria V.
:: conillet
:: conillet
Entrades: 363
Membre des de: dl. des. 05, 2011 12:22 pm

Re: 19 mesos i nomes diu mama

EntradaAutor: Maria V. » dt. des. 31, 2013 8:26 pm

Tal com diu Arwen81, hi ha dues coses importants a comprovar: que hi senti bé (visita a un bon otorrino) i comprovar que a tu t'entén quan li parles, que dius que ja ho fa. Si no hi ha problema en cap d'aquestes dues qüestions, només cal no patir-hi gens, despreocupar-se del problema, que no és problema perquè el nen és molt petit, i això sí, mirar de parlar-hi molt, explicar-li coses amorosament, que si el nino és així o aixà, que avui dinem tal cosa...
aguellpe
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 73
Membre des de: dc. març 30, 2011 11:04 am

Re: 19 mesos i nomes diu mama

EntradaAutor: aguellpe » dt. des. 31, 2013 10:01 pm

Moltissimes gracies a totes per les vostres respostes, es molt alentador veure que altres nens estan en una situacio similar al meu petit, però el portare a l'otorrino per fer uns prova d'audició que sera el millor.
Gracies a totes i Bon Any!!
Susana82
:: papallona
:: papallona
Entrades: 128
Membre des de: ds. oct. 12, 2013 6:11 pm

Re: 19 mesos i nomes diu mama

EntradaAutor: Susana82 » dc. gen. 01, 2014 6:07 pm

HOLA
Jo un psicòleg ho trobo exagerat.... potser t volia dir un logopeda q es diferent.....
no sé...
Avatar de l’usuari
Takita
:: dinosaure
Entrades: 5344
Membre des de: dl. feb. 22, 2010 11:58 am
Ubicació: L'Anoia

Re: 19 mesos i nomes diu mama

EntradaAutor: Takita » dc. gen. 01, 2014 11:11 pm

Si ha patit moltes otitis, no està de més que el visiti un otorrino, però perquè no parli amb aquesta edat, no t'hi amoïnis. El meu fill a l'edat del teu, deia mama, papa, iaia i poc més; en canvi, la meva filla amb 16 mesos ja deia un munt de paraules i ara en diu moltíssimes i forma frases.
Avatar de l’usuari
Maroa
:: peixet
:: peixet
Entrades: 259
Membre des de: dv. gen. 08, 2010 8:28 am

Re: 19 mesos i nomes diu mama

EntradaAutor: Maroa » dj. gen. 02, 2014 9:42 am

El meu té 23 mesos i no diu ni una paraula sencera, només monosíl·labs. La mama és "ma", el papa és "pa", la moto és "mo", el cotxe és "co" i no gaire res més. En resum, no parla ni tansols sap dir el seu nom.... Això sí, ho entén tot perfectament. Preocupada no ho estic però la veritat és que et pica una mica la mosca quan veus que els nens de la seva edat van dient cosetes i el teu res de res... :-o00m Bé, paciència i segur que aviat es tira a la piscina!!!
Avatar de l’usuari
retalls
:: granota
:: granota
Entrades: 204
Membre des de: dt. set. 03, 2013 8:32 pm
Contacta:

Re: 19 mesos i nomes diu mama

EntradaAutor: retalls » dg. gen. 12, 2014 9:50 pm

estava a punt de fer una entrada per preguntar el mateix.

Mirant "signes d'alarma" en taules evolutives, us passo la que m'ha fet amoïnar:

A los 12 meses, aún no se comunica a través de gestos, como decir adiós con la mano o "no" con la cabeza
Para los 12 meses, todavía no ha empezado a practicar el sonido de por lo menos dos consonantes (p, b, etc.)
Para los 12 meses, todavía no es capaz de comunicarte de una forma u otra que necesita ayuda con algo
A los 15 meses, no comprende o no responde a palabras como "no" y "adiós"
Para los 15 meses, todavía no dice al menos de una a tres palabras
Para los 15 meses, todavía no dice "mamá" o "papá"
A los 16 meses, no apunta a distintas partes de su cuerpo cuando se lo pides


La meva tot just fa 15 mesos i mig, perònomés diu mama i quan esta molt desesperada. O sigui, poques vegades. Algun cop a dit papa, però crec que tampoc ho relaciona amb ell. Tampoc sap dir adéu amb la ma o fer que no amb el cap, crec que el moviment de cap per dir no, ho ha fet un parell de cops. Quan algú li diu adéu tampoc ho relaciona i evidentment no diu tres paraules.
Ahh i apuntar una part del cos... vaja... ni de conya!!
Aly84
:: conillet
:: conillet
Entrades: 396
Membre des de: dl. juny 13, 2011 3:10 pm

Re: 19 mesos i nomes diu mama

EntradaAutor: Aly84 » dl. gen. 13, 2014 8:53 pm

Retalls Tranquil-la!! Cada infant té el seu ritme! Les raíles son orientatives,

Referent alguns signes d'alarma que comentes, ala 12 mesos han de ser capaços de comunicar-se amb algún gest el que sigui. La meva filla als 12 mesos l'únic gest k feia era per indicar que vinguessis amb la mà. Fer hola amb la ma no ho va fer Fins ala 15mesos. I fer el gest del no amb el cap Fins ala 19 mesos I amb dit tot just ho fa ara amb 20 mesos...

D'aixo d'indicar les parts del cos del cos ella va començar ala 17 mesos. No t'amoinis tu mentre la vesteixes o jugues ves dient el nom de les parts del cos i el dia que menys t'ho esperis es tocara la part que li has dit.

Sobretot no t'amoinis aixo son paràmetres... I nosaltres som persones I no màquines per fer determinades coses en una data programada....

Viu el dia a dia I els progressos van arribant al ritme de cada infant.
Avatar de l’usuari
retalls
:: granota
:: granota
Entrades: 204
Membre des de: dt. set. 03, 2013 8:32 pm
Contacta:

Re: 19 mesos i nomes diu mama

EntradaAutor: retalls » dl. gen. 13, 2014 9:17 pm

Aly84 ha escrit:Retalls Tranquil-la!! Cada infant té el seu ritme! Les raíles son orientatives,

Referent alguns signes d'alarma que comentes, ala 12 mesos han de ser capaços de comunicar-se amb algún gest el que sigui. La meva filla als 12 mesos l'únic gest k feia era per indicar que vinguessis amb la mà. Fer hola amb la ma no ho va fer Fins ala 15mesos. I fer el gest del no amb el cap Fins ala 19 mesos I amb dit tot just ho fa ara amb 20 mesos...

D'aixo d'indicar les parts del cos del cos ella va començar ala 17 mesos. No t'amoinis tu mentre la vesteixes o jugues ves dient el nom de les parts del cos i el dia que menys t'ho esperis es tocara la part que li has dit.

Sobretot no t'amoinis aixo son paràmetres... I nosaltres som persones I no màquines per fer determinades coses en una data programada....

Viu el dia a dia I els progressos van arribant al ritme de cada infant.


gràcies!! la veritat que vivia tranquil·la gaudint de la petita, però vulguis o no la compares amb nens de la seva edat i si a sobre topes amb auxò dels signes d'alarma...
La veritat és que veus compares encara que no vulguis i tot i que ella fa unes coses i els altres unes altres, imagino que acabes dubtant de tot. Ella per exemple no saluda, però quan no vol alguna cosa t'aparta ben apartat amb la ma. Imagino que és això... el seu ritme i prou.
gràcies de nou!!
Avatar de l’usuari
retalls
:: granota
:: granota
Entrades: 204
Membre des de: dt. set. 03, 2013 8:32 pm
Contacta:

Re: 19 mesos i nomes diu mama

EntradaAutor: retalls » dc. abr. 16, 2014 6:42 pm

Fa ja un temps us vaig escriure...
La petita cotinua igual. No parla. De fet no diu ni mama es fa entendre amb crits i senyalant i ja en té prou.
Avui hem anat al CAP i ens han derivat al psicoleg.
No diu cap paraula, parloteja però res concret.
No diu adeu, no sap distingir parts del cos,...
La veritat que pensava que ja apendria i no vaig voler amoinar-me però avui al pediatre m'hi han fet pensar i ja torno a estar preocupada.
Avatar de l’usuari
Maria V.
:: conillet
:: conillet
Entrades: 363
Membre des de: dl. des. 05, 2011 12:22 pm

Re: 19 mesos i nomes diu mama

EntradaAutor: Maria V. » dt. maig 06, 2014 5:02 pm

Retalls, què us va dir el psicòleg? (Si ho he comptat bé, ara la teva només té uns 19 mesos; continua semblant molt petita per preocupar-se. Però ja que ho heu consultat, què us han dit?)
Avatar de l’usuari
retalls
:: granota
:: granota
Entrades: 204
Membre des de: dt. set. 03, 2013 8:32 pm
Contacta:

Re: 19 mesos i nomes diu mama

EntradaAutor: retalls » dt. maig 06, 2014 5:06 pm

Maria V. ha escrit:Retalls, què us va dir el psicòleg? (Si ho he comptat bé, ara la teva només té uns 19 mesos; continua semblant molt petita per preocupar-se. Però ja que ho heu consultat, què us han dit?)

ens han derivat de pediatria del CAP, tenim hora per juliol... i ella no diu res de res. Parloteja però res que s'entengui. Va dir mama però ja fa temps que ha deixat de dir-ho perquè es fa entendre cridant i amb gestos.
ja us diré que em diuen...
Avatar de l’usuari
Maria V.
:: conillet
:: conillet
Entrades: 363
Membre des de: dl. des. 05, 2011 12:22 pm

Re: 19 mesos i nomes diu mama

EntradaAutor: Maria V. » dt. maig 06, 2014 5:25 pm

Retalls, al juliol la teva nena deurà tenir 21 mesos i potser ja s'haurà llançat; amb 19 realment és petita encara. A més, si amb expressió no verbal ja aconsegueix les coses, potser ella ja troba que en té prou. Vull dir que de comunicar-se ja es comunica, que és la cosa realment important. No tinc clar si la nena entén paraules teves quan li parles; això també té importància.
La meva darrera néta, a la seva edat, deia tres o quatre paraules, però ens preocupava perquè els seus germans grans havien començat a parlar abans de l'any i, a més, l'embaràs d'aquesta menuda havia estat de molt de risc i teníem tots certa por de possibles seqüel·les. Doncs bé, no ho recordo exacte però devia tenir uns 20 mesos quan va començar a progressar i en unes quantes setmanes va avançar molt. Ara té 2 anys i 10 mesos, no calla i fa frases difícils i té molt de vocabulari. Això sí, pronuncia força malament i gairebé només l'entenem els qui la coneixem.

Torna a “El desenvolupament psico-motriu”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::