pregunta de motricitat (gateig)

Gatejar, caminar, correr i saltar.

aivlis
:: rateta
:: rateta
Entrades: 168
Membre des de: dj. oct. 28, 2010 9:51 am

pregunta de motricitat (gateig)

EntradaAutor: aivlis » dj. feb. 10, 2011 5:30 am

Hola, no sé si alguna de vosaltres sabrà algo de psicomotricitat xo si és així: em pot contestar una pregunta?
El meu peke està a punt de caminar, però de moment encara va a quatre grapes...he llegit a molts llocs de l'importancia de passar per aquesta etapa per l'efecte creuat del gateig (avançar el braç dret i la cama esquerra es veu k fa k es connectin els dos costats del cervell o alguna cosa així)
Doncs el fet és que el meu fill gateja de forma simetrica (no sé si dir-ho ben be així), o sigui avança al mateix temps braç i cama dret (d'un mateix costat), no ho fa sempre, especialment quan vol anar ràpid, quan va lent a vegades o fa bé. Ara ja fa força temps k gateja, des dels 9 mesos aprox. i abans de fer-ho va estar com un mes i mig fent el cuc (no sé si és una dada important).
La meva pregunta és si això pot suposar un problema? o és indicatiu d'algun problema? L'hi haig de corregir?
Imatge
Avatar de l’usuari
Montsitos
:: pantera
:: pantera
Entrades: 876
Membre des de: dj. des. 18, 2008 3:34 pm

Re: pregunta de motricitat (gateig)

EntradaAutor: Montsitos » dj. feb. 10, 2011 8:30 am

Buff, jo no em vaig fixar mai com gatejava, no sabia això que dius dels costats del cervell. A veure què et diuen, però hi ha molts nens que no gategen mai...
Imatge
Avatar de l’usuari
Elbereth
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2318
Membre des de: dv. juny 06, 2008 2:15 pm

Re: pregunta de motricitat (gateig)

EntradaAutor: Elbereth » dj. feb. 10, 2011 8:32 am

Hola aivlis! En mi caso, mis peques han sido prematuros (35s+4) y me comentó que puede haber un poco de retraso en cuanto a motricidad. Marc gatea con una pierna cruzada delante de él y Nil no levanta el culo, se arrastra cual serpiente (ahora tienen casi 15 meses) Siempre me ha dicho que cada criatura camina/gatea como más cómodo se encuentra. Incluso me comentó que el "serpenteo" de Nil es mejor que el del hermano porque mueve ambas piernas para desplazarse y Marc siempre traba una (sea cual sea). Me recomienda que no fuerce ninguna posición ni corregir nada, cada crio es un mundo y se toma el tiempo que necesita. Saludos!
Avatar de l’usuari
Ítaca
:: dinosaure
Entrades: 7513
Membre des de: dj. març 27, 2008 12:41 pm
Ubicació: Sant Cugat del Vallès

Re: pregunta de motricitat (gateig)

EntradaAutor: Ítaca » dj. feb. 10, 2011 9:35 am

ostres, jo tampoc em vaig fixar com gatejava exactament... la veritat, és q la meva nena tampoc va gatejar gaire...
I és cert, hi ha nens q no arriben a gatejar... directament es posen drets i comencen a caminar (jo mateixa vaig començar a caminar als 9 mesos i mai vaig saber gatejar, com diu ma mare...). Jo no sé si em preocuparia gaire per això....
ImatgeImatge

El post de la patufeta: viewtopic.php?f=50&t=12054 ImatgeImatgeImatgeImatgeImatge

Imatge

Imatge Imatge
Avatar de l’usuari
terrassa5
:: rateta
:: rateta
Entrades: 183
Membre des de: dt. nov. 16, 2010 9:05 pm

Re: pregunta de motricitat (gateig)

EntradaAutor: terrassa5 » dj. feb. 10, 2011 9:59 am

La importància del gateig no és només que ho facin amb el patró creuat, té molts beneficis ho facin com ho facin. Per exemple, la distància mà-ull durant el gateig és la mateixa que quan escrivim, per això diuen que el gateig afavoreix que l'ull s'adapti a treballar a aquesta distància i facilita la lecto-escriptura, diuen que fins i tot els nens que han gatejat tenen més bona lletra!

També ajuda a enfortir l'esquena, millorar l'equilibri i la visió espacial.

El que és important és que el nen sigui capaç de desplaçar-se de forma autònoma, no tant com ho faci. I tant si és amb patró creuat com no, o si és arrossegant-se en plan militar o assegut arrossegant el cul, se li diu gatejar, son diferents estils i cada nen té el seu.
nius
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2521
Membre des de: dc. gen. 07, 2009 5:09 pm

Re: pregunta de motricitat (gateig)

EntradaAutor: nius » dv. feb. 11, 2011 3:58 pm

totalment d'acord amb terrassa5, gatejar és molt i molt bo (de fet, el que és fonamental és que els nens descobreixin el món per terra, ja sigui gatejant endavant o enrera, reptant, etc.).
El meu també va passar una fase que anava enrera, i de cop i volta va començar a anar endavant. Una fase més de la seva evolució.
Imatge

Imatge

Torna a “El desenvolupament psico-motriu”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::