primera paraula?

Gatejar, caminar, correr i saltar.

aivlis
:: rateta
:: rateta
Entrades: 168
Membre des de: dj. oct. 28, 2010 9:51 am

primera paraula?

EntradaAutor: aivlis » dc. gen. 19, 2011 5:53 am

hola noies, he estat buscant en algun dels bastants pots oberts sobre quan comencen a parlar els nostres peques...hi ha moltes preguntes d quan han començat a parlar però quan els he llegit els nens no parlen però si k diuen alguna paralula (papa, mama, aigua,...) amb sentit.
La meva pregunta és: kuan van els vostres començar a dir akesta primera paraula AMB INTENCIÓ i conscients del k deien? Pk el meu fill des de fa temps k diu ATA!!! ETA!!! mamamammaaa!!!! (sense intencionalitat) uuuhhhh!!! Però cap paraula amb intenció
A molts posts he llegit k l'important no és tant k parlin sino k t'entenguin...a k us referiu exactament amb entendre? (i si no ho fa? K vol dir?) no seria més important k es comuniqui??? o una cosa va lligada amb l'altre? No ho sé no sóc psicologa...ja sé k volsaltres tampoc....Només volia tenir una idea ja que els nens del voltant del meu d'aproximadament la seva edat alguna parauleta. gràcies
Imatge
Avatar de l’usuari
susaneta
:: tigre
:: tigre
Entrades: 753
Membre des de: dl. des. 10, 2007 9:31 am

Re: primera paraula?

EntradaAutor: susaneta » dc. gen. 19, 2011 9:56 am

No sé te explico mi caso, xavi tiene 16 meses, dice mama, papa, papi, abua (agua), bobo (el bibi), y palabras en chino que no entiendo.. jajajajajaja

Pero me entiende perfectamente cuando le digo, deja el bibe en la mesa... el lo deja, coje el coche del suelo.. vamos a bañarnos... se va directo a la bañera solo... a comer... se va a su silla... a recoger los juguetes, me ayuda a recogerlos... cosas así...

y si le voy preguntando : que hace el perro, te dice Bua, y la vaca.. muuuu, y el caballo, el pato... y el va haciendo los ruidos de los animales...

supongo que tambien cada niño lleva un desarrollo diferente, pero poco a poco, lo importante es que tu le hables y el te entienda.... ya empezarán a hablar mas..
ImatgeImatgeImatge
Avatar de l’usuari
Elidé
:: dofí
:: dofí
Entrades: 3386
Membre des de: dc. maig 02, 2007 10:00 pm
Ubicació: Cerdanyola del Vallès

Re: primera paraula?

EntradaAutor: Elidé » dc. gen. 19, 2011 10:20 am

Aivlis, a mi la logopeda sempre em diu que la comprensió arriba molt abans que la parla, i de fet si ho penses és bastant lògic que no puguis expressar un concepte si abans no l'has assimilat... La meva filla porta audiòfons des de juliol (té hipoacúsia moderada/severa) i des de Nadal que diu ma-ma-ma, pa-pa-pa, ba-ba-ba, da-da-da, ta-ta-ta i na-na-na. Tot així, repetit. Sabem que entén les paraules papa i mama perquè ens busca quan algú li pregunta on som i diria que també entén vine (perquè insistint un parell o tres de vegades ve), no i pica. Objetivament, i tot que em digui mama-mama molt sovint, no crec que hi hagi encara gaire intenció per part seva. Aquest pas arriba més tard, a mesura que el bebè s'adona que quan diu una determinada paraula obté una determinada resposta, és llavors que hi dóna sentit.
aivlis
:: rateta
:: rateta
Entrades: 168
Membre des de: dj. oct. 28, 2010 9:51 am

Re: primera paraula?

EntradaAutor: aivlis » dc. gen. 19, 2011 10:59 am

Merci Elidé. Ell entendre si k entén bastantes coses. Enten noms i alguna ordre com dona'm, busca on és la pilota si l'hi nombrem, busca el papa, la mama, l'avi, el tigre, en guim...( k són els seus ninus... encara k a vegades en confonem algun....) el NO a vegades l'entén a vegades no...el seu nom (tot i k a vegades fa cas..... a vegades no...)
De fet tens raó, primer coneixer i després nombrar...Primer entendre i després comunicar.
Tb entenc k no té pk anar lligat..poden tenir facilitat per entendre i k els hi sigui complicat (pel motiu k sigui.. fixar-s'hi poc...dentetes...) reproduir la paraula?
I suposo k cada nen fa aquest pas al seu ritme...Ell d moment té un anyet i d paraula cap! Si l'hi dius k és això (alguna cosa k ell coneixi)...veus k sap k és, ho mira...xo no diu res!
Imatge
Avatar de l’usuari
Elidé
:: dofí
:: dofí
Entrades: 3386
Membre des de: dc. maig 02, 2007 10:00 pm
Ubicació: Cerdanyola del Vallès

Re: primera paraula?

EntradaAutor: Elidé » dc. gen. 19, 2011 11:59 am

Estigues tranquil·la que és molt petitó encara, a nosaltres ens diuen que fins als 6 anys la parla no s'acaba d'assentar del tot, així que encara té molt de temps. Jo trobo que entén moltes, l'Ada per exemple està a anys llum de donar-nos res! Ella és més de treure neujor:-)
Crec que la dentició i l'alimentació poden influir, de fet al fòrum de prematurs italià on participo algú va explicar fa uns mesos que els moviments que fem amb la mandíbula quan mengem són similars als que fem quan parlem, i en el nostre cas l'Ada està començant a interessar-se més pels aliments i a mastegar algunes coses.
També diuen que els nens que estan molt concentrats en el moviment triguen més a parlar, el desenvolupament cerebral és un misteri i cada nen prioritza uns aspectes determinats.
A poc a poc i bona lletra :ok:
aivlis
:: rateta
:: rateta
Entrades: 168
Membre des de: dj. oct. 28, 2010 9:51 am

Re: primera paraula?

EntradaAutor: aivlis » dc. gen. 19, 2011 12:14 pm

Doncs si està relacionat amb el mastegar anem b!....Ell més k mastegar engulleix!!! jeje
I pel moviment.......sempre està en moviment fins i tot quan dorm!!!
Tampoc s'hi fixa ni imita gaire gestos....i com k parlar és per imitació....
Imatge
aivlis
:: rateta
:: rateta
Entrades: 168
Membre des de: dj. oct. 28, 2010 9:51 am

Re: primera paraula?

EntradaAutor: aivlis » dj. juny 16, 2011 10:39 am

Per fi amb 17 meses en baldufa s'ha decidit a dir la primera paraula: MAMA!!!! No para de dir-la, però ara tot és MAMA: jo sóc mama, si el papa l'hi pregunta qui és ell, ell és MAMA, els ninos són MAMA, que alguna cosa molesta: MAMA! O sigui que no se si té gaire interioritzat el concepte encara...TOt i que també ho diu amb coneixement de causa...o sigui per exemple quan em busca per casa va cridant MAMA, MAMA! I si busca el papa no diu res.

És normal això d'utilitzar la unica paraula per tot?
Imatge
Avatar de l’usuari
Elidé
:: dofí
:: dofí
Entrades: 3386
Membre des de: dc. maig 02, 2007 10:00 pm
Ubicació: Cerdanyola del Vallès

Re: primera paraula?

EntradaAutor: Elidé » dj. juny 16, 2011 11:44 am

Sí, no pateixis que és normal. La logopeda de l'Ada sempre explica que la seva filla adoptiva (xinesa) quan va començar a parlar li deia a tot "mama" :content:
Avatar de l’usuari
Takita
:: dinosaure
Entrades: 5344
Membre des de: dl. feb. 22, 2010 11:58 am
Ubicació: L'Anoia

Re: primera paraula?

EntradaAutor: Takita » dj. juny 16, 2011 12:06 pm

L'Arnau, fins fa molt poc, també ho feia, tot i saber dir papa, iaia,... però a tothom li deia mama.
aivlis
:: rateta
:: rateta
Entrades: 168
Membre des de: dj. oct. 28, 2010 9:51 am

Re: primera paraula?

EntradaAutor: aivlis » dj. juny 16, 2011 12:17 pm

Merci noies, Com que només en sap una l'hi ha de treure partit!!!
Imatge
Avatar de l’usuari
indulekha
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 516
Membre des de: dg. oct. 04, 2009 3:52 pm

Re: primera paraula?

EntradaAutor: indulekha » dt. jul. 05, 2011 9:01 pm

Hola noies

el meu porta temps dient ma-ma per tot, durant uns dies toooot era ma-ma!! :content: ara ja està ampliant vocabulari diu alla alla senyalant alguna cosa, bravo, hola i el dissabte quan li deia que es tirés a la piscina amb el un , dos..ell va dir tresssssssssss va ser boníssim!!! >.-<:
Imatge


ImatgeImatgeImatgeImatge

Imatge

ImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatge
manoli37
:: papallona
:: papallona
Entrades: 102
Membre des de: dc. feb. 23, 2011 8:12 pm

Re: primera paraula?

EntradaAutor: manoli37 » dg. març 11, 2012 9:55 pm

Doncs el meu nen te dotze mesos i diu mama quan en te son, o te gana

Torna a “El desenvolupament psico-motriu”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::