Ulleres bebe

Alèrgies, otitis, problemes..

xaan
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 64
Membre des de: dv. set. 10, 2010 7:24 am

Ulleres bebe

EntradaAutor: xaan » dt. abr. 20, 2021 11:12 am

Bon dia a tothom!

No sé si ja existeix el tema que inicio ara, però com no l'he trobat, volia explicar la nostra situació per si hi ha més gent igual i em podeu aconsellar.

Tinc dos fills, el gran de 10 anys que des dels 8 porta ulleres per miopia i una nena de 15 mesos que pel que ens ha comentat la oftalmologa té astigmatisme i hipermetropia (sobretot ull esquerra) i necessita ulleres.

Aquesta notícia ens la van donar ahir i encara la estic païnt.

Sé que hi ha moltíssimes coses pitjors, no vull semblar frívola ni molt menys, però estic força angoixada.

Tinc por de que no accepti bé dur les ulleres, de que quan vagi a l'escola se senti diferent, de que tingui dificultats en l'aprenentatge per aquest motiu.....en fi, em passa del tot pel cap.

Us agrairïa si em podeu explicar com us ha anat als que estigueu igual que jo.

Moltíssimes gràcies per avançat!
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: Ulleres bebe

EntradaAutor: Anna Maria » dj. abr. 22, 2021 1:28 pm

Bones!
Doncs el meu fill no porta ulleres, però et puc parlar de la meva experiència com a portadora d'ulleres des de que tenia 8 anys i del que he pogut veure en dos nens de l'escola on va l'Isaac que sí que en porten. Sí, quan jo en vaig començar a portar ja era més grandeta, però en aquell temps no era tan normal portar ulleres, és a dir, no hi havia tanta quantitat de persones, adultes em refereixo, que en portaven, era una cosa sols dels avis i àvies. Jo ho vaig acceptar com una cosa normal. La reacció dels altres? Bé, està clar que tot el que surti del normal (què és normal per altra banda?) dóna a parlar. I el qui es vulgui riure d'alguna cosa segur que la trobarà, sigui quina sigui.
Hem de portar el tema amb molta naturalitat. Si els nostres fills veuen que nosaltres ho portem malament, que ens angoixa el tema, doncs ells també s'angoixaran, com tots els aprenentatges que fan quan són petits de fet. Està clar que és millor no portar ulleres, de la mateixa manera que és millor no tenir al·lèrgia al glúten que tenir-ne, o millor no ser diabètic que ser-ne. No és ni un problema menys greu ni ets superficial, ets mare, i voldries que els teus fills no haguessin de patir per res.
A l'escola de l'Isaac hi ha dos nens d'infantil que en porten (altres nens també, però ja són de cursos superiors). Un d'ells és de la seva classe, de P5, i n'ha començat a portar aquest any. Doncs l'Isaac un dia volia portar les seves ulleres de sol, perquè volia ser com el seu company! Bé, de fet, tant jo com el seu pare també en portem, i amb ell ha estat sempre més aviat "perquè jo no puc portar ulleres i vosaltres sí, quin morro que teniu!", jejej. És a dir, sempre és des de la perspectiva que es miri.
Sobre com portarà el fet de dur ulleres, doncs li heu d'explicar amb molta calma i amor, i amb molta paciència.
Ànims!
Una abraçada,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
Gustineta
:: gosset
:: gosset
Entrades: 426
Membre des de: dl. nov. 03, 2014 4:58 pm
Ubicació: Entre Barcelona, l'Alt Empordà i Andorra

Re: Ulleres bebe

EntradaAutor: Gustineta » dv. abr. 23, 2021 3:11 pm

Hola, xaan,

El meu fill té 20 mesos i mig i de moment no porta ulleres, però jo n'he portat des de ben petita, diria que des dels 3-4 anys. També abans de les ulleres i al principi de portar-ne, vaig portar pegats perquè tenia un ull "vago" i entre els 3 i el 5 anys vaig passar 3 vegades per quiròfan per operar-me d'estrabisme.
La meva germana porta ulleres des d'abans dels 2 anys, que és amb el que tu et trobes ara amb la teva filla.
La meva parella també en porta, des dels 14 anys.

Tant en el cas de la meva germana com el meu, tot va començar amb astigmatisme i hipermetropia, crec que és força comú en infants que han de portar ulleres. Amb el temps, la hipermetropia va passar a miopia i, almenys en el meu cas, l'astigmatisme va persistir.

Això no ens ha suposat cap problema d'aprenentatge ni cap altre problema.

Pel que fa a l'escola i a l'entorn, t'he de dir que jo sí que ho vaig viure més malament, però perquè als any 90, quan era una nena, les ulleres infantils eren horripilants i vaig agafar complexe (ara m'adono que el que m'acomplexaven era que m'apartaven no per les ulleres sinó per ser "l'empollona"). Per sort, va canviar.
Per altra banda, la meva germana és 6 anys més jove que jo i mai no ha tingut cap complexe amb les ulleres.

I també volia explicar-te una altra experiència basada en ser "diferent". A banda de les ulleres amb 15 anys vaig haver de dur corsé per problemes d'esquena. En plena adolescència! I t'he de dir que viure-ho amb naturalitat va ser clau perquè els meus companys no es fiquessin amb mi. Al contrari, m'ajudaven!

Estic convençuda que avui en dia és diferent, que el tema ulleres està molt normalitzat i que hi té un gran pes la naturalitat amb què li expliqueu i com el feu sentir (que segur que serà genial, ho fareu bé). Ell veurà gent amb ulleres a tot arreu. Potser també podeu implicar-la d'alguna manera en la tria de les ulleres quan sigui més gran.

Jo et diria que us doneu temps per pair-ho, parleu amb l'oftalmòleg i amb d'altres pares que hagin viscut el mateix. Un cop ho processeu, estareu bé i ho veureu amb més naturalitat.

Una abraçada!

I hola, Anna Maria :)
Nov de 2013: inici cerca
Gen-jun 2014: 2 TE+ i 2 avortaments espontanis
Set 2014-set 2017: proves, cerca natural, 2 IA -
Oct-des 2017: 1a FIV+DGP. Un sol embrió sa; bioquímic
Jul i set 2018: 2a i 3a FIV+DGP.
Nov 2018: Beta +
Ago 2019: Benvingut, Enric
Gen 2022: Trànsfer i bioquímic
Ago 2022: Emb. espontani
Mai 2023: Benvinguda, Elna
xaan
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 64
Membre des de: dv. set. 10, 2010 7:24 am

Re: Ulleres bebe

EntradaAutor: xaan » ds. abr. 24, 2021 1:10 pm

Hola!!
Moltes gràcies a les dues per explicar-me les vostres experiències.
Ara que ja han passat uns dies de la notícia, ho comencem a païr....anirem a un segon oftalmòleg infantil per tenir una altra opinió, però hem arribat a la conclusió que si la nostra nena té aquest problema millor haver-ho detectat d'hora per evitar futurs problemes (això també ens ho va comentar tant el pediatra com l'oftalmòleg).
És cert que és molt petitona i fa peneta haver-li de posar, però els nens s'adapten a tot super rapid i si és pel seu bé.....
En fi, moltíssimes gràcies per respondre'm.
Una abraçada!!!

Torna a “La salut”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::