nen celíac

Alèrgies, otitis, problemes..

Avatar de l’usuari
Rosita
:: granota
:: granota
Entrades: 210
Membre des de: dc. set. 26, 2007 10:31 am
Contacta:

nen celíac

EntradaAutor: Rosita » dv. oct. 23, 2009 3:43 pm

Hola noies,

No sabia si penjar aquest tema aquí o alimentació, però al final me decidit aquí. Doncs el meu problema es que ens han dit que el nostre fill de 17 mesos es celíac i estem una mica perduts. Voldríem parlar amb mes gent que tinguin aquest problema. Ara ja estem començant acceptar però ens ha costat molt.
Moltes gràcies
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
Violeta
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2218
Membre des de: dt. set. 30, 2008 11:06 am
Ubicació: Barcelona

Re: nen celíac

EntradaAutor: Violeta » dv. oct. 23, 2009 4:47 pm

Hola Rosita,

Entenc la teva preocupació, tinc una amiga que, després de molts anys trobant-se malament sense trobar-li el què, és celíaca, i sé que està en una associació de celíacs, però ara no sé quina, i fan sortides i coses. Ella fa vida normal, per feina ha de viatjar força i se n'ha sortit molt bé. Imagino que l'adaptació del teu petit serà difícil, no dic que no, però un cop hagi assimilat els costums que ha de tenir amb el menjar ja veuràs com s'adapta!!
La vida amb un somriure és més bonica...

Imatge
La gràfica del positiu!! http://www.fertilityfriend.com/home/26c1ea

El post del Jan!!
http://forum.socpetit.cat/viewtopic.php?f=50&t=14107

Imatge
Avatar de l’usuari
creueta
:: dinosaure
Entrades: 5793
Membre des de: dl. juny 04, 2007 12:52 pm

Re: nen celíac

EntradaAutor: creueta » ds. nov. 14, 2009 8:57 pm

hola!
jo tinc una neboda (5 anys, ara) que ho és.

mira info aquí!
http://www.celiacscatalunya.org/cat/index.php
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
Rosita
:: granota
:: granota
Entrades: 210
Membre des de: dc. set. 26, 2007 10:31 am
Contacta:

Re: nen celíac

EntradaAutor: Rosita » dv. nov. 20, 2009 9:17 pm

Moltes gràcies noies pels anims. Suposo que es acostumar-si pero bueno al principi es molt dur i sobretot sent tant petit.

<:-< <:-< <:-< <:-< <:-< <:-< <:-<
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
LILA_BCN
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 333
Membre des de: dj. des. 10, 2009 11:14 am

Re: nen celíac

EntradaAutor: LILA_BCN » dt. des. 22, 2009 11:36 am

Hola Rosita!!
Fa un temps que has penjat el missatge, llavors crec que us haureu possat les piles amb el tema de la celiaquia.
El meu fill es celíac, ara te 2 anys i 10 mesos i esta diagnosticat desde els 17 mesos, així que et puc dir que estem bastant informats sobre el tema.....
Si et puc ajudar sobre qualsevol dubte que tinguis, o si vols sapiguer on comprar, com fer el menjar, qualsevol cosa em pots fer un toc.
Paciència!! i al final no es per tant, nomès has de tenir-ho tot super controlat a la cuina.
Salutacions
Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
Rosita
:: granota
:: granota
Entrades: 210
Membre des de: dc. set. 26, 2007 10:31 am
Contacta:

Re: nen celíac

EntradaAutor: Rosita » dl. gen. 25, 2010 8:30 pm

Hola Lila_bcn,

Ei moltes gracies per contestar el missatge. Algu amb la mateix situacio que jo. Ara ja ho comencem a tenir mes controlat pero al principi tela. El que encara no sabem com sol.lucionar es el tema de sortir a dinar fora? Vosaltres com ho feu? Sabeu algun restaurant que sigui de segur per menjar amb el nen. Aquest es el tema que mes ens engorixa, ja que el nen vol menjar igual que nosaltres no vol que li portem res amb un taper. A veure si em pots donar alguna idea.

Moltes gracies

Seguirem en contacte.
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
CASA
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 317
Membre des de: dg. abr. 20, 2008 2:08 pm
Ubicació: Barcelona

Re: nen celíac

EntradaAutor: CASA » ds. gen. 30, 2010 10:48 pm

Hola!

Vaja...ànims. Per cert, et volia preguntar, quins simptomes veu notar? Nosaltres estem sota sospita i finalment aquesta setmana farem l'analítica.

Gràcies.
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
Rosita
:: granota
:: granota
Entrades: 210
Membre des de: dc. set. 26, 2007 10:31 am
Contacta:

Re: nen celíac

EntradaAutor: Rosita » dg. gen. 31, 2010 3:54 pm

Hola Casa

Esperem que no ho sigui pero si ho fos aqui estem per comentar els nostres dubtes. El simptomes que va tenir el meu nen es que es va estancar en el seu creixament sobre tot en el pes, ja que perdia pes. Tambe ens van comentar que tenia la panxa molt botida i tambe que feia moltes caques al dia (+ de tres). No ser pero en el nostre cas l'analitica ja va confirmar que el nen era celiac. Despres varem tenir que fer una biopsia intestinal. En fi ja ens diaras alguna cosa pero esperem que no ho sigui.
Vinga fins aviat
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
LILA_BCN
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 333
Membre des de: dj. des. 10, 2009 11:14 am

Re: nen celíac

EntradaAutor: LILA_BCN » dl. feb. 01, 2010 8:07 am

HOla Casa!
El meu nen també va tenir simptomes de manual del celíac, es va estancar en el pes i va començar a perdre, tenia la panxa inflada, feia moltes diarrees, unes 3 al dia, i no volia menjar, es posaba a plorar només sentir-me anar a la cuina....al final vam fer analitica i desprès biopsia intestinal i confirmat.
Espero que tinguis sort i el teu fill no ho sigui.
Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
CASA
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 317
Membre des de: dg. abr. 20, 2008 2:08 pm
Ubicació: Barcelona

Re: nen celíac

EntradaAutor: CASA » dl. feb. 01, 2010 5:07 pm

Gràcies a totes,

Tindrem els resultats el dia 12, creuem els dits!!!
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
Lluma
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2632
Membre des de: dl. oct. 13, 2008 7:01 pm

Re: nen celíac

EntradaAutor: Lluma » dl. març 01, 2010 9:22 am

Hola noies!

Necessito la vostra opinió, aviam què en penseu...

En Pau el tinc amb diarrees des del setembre de lany passat, doncs va agafar el rotavirus. Conseqüentment se li ha desenvolupat una intolerància a la lactosa, segurament passatgera, però... encara té diarees!
Després de pensar i pensar, mestà rondant pel cap que no sigui celíac, doncs la temporada que vaig estar sense donarli cereals, doncs no en tenia. I des de fa poquet, se les menja amb cullera abans danar a dormir, i potser sí que hi pot tenir relació, ja que nhi poso mooolta mes que no pas en un bibe, que hi ficava dues cassoletes petites.

Tantíssima diarrea durant tants mesos, no és normal. Vale que ha passat per el rotavirus i per una tolerància a la lactosa, però tenint això controlat, no shauria dhaver parat, aquesta ratxa?

Jo, quan lassento a la trona, també em plora com un desesperat, i em fixaré com li queda la panxona, embutida o no...

Es pot esser celíac temporalment o és crònic? quin tipus danalítiques us van fer? quines coses us va fer pensar que podrien serho?

aix, estic molt angoixada...

gràcies
Imatge
Avatar de l’usuari
LILA_BCN
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 333
Membre des de: dj. des. 10, 2009 11:14 am

Re: nen celíac

EntradaAutor: LILA_BCN » dl. març 01, 2010 10:08 am

Hola Lluma!
El meu nen, com ja he explicat, va començar a perdre pès, a tenir diarrees i la panxa inflada, moltisim, li sortia la panxa pels costats!!
El van fer una analitica i al veure que tenia la transglutaminasa pels núvols, van fer-li una biopsia intestinal per confirmar, però nomès amb la analitica ja ho vam sapiguer, com he dit, el meu nen era cèliac de manual.
Feu-li al vostre nen una analitica, si pot ser mentre estigui menjant gluten, si no poden sortir alterades.
Sort i que no ho sigui.
Avatar de l’usuari
Rosita
:: granota
:: granota
Entrades: 210
Membre des de: dc. set. 26, 2007 10:31 am
Contacta:

Re: nen celíac

EntradaAutor: Rosita » dc. març 03, 2010 8:10 pm

hola lluma,

El meu nen va començar a perdre pes i la panxa molt botida. Nosaltres no varem notar res mes fins que li varen fer l'analitica i va ser positiu total. Després varem fer la biopsia intestinal per confirmar que si que ho era encara que amb els resultats de l'analitica ja estava clar. Ser celíac es una intolarancia per tota la vida, es el que m'han comentat a mi. Comenta-ho al teu pediatre a veure a veure si et demanar un analisis de sang. Ja ens tindras informades.

Adeu
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
Lluma
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2632
Membre des de: dl. oct. 13, 2008 7:01 pm

Re: nen celíac

EntradaAutor: Lluma » dc. març 03, 2010 9:44 pm

moltes gràcies per la informació!!!!!!! :love: :love: :love: :love: :love:
Imatge
Avatar de l’usuari
mamlaboni
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2394
Membre des de: ds. ago. 02, 2008 7:43 am
Ubicació: manresa

Re: nen celíac

EntradaAutor: mamlaboni » dt. abr. 20, 2010 3:38 pm

Hola!
Per l'edat de la meva filla no correspondria escriure aqui però no volia obrir un altre post amb el mateix tema.

Després de descartar altres posibles alteracions ara l'endocrí ens diu que la Carla te tots els números per ser celiaca ( molt retràs en el creixement i en el pes per la seva edat, panxa inflada,...) de moment abans de demanar-li les proves diu que li dona un mes de marge a veure si ámb un tractament que li està donant retoma el tema del creixement i sinó li fasra l'analítica i la biopsia.

la meva pregunta és: quan un confirmen que és celíac i fan la dieta "marxen" els problemes de pes, alçada, panxa, etc...? quan veu començar a notar milloria?, veu començar immediatament amb la dieta? us ensenya el metge que poden menjar i que no? us trobeu problemes a l'hora d'anar pel carrer i entrar en elgun lloc a brenar, menjar, etc...?

Vaya tempesta de preguntes he llençat però tinc molts dubtes. Gràcies.
Avatar de l’usuari
Rosita
:: granota
:: granota
Entrades: 210
Membre des de: dc. set. 26, 2007 10:31 am
Contacta:

Re: nen celíac

EntradaAutor: Rosita » dt. abr. 20, 2010 8:23 pm

Hola noia,

Primer esperem que al final no ho sigui però no ser perquè no li fant l'analisis ja i ho descarteu. El que cometes que li passar a la teva nena es el que li passava al meu nen i de seguida que es varen adonar li varen fer l'analitica.
Per saber si es celiac amb un simple analisi de sang ho saben. Despres es fa la biopsia per confirmar que ho sigui segur. Un cop et confirmen que es celiac i canvies de dieta notes una gran millora sobretot amb el tema pes.
Per començar a fer la dieta sense gluten primer tant de fer la biopsia i despres ja començes la dieta. Si al final et confirmen que la teva nena es celiaca ja t'ajudare en tot el que pugi.
Jo porto 6 mesos fent la dieta al meu nen i a part ens hem fet de l'associació de celiacs i també t'ajuden força.
Bueno noia estem en contacte ja ens comentaras que tal va tot

fins aviat
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
LILA_BCN
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 333
Membre des de: dj. des. 10, 2009 11:14 am

Re: nen celíac

EntradaAutor: LILA_BCN » dc. abr. 21, 2010 9:09 am

Hola mamlaboni!!
El primer, que no dius quin tipus de dieta esta fent la teva filla, es sense gluten??
Es important que quan es fan les analitiques per veure els marcadors de la celiaquia, el nen estigui menjant gluten per que surtin el resultats d'una situació normal quan la nena esta menjant de tot.
Després de l'analitica, si surten els marcadors de la transglutaminasa alts se'ls fa la biopsia per confirmar el diagnòstic, encara que la analitica et dona moltes pistes.
Una vegada confirmada la malaltia celíaca, es posa a dieta sense gluten, el metge t'orienta una mica, bé basicament t'explica que has de verificar l'absència de gluten en TOT el que menja. Desprès de començar la dieta, el nen es comença a tobar bé, i li torna la gana, la panxa es desinfla, i comença a guanyar pes.
Al meu nen li vam començar a veure més greix al mes de començar la dieta, però era un nen més petit, amb una anyet s'engreixen més rapidament.
El gran PROBLEMA, menjar fora de casa, la gent no sap encara que es la dieta sense gluten i es molt difícil tobar llocs per dinar i quasi imposible improbitzar un berenar pel carrer, a part de les bosses de patates fregides i els sucs.
Sort i desitjo que la teva nena no ho sigui!!
Ja ens diràs què.
Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
mamlaboni
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2394
Membre des de: ds. ago. 02, 2008 7:43 am
Ubicació: manresa

Re: nen celíac

EntradaAutor: mamlaboni » dc. abr. 21, 2010 9:29 am

HOla!
Doncs no li han fet l'analítica de seguida perquè la setmana pasada ja li van fer una perquè al principi sospitava que no fos un dèficit d'hormona de creixemetn ja que el retràs era gran i al principi no es va fixar en lo de la panxa ja que l'endocrí a la primera visita no la va fer despullar. :ufs:
L'analítica va sortir perfecta però no li havien mirat si podia ser celíaca :ufs: i ara per no punxar-la tant seguit ha decidit esperar un mes i aquest mes donar-li vitamines i aminoàcids a veure si creix una miqueta.
Ja us aniré explicant.
De moment segueix menjant normal.
Merci!
Avatar de l’usuari
kobayashi
:: puça
:: puça
Entrades: 33
Membre des de: dg. març 07, 2010 10:25 pm
Ubicació: el cor de la ciutat , barcelona

Re: nen celíac

EntradaAutor: kobayashi » dc. abr. 21, 2010 9:36 pm

hola mamis !

Al meu petitó li acabem de fer un analisi per valorar la intol.lerància al gluten, i avui mateix hem rebut els resultats i ja li hem enviat al pediatre... suposo que demà ens dirà alguna cosa ...aix

Ens surt elevat el parametre de AST_GOT poquet ( 4 punts ) és això?

Ens va demanar els analisis pq la curva de creixement s'ha mantingut al nivell mes baix des dels 10 mesos ... ara en té 17 , i la veritat és que té la panxa inflada , però no hem tingut mai masses problemes de diarrees o mals de panxa i menja absolutament de tot !!!

Molt em temo que se li han acabat els "dinosaurius" !!!

Gràcies guapes ja us dire el que !!

Molts somriures a totes
ImatgeImatgeImatgeImatge
Avatar de l’usuari
LILA_BCN
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 333
Membre des de: dj. des. 10, 2009 11:14 am

Re: nen celíac

EntradaAutor: LILA_BCN » dj. abr. 22, 2010 10:21 am

Hola a totes!!
Mamlaboni, espero que la teva nena es vagui recuperant.....ja ens diràs.
kobayashi, que son 4 punts per sobre??
Els parametres normals de trasglutaminases son: de 0 a 10, negatiu. i més de 10 positiu o dubtos, als primers analisis del meu nen simplement van posar més de 100!! No vam tenir dubtes!!

Salutacions!
Imatge

Imatge

Torna a “La salut”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 3 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::