berenars a partir de l'any

Teòricament poden menjar de tot.

Avatar de l’usuari
nivalis
:: rateta
:: rateta
Entrades: 170
Membre des de: dj. des. 19, 2013 12:13 pm

berenars a partir de l'any

EntradaAutor: nivalis » dc. maig 21, 2014 10:05 am

Bon dia!

Tinc un nen de 13 mesos que menja molt bé, però no li agrada gens la fruita. De fet, cada dia acabo llençant sencera una papilla de fruita (la fruita sencera tampoc la vol) i ja no se què fer-li per berenar. Tampoc li vull donar ni llet ni làctics per què en pren massa (passem de molt dels 500 cc recomanats) així que no se què donar-li. Idees? Com puc fer que mengi fruita?

Gràcies!
cyprus
:: papallona
:: papallona
Entrades: 100
Membre des de: dv. abr. 27, 2012 1:51 pm

Re: berenars a partir de l'any

EntradaAutor: cyprus » dc. maig 21, 2014 10:40 am

Hola maca!
jo aquest problema no el tinc,al contrari,pero se m'acudeix que li pots fer pa amb pernil,gall d'indi...

Quines fruites has provat? A aquesta edat ja les poden menjar totes (introduint-les d'una en una), suposo que seria trobar les que agraden! Jo provaria de donar-li un sol tros perque explori, i al costat una galeta,pa, un pal de pa... encara q no el provi els primers dies,suposo q tard o d'hora li picara la curiositat.. es una idea,aviam q diuen les altres mamis. Molta sort!!
Avatar de l’usuari
nivalis
:: rateta
:: rateta
Entrades: 170
Membre des de: dj. des. 19, 2013 12:13 pm

Re: berenars a partir de l'any

EntradaAutor: nivalis » dc. maig 21, 2014 11:00 am

Hola Cyprus,

He provat les quatre clàssiques (taronja, platan, pera i poma) i altres com la maduixa i la síndria, i res. Fa un temps es menjava molt a gust el platan barrejat amb pera, però ara no ho vol ni veure. Penso que pot ser per que ja no és temporada i reconec que jo l'altre dia em vaig menjar un platan que ell no va voler i no estava gaire bo, com més farinós. Però ara no se quines fruites donar-li, perquè la síndria ja l'ha provat dues vegades i no li ha agradat. Provaré amb el meló...
cyprus
:: papallona
:: papallona
Entrades: 100
Membre des de: dv. abr. 27, 2012 1:51 pm

Re: berenars a partir de l'any

EntradaAutor: cyprus » dc. maig 21, 2014 11:32 am

Tenen el paladar finet, a mi tampoc m'agrada el platan madur!el meló es bona opcio perque es dolcet pero potser es aviat... ara comencen a ser bones les nectarines,maduixes (soles o amb iogurt),cireres,paraguaios...ara comença a venir tot!

potser s'ha cansat dels triturats i de menjar el mateix,a mi em va passar quan tenia 12 mesos. La clau va ser deixar-lo fer i oferir-li sempre de postres. Quan tu en mengis,ofereix-li un tros. Tambe li agrada que li digui que toca avui ;)
Avatar de l’usuari
ikebana
:: tigre
:: tigre
Entrades: 751
Membre des de: dv. nov. 18, 2011 1:40 pm
Ubicació: Terrassa

Re: berenars a partir de l'any

EntradaAutor: ikebana » dc. maig 21, 2014 2:25 pm

Hola!

has probat de donar-li sucs? batuts, ja dius que no vols pq ja pren prou llet..
Al meu fill la papilla de fruta si que li agrada però clar, prefereix un iogurt que no fruita... i anem alternant...
Potser es una tonteria, però si et veuen que menges fruita, ells també en mengen.. Nosaltres despres de sopar potser fem una poma i li donem trossos a ell. Al principi deia que no.. però ara es menja dos trossos.. és questió d 'anar provant.

Una altra cosa, que potser podries provar es donar-li la fruita per esmorzar i els cereals fer-los per berenar. Igual com que no ho espera... li fa mes gracia!
Aly84
:: conillet
:: conillet
Entrades: 396
Membre des de: dl. juny 13, 2011 3:10 pm

Re: berenars a partir de l'any

EntradaAutor: Aly84 » dc. maig 21, 2014 3:49 pm

La meva filla tampoc es massa fruitera.... I també he tirat + d'una papilla de fruita sencera.... Ella té èpoques...

Jo el k feia era per berenar donar-li entrepà (molla de pa amb gall d'indi, o pernil dolç, formatget, mortadela...) I després li oferia trossos de fruita varitas en un plat I que experimentes... Moltes vegades no en tastava cap.... D'altres n'agafava algún tros I demanava més...

Va tenir unes setmanes que només platan.... Doncs, cada dia platan.... Despres ni veure'l.... Ara menjaria sempre Peres.... A veure quan dura...

I també faig el k t'han dit d'oferir sempre k jo menjo fruita I no forço....

Espero haver-te ajudat.
sargantana:28
:: poltre
:: poltre
Entrades: 646
Membre des de: dg. ago. 19, 2012 11:07 am

Re: berenars a partir de l'any

EntradaAutor: sargantana:28 » dc. maig 21, 2014 8:15 pm

La meva ja té dos anys però encara pren per berenar papilla de fruita barrejada amb mig iogurt perquè sola tampoc li ha agradat mai gaire. Després menja entrepà o galetes, anem alternant. El que t'han dit d'anar oferint penso que és molt encertat, la meva la primera fruita sense triturar que va tastar va ser el plàtan quan tenia sis mesos i no li va agradar gens, però com que a mi m'encanten cada vegada que en menjava n'hi oferia i ella sempre el tastava però després deia que no, fins fa dos mesos, ara resulta que li encanten. La fruita a trossets la menja a l'escola a mig matí i de postre per berenar, és questió d'anar provant. Potser una mica de gall d'indi amb bastonets o coca feta a casa o gelatina de fruita casolana...
Avatar de l’usuari
ikebana
:: tigre
:: tigre
Entrades: 751
Membre des de: dv. nov. 18, 2011 1:40 pm
Ubicació: Terrassa

Re: berenars a partir de l'any

EntradaAutor: ikebana » dj. maig 22, 2014 1:46 pm

Ara he caigut que una cosa que també li agradava molt al meu fill es els bastonets de pa que van amb el formatge de la vaca que rie. El sucava i el bastonet no s'el menjava gaire.. pero el formatge ! TELA!
Avatar de l’usuari
Ponioleta
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4658
Membre des de: dj. set. 03, 2009 12:41 pm
Contacta:

Re: berenars a partir de l'any

EntradaAutor: Ponioleta » dj. maig 22, 2014 2:39 pm

Pel tema de la fruita, jo no em preocuparia. Li'n aniria oferint, i sobretot, en menjaria davant d'ella, que ho vegi com una cosa habitual, algo que els seus pares mengen per berenar o a mig matí o de postres...
El meu fill sí que menja fruita (no totes li agraden , però, com és normal) però no falla mai: si estem a casa i em preparo un bol amb trossos de poma o maduixes o síndria per mi per berenar SEMPRE n'acaba agafant :r)

Per la resta, per berenar; doncs pa, sol o amb coses, bastonets...

Els sucs de fruita, que algú deia, no són recomanables, com a mínim de manera habitual, ja que tenen totes les calories i sucres de la fruita però molt poca fibra i diguéssim que estan descompensats entre el sucre que aporten i el que atipen.
http://fentpensantdient.wordpress.com/ (criança, cuina, costura i una mica de tot)

Imatge

Imatge
aloma_biel
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 59
Membre des de: dj. gen. 15, 2015 7:12 am

Re: berenars a partir de l'any

EntradaAutor: aloma_biel » dc. ago. 26, 2015 11:43 am

Al meu no li agradava gens la papilla típica de fruita amb plàtan, poma, taronja,... i triturat. No funcionava, ni afegint cereals, ni llet, ni galeta maria, ....
Fins que vaig descobri rel que li agradava i fa temps que ho menja així:
BABYCOOK:
-Poso aigua al nivell dos
-Al colador hi poso un préssec, o una poma, o una pera, .... però mai barrejat.
-trituro
Quan ja està fred li barrejo amb un iogurt natural (a veg només és natural i a veg. és ensucrat) i li encanta.
També es menja molt i molt bé l'albercoc, aquest sí, cru i pelat.
Per berenar la veritat és que no m'amoïno gaire perquè durant la migdiada mama i llavors li dono un petit suís, un albercoc, ...(la coca de forner li encanta, gairebé l'hem d'amagar!) Però ara que començarà a l'escola bressol i no mamarà durant la migdiada haurà de berenar més. He mirat al menú setmanal què els donen per berenar i si et servei d'ajuda mengen:

-Galetes amb plàtan
-Iogurt i coca de forner
-Entrepà de p.dolç i suc de taronja natural
-Bastonets de pa amb plàtan
-Pa amb tomàquet i formatge
-Panet amb oli i xocolata + suc natural
-Fruita
-Fruita i iogurt
....

Torna a “Els aliments”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::