LLIBRES - Recomanacions, opinions...

Recomanacions, crítiques..
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5126
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: LLIBRES

dl. feb. 07, 2011 10:42 pm

ei quina bona idea! jo no crec que m'hi pugui apuntar...últimament no tinc gaire temps de llegir, tot i que tinc un "mono"......però us aniré seguint, eh? i qui sap...potser algun dia... :r)

Juliett! perquè no obres un post que es digui "club de lectura" o així? i allí es poden anar posant els llibres a llegir i els comentaris, debats... (per no barrejar amb aquest que és més de recomanacions...no?) :ok: :ok:
Imatge

Imatge
al CLUB DE LECTURA del SOCPETIT el mes de novembre llegim:
L'any de la plaga, de Marc Pastor
T'apuntes?
Momo
:: dragona
Contacta:
Ubicació: Andorra
Entrades: 4884
Membre des de: ds. gen. 12, 2008 2:09 pm

dt. feb. 08, 2011 9:13 am

Penso igual que l'Ametista, millor obrir un nou post. És una idea genial, però no crec que pugui seguir-la al 100%, tot i que ho intentaré. Compteu amb mi!
Es podria proposar llibres per categories, tipus un clàssic, un de intriga-aventures, ciència ficció... la gent podria escollir el que més li agradés. Però no gaires categories si no no coincidirà ningú. xxcool O també es podria deixar en una sola proposta per mes i qui vulgui que el llegeixi i qui no ja participarà el mes que ve. Cada una podríem fer una proposta. :ok:
Momo
Contacta:

dt. feb. 08, 2011 9:20 am

Per altra banda, ahir vaig acabar Hija de la fortuna de Isabel Allende. No tinc paraules >.-<: >.-<: >.-<: >.-<: >.-<: >.-<: >.-<: >.-<: >.-<: >.-<: >.-<: >.-<: >.-<: >.-<: >.-<: >.-<: >.-<: >.-<: >.-<:
Per un costat el principi em va agradar, però quan es posa amb tota la part de Xina se'm va fer una mica pesat al final... no entenia perquè se n'havia anat fins l'altra punta del món a explicar la vida d'una altra persona tant profundament... només pensava: espero que torni ràpid al barco perquè sinò... Però va tornar a l'acció del barco i des de llavors no el vaig poder deixar. Ahir em vaig adormir a les 3 de la matinada perquè no vaig poder parar fins acabar-lo!!! Aquesta dona et fa posar-te en la pell de tots els personatges! De tal manera que quan explica els sentiments i sensacions de Miss Rose o Eliza se'm posava la pell de gallina. Ja no dic res més que sinó explico el llibre sencer! >.-<: >.-<: >.-<: >.-<: >.-<:

Alguna altra recomanació?
perla
:: zebra
Entrades: 1099
Membre des de: dv. des. 14, 2007 11:46 am

dt. feb. 08, 2011 12:05 pm

Jo ahir em vaig acabar Kafka a la platja de Haruki Murakami i m'ha agradat molt també, molt diferent del que havia estat llegint darrerament.

Això del club de lectura, doncs pot estar bé, però no sé si coincidirem prou per anar comentant, vull dir que cadascú llegeix al seu ritme, i igual ens trobem que durant uns dies pel que sigui no podem llegir i llavors ja no podem seguir el post per no xafar el final...
Imatge
Imatge
Momo
Contacta:

dt. feb. 08, 2011 1:37 pm

El meu home participa en un portal que es diu good reads, no sé si el coneixeu, i es veu que allà fan això del club de lectura. Ho fan per mesos i gèneres. Hi ha varis grups i tu t'apuntes al que més t'agradi. No sé ben bé com ho fan, però jo suposo que durant el mes llegeixen i al següent comenten, quan tothom ja acabat. Ja li demanaré més detalls. :ok:
ametista

dt. feb. 08, 2011 1:38 pm

potser s'hauria de fer un cop passat el plaç de llegir, m'explico:

mes de febrer: llibre tal i llibre qual (a llegir un o els dos, el que cadascú vulgui/pugui)

durant el mes de febrer es poden fer comentaris de l'estil: m'està agradant, no m'enganxa...
i un cop s'acaba el mes és quan es comenta entre totes ja amb tots els detalls explícits
...i es fa la proposta pel mes següent!
Imatge

Imatge
T'apuntes?
ametista

dt. feb. 08, 2011 1:39 pm

Momo ens hem creuat! doncs això, diem més o menys el mateix :ok:
Imatge

Imatge
T'apuntes?
neuetes
Entrades: 5536
Membre des de: dj. oct. 09, 2008 5:54 pm

dt. feb. 08, 2011 4:03 pm

Això del club de la lectura estaria molt i molt bè.
Ametista i momo, m'agrada les vostres idees. Però potser hauriam de crear un post nou amb unes normes o amb un calendari... Algú té experiència amb algun club de la lectura? momo, t'ha donat més detalls el teu home?

D'altra banda, ja sabeu que m'estic llegint "la caiguda dels gegants" del Ken Follet i la veritat és molt interessant. Potser es perd i es recrea massa amb les explicacions estratègiques de la primera guerra mundial (sobretot quan els personatges principals són testimonis de fets històrics o quan hi han converses entre militars) però en general és molt entretingut i molt ben estructurat. Totalment recomanable si us agrada la història novel·lada. :ok:

momo, de la Isabel Allende he llegit alguns llibres i tots en tinc molt bon record. Potser quan acabi amb aquest em llegiré aquest que comentes. :ok:
ametista

dt. feb. 08, 2011 5:16 pm

noies jo si voleu obro el post i així anem comentant allí com el muntem, per no omplir molt aquest amb el tema! el que passa és que m'esperava a que la Juliett digués alguna cosa, per si l'obre ella!! :ok: :ok:
Imatge

Imatge
T'apuntes?
Momo
Contacta:

dt. feb. 08, 2011 9:04 pm

Pel sistema que m'ha comentat el meu home millor seria obrir un subforum nou. Li proposo al Toni? Es podria dir Llibres i traslladar-hi aquest fil i anar obrint els temes de cada mes.
A veure el funcionament seria. Proposem 4-5 llibres i durant uns dies es fa una enquesta per veure quin llegim. Millor que fos un o màxim dos, perquè si no no ens trobarem mai. No som tantes i si cada una llegeix una cosa no tindrà sentit el club de lectura. Si se'n fan dos qui pugui es llegeix els dos, i qui no doncs un però hi haurà menys noies amb qui comentar que si es fa una sola proposta.
Jo voto per un sol llibre per mes i qui no li interessi, que s'esperi al mes següent, o es podria ja deixar proposat el següent i així podria anar avançant feina perquè crec que no totes tenim el mateix temps de llegir.
Després al Good reads tenen un subforum per cada llibre-taller, però això ja és massa... allà hi tenen un apartat on estan prohibits els spoilers (xafaments de final i trama) i un altre on es pot comentar de tot obertament. Jo proposo que s'obri un post per llibre i durant el temps estipulat de lectura només es pugui comentar coses sense spoilers. Un cop hagi passat la data "límit" es posa una marca i s'avisa que a partir d'allà ja es pot parlar de tot i comentar el final, si volem. Es poden fer les nostres crítiques i valoracions.
Que us sembla? Si voleu aviso al Toni que obri el subforum i m'ofereixo per "portar" el post de les enquestes mensuals per escollir llibre, que la Ametista ja té prou feina amb la currada que es fa en el Taller de receptes :-()-) >.-<: .
neuetes
Entrades: 5536
Membre des de: dj. oct. 09, 2008 5:54 pm

dt. feb. 08, 2011 9:11 pm

Per mi perfecte, em sembla una molt bona idea. :ok:
catalanna
:: lleona
Entrades: 973
Membre des de: dg. gen. 17, 2010 7:15 pm

dt. feb. 08, 2011 10:26 pm

Sona molt bé!! Jo també sóc al Goodreads, però només l'utilitzo per triar què llegir, ara veig que no li trec tot el suc!
nunus
Entrades: 1567
Membre des de: dc. maig 21, 2008 10:27 pm

dt. feb. 08, 2011 10:33 pm

Noies, pinta bé, aquest projecte de fòrum-taller de lectura. :ok: Espero poder-hi participar... Jo també penso que millor triar un o dos llibres per mes i qui pugui que s'apunti.
Momo, me'n vaig a veure això del Good Reads!! :motu::

Jo ara m'he acabat A Thousand Splendid Suns (Mil sols esplèndids) i GENIAL. M'ha encantat. Ja sé que ja l'heu recomanat (de fet el vaig treure d'aquí :content: ), però és que em va enganxar des de la pàgina 1. Preciós.

Ara m'han deixat The Kite Runner (El caçador d'estels), també de Hosseini, i ja tinc ganes de llegir-me'l.
Primer, però, toca Sunset Park, de Paul Auster. :ok: Apa, vaig a començar-lo!
Imatge
Imatge
ametista

dt. feb. 08, 2011 10:36 pm

Momooooo! em sembla estupeeeendu!!!!!!!!!!!!! >.-<:
sí, digue-li al Toni! :ok: pot crear un subfòrum junt amb els de series de TV i programes!!
el que potser estaria bé és que als temes nous quedés clar que són del club de lectura (no sé si ja ho havies pensat) o sigui anomenar-los club de lectura: enquestes mensuals o club de lectura mes de febrer: "La Hija de la Fortuna", per exemple, i així no dóna lloc a confusions, no?
jo també puc editar el títol d'aquest fil perquè quedi clar que aquí van les recomanacions!! (perquè la gent no comenci a obrir fils independents per recomanar llibres, com passava amb les pelis :ufs: )

ah, jo també voto per un sol llibre al mes que així coincidim totes i és millor per comentar :love: i si algun mes no et motiva el llibre t'esperes al mes següent i ja està! (jo m'estic animant aquí com si últimament tingués molt temps per llegir..........però és que en tinc ganes, eh? :r) )

Momo si te n'encarregues tu ho faràs genial!!! >.-<: >.-<:

per cert, m'està picant la mosca organiza-todo i estic pensant de posar una recopilació de tots els llibres que es van recomanant en aquest fil a la primera entrada, per tenir-los tots junts en una llista, que potser també serviran d'inspiració algun mes com a lectura del taller, no? ...en quant tingui una estoneta m'hi poso :love:
Imatge

Imatge
T'apuntes?
Momo
Contacta:

dt. feb. 08, 2011 11:08 pm

Que bé! Quin ambient!
Jo quan ho vau proposar vaig pensar: "que guai, llàstima que no tindré temps per seguir-lo" però m'estic animant molt i tinc moltes ganes de llegir bons llibres i sobretot descobrir coses noves que potser no llegiria per iniciativa propia. :ok:
Demà mateix li faig un MP al Toni fent la petició.
Ametista, tens raó, ja ho havia pensat que hauria de quedar clar que el post és del club de lectura.
Quina feinada organitzar i llistar totes les recomanacions! Segur que quedarà genial!
perla
Entrades: 1099
Membre des de: dv. des. 14, 2007 11:46 am

dc. feb. 09, 2011 6:20 am

Ostres nenes que bé!!! a veure a mi m'interessa, vull dir que ho intentaré, però potser no sempre podré acabar-me els llibres a temps, hi ha setmanes que vaig motl de vòlit i la meva hora de lectura habitual era al vespre però ara m'he quedat embarassada i tinc taaaaaaaaaanta son que no sé si aguantaré amb els ulls oberts gaire estona després de posar la nena a dormir, però ho intentaré!! :ok: :ok:
Imatge
Imatge
*lourdes*
:: rateta
:: rateta
Contacta:
Ubicació: Baix Empordà
Entrades: 199
Membre des de: dv. maig 23, 2008 9:32 am

dc. feb. 09, 2011 7:49 am

Ep noies!!!! una altre q s'apunto, l`'únic problema q hi trobo és q tinc un munt de llibres per llegir!!!!!! però ja miraré de convinar-m'ho i sinó cada mes, algun m'hi afegiré!!!!

Ho trobo genial :ok:
Esperant a Xina
Registre 27-04-07
ametista

dc. feb. 09, 2011 8:50 am

Momo a mi em passa igual, no sé si tindré temps però estic emocionadaaaaaa :r) :r) :r)

perla doncs es tractarà de no proposar súper totxos :r) com que totes estem més o menys igual (amb poc temps) hauríem de proposar llibres d'una mida decent per llegir en un mes! :ok:

lourdes doncs és fàcil, haurem de proposar per llegir algun dels llibres que tens pendents! :-D (o tenim, que potser a totes ens passa...) així matem dos ocells d'un tret :love:
Imatge

Imatge
T'apuntes?
catalanna
Entrades: 973
Membre des de: dg. gen. 17, 2010 7:15 pm

dc. feb. 09, 2011 9:26 am

Hola noies!! sí, sí, jo també estic igual, amb poc temps!! A més, ja participo en un club de lectura en italià! Tot i que els llibres els proposa la profe i no acabem de coincidir amb el gust, i això fa que de vegades se'm facin eterns! La idea sona genial! Cada mes podem proposar un llibre una (i aprofitar per proposar els que tenim pendents, jeje) i així descobrirem llibres que d'altra manera no haguéssim agafat! Ja en tinc ganes!!!!!!!!
Per cert Momo, sóc súper fan de l'Isabell Allende (crec que m'he llegit tots els seus llibres!) i m'encanta Hija de la fortuna!!! Ara estic acabant la isla bajo el mar, i també molt bé, tot i que no m'ha enganxat com els altres!
Una altra proposta: no sé vosaltres però jo tinc milions de llibres a casa en tots els idiomes :p-) Proposo que, les que vivim a prop, ens els intercanviem paral·lelament al club de lectura. Jo, per exemple, sóc de Barcelona city. Què us sembla?
Bon dimecres!!!
Momo
Contacta:

dc. feb. 09, 2011 10:51 am

Torna a “Novel·les”

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET