Maleït Mètode Estivill

Els hàbits de dormir.
Avatar de l’usuari
Mara17
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4365
Membre des de: dv. març 26, 2010 11:14 am

Re: Maleït Mètode Estivill

EntradaAutor: Mara17 » dj. set. 18, 2014 11:05 am

Charito, fixa't que dic que el nen pot adoptar els valors o no, per tant rígida en principi no. En canvi, el conductivisme té molt clar què ha de fer el nen i premia o castiga en funció d'això. Si et sembla moralista fer les coses perquè creus que s'han de fer enlloc de fer-les per un incentiu, doncs mira, sóc moralista! :ok:
Glinda, Rela i Mara
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
picdeladona
:: poltre
:: poltre
Entrades: 660
Membre des de: dt. gen. 26, 2010 7:19 am

Re: Maleït Mètode Estivill

EntradaAutor: picdeladona » dj. set. 18, 2014 1:13 pm

Noies, tant sols entro per dir-vos que està super interessant el debat. Em fa pensar i això sempre és bo..jjj ?-) :-:) :-D
Una abraçada :-()-)
turuleta
:: gosset
:: gosset
Entrades: 432
Membre des de: dv. maig 24, 2013 12:33 pm

Re: Maleït Mètode Estivill

EntradaAutor: turuleta » dj. set. 18, 2014 2:18 pm

respecte els incentius a la feina... jo treballo amb ganes i empenta, inento fer-ho el millor que puc, doncs tracto amb persones. tenir incentius a finals d'any m'implica cumplimentar els ítems que en demanen a l'ordinador. jo atenc igual de bé (o malament) als pacients. això sí no sóc tonta i compleixo per cobrar a finals d'any, però no sóc millor professional per aquests incentius.
dit això, el meu nen és molt petit i encara no sé com ho faré, sí que actualment si fa alguna cosa que m'agrada o em facilita la vida (tipus recull la joguina amb la que jugava o retorna una joguina d'un nen que reclama) el felicito i li agraeixo l'acte pq em fa contenta. ara d'aquí a que a la llarga el premii per fer alguna cosa que espero d'ell, ho dubto força.
de petita a mi tb em premiaven, quan anava al metge i em punxaven el cul. però jo em feia un fart de plorar i liar-la parda, i tot i així em regalaven una juguina quan em punxaven. crec que no em premiaven, pq no actuava com els pares volien, però em consolava. quin xasco si no m'haguessin regalat la joguina pq plorava quan em punxaven el cul!
i sí crec que és força estupendo fer les coses pq creus que s'han de fer (i no avorrit com algú deia). jo quan reciclo, o recullo alguna cosa de terra que a algú li ha caigut o cuido el fill d'una amiga o visito una àvia que està sola, ho faig pq vull, pq crec que és el que s'ha de fer, pq a mi m'agradaria que m'ho fessin. no per cap altre tipus de recompensa que pugui esperar
Imatge
Imatge
Rossinyola
:: pantera
:: pantera
Entrades: 806
Membre des de: ds. maig 21, 2011 11:05 am

Re: Maleït Mètode Estivill

EntradaAutor: Rossinyola » dj. set. 18, 2014 3:03 pm

Anava a dir el mateix Turuleta, la majoria d feines no tenen un incentiu per fer la feina ben feta més enllà d'un sou sovint precari a finals de mes. Jo mai d la vidA he treballat sota incentius i sempre he procurat donar el millor de mi, per la "simple" satisfacció personal de saber q ho he fet bé. Avorrit?? Per mi no. A mi mai em van donar un premi per treure el curs endavant, era el q se suposava q havia d fer i n'estava orgullosa de fer-ho bé. El meu pare ho va tenir molt difícil per estudiar i fer-se un nom professionalment, i sempre ens va inculcar la sort q teniem de poder anar a escola sense haver-nos d preocupar de rès. Llavors què passa, que si no hi ha un petit premi a final d curs no cal estudiar? Q si no et paguen un incentiu a la feina no cal treballar bé? Per mi això és la llei del mínim esforç. I el gran problema segons el meu parer d'esperar sempre una compensació a canvi per l'esforç realitzat, ja sigui estudis, feina o relacions personals, és: què passa si no rebem rès a canvi? Sota aquesta escala de valors està clar: frustració. I això malauradament passa a molta gent avui dia, no nens sinò adults. Prefereixo premiar-me a mi mateixa gaudint de l'èxit aconseguit, pel "simple" fet d'aconseguir-ho. O potser no heu gaudit mai superant aquella assignatura q tenieu atravessada? Tot requereix un esforç i el q intentem fer a casa és q aquest esforç sigui plaent, cada petit detall compta.
Imatge

Imatge

Imatge
neuetes
:: dinosaure
Entrades: 5536
Membre des de: dj. oct. 09, 2008 5:54 pm

Re: Maleït Mètode Estivill

EntradaAutor: neuetes » dj. set. 18, 2014 3:19 pm

Rossinyola ha escrit:Anava a dir el mateix Turuleta, la majoria d feines no tenen un incentiu per fer la feina ben feta més enllà d'un sou sovint precari a finals de mes. Jo mai d la vidA he treballat sota incentius i sempre he procurat donar el millor de mi, per la "simple" satisfacció personal de saber q ho he fet bé. Avorrit?? Per mi no. A mi mai em van donar un premi per treure el curs endavant, era el q se suposava q havia d fer i n'estava orgullosa de fer-ho bé. El meu pare ho va tenir molt difícil per estudiar i fer-se un nom professionalment, i sempre ens va inculcar la sort q teniem de poder anar a escola sense haver-nos d preocupar de rès. Llavors què passa, que si no hi ha un petit premi a final d curs no cal estudiar? Q si no et paguen un incentiu a la feina no cal treballar bé? Per mi això és la llei del mínim esforç. I el gran problema segons el meu parer d'esperar sempre una compensació a canvi per l'esforç realitzat, ja sigui estudis, feina o relacions personals, és: què passa si no rebem rès a canvi? Sota aquesta escala de valors està clar: frustració. I això malauradament passa a molta gent avui dia, no nens sinò adults. Prefereixo premiar-me a mi mateixa gaudint de l'èxit aconseguit, pel "simple" fet d'aconseguir-ho. O potser no heu gaudit mai superant aquella assignatura q tenieu atravessada? Tot requereix un esforç i el q intentem fer a casa és q aquest esforç sigui plaent, cada petit detall compta.


Has donat al clau, rossinyola. Has expressat molt bé exactament el que volia explicar jo.

Ara no tinc massa temps per explaiar-me, malauradament. Prometo entrar al vespre amb més calma i aportar. :ok:
garota
:: pantera
:: pantera
Entrades: 831
Membre des de: dt. ago. 27, 2013 2:31 pm

Re: Maleït Mètode Estivill

EntradaAutor: garota » dj. set. 18, 2014 4:35 pm

Aquest debat és molt interessant..!! Jeje com ha anat evolucionant tu...!

Jo ja vaig dir què en pensava de tot plegat, i hi continuo insistint, no seguim l'instint i tot són metodologies i sistemes ( m'estic tornant antisistema jo... Jajajaa) per què els pares puguin fer el que volen i seguir el ritme d'aquesta societat força malalta.
I en la línia de premis:
Fa 5 minuts, aquí a la plaça davant de casa i davant de l'escola, una mare: "Pau, Pau va que hem d'anar a futbol. ( el nen no hi va)( nen d'uns 8 anys) "Pau va sembla mentida que tan gran i t'hagi de venir a buscar aquí, va que no arribem a futbol "( no hi ha resposta del nen) mare: "doncs t'has quedat sense Ipad".

Le damos un aplauso y le dejamos que se vaya!???? Jajaaj bromes apart, això són les recompenses i càstigs??? Què en treu aquest nen d'això? Quan ha sentit Ipad sí que hi ha anat sí....
En fi, tothom ho fa el millor que pot però jo vist el que es diu aquí també em considero "moralista".
Avatar de l’usuari
charito
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2409
Membre des de: dv. jul. 03, 2009 10:11 pm

Re: Maleït Mètode Estivill

EntradaAutor: charito » dj. set. 18, 2014 4:59 pm

Ei aixo no val esteu targiversant el que he dit!!! No val pero no tornare a repetirme...no vull.perdre temps
Tot i aixi que penseu doncs dels esports de competicio?? Perque un s'entrena per guanyar un premi no? Els vostres nens no faran futbol o basquet?
garota
:: pantera
:: pantera
Entrades: 831
Membre des de: dt. ago. 27, 2013 2:31 pm

Re: Maleït Mètode Estivill

EntradaAutor: garota » dj. set. 18, 2014 5:25 pm

Depèn de com s'enfoqui l'esport quan són petits. Generalment l'esport escolar, d'extraescolar, es fomenta el treball en equip, el saber perfre, ser bons companys... Valors importants i positius. L'ambient en un club ja és molt diferent, sibretot pels pares que donen ordres als nens... Però això ja és un altre tema. Tot té la seva edat i el seu temps. Si ens posem a parlar de futbol... Acabarem fatal!!! Jaja
martina13
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1102
Membre des de: dl. set. 02, 2013 10:43 pm

Re: Maleït Mètode Estivill

EntradaAutor: martina13 » dj. set. 18, 2014 6:07 pm

Jo el k no acabo dentendre es...com posareu limits a un nen?? Es a dir un nen de 4-5 anys encara et pot entendre xo un crio dun any com entendra el k li dius???
O x exemple quan un nen se li el bolquer...de veritat no veieu bo i sa felicitarlo x haver fer un pipi a l'orinal i si cal o et ve de gust donarli una xocolatina o jo k se el k sigui???
Hi ha coses k us ho mireu com us ho mireu necessiten un ensenyament mecanic i automatitzat
Continuo pensant k la vostre teoria es molt maca xo massa idilica i poc practica en el dia a dia i menys ens nens tant petits o bebes
Magradaria xq potser aixi us entenc que em posessiu un cas molt concret dalgo que hagi fet malament el vostre fill i mexpliqueu pas a pas com apliqueu aquesta teoria vostre
Venga qui sanima???
turuleta
:: gosset
:: gosset
Entrades: 432
Membre des de: dv. maig 24, 2013 12:33 pm

Re: Maleït Mètode Estivill

EntradaAutor: turuleta » dj. set. 18, 2014 6:40 pm

martina,jo clarament he posat lexemple de q faig amb el meu de 19 mesos quan fa algo q crec q esta be i em facilita la vida,tb the dit que no per aixo li comprare res en un futur,crec.
avui marxant del parc sha enfadat pq un nen no li ha deixat les joguines i li ha picat al braç.lhe agafat i li he explicat q no esta be aixo,q comprenc q senfadi pq li agraden aquelles joguines i hi vol jugar,pero el nen no vol i el respectem. he aprofitat en veure q el nen sapartava per explicarli tb q el nen ara li te por,pq lha picat i no li ha agradat...i ell mateix li ha anat a fer maco sense dirli jo res mes.no se q ha pillat de tot plegat,pero lidioma mica en mica el consolida i va comprenent.crec q per ell aprendra q si pega els nens no voldran estar amb ell.no cal q jo el castigui,prou castig mha semblat q el nen sapartes.
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
Violeta
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2218
Membre des de: dt. set. 30, 2008 11:06 am
Ubicació: Barcelona

Re: Maleït Mètode Estivill

EntradaAutor: Violeta » dj. set. 18, 2014 7:45 pm

martina13 ha escrit:Jo el k no acabo dentendre es...com posareu limits a un nen?? Es a dir un nen de 4-5 anys encara et pot entendre xo un crio dun any com entendra el k li dius???
O x exemple quan un nen se li el bolquer...de veritat no veieu bo i sa felicitarlo x haver fer un pipi a l'orinal i si cal o et ve de gust donarli una xocolatina o jo k se el k sigui???
Hi ha coses k us ho mireu com us ho mireu necessiten un ensenyament mecanic i automatitzat
Continuo pensant k la vostre teoria es molt maca xo massa idilica i poc practica en el dia a dia i menys ens nens tant petits o bebes
Magradaria xq potser aixi us entenc que em posessiu un cas molt concret dalgo que hagi fet malament el vostre fill i mexpliqueu pas a pas com apliqueu aquesta teoria vostre
Venga qui sanima???


Martina, jo treballo en una escola bressol com educadora, és una escola que té una manera de treballar molt pikleriana, és a dir, molt respectuosa amb els infants en tots els àmbits. Em trobo sovint pares que pensen que per ser respectuosa deixem fer als infants el que volen, i no és així ni molt menys. Posem límits raonables a l'edat que tenen, és a dir, no poden fer mal a ningú, no poden llençar joguines, no poden trencar res, etc...i els límits es poden parlant amb ells, ajudant-los a raonar i a entendre perquè està malament el que han fet. Creus que no ho entenen? i tant! entenen molt més del que de vegades pensem, quan són nadons entenen les expressions de la nostra cara, el to de veu, en general la nostra actitut, i a mesura que es van fent grans van entenent més coses. Evidentment se'ls ha de parlar en un llenguatge planer que els resulti entenedor.
L'exemple que has posat de treure el bolquer, per començar l'esfínter és un òrgan que madura sol, per tant els bolquers s'han de treure quan l'infant està preparat, i si es fa així, respectant el seu ritme, poques vegades se li escaparà el pipí. Les primeres vegades podem fer festa quan fa pipí al vàter, però els premis no tenen cap mena de sentit. Quan a l'infant se li treuen els bolquers abans d'hora és un maldecap pels pares i l'infant s'ho passa veritablement malament, primer que no li resulta agradable fer-se pipí a sobre, i segon que no entén que se'l premii o se'l castigui per un fet que ell mateix no pot ni sap controlar.

A l'escola quan un infant mossega se l'agafa i se li explica que no ha de fer mal, que el company/a està plorant perquè li ha fet mal, i també, i molt important, se li posa paraules a allò que està sentint i que no sap com canalitzar, es busca l'origen i s'intenta solucionar.

Evidentment aquesta manera de treballar és la idíl·lica, i no és gens fàcil t'ho asseguro, però funciona, i és una feina molt gratificant ja que a la llarga seran millors persones i sabran desenvolupar-se sols per la vida sense la necessitat que ningú els premii, només amb la pròpia satisfacció.

Potser penso d'aquesta manera perquè mai m'han premiat per coses que se suposava que havia de fer, i amb els anys he pogut gaudir de molts moments de satisfacció personal que han valgut més que qualsevol cosa material o felicitació. :ok:
La vida amb un somriure és més bonica...

Imatge
La gràfica del positiu!! http://www.fertilityfriend.com/home/26c1ea

El post del Jan!!
http://forum.socpetit.cat/viewtopic.php?f=50&t=14107

Imatge
martina13
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1102
Membre des de: dl. set. 02, 2013 10:43 pm

Re: Maleït Mètode Estivill

EntradaAutor: martina13 » dj. set. 18, 2014 8:18 pm

Doncs jo crec que aquesta metodologia no va massa enlloc vull dir un bebe no te prou enteninent per entendre un raonament adult
Jo men recordo una vegada amb la meva neboda i unes amigues k deurien tenir com 5 anys i estaven fent el cabra i jo els vaig intentar raonar que si feien allo es farien mal k havien de respectar els vianants del carrer...em van mirar amb una cara com pensant " k diu aquesta freaky???" I va venir un pare amb un to que les va fer parar de cop.
Nose jo no crec k aquest sistema vostre formi persones mes segures de si mateixes perque no es sabran defensar. Mexplico x mi potser lo ideal es combinar part del k dieu amb coses com les k proposem la charito i jo. X mi el reforç positiu es fonamental xo no veig k sigui incompatible en ensenyarli a raonar i valorar.
a mi mon pare tb em donava algun premi quan treia bones notes pero jo tenia molt clar k estudiava x dues coses: x mi( x ser algu ala vida) i pq ell estigues orgullos de mi!!! El regal era el de menys!!! Xo quan mel feia em feia tanta ilusio!!! I ara no em considero una persona mancada de valors i se defensarme i mhe espavilat prou be...
Nose el pragmatisme es bo i x mi aixo comporta aplicar allo k et va be en cada moment no seguir radicalment un sistema si o si sense marge ni flexibilitat
Avatar de l’usuari
Violeta
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2218
Membre des de: dt. set. 30, 2008 11:06 am
Ubicació: Barcelona

Re: Maleït Mètode Estivill

EntradaAutor: Violeta » dj. set. 18, 2014 9:25 pm

martina13 ha escrit:Doncs jo crec que aquesta metodologia no va massa enlloc vull dir un bebe no te prou enteninent per entendre un raonament adult


Martina, quan parlo de raonar vol dir adaptant-nos a l'edat de cada criatura. I els nadons tenen molt enteniment, més del que ens imaginem. Jo et puc assegurar que dóna molt bons resultats, i ho dic perquè ho he vist jo mateixa...
L'exemple que m'has posat no em serveix ja que tu vas intentar raonar amb unes nenes que no eren les teves filles ni tu el seu referent afectiu, del que parlo jo és d'educar als fills des de casa, o el personal educador, de manera constant. Està clar que una flor no fa estiu.
La vida amb un somriure és més bonica...

Imatge
La gràfica del positiu!! http://www.fertilityfriend.com/home/26c1ea

El post del Jan!!
http://forum.socpetit.cat/viewtopic.php?f=50&t=14107

Imatge
turuleta
:: gosset
:: gosset
Entrades: 432
Membre des de: dv. maig 24, 2013 12:33 pm

Re: Maleït Mètode Estivill

EntradaAutor: turuleta » dj. set. 18, 2014 9:42 pm

jo penso el mateix violeta! aquelles nenes van callar pq és com funcionen, a crits.
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
Elma
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 310
Membre des de: dc. jul. 25, 2012 7:59 pm

Re: Maleït Mètode Estivill

EntradaAutor: Elma » dj. set. 18, 2014 9:43 pm

En alguns moments us llegeixo i em sembla que dieu el mateix. Jo li faré una festa el dia que el meu fill faci un pipi al vàter peró no li diré que si vol una festa ha de fer el pipi...per mi és un matís important.

A mi tp em premiaven x treure bones notes, tampoc em castigaven si suspenia. Treure el curs era el que havia de fer i si portava un cate...m'insistien en que havia de posar-me les piles. No recordo cap juny amb premi però si un Nadal en que aconseguir el meu casiotone per Reis em va costar 10 punts de comportament!! Quan aconseguia un em treien tres, però vaig tenir el meu casiotone. Els meus pares nomes van fer servir això un cop, tenia deu anys i suposo que estava una mica rebel, mai ho havien fet abans ni ho van tornar a repetir però jo encara recordo l'esforç que em va costar, i vaig aprendre que portant-me malament no s'aconseguien les cosíes. Potser era una taula de gomets enmascarada, potser un premi, potser me l'hagyessin comprat igual perque era Reis però jo vaig aprendre la lliçó. L'endemà el meu pare em va explicar que des de que em va treure el primer punt ja tenia guanyats els deu per com em vaig esforçar en recuperar-los. Potser en algun moment jo tb faig servir aixo dels premis i les cares somrients però no com a norma ni per tot, perque vull que el meu fill valori les coses pel que son i no pel que obtindrà (i aqui estem totes d'acord), i això no implica que no el feliciti ni que no li reconegui l'esforç, però intentare que valori més la satisfacció personal que no pas un premi. O no recordeu la cara dels vostres nens quan s'aixeca sol per primera vegada? O fa les seves primeres passes sol? Aquesta cara ha de durar tota la vida, quan entri al cole,quan es cordi les sabates, quan faci la selectivitat i quan trobi la seva primera feina! Jo crec que en aquests moments no els hi fan falta premis sino uns pares per abraçar-lo i felicitar-lo al darrera, o això m'agradaria que esperés el meu fill.
Crec que al societat en la que vivim ara ens posa molt fàcil caure en substituïr temps per coses, nens amb ipads, nens sols tota la tarda, potser un regal compensa el temps que no hi son els pares, potser un premi compensa que no li pugui ajudar a fer els deures, o aquell treball o aquell examen de mates...i potser l'ha copiat d'un altre i el nen te un premi x això...què apren? Que ho te tot sense esforç, que els pares s'ho creuen tot i que tot es pot fer a "canvi de".

I tornant als nostres nens petits, no crec que sigui tancada de ment per pensar que no tot ha de funcionar amb normes i rutines inquebrantables, cap mare em fa la pinta de ser una Rottermaier. Jo no soc de rutines pero el dia a dia mes les marca, i quan estigui de baixa abans se parir em marcare algun per aprofitar el temps, pero reconec que em costa seguir-les, tot i que amb el nen procuro no saltar-les. El meu fill nota el canvi en el to de veu, la cara i la manera de parlar-li quan pega, quan llença el menjar a terra a mala uva o quan s'apropa a algun puesto perillós. Si fa algo aixi, l'aparto, el faig seure a terra i molt seria li dic que això no es fa (procuro deixar a banda que la mare es posa trista) i que no s'aixequi fins que no li digui. El faig seure perque vegi algo diferent i casi he de cridar porque noti el canvi, però ,de vegades, quan fa algunes d aquestes coses...ell mateix seu i abaixa el cap, llavors el faig aixecar-se rapid perque veig que ho ha entés. Quan estem al parc i llença sorra a un altre nen o fa algo que no toca li dic que si ho torna a fer marxarem del parc...i si ho fa, marxo. No l'amenaço 5 vegades mentres xerro amb altres mamis, ho faig. Igual que quan a casa tomba el caminador i l'arrosega com no toca...li trec a la primera que ho torna a fer. M'ha costat moltes converses a mitges i moltes rabietes però ara el meu fill quan li dic que si ho torna a fer marxem o el guardarem...no repeteix la conducta. Crec que pegar i treure una joguina no es lo mateix per això aplico coses diferents ( sempre li explico perque no es fan les coses i tb va a fer un petó a qui sigui, fins i tot a la pala si l'ha llençat a mala uva) i el to de veu tb es diferent, amb 21 mesos crec que enten millor aquests detalls que no pas un sermó. Quan llença coses perque està enfadat, li explico que si està emprenyat que cridi o plori si vol, pero que no llençi res porque pot fer mal algú, no li trec importancia a les seves emocions pero si intento que jo gestioni d'una altra manera.

No se a quin mètode correspon això que faig peró per mi em sembla el més coherent tenint en compte els 21 mesos del nen, el que casi no parla, el que no es un nen que acostumi a pegar ni mossegar els altres, i que veig que te un efecte sobre ell. Si amb 4 anys aixó no em funciona intentare canviar la manera d'arribar-hi, i si amb 10 anys no li motiva res potser faig servir un premi per incentivar-lo, peró més com algo puntual que com a norma.

I jo tinc una feina que, per sort, m'agrada i no tinc incentius, però que un pacient em digui que s'ha quedat molt content amb el tracte i la professionalitat rebuda ja em val com a incentiu, per mi no hi ha major satisfacció que la feina ben feta, i no, no treballaria de gratis peró tampoc tracto millor a la gent perque em premiin o no, per mi es tracta de responsabilitat de la feina i de la relacio amb els altres. Però agraïre molt mes que el meu jefe vingui i em digui què he fet bona feina i no que em pagui més perque un excel diu que jo he treballat més.

I ala, ja plego, que vaja mega rollo he fotut! Perdoneu faltes pero vaig amb el ipad (i que li amago al meu fill porque no s'enganxi)
Petons
ImatgeImatge

Imatge
Avatar de l’usuari
Mara17
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4365
Membre des de: dv. març 26, 2010 11:14 am

Re: Maleït Mètode Estivill

EntradaAutor: Mara17 » dj. set. 18, 2014 10:40 pm

Martina, no cal que diguis "molt bé", pots dir "ho has fet sol", "has fet pipí a l'orinal", però no cal fer cap festa, perquè estem parlant de fer pipí, que com diu la Violeta és maduratiu i és un acte molt quotidià. Abusar dels "molt bé" és una altra cosa que es fa molt.

Si endrecen algo pots dir "gràcies, m'has ajudat" (i de passada això també els ajuda a aprendre a dir gràcies --a casa ho fan--, com també demanar-los les coses sisplau, que hi ha gent que només ordena, i no demana res, als seus fills), i no cal un "molt béeee, que bé que ho has feeeeet". M'explico? Hi ha gent que diu "molt bé" quaranta milions de cop al dia, i no cal. Es pot fer com faries amb un adult. Reconeixent si t'han ajudat, o que han fet alguna cosa sols, però no cal ni picar de mans ni fer festes (això no vol dir que no es pugui estar content, eh?).

Per posar límits es posen i prou, no cal castigar, no ho veig tan difícil. No sé. Com han dit, dius que allò no es fa i poses paraules a l'emoció que li ha fet fer. Que ho repetirà? Segons què sigui segur, perquè formarà part del comportament normal d'un nen de la seva edat i el "no" abstracte en sentit general tarden força a entendre'l. Però crec que de vegades amb els nens es volen uns resultats tan immediats que ens fan decantar per mètodes més "efectius" a curt termini, però no tan positius a llarg termini.

A mi, a casa meva, tampoc em premiaven ni les notes, ni res de tot això. I no eren pas rancis, eh? Que els meus pares eren els típics que se m'enduien a fer de tot, i a les meves amigues també. Un xollo per als altres pares, vaja! Hahahaha!

Quan diem raonar amb nens molt petits, han de ser frases curtes, quan fas un discurs, desconnecten en un segon. Si fan coses perilloses les has de fer parar al moment, una cosa no treu l'altra. Però ho pots explicar igual després (breument perquè si no no escolten).

Martina, per què creus que no se sabran defensar? Al contrari, crec jo.

Jo, com l'Elma, si fan alguna cosa que crec que no han de fer perquè fan mal o és perillosa (que és en el moment en què ens trobem a casa per la seva edat), ho dic, i si ho repeteixen, freno l'acció marxant, desant o el que calgui, però no crido ni castigo (si és molt perillosa i m'agafa de sobte sí que he cridat, però després els dic que ho sento --perquè els ha fet por el crit-- i els explico que m'he espantat i t'asseguro que ho entenen). El canvi de xip que tenen és brutal. No sé, és provar-ho i acabes sorprenent-te. Ells només necessiten que els entenguis, quan veuen que ho fas, passen pàgina súper de pressa (el que passa és que de vegades costa trobar el motiu).

Jo també crec que les felicitacions (que no estan prohibides, eh?) quan surten del cor són molt millor que no pas "quan toquen" o per consolidar conductes.
Glinda, Rela i Mara
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
Elma
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 310
Membre des de: dc. jul. 25, 2012 7:59 pm

Re: Maleït Mètode Estivill

EntradaAutor: Elma » dj. set. 18, 2014 10:49 pm

Totalment d'acord en no substituïr el molt be per altres paraules igual de postives i de no abusar del no,jo deixo el NO per coses que segur que no,i per altres li dono opcions: saltar a terra i no al sofà,picar al llit o al spfà i no a la tele o al vidre,canviar-li el braç de la batidora pel guant de cuina...sino em passaria amb el NO a la boca tot el dia i no m'agrada.
Avatar de l’usuari
Elma
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 310
Membre des de: dc. jul. 25, 2012 7:59 pm

Re: Maleït Mètode Estivill

EntradaAutor: Elma » dj. set. 18, 2014 10:51 pm

Perdó volia dir :" totalment d'acord en no abusar del molt be i substituïr-ho per unes altres"
ImatgeImatge

Imatge
Avatar de l’usuari
Mara17
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4365
Membre des de: dv. març 26, 2010 11:14 am

Re: Maleït Mètode Estivill

EntradaAutor: Mara17 » dj. set. 18, 2014 10:55 pm

Sí, per exemple, si estan guixant el sofà amb els guixos, enlloc de dir "noooooooo, el sofà nooooooooo", pots dir "els guixos són per pintar la pissarra, fem un dibuix allà" (perquè a més cal entendre que són molt petits per entendre per què coi no poden pintar el sofà, amb lo maco que queda :content: :content: :content: :content: :content: :content: ).
Glinda, Rela i Mara
Imatge
Imatge
martina13
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1102
Membre des de: dl. set. 02, 2013 10:43 pm

Re: Maleït Mètode Estivill

EntradaAutor: martina13 » dv. set. 19, 2014 2:54 am

Ja ja començo a entendre el k dieu xo no( jeje valgui la redundancia) veig com pot servir sino es combinen les dues teories.

Torna a “La nit”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 4 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::