s'escapa del llit!!

Els hàbits de dormir de 1 a 3 anys.
catalanna
:: lleona
Entrades: 973
Membre des de: dg. gen. 17, 2010 7:15 pm

s'escapa del llit!!

ds. ago. 17, 2013 9:31 pm

hola noies! a veure si em podeu ajudar...
aquest estiu hem estat tres setmanes viatjant i dormint amb el nostre fill de 18 mesos. A Barcelona mai no haviem fet collit però com que no teníem bressol no hem tingut cap altre opció. Ara però, que som a casa els avis i ja tenim bressol, ens trobem que es nega a dormir-hi. Si el posem a dormir al nostre llit, com que nosaltres no anem a dormir a la mateixa hora que ell, baixa del llit i amar a dormir es converteix en un festival. No sabem què fer!! Ha passat de ser un nen que s'adormia solet al seu bressol a un nen que fa drames si no anem a dormir amb ell... teniu alguna idea?! Hem provat de comprar-li una llumeta, un nino per dormir... però plora com un desesperat al bressol. Algun dia ens hem quedat al seu costat sl nostre llit i finalment s'ha adormit, però la majoria dels dies s'aixeca i marxa de l'habitació...
amunt!
:: puça
Entrades: 27
Membre des de: dt. feb. 22, 2011 7:47 pm

Re: s'escapa del llit!!

dg. ago. 18, 2013 8:48 am

Hola!

A la meva filla (té 19 mesos) li ha passat exactament igual. Hem marxat de vacances i ha dormit amb nosaltres perquè no hi havia bressol, i en tornar a casa no havia manera de posar-la a dormir. També li hem comprat la llumeta i tal però els primers dies com si res, plorant com una boja al bressol i baixant-se d'ell. Ara tot s'ha normalitzat ja un tant... El que fem és que ens quedem amb ella una estona i li llegim un conte. Els primes dies fins que es dormia, ara una estoneta i marxem dient-li que aviat tornarem a fer-li un petonet i que mentres tant jugui o li conti ella un conte al seus niños. Plora una miqueta però ja no és l'espectacle de dies passats. Això sí, paciencia perquè nosaltres portem ja un parell de setmanetes amb el tema.

Salutacions
sandrajuli
:: pantera
Entrades: 873
Membre des de: dt. març 16, 2010 9:46 am

dg. ago. 18, 2013 10:56 am

Jo crec que la solució és fàcil i ja us l'expliquen ells mateixos. Volrn dormir amb vosaltres. El problema està en si vosaltres voleu fer l'esforç d'estar amb ells fins que s'adormin o preferiu que estiguin sols encara que plorin. Justament ahir estava parlant amb amics dels records de petits i de la por que teníem sols al llit. I es recorda 30 anys després o sigui que no és poca cosa...
No sé, també es pot adormir al sofà amb vosaltres i després portar-lo al llit... Hi ha mil maneres de no fer que es senti sol, plori i tingui por al llit, acompanyat d'un ninot i una llumeta...
Imatge
sandrajuli

dg. ago. 18, 2013 10:59 am

Em fa pena que penseu que els seus plors de reclam són un espectacle que monta, suposo que és petit per dir-vos: papes, tinc por aquí sol i preferiria que us quedessiu amb mi!
I també em fa pena saber que us quedaveu fins que s'adormia i llavors vau deixar de fer-ho perquè sí... Quin mal que fa el senyor estivill als nens.
Imatge
maza
:: zebra
Entrades: 1794
Membre des de: dv. oct. 10, 2008 12:43 pm

dg. ago. 18, 2013 11:11 am

Jo crec que es ven normal que no vulgui dormir sol! Desprès de tres setmanes dormint cada dia amb els papes, és lógic que quan arribarem a casa no tot serà com abans.
Ell ja té l'habit de dormir amb vosaltres! Ara de nou heu de crear-li l'habit de dormir sol a l'habitació. Com? Doncs com ho vàreu fer abans que dormia sol.
Llegint un conte, parlant una miqueta, cantant cançons... Quedant-se els primers dies amb ell fins que es relaxi o s'adormi, al cap d'uns dies explicant-li que esteu al menjador si vol algo, això sí, desprès de la ronda contes-cançó-parlar que el relaxarà!

No sé, crear de nou l'habit, sense que sigui traumatic! Pim pam no és treu la bons costum de dormir durant tres setmanes amb els papes, la millor companyia!!!
Imatge

Guia de càmpings per anar amb nens: http://www.campingambnens.cat/

Quadres personalitzats: http://masesmes.blogspot.com.es/p/baby-map.html
catalanna
Entrades: 973
Membre des de: dg. gen. 17, 2010 7:15 pm

dg. ago. 18, 2013 3:51 pm

Gràcies per les respostes, sobretot per les que no activen de bon principi l'antiestivillisme. A mi no em sap greu que dormi amb nosaltres, de fet si no hem fet collit abans és perquè ja ens funcionava com ho teníem muntat, sense plors i tots contents. El problema que tinc és que si el vull posar al bressol plora com si l'hi tingués pànic, amb la qual cosa, òbviament, no li poso. Si però me'l poso al meu llit, s'ho pren com un joc i s'escapa! Durant el viatge anàvem tots a dormir alhora però ara que nosaltres no anem a dormir a les 9 em trobo amb el problema que surt corrents rient! Llegim contes, cantem, fem petons al nino.. Però quan se n'atipa s'aixeca i marxa corrent. És aquí on us demanava consell... Fa poc que ha après a obrir portes i s'ho pren com un joc...
amunt!
Entrades: 27
Membre des de: dt. feb. 22, 2011 7:47 pm

dg. ago. 18, 2013 7:48 pm

No treiem conclusions precipitades ni jutgem sense conèixer el context. Dormir amb un nadó que marxa al llit a les 9 no sempre és pausible i, perdò per la malinterpretació, però aquí ningú està defensant el mètode Estivill. Tampoc gaudeix ningú amb els plors de un nadó ni els pren com un "espectacle", si us plau, que és una manera de parlar. Clar que quan un nen petit plora és perquè et necessita i reclama la teva atenció i has de ser-hi, consolarlo i ajudar-lo. Òbviament tampoc és complicat saber, en aquest cas, perquè el peque està plorant: vol dormir amb nosaltres! La companya demana solucions perquè el seu nadó torni a dormir solet sense que sigui traumàtic pel petit perquè quan els nostres fills ploren tots patim. Una manera és ser-hi allà amb ell, contar-li un conte, tranquilitzar-lo i, poquet a poquet, recuperarà la seva rutina. Aquest és el quid, que recuperi la rutina. La meva nena ja ho ha aconseguit poc a poc. Quan jo acabo de llegar-li el conte li dic que m'estic al menjador i ella es queda "contant-li" un conte als seus niños. I tan feliços tots! En el cas de catalana, si el peque ja ha après a obrir portes... dur-lo a llit, dur-lo al llit i dur-lo al llit fins que es quedi, sempre parlant-li amb dolçor e intentant fer-li entendre que ha de dormir. O quedar-te allà fins que s'adormi. És complicat però en el moment que retorni a la rutina tot tornarà a la normalitat. I de nou, paciencia.
sandrajuli

dg. ago. 18, 2013 10:42 pm

Em sap greu ofendre, he interpretat literalment el que he llegit: Plora una miqueta però ja no és l'espectacle de dies passats.
A mi és que em fa molt mal deixar a un nen plorant al llit, bressol, cotxet, etc... No ho entenc ni ho entendré mai. I ja dic que em sap greu ofendre i sé que molts cops ofenc parlant directament, però molts cops aquests posts em sònen a demanar l'acceptació d'altres mares si deixo al nen sol plorant al llit... I jo ho trobo fatal.
Imatge
Vampirets
:: gosset
:: gosset
Entrades: 403
Membre des de: dj. feb. 24, 2011 6:08 pm

dg. des. 01, 2013 8:38 pm

No sé si ja heu solucionat el problema, però jo he de confessar que si bé les meves dormen soles durant la nit, sempre necessiten que les acompanyem fins que s'adormen. Evidentment, ficar les manetes als dos bressols alhora era un mal d'esquena terrible! Però això no ve al cas neujor:-)

El que et pot ser útil és la segona part de la història: amb 18 mesos ja volien sortir del bressol escalant als barrots, i com que em feia por que es caiguessin i es fessin mal, vaig pensar que tant per tant ja els hi podia comprar llitets. Total, des d'aleshores (ara tenen uns 28 mesos) m'assec en un tamboret entremig de les dues i els canto la seva cançoneta de dormir, i si una d'elles està molt nerviosa m'estiro al seu costat (una mica cargolada, jeje) fins que s'adorm. Normalment, com a molt és mitja horeta i després torno tranquil·lament a la sala a fer el que hagi de fer (si és que no m'adormo al seu llitet, que a vegades passa neujor:-) ).

En fi, que potser pots provar de quedar-te amb ella fins que s'adormi fent-li uns mimos. Pot semblar una mica pal, però molt pitjor és passar-se una hora sentint-la plorar perquè no vol dormir o escapant-se del bressol :-:)
Tutty29
Entrades: 1819
Membre des de: dg. gen. 16, 2011 6:12 pm

dg. des. 08, 2013 9:13 pm

El meu patufet te 22 mesos i fa una setmana que dorm a la seva habitacio( feieem collit), i tambe m'estiro al seu costat fins que s'adorm.( a la migdiada i al vespre) no tarda en adormir-se

Torna a “La nit”

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::